Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

České dráhy vypraví přes Ostravu v roce 2024 více spojů do Polska i nové vlakové soupravy

Celý MS kraj |

V mezinárodním jízdním řádu Českých drah pro rok 2024 se rozšíří nabídka spojů k našim sousedům. V plánu je více spojů do Polska, četnější bude spojení z Moravy do Vídně a častěji pojede druhý pár vlaků Praha – Vídeň přes Tábor a změny se dotknou noční dopravy. V průběhu roku 2024 je plánované nasazení prvních nových netrakčních jednotek ComfortJet. To umožní vyřadit  z vlaků dálkové dopravy další starší osobní vozy.

Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah: "Ve spolupráci s objednavateli a našimi zahraničními partnery v jízdním řádu 2024 rozšíříme nabídku mezistátních vlaků, abychom zajistili rozvoj obchodních vztahů a podpořili mezinárodní turistiku udržitelnou a ekologickou dopravou. Doplníme spojení do Polska přes Bohumín o další dva vlaky, jeden do Krakova a jeden do Vratislavi, na které o rok později naváže další rozšíření nabídky o čtyři páry nových vlaků Praha – Gdyně přes polskou Vratislav. Naší vizí je nabízet v budoucnosti i další nové spoje například do dánské Kodaně nebo na jih Rakouska do Klagenfurtu a Villachu, odkud je možné pokračovat do Itálie, Slovinska nebo Chorvatska. Budeme také pokračovat v obnově souprav pro dálkové vlaky a chceme nasadit první jednotky ComfortJet."
Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu: "ComfortJety chceme nasadit v rámci zkušebního provozu s cestujícími nejprve na spoje mezi Prahou a Ostravou a z Ostravy přes Prahu do Františkových Lázní. Ve druhé fázi plánujeme jejich provoz na spojích Berliner z Prahy do Berlína, což by mohlo být už během roku 2024. Záležet bude na dodání potřebného počtu vlaků a dodání nezbytných schválení výrobním konsorciem Siemens – Škoda. ComfortJety budeme provozovat nejprve v přechodném řazení bez řídicích vozů a doplněné o klasické restaurační vozy. Díky nasazení desítek úplně nových vozů v dálkové dopravě začneme vyřazovat větší počet starších osobních vozů také v tomto segmentu dopravy. V rychlících a dalších dálkových vlacích je nahradíme moderními klimatizovanými vozy klasické stavby se službami, jako jsou palubní Wi-Fi nebo elektrické zásuvky pro napájení cestovní elektroniky."

Vozy typu UIC-Y však ještě zůstanou k dispozici jako záloha a pro posilování pravidelných vlaků nebo pro sezónní dopravu.

Polsko

Rozšířena bude nabídka spojení do Polska přes Bohumín o dva páry nových spojů. Jeden pár vlaků představuje spoj EC Danubius Wien – Břeclav – Bohumín – Kraków a zpět, který doplní nabídku spojení mezi Rakouskem a Polskem po hlavní trase přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice, Přerov, Hranice na Moravě a Ostravu. Ve směru do Polska pojede v odpoledních hodinách a ve směru do Rakouska dopoledne.

Druhý pár nových vlaků pojede v trase Bohumín (19:35) – Wroclaw (21:30/6:25) – Bohumín (8:25), bude navazovat na vlak EC Danubius a zajistí přepravu přímého vozu do / z Wroclavi z / do Vídně přes střední a jižní Moravu.

Na území Polska dochází ke zkrácení cestovních časů některých spojů v řádu až desítek minut. Díky tomu se zkracuje cestovní doba vybraných vlaků mezi českými městy a Varšavou, Krakovem či Gdaňskem.

Od jízdního řádu 2025 (začíná v prosinci 2024) se pak připravuje další rozšíření spojení mezi Českem a Polskem o čtyři páry vlaků EC v trase Praha – Letohrad – Wroclaw – Gdynia.

Vnitrostátní dálková doprava

Ve vnitrostátní dálkové dopravě nedochází k významným změnám v časech odjezdů a příjezdů, v délce jízdy, v trasách ani v řazení vlaků. Změny jsou menšího rozsahu a cestující se konkrétní údaje u svého spoje dozví po zveřejnění finální podoby nového jízdního řádu např. při vyhledání spoje v aplikaci Můj vlak nebo na webu Českých drah.

Největší novinkou bude během roku 2024 nasazení jednotek ComfortJet do zkušebního provozu s cestujícími na vybrané spoje InterCity mezi Prahou a Ostravskem a na pár vlaků Bohumín – Praha – Františkovy Lázně. Jednotky budou v dočasném řazení bez řídicího vozu. Restaurační vůz bude k soupravám připojen a půjde o vůz klasické stavby ze stávajícího parku Českých drah. V souvislosti s uvedením desítek nových vozů ComfotJet do provozu bude pokračovat postupné vyřazení starších vozů a jejich náhrady modernějšími typy s klimatizací, Wi-Fi a dalším vybavením, které budou uvolněny z linek provozovaných jednotkami ComfortJet.

Změny v jízdních řádech dálkových spojů budou pouze drobného rozsahu a reagují na probíhající modernizaci tratí a výluky, dokončení některých investic a na trasy dalších spojů včetně vlaků regionální dopravy. Dojde tak například k mírnému zkrácení cestovních časů vlaků SC Pendolino z Ostravy-Svinova do Prahy hl.n. o zhruba 12 minut na 3 hod. 1 min. O dvě, resp. čtyři minuty na 1 hod. 38 minut se zkrátí cestovní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi a naopak mezi Prahou a Plzní se kvůli modernizaci dalších úseků koridoru kolem Berounky prodlouží jízdní doby. Např. u vlaků InterCity to bude o 5, resp. 8 minut na 1 hod. 23 min. v obou směrech.

Z větších úprav jde např. o obnovení ranního přímého spojení Karlových Varů s Ostravskem vlakem SC Pendolino, který bude odjíždět z Karlových Varů v 5:48 hod. a do Ostravy hl.n. přijede ve 12:44 hod.

Slovensko

Ve směru na Slovensko nedochází aktuálně k žádným podstatným změnám v nabídce spojů.

Německo

Díky přesměrování vlaků z letošní odklonové trasy přes Falkenberg/Elster na kmenovou hlavní trať Dresdnerbahn přes Elsterwerdu dojde ke zrychlení vlaků mezi Drážďany a Berlínem. Díky tomu se zkrátí cestovní časy mezi Prahou a Berlínem o 15, resp. 18 minut a cestovní časy se vrátí na 4 hod. 18 min, resp. 4 hod. 19 min. 

V průběhu jízdního řádu 2024 by mělo dojít k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném řazení na vlaky Berliner. Jednotky budou doplněny o restaurační vůz klasické stavby. 

Přibližně od poloviny srpna do konce jízdního řádu 2024 bude kvůli rozsáhlé výluce uzavřena trať Berlin – Hamburg a všechny spoje Berliner ukončí svou jízdu v Berlíně. Pro další cestu do Hamburku, Kielu a dalších míst na severu země bude v tomto období nutné v Berlíně přestup na vnitrostátní spoje DB. Obnovení přímého spojení na sever Německa se plánuje znovu v jízdním řádu 2025. 

V případě linky Západní expres München – Praha dochází na území Německa mezi Mnichovem a Schwandorfem k rozdělení spoje München – Praha / Hof na dva samostatné vlaky München – Praha a München – Hof. Rozdělení obou linek by mělo přispět k vyšší spolehlivosti a pravidelnosti linky München – Praha.

Rakousko

Spoj EC Danubius Kraków – Wien – Kraków doplňuje nabídku přímého spojení ze severní a střední Moravy do Vídně a zpět. V jízdním řádu 2024 bude mít Ostrava s Vídní spojení už 5 páry denních vlaků s cestovní dobou mezi oběma aglomeracemi pod 3 hodiny. Díky četným přípojům z vídeňského hlavního nádraží na letiště Schwechat získává Ostrava také kvalitní a četné spojení k leteckým spojům startujícím z rakouské metropole. Díky přípojům ve Vídni na velké množství spojů railjet ÖBB získává Ostravsko také rychlé a časté spojení vlakem např. do Grazu, Villachu, Salzburgu, Mnichova nebo Curychu s přestupem v rakouské metropoli.

Rozšiřuje se dosavadní provoz vlaků Silva Nortica Praha – Tábor – Gmünd (NÖ) – Wien o pár vlaků v pracovní dny, který odjíždí z Prahy ve tři čtvrtě na osm ráno a do Vídně přijede po 13. hodině a opačným směrem pojede kolem třetí odpoledne a do Prahy přijede po osmé večer. V současnosti jezdí tento vlak pouze o víkendech.

Noční doprava

České dráhy v kooperaci se zahraničními partnery nabídnou v jízdním řádu 2024 stabilní rozsah noční dopravy. Praha bude mít přímé noční spojení s Curychem (přes Innsbruck i přes Basilej), Krakovem a Varšavou, severním a východním Slovenskem (např. Poprad, Košice), s Bratislavou a Budapeští.

kde dochází k sestavě nočních vlaků a přeřazení přímých lůžkových a lehátkových vozů. České dráhy se tak budou podílet na provozu vlaků EuroNight Chopin Warszawa – München v úseku Bohumín – Břeclav a nighjet Graz – Berlin v úseku Břeclav – Děčín včetně provozu různých přímých vozů např. Warszawa – Budapest nebo Berlin – Budapest. Spoj nightjet Graz – Berlin v novém jízdním řádu nepojede přes Moravu, ale nově bude veden přes Brno a Prahu. Vlak EuroNight Chopin jede v nové trase Warszawa – Wien – München.


Nahlásit chybu


K tématu

Další úzkorozchodná lokomotiva se po více než čtyřech letech vrátila na Osoblažku

4. března 2024 17:19 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Motorová lokomotiva 705.914 byla v těchto dnech po opravě u společnosti CZ LOKO přepravena domů na úzkorozchodnou dráhu Třemešná ve Slezsku – Osoblaha. Na Osoblažce bude dodavatel pokračovat ve zprovoznění lokomotiv přímo na úzkorozchodné dráze.

Z Bohumína budou jezdit sezónní vlaky k Baltskému moři

29. května 2023 19:09 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

České dráhy zahájily předprodej jízdenek a rezervací na letní sezónní vlaky z Bohumína do polských letovisek u Baltského moře. Dráhy nabízejí také jízdenky a rezervace na vlaky k Jadranu do Splitu. Dopravce nabízí také Včasné jízdenka Evropa, přímé spoje anebo spoje s přestupem v zahraničí do dalších atraktivních prázdninových destinací, např. na Slovensku do oblasti Vysokých a Nízkých Tater, do rakouských letovisek nebo k dálkovým cyklotrasám (Dunajská, Labská atd.).

Ostrava hostí mezinárodní železniční veletrh

4. června 2023 17:30 | Ostrava-město | Jiří Cileček

Ostrava letos opět přivítá tisíce návštěvníků Rail Business Days 2023. Myšlenku vrátit tento mezinárodní železniční veletrh zpět do regionu, kde historicky začínal, inicioval Moravskoslezský kraj a rád se stal jeho partnerem. Na jeho konání přispěl 2 miliony korun.


Kolekci historických vozidel obohatí tramvaj Tatra T3. Na její opravu věnuje Ostrava 5 milionů kč

Ostrava má po Praze největší sbírku historických vozidel městské hromadné dopravy. Většina z nich je ve perfektním stavu a stále jezdí. Nyní k ním přibude i tramvaj Tatra T3, která v Ostravě jezdila ještě před 30 roky.

V Opavě byl nalezen mincovní poklad. Nejstarší ze 102 mincí je pražský groš z doby Jana Lucemburského

V Opavě byl nalezen mincovní poklad. Jde o nejvýznamnější nález na území dnešního Moravskoslezského kraje za posledních 100 let. Jedinečný je zejména množstvím zlatých mincí, stavem dochování a vzácností některých exemplářů.

V Karviné se konala náborová akce Policie ČR, studenti prošli fyzickými testy

Studenti pěti karvinských středních škol dostali příležitost vyzkoušet si fyzické testy, které jsou nutné pro přijetí k policii. Kdo je splnil, dostal rok platný certifikát. Pokud se tedy úspěšní studenti rozhodnou rozšířit řady policistů, nemusí fyzické testy dělat znovu.

V Porubě se uskutečnil mezinárodní turnaj mládeže v boxu Ostrava 2024

V Porubě se uskutečnil mezinárodní turnaj mládeže v boxu Ostrava 24. Určen byl mládeži ve věku 11 až 18 let a zúčastnili se ho boxeři i z Německa a Skotska.

Začala rekonstrukce prostoru před Kulturním domem Frýdek

Začala dlouho očekávaná rekonstrukce prostoru před bývalým Kulturním domem Válcoven plechu. Místo získá novou dlažbu, stromové aleje i podzemní retenční nádrže. Práce potrvají zhruba do konce roku a vyjdou na necelých 23 milionů korun.


Hasiči v noci na Bruntálsku bojovali s požárem štěpky

Včera 19:18 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Co bylo příčinou požáru štěpky uskladněné ve Staré Vsi na Bruntálsku, se snaží od čtvrtečního časného rána zjistit hasičský vyšetřovatel. Oheň hasilo pět jednotek.

Při nehodě auta s motocyklem v Třinci se těžce zranila motorkářka

Včera 19:41 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Ke kolizi osobního automobilu s motocyklem spěchali ve čtvrtek odpoledne záchranáři do Koperníkovy ulice v Třinci. Hlášeno tam bylo vážné zranění motorkářky.

Kalmarsund Floorball Cup vyhrál tým z Horní Suché, noční oslava po příjezdu byla velká

Kalmarsund Floorball Cup ve Švédsku vyhrál tým z Horní Suché v kategorii B14. Ve velké konkurenci došly daleko i dívky. Ze skvělého výsledku mají radost hráči, trenéři, rodiče i obec.

Nenechávejte v autech nic cenného. Zloděj během pár dní vykradl 16 vozidel v Ostravě

Včera 11:43 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka

Dnes máme dobrou zprávu pro majitele vozidel. Ostravským policistům se podařilo zadržet zloděje, který během pár dní vykradl 16 aut. Zároveň je to ale pro řidiče výstraha, aby nenechávali v autech nic cenného, protože právě viditelné věci pachatele přilákaly.

Bourá se první mostek v Novém Jičíně, špatně jsou na tom i další

Lávka Za Potokem v novojičínské části Loučka, vedoucí přes Grasmanku, musela být demolována. Nahradí ji tu nová. Důvodem byl špatný technického stav, který se ovšem týká více mostních objektů na území města.

Biskup ostravsko-opavský požehnal prameny v Karlově Studánce při zahájení lázeňské sezóny

Včera 12:31 | Celý MS kraj | Karel Soukop

V lázních Karlova Studánka byla slavnostně zahájena letošní sezóna. Zdejší prameny železité kyselky požehnal biskup ostravsko-opavský Mons. Martin David. V Karlově Studánce se nachází 7 lázeňských pramenů, z nichž nejstarší, Maxmilián, byl objeven již v roce 1780. Léčivé prameny tryskají z hloubky více než 100 metrů.

Obce by rády, aby zákaz jízdy kamionů přes horský úsek platil celý rok

Kamionů, které vjíždějí do zakázaného horského úseku v Beskydech, ubylo. Vyplynulo to z výsledků automatického počítání a také policejních kontrol. Přesto však mnozí řidiči zákaz porušují a vjíždějí do úseku, kde pak kamiony na sněhu havarují, nebo silnici zatarasí.

Dobrovolníci sbírali odpad v části Beskyd

Turisticky velmi oblíbené Beskydy jsou zase o něco čistější. Stovky dobrovolníků se zapojily do jarního úklidu, který probíhal na mnoha místech. My jsme se byli podívat na Prašivé, Ondřejníku a v Ostravici.

Dvojici zlodějů policisté zadrželi krátce po vloupání v Havířově

Včera 7:36 | Celý MS kraj | Libor Běčák

Na podezřelou dvojici vynášející věci z areálu firmy byli přes linku 158 upozorněni policisté z obvodního oddělení v Havířově-Šumbarku. O chvíli později už byli pachatelé zadrženi.

41 producentů z MS kraje bojovalo se 129 výrobky o značku Regionální potravina

Regionální potravina 2024. O prestižní, celostátní ocenění každoročně bojují desítky producentů z MS kraje. Letos se jich zúčastnilo 41 s téměř 130 výrobky.

Moravskoslezští záchranáři jsou nejlepší z celé země. V soutěži Resusci cup nenašli přemožitele

15. května 2024 10:35 | Celý MS kraj | Tomáš Kořistka | Magazín 112

15.5. si připomínáme Den linky 155, která patří zdravotnické záchranné službě. V našem regionu zvednou operátoři přes tisícovku tísňových volání každý den. Dobrou zprávou je že záchranáři z MS kraji jsou nejlepší z celé země, což potvrdili vítězstvím na soutěži Resusci cup 2024.

České dráhy vypraví přes Ostravu v roce 2024 více spojů do Polska i nové vlakové soupravy
Vydáno 23. září 2023 9:11, Celý MS kraj, Jiří Cileček
V mezinárodním jízdním řádu Českých drah pro rok 2024 se rozšíří nabídka spojů k našim sousedům. V plánu je více spojů do Polska, četnější bude spojení z Moravy do Vídně a častěji pojede druhý pár vlaků Praha – Vídeň přes Tábor a změny se dotknou noční dopravy. V průběhu roku 2024 je plánované nasazení prvních nových netrakčních jednotek ComfortJet. To umožní vyřadit  z vlaků dálkové dopravy další starší osobní vozy.

zdroj foto: České dráhy

Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah: "Ve spolupráci s objednavateli a našimi zahraničními partnery v jízdním řádu 2024 rozšíříme nabídku mezistátních vlaků, abychom zajistili rozvoj obchodních vztahů a podpořili mezinárodní turistiku udržitelnou a ekologickou dopravou. Doplníme spojení do Polska přes Bohumín o další dva vlaky, jeden do Krakova a jeden do Vratislavi, na které o rok později naváže další rozšíření nabídky o čtyři páry nových vlaků Praha – Gdyně přes polskou Vratislav. Naší vizí je nabízet v budoucnosti i další nové spoje například do dánské Kodaně nebo na jih Rakouska do Klagenfurtu a Villachu, odkud je možné pokračovat do Itálie, Slovinska nebo Chorvatska. Budeme také pokračovat v obnově souprav pro dálkové vlaky a chceme nasadit první jednotky ComfortJet."
Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu: "ComfortJety chceme nasadit v rámci zkušebního provozu s cestujícími nejprve na spoje mezi Prahou a Ostravou a z Ostravy přes Prahu do Františkových Lázní. Ve druhé fázi plánujeme jejich provoz na spojích Berliner z Prahy do Berlína, což by mohlo být už během roku 2024. Záležet bude na dodání potřebného počtu vlaků a dodání nezbytných schválení výrobním konsorciem Siemens – Škoda. ComfortJety budeme provozovat nejprve v přechodném řazení bez řídicích vozů a doplněné o klasické restaurační vozy. Díky nasazení desítek úplně nových vozů v dálkové dopravě začneme vyřazovat větší počet starších osobních vozů také v tomto segmentu dopravy. V rychlících a dalších dálkových vlacích je nahradíme moderními klimatizovanými vozy klasické stavby se službami, jako jsou palubní Wi-Fi nebo elektrické zásuvky pro napájení cestovní elektroniky."

Vozy typu UIC-Y však ještě zůstanou k dispozici jako záloha a pro posilování pravidelných vlaků nebo pro sezónní dopravu.

Polsko

Rozšířena bude nabídka spojení do Polska přes Bohumín o dva páry nových spojů. Jeden pár vlaků představuje spoj EC Danubius Wien – Břeclav – Bohumín – Kraków a zpět, který doplní nabídku spojení mezi Rakouskem a Polskem po hlavní trase přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice, Přerov, Hranice na Moravě a Ostravu. Ve směru do Polska pojede v odpoledních hodinách a ve směru do Rakouska dopoledne.

Druhý pár nových vlaků pojede v trase Bohumín (19:35) – Wroclaw (21:30/6:25) – Bohumín (8:25), bude navazovat na vlak EC Danubius a zajistí přepravu přímého vozu do / z Wroclavi z / do Vídně přes střední a jižní Moravu.

Na území Polska dochází ke zkrácení cestovních časů některých spojů v řádu až desítek minut. Díky tomu se zkracuje cestovní doba vybraných vlaků mezi českými městy a Varšavou, Krakovem či Gdaňskem.

Od jízdního řádu 2025 (začíná v prosinci 2024) se pak připravuje další rozšíření spojení mezi Českem a Polskem o čtyři páry vlaků EC v trase Praha – Letohrad – Wroclaw – Gdynia.

Vnitrostátní dálková doprava

Ve vnitrostátní dálkové dopravě nedochází k významným změnám v časech odjezdů a příjezdů, v délce jízdy, v trasách ani v řazení vlaků. Změny jsou menšího rozsahu a cestující se konkrétní údaje u svého spoje dozví po zveřejnění finální podoby nového jízdního řádu např. při vyhledání spoje v aplikaci Můj vlak nebo na webu Českých drah.

Největší novinkou bude během roku 2024 nasazení jednotek ComfortJet do zkušebního provozu s cestujícími na vybrané spoje InterCity mezi Prahou a Ostravskem a na pár vlaků Bohumín – Praha – Františkovy Lázně. Jednotky budou v dočasném řazení bez řídicího vozu. Restaurační vůz bude k soupravám připojen a půjde o vůz klasické stavby ze stávajícího parku Českých drah. V souvislosti s uvedením desítek nových vozů ComfotJet do provozu bude pokračovat postupné vyřazení starších vozů a jejich náhrady modernějšími typy s klimatizací, Wi-Fi a dalším vybavením, které budou uvolněny z linek provozovaných jednotkami ComfortJet.

Změny v jízdních řádech dálkových spojů budou pouze drobného rozsahu a reagují na probíhající modernizaci tratí a výluky, dokončení některých investic a na trasy dalších spojů včetně vlaků regionální dopravy. Dojde tak například k mírnému zkrácení cestovních časů vlaků SC Pendolino z Ostravy-Svinova do Prahy hl.n. o zhruba 12 minut na 3 hod. 1 min. O dvě, resp. čtyři minuty na 1 hod. 38 minut se zkrátí cestovní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi a naopak mezi Prahou a Plzní se kvůli modernizaci dalších úseků koridoru kolem Berounky prodlouží jízdní doby. Např. u vlaků InterCity to bude o 5, resp. 8 minut na 1 hod. 23 min. v obou směrech.

Z větších úprav jde např. o obnovení ranního přímého spojení Karlových Varů s Ostravskem vlakem SC Pendolino, který bude odjíždět z Karlových Varů v 5:48 hod. a do Ostravy hl.n. přijede ve 12:44 hod.

Slovensko

Ve směru na Slovensko nedochází aktuálně k žádným podstatným změnám v nabídce spojů.

Německo

Díky přesměrování vlaků z letošní odklonové trasy přes Falkenberg/Elster na kmenovou hlavní trať Dresdnerbahn přes Elsterwerdu dojde ke zrychlení vlaků mezi Drážďany a Berlínem. Díky tomu se zkrátí cestovní časy mezi Prahou a Berlínem o 15, resp. 18 minut a cestovní časy se vrátí na 4 hod. 18 min, resp. 4 hod. 19 min. 

V průběhu jízdního řádu 2024 by mělo dojít k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném řazení na vlaky Berliner. Jednotky budou doplněny o restaurační vůz klasické stavby. 

Přibližně od poloviny srpna do konce jízdního řádu 2024 bude kvůli rozsáhlé výluce uzavřena trať Berlin – Hamburg a všechny spoje Berliner ukončí svou jízdu v Berlíně. Pro další cestu do Hamburku, Kielu a dalších míst na severu země bude v tomto období nutné v Berlíně přestup na vnitrostátní spoje DB. Obnovení přímého spojení na sever Německa se plánuje znovu v jízdním řádu 2025. 

V případě linky Západní expres München – Praha dochází na území Německa mezi Mnichovem a Schwandorfem k rozdělení spoje München – Praha / Hof na dva samostatné vlaky München – Praha a München – Hof. Rozdělení obou linek by mělo přispět k vyšší spolehlivosti a pravidelnosti linky München – Praha.

Rakousko

Spoj EC Danubius Kraków – Wien – Kraków doplňuje nabídku přímého spojení ze severní a střední Moravy do Vídně a zpět. V jízdním řádu 2024 bude mít Ostrava s Vídní spojení už 5 páry denních vlaků s cestovní dobou mezi oběma aglomeracemi pod 3 hodiny. Díky četným přípojům z vídeňského hlavního nádraží na letiště Schwechat získává Ostrava také kvalitní a četné spojení k leteckým spojům startujícím z rakouské metropole. Díky přípojům ve Vídni na velké množství spojů railjet ÖBB získává Ostravsko také rychlé a časté spojení vlakem např. do Grazu, Villachu, Salzburgu, Mnichova nebo Curychu s přestupem v rakouské metropoli.

Rozšiřuje se dosavadní provoz vlaků Silva Nortica Praha – Tábor – Gmünd (NÖ) – Wien o pár vlaků v pracovní dny, který odjíždí z Prahy ve tři čtvrtě na osm ráno a do Vídně přijede po 13. hodině a opačným směrem pojede kolem třetí odpoledne a do Prahy přijede po osmé večer. V současnosti jezdí tento vlak pouze o víkendech.

Noční doprava

České dráhy v kooperaci se zahraničními partnery nabídnou v jízdním řádu 2024 stabilní rozsah noční dopravy. Praha bude mít přímé noční spojení s Curychem (přes Innsbruck i přes Basilej), Krakovem a Varšavou, severním a východním Slovenskem (např. Poprad, Košice), s Bratislavou a Budapeští.

kde dochází k sestavě nočních vlaků a přeřazení přímých lůžkových a lehátkových vozů. České dráhy se tak budou podílet na provozu vlaků EuroNight Chopin Warszawa – München v úseku Bohumín – Břeclav a nighjet Graz – Berlin v úseku Břeclav – Děčín včetně provozu různých přímých vozů např. Warszawa – Budapest nebo Berlin – Budapest. Spoj nightjet Graz – Berlin v novém jízdním řádu nepojede přes Moravu, ale nově bude veden přes Brno a Prahu. Vlak EuroNight Chopin jede v nové trase Warszawa – Wien – München.


Zdroj: https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000039262/ceske-drahy-vypravi-pres-ostravu-v-roce-2024-vice-spoju-do-polska-i-nove-vlakove-soupravy