Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy POLAR

  • Aktuální zpravodajství z Moravskoslezského kraje každou celou hodinu
  • Začaly policejní kontroly kamionů a autobusů
  • Stavební povolení obchvatu jsou opět kompletní
  • Pavilony Slezské nemocnice spojí koridory
  • Ostrava hledá provozovatele sdílených kol na 2 roky
  • Poruba kompletně revitalizuje další vnitroblok

Začaly policejní kontroly kamionů a autobusů

Policisté se znovu zaměřují kontroly nákladních aut a autobusů. V horkých dnech by řidiči měli především dbát na bezpečnost a dodržovat přestávky. Kamiony zase jezdí často přetížené, ničí silnice a ohrožují ostatní účastníky provozu.

Také policisté z MS kraje se od čtvrtku zapojili do celostátní policejní akce zaměřené na řidiče nákladních vozidel a autobusů. Vzhledem k horkým dnům kontrolují i dodržování předepsané doby řízení, bezpečnostních přestávek, odpočinku nebo technický stav vozidel. Připraveny jsou i váhy, protože přetížený kamion je pro ostatní velkým nebezpečím. 

Alana Robenek, dopravní policista: "Když je ta souprava přetížená, tak ta souprava jinak reaguje během jízdy, během brždění a tohle ohrožuje ostatní a navíc ničí naše komunikace." 

Pavla Jiroušková, mluvčí PČR MS kraje: "Policisté budou kontrolovat např. sociální předpisy, ale také předpisy ADR." 

Mezi prvními hříšníky byl polský kamion naložený řepkou. Byl přetížený o 3 tuny a tak musel řidič zaplatit 30 tisíc korun kauci a čekat na další kamion, aby část nákladu přeložil. Za zmínku stojí, že řidič o přetížení věděl, protože hmotnost byla uvedena v nákladním listu. Prostě to riskl a nevyšlo to. Ve většině případů bylo ale vše v pořádku a třeba jen stačilo po domluvě přeleštit značky.

řidič kamionu: "Než se zaměřit jen na řidiče kamionu, bylo by dobré se zaměřit i na dispečery, na dopravní společnosti i na skladníky na nakládkách, protože, když žádá řidič o přeložení zboží, skladník mu řekne ne, to není naše zboží, my s ním hýbat nebudeme." 

Česko zažívá tropické dny a řidiči všech vozidel by si měli uvědomit, že současné horko je vyčerpávající. Proto by měli pít dostatek nealkoholických nápojů a nepodceňovat únavu.

---

Stavební povolení obchvatu jsou opět kompletní

Obchvat Frýdku-Místku opět získal i poslední chybějící stavební povolení. Jakmile nabude právní moci, může Ředitelství silnic a dálnic zahájit finální napojení první části obchvatu na dálnici D48. Práce by se měly rozjet v srpnu a s oficiálním otevřením celé první etapy se počítá na začátku září.

Na konci června se otevřela část první etapy obchvatu Frýdku-Místku. Chybělo totiž stavební povolení pro krátký úsek napojení na dálnici D48, které bylo zrušeno soudem po napadení spolkem Děti Země. Podobně jako u druhé etapy obchvatu. Ministr dopravy už ale formou opravného prostředku určil, kdy se má provádět vytýkané měření hlučnosti a stavební povolení je opět kompletní.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Čekáme teda ještě na nabytí právní moci, opětovné nabytí právní moci stavebního povolení, které bylo zrušeno soudem na začátku dálnice D48, na začátku tohoto obchvatu, kde zhruba nějakých 50 metrů nám chybí k tomu, abychom dokázali tu část zprovoznit."

Nabytí právní moci se očekává do konce července.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Pak je dohoda se zhotovitelem, že do čtyř týdnů je schopen tu stavbu dokončit a zprovoznit. To znamená, předpokládáme, že by teda toho 3. 9. by se mohla tato první etapa spustit plnohodnotně, včetně dálnice D56, bez jakéhokoliv dopravního omezení."

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Zatím se ta doprava z toho města postupně přesouvá právě na ten obchvat. Takže alespoň té jedné ulici nebo dvěma ulicím ve městě se postupně ulevuje. Nicméně řidiči si postupně zvykají na tuto novou úpravu, takže očekáváme, že ten transit se přesune na tu část obchvatu někdy v průběhu několika měsíců. Tak, jak to většinou bývá u takových opatření."

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "A co se týče druhé etapy, to znamená toho dokončení právě až nakonec Frýdku-Místku. A toho plnohodnotného zprovoznění západ – východ, tak v současné době ta stavba je bez omezení."

Na druhé etapě se dál pracuje na sanaci svahu po nečekaném sesuvu půdy.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Ty práce v současné době probíhají tak, abychom alespoň v polovičním profilu v tomto místě byli schopni jezdit ještě v letošním roce. Věřím, že ty harmonogramy a práce jsou nastaveny tak, že se to povede. To znamená, v prosinci letošního roku zprovozníme obchvat Frýdku-Místku jako celek, i když v té části toho sesuvu a následného mostu, pouze v polovičním profilu, ale myslím si, že i tak to pro občany Frýdku-Místku bude skutečně obrovská úleva."

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Co se týče měření intenzity dopravy ve městě, to plánujeme až po zprovoznění celého obchvatu, protože teď by to byly ne moc dobře vynaložené náklady, takže spíš se snažíme tu dopravu monitorovat ohledně ohlasů občanů i našich pozorování. Takže měření jako takové proběhne později. Proběhlo měření před spuštěním té části obchvatu, takže budeme mít s čím porovnávat. Modely, které díky tomuto měření vzniknou, budou i dále použitelné. S tím, že se pouze aktualizují o ty vstupy do toho města, které jsou tou změnou dopravy postiženy."

Doprava v Moravskoslezském kraji narostla podle sčítání za posledních pět let o 10 procent. Přes Hlavní třídu ve Frýdku-Místku projede denně na 8 671 nákladních aut. Z celkového počtu jde o pětinu všech aut, která projedou městem.

---

Zprávy krátké 21. 7. 2022, 1

Dvě desítky lidí byly evakuovány kvůli požáru bytu v panelovém domě v Ostravě-Porubě. Hořet začalo ve čtvrtek dopoledne. Při požáru se zranil jeden člověk, který byl v bezvědomí předán do péče zdravotníků, nepřežila kočka, tu hasiči objevili při průzkumu bytu. Hasiči zachránili další dva lidi a evakuovali přes dvacítku obyvatel domu.

Dopravní podnik Ostrava kvůli vysokým teplotám zvyšuje kontroly tratí, především v úsecích se zvýšenou rychlostí. Pracovníci kontrolují také klimatizace ve vozech. Dopravní podnik pro řidič na všech linkách vždy alespoň na jedné z konečných zajistil přístup k pitné vodě.

---

Pavilony Slezské nemocnice spojí koridory

Jednotlivé pavilony Slezské nemocnice spojí zastřešené nadzemní koridory a tak zjednoduší pohyb po areálu. Pacienti jsou totiž např. na vyšetření převáženi přes venkovní vstupy. Což není příliš pohodlné, zvlášť při chladném a deštivém počasí. Stavba by měla začít na podzim a hotová by měla být za rok.

Opavská nemocnice byla postavena před víc jak jedním stoletím. Tvořilo ji 12 pavilonů se zdravotnickou péčí + 3 provozní. Dnes stojí na desetihektarovém areálu budov 25. Jejich propojení je možné jen venkovními vstupy. To je pro pacienty i personál velmi nepohodlné. Nyní se to změní: připravený je projekt, který spojí jednotlivé budovy.

Karel Sieber, ředitel, Slezská nemocnice v Opavě: „Budou to nadzemní monobloky, které budou spojovat tři základní pavilony – S, V a L. Umožní pohyb pacientů i personálu mezi těmito třemi největšími pavilony v nemocnici.“

V těchto pavilonech se nacházejí nejnavštěvovanější ambulance a oddělení, jako infekční, interní, chirurgické, ortopedické či plicní.

Spojovací chodby vyřeší problémy při převozu pacientů z lůžkových oddělení na nejrůznější vyšetření. Bude to komfortnější. Na místo se dostanou, jak se říká „suchou nohou“, i když venku nebude zrovna příznivé počasí.

Jan Vaněk, provozně-technický náměstek, Slezská nemocnice v Opavě: „Primárním záměrem bylo udělat nejdříve etapu 1, která spojí stěžejní oddělení. A v etapě 2 by se následně spojila další. Dál bychom potřebovali propojit pavilon H a G , kde je centralizovaná radiologická péče.“

Problém propojení jednotlivých budov řeší vedení nemocnice už od roku 2016. Projekt brzdily finance. Nyní se podařilo 180 milionů na výstavbu získat od zřizovatele, tedy Moravskoslezského kraje.

Stavba by měla začít na podzim a hotová by měla být za rok. Do provozu nemocnice práce nezasáhnou.


---

Ostrava hledá provozovatele sdílených kol na 2 roky

Sdílená kola jsou v Ostravě velmi oblíbená. V letošním roce skončí smlouva se současným provozovatelem společností Nextbike a tak město hledá dodavatele bikesharingu na další období.

Sdílená kola se v Ostravě nebývale chytla a dnes, čtvrtý rok fungování této služby, už ji mohou využívat obyvatelé všech 23 městských obvodů. V ulicích je k dispozici tisíc kol v 356 stanicích. Jen za loňský rok lidé  najezdili přes 700 tisíc kilometrů. Bikesharing provozuje společnost Nextbike a díky podpoře města je prvních 15 minut zdarma.

Lukáš Luňák, obchodní ředitel Nextbike: "To město jezdí velmi dobře a jsme spokojeni. Jsou zde nějaká rizika spojená s vandalismem, který se vloni výrazně zvýšil, ale na tom společně s městem a policií pracujeme." 

Provozovateli končí dvouletá smlouva a tak Ostrava vyhlásila nové výběrové řízení. Počet stanic je stanoven na 330 počet kol se má zvýšit o 100. Novinkou bude navýšení minut zdarma pro držitele ODISky. 

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora Ostravy: "Vzhledem k tomu, že v závěru letošního roku skončí smlouva se stávajícím provozovatelem Nextbike, je zapotřebí nalézt provozovatele této oblíbené služby i pro další léta. Z analýzy výpůjček vyplývá potřeba pokračování finanční podpory ze strany města, chceme-li udržet nebo dále rozšířit rozsah využití této služby ekologické dopravy."

Detailní podmínky koncese naleznou zájemci na profilu zadavatele Bikesharing v Ostravě. Lhůta pro podání nabídek je stanovena do 29. července 2022. Kromě Nextbiku se dá očekávat také zájem společnosti Rekola.

---

Zprávy krátké 21. 7. 2022, 2

Injektáže kaštanů v Ostravě mají příznivý efekt, oznámil magistrát, který stromy nechal ošetřit vůči listožravému hmyzu klíněnky jírovcové. Stromy tak zůstávají zelené a nedochází k brzkému opadu listí.

Fakulta sociálních studií Ostravské univerzity otevřela nový program - Joint Degree - Sociální práce a sociální podnikání. Jeho součástí je celý jeden semestr vyhrazený pro studium v zahraničí. Studenti se do něj mohou přihlásit do konce srpna.

---

Poruba kompletně revitalizuje další vnitroblok

Vnitroblok mezi náměstím Jana Nerudy a Hlavní třídou prochází kompletní proměnou. Lidé se mohou těšit nejen na nová parkovací místa, ale také novou zeleň, mobiliář i osvětlení.

Dvůr mezi náměstím Jana Nerudy a Hlavní třídou byl dlouhou dobu v původním, neutěšeném stavu. Obyvatele trápily nejen rozbité cesty i chodníky, ale také poničený mobiliář. Teď prochází revitalizací.

Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka MOb Ostrava-Poruba: “Všechno už bylo zastaralé a bylo potřeba ho přeorganizovat tak, aby znovu plnil funkci na 1. stavebním obvodu jako kdysi.”

Petra Brodová (ANO), místostarostka MOb Ostrava-Poruba: “Součástí revitalizace je jednak vybudování nových zpevněných ploch, parkoviště s legálními místy v normových parametrech. Opravena bude také vozovka, veškeré chodníky. Bude instalováno nové veřejné osvětlení.”

Nový bude i mobiliář jako lavičky a odpadkové koše. Kromě klasických laviček tady bude i několik atypických a jejich součástí budou vyvýšené záhony.

Nezdravé stromy, které musely být pokáceny, nahradí asi 30 nových stromů a kolem všech chodníků i nových parkovišť budou vysázeny stovky okrasných keřů

Petra Brodová (ANO), místostarostka MOb Ostrava-Poruba: “Kromě obligátních lip a javorů tady budou i nějaké kultivary ozdobných ovocných stromů a taková jedna netradiční dřevina, budou tady dva liliovníky tulipánokvěté.

Kompletní revitalizace dvora skončí ještě letos. A to nejpozději v listopadu.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy POLAR
21. července 2022, 17:00

Začaly policejní kontroly kamionů a autobusů

Policisté se znovu zaměřují kontroly nákladních aut a autobusů. V horkých dnech by řidiči měli především dbát na bezpečnost a dodržovat přestávky. Kamiony zase jezdí často přetížené, ničí silnice a ohrožují ostatní účastníky provozu.

Také policisté z MS kraje se od čtvrtku zapojili do celostátní policejní akce zaměřené na řidiče nákladních vozidel a autobusů. Vzhledem k horkým dnům kontrolují i dodržování předepsané doby řízení, bezpečnostních přestávek, odpočinku nebo technický stav vozidel. Připraveny jsou i váhy, protože přetížený kamion je pro ostatní velkým nebezpečím. 

Alana Robenek, dopravní policista: "Když je ta souprava přetížená, tak ta souprava jinak reaguje během jízdy, během brždění a tohle ohrožuje ostatní a navíc ničí naše komunikace." 

Pavla Jiroušková, mluvčí PČR MS kraje: "Policisté budou kontrolovat např. sociální předpisy, ale také předpisy ADR." 

Mezi prvními hříšníky byl polský kamion naložený řepkou. Byl přetížený o 3 tuny a tak musel řidič zaplatit 30 tisíc korun kauci a čekat na další kamion, aby část nákladu přeložil. Za zmínku stojí, že řidič o přetížení věděl, protože hmotnost byla uvedena v nákladním listu. Prostě to riskl a nevyšlo to. Ve většině případů bylo ale vše v pořádku a třeba jen stačilo po domluvě přeleštit značky.

řidič kamionu: "Než se zaměřit jen na řidiče kamionu, bylo by dobré se zaměřit i na dispečery, na dopravní společnosti i na skladníky na nakládkách, protože, když žádá řidič o přeložení zboží, skladník mu řekne ne, to není naše zboží, my s ním hýbat nebudeme." 

Česko zažívá tropické dny a řidiči všech vozidel by si měli uvědomit, že současné horko je vyčerpávající. Proto by měli pít dostatek nealkoholických nápojů a nepodceňovat únavu.

---

Stavební povolení obchvatu jsou opět kompletní

Obchvat Frýdku-Místku opět získal i poslední chybějící stavební povolení. Jakmile nabude právní moci, může Ředitelství silnic a dálnic zahájit finální napojení první části obchvatu na dálnici D48. Práce by se měly rozjet v srpnu a s oficiálním otevřením celé první etapy se počítá na začátku září.

Na konci června se otevřela část první etapy obchvatu Frýdku-Místku. Chybělo totiž stavební povolení pro krátký úsek napojení na dálnici D48, které bylo zrušeno soudem po napadení spolkem Děti Země. Podobně jako u druhé etapy obchvatu. Ministr dopravy už ale formou opravného prostředku určil, kdy se má provádět vytýkané měření hlučnosti a stavební povolení je opět kompletní.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Čekáme teda ještě na nabytí právní moci, opětovné nabytí právní moci stavebního povolení, které bylo zrušeno soudem na začátku dálnice D48, na začátku tohoto obchvatu, kde zhruba nějakých 50 metrů nám chybí k tomu, abychom dokázali tu část zprovoznit."

Nabytí právní moci se očekává do konce července.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Pak je dohoda se zhotovitelem, že do čtyř týdnů je schopen tu stavbu dokončit a zprovoznit. To znamená, předpokládáme, že by teda toho 3. 9. by se mohla tato první etapa spustit plnohodnotně, včetně dálnice D56, bez jakéhokoliv dopravního omezení."

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Zatím se ta doprava z toho města postupně přesouvá právě na ten obchvat. Takže alespoň té jedné ulici nebo dvěma ulicím ve městě se postupně ulevuje. Nicméně řidiči si postupně zvykají na tuto novou úpravu, takže očekáváme, že ten transit se přesune na tu část obchvatu někdy v průběhu několika měsíců. Tak, jak to většinou bývá u takových opatření."

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "A co se týče druhé etapy, to znamená toho dokončení právě až nakonec Frýdku-Místku. A toho plnohodnotného zprovoznění západ – východ, tak v současné době ta stavba je bez omezení."

Na druhé etapě se dál pracuje na sanaci svahu po nečekaném sesuvu půdy.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Ty práce v současné době probíhají tak, abychom alespoň v polovičním profilu v tomto místě byli schopni jezdit ještě v letošním roce. Věřím, že ty harmonogramy a práce jsou nastaveny tak, že se to povede. To znamená, v prosinci letošního roku zprovozníme obchvat Frýdku-Místku jako celek, i když v té části toho sesuvu a následného mostu, pouze v polovičním profilu, ale myslím si, že i tak to pro občany Frýdku-Místku bude skutečně obrovská úleva."

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Co se týče měření intenzity dopravy ve městě, to plánujeme až po zprovoznění celého obchvatu, protože teď by to byly ne moc dobře vynaložené náklady, takže spíš se snažíme tu dopravu monitorovat ohledně ohlasů občanů i našich pozorování. Takže měření jako takové proběhne později. Proběhlo měření před spuštěním té části obchvatu, takže budeme mít s čím porovnávat. Modely, které díky tomuto měření vzniknou, budou i dále použitelné. S tím, že se pouze aktualizují o ty vstupy do toho města, které jsou tou změnou dopravy postiženy."

Doprava v Moravskoslezském kraji narostla podle sčítání za posledních pět let o 10 procent. Přes Hlavní třídu ve Frýdku-Místku projede denně na 8 671 nákladních aut. Z celkového počtu jde o pětinu všech aut, která projedou městem.

---

Zprávy krátké 21. 7. 2022, 1

Dvě desítky lidí byly evakuovány kvůli požáru bytu v panelovém domě v Ostravě-Porubě. Hořet začalo ve čtvrtek dopoledne. Při požáru se zranil jeden člověk, který byl v bezvědomí předán do péče zdravotníků, nepřežila kočka, tu hasiči objevili při průzkumu bytu. Hasiči zachránili další dva lidi a evakuovali přes dvacítku obyvatel domu.

Dopravní podnik Ostrava kvůli vysokým teplotám zvyšuje kontroly tratí, především v úsecích se zvýšenou rychlostí. Pracovníci kontrolují také klimatizace ve vozech. Dopravní podnik pro řidič na všech linkách vždy alespoň na jedné z konečných zajistil přístup k pitné vodě.

---

Pavilony Slezské nemocnice spojí koridory

Jednotlivé pavilony Slezské nemocnice spojí zastřešené nadzemní koridory a tak zjednoduší pohyb po areálu. Pacienti jsou totiž např. na vyšetření převáženi přes venkovní vstupy. Což není příliš pohodlné, zvlášť při chladném a deštivém počasí. Stavba by měla začít na podzim a hotová by měla být za rok.

Opavská nemocnice byla postavena před víc jak jedním stoletím. Tvořilo ji 12 pavilonů se zdravotnickou péčí + 3 provozní. Dnes stojí na desetihektarovém areálu budov 25. Jejich propojení je možné jen venkovními vstupy. To je pro pacienty i personál velmi nepohodlné. Nyní se to změní: připravený je projekt, který spojí jednotlivé budovy.

Karel Sieber, ředitel, Slezská nemocnice v Opavě: „Budou to nadzemní monobloky, které budou spojovat tři základní pavilony – S, V a L. Umožní pohyb pacientů i personálu mezi těmito třemi největšími pavilony v nemocnici.“

V těchto pavilonech se nacházejí nejnavštěvovanější ambulance a oddělení, jako infekční, interní, chirurgické, ortopedické či plicní.

Spojovací chodby vyřeší problémy při převozu pacientů z lůžkových oddělení na nejrůznější vyšetření. Bude to komfortnější. Na místo se dostanou, jak se říká „suchou nohou“, i když venku nebude zrovna příznivé počasí.

Jan Vaněk, provozně-technický náměstek, Slezská nemocnice v Opavě: „Primárním záměrem bylo udělat nejdříve etapu 1, která spojí stěžejní oddělení. A v etapě 2 by se následně spojila další. Dál bychom potřebovali propojit pavilon H a G , kde je centralizovaná radiologická péče.“

Problém propojení jednotlivých budov řeší vedení nemocnice už od roku 2016. Projekt brzdily finance. Nyní se podařilo 180 milionů na výstavbu získat od zřizovatele, tedy Moravskoslezského kraje.

Stavba by měla začít na podzim a hotová by měla být za rok. Do provozu nemocnice práce nezasáhnou.


---

Ostrava hledá provozovatele sdílených kol na 2 roky

Sdílená kola jsou v Ostravě velmi oblíbená. V letošním roce skončí smlouva se současným provozovatelem společností Nextbike a tak město hledá dodavatele bikesharingu na další období.

Sdílená kola se v Ostravě nebývale chytla a dnes, čtvrtý rok fungování této služby, už ji mohou využívat obyvatelé všech 23 městských obvodů. V ulicích je k dispozici tisíc kol v 356 stanicích. Jen za loňský rok lidé  najezdili přes 700 tisíc kilometrů. Bikesharing provozuje společnost Nextbike a díky podpoře města je prvních 15 minut zdarma.

Lukáš Luňák, obchodní ředitel Nextbike: "To město jezdí velmi dobře a jsme spokojeni. Jsou zde nějaká rizika spojená s vandalismem, který se vloni výrazně zvýšil, ale na tom společně s městem a policií pracujeme." 

Provozovateli končí dvouletá smlouva a tak Ostrava vyhlásila nové výběrové řízení. Počet stanic je stanoven na 330 počet kol se má zvýšit o 100. Novinkou bude navýšení minut zdarma pro držitele ODISky. 

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora Ostravy: "Vzhledem k tomu, že v závěru letošního roku skončí smlouva se stávajícím provozovatelem Nextbike, je zapotřebí nalézt provozovatele této oblíbené služby i pro další léta. Z analýzy výpůjček vyplývá potřeba pokračování finanční podpory ze strany města, chceme-li udržet nebo dále rozšířit rozsah využití této služby ekologické dopravy."

Detailní podmínky koncese naleznou zájemci na profilu zadavatele Bikesharing v Ostravě. Lhůta pro podání nabídek je stanovena do 29. července 2022. Kromě Nextbiku se dá očekávat také zájem společnosti Rekola.

---

Zprávy krátké 21. 7. 2022, 2

Injektáže kaštanů v Ostravě mají příznivý efekt, oznámil magistrát, který stromy nechal ošetřit vůči listožravému hmyzu klíněnky jírovcové. Stromy tak zůstávají zelené a nedochází k brzkému opadu listí.

Fakulta sociálních studií Ostravské univerzity otevřela nový program - Joint Degree - Sociální práce a sociální podnikání. Jeho součástí je celý jeden semestr vyhrazený pro studium v zahraničí. Studenti se do něj mohou přihlásit do konce srpna.

---

Poruba kompletně revitalizuje další vnitroblok

Vnitroblok mezi náměstím Jana Nerudy a Hlavní třídou prochází kompletní proměnou. Lidé se mohou těšit nejen na nová parkovací místa, ale také novou zeleň, mobiliář i osvětlení.

Dvůr mezi náměstím Jana Nerudy a Hlavní třídou byl dlouhou dobu v původním, neutěšeném stavu. Obyvatele trápily nejen rozbité cesty i chodníky, ale také poničený mobiliář. Teď prochází revitalizací.

Lucie Baránková Vilamová (ANO), starostka MOb Ostrava-Poruba: “Všechno už bylo zastaralé a bylo potřeba ho přeorganizovat tak, aby znovu plnil funkci na 1. stavebním obvodu jako kdysi.”

Petra Brodová (ANO), místostarostka MOb Ostrava-Poruba: “Součástí revitalizace je jednak vybudování nových zpevněných ploch, parkoviště s legálními místy v normových parametrech. Opravena bude také vozovka, veškeré chodníky. Bude instalováno nové veřejné osvětlení.”

Nový bude i mobiliář jako lavičky a odpadkové koše. Kromě klasických laviček tady bude i několik atypických a jejich součástí budou vyvýšené záhony.

Nezdravé stromy, které musely být pokáceny, nahradí asi 30 nových stromů a kolem všech chodníků i nových parkovišť budou vysázeny stovky okrasných keřů

Petra Brodová (ANO), místostarostka MOb Ostrava-Poruba: “Kromě obligátních lip a javorů tady budou i nějaké kultivary ozdobných ovocných stromů a taková jedna netradiční dřevina, budou tady dva liliovníky tulipánokvěté.

Kompletní revitalizace dvora skončí ještě letos. A to nejpozději v listopadu.

---

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-polar-21-07-2022-17-00