„Po dostavbě obou částí centra vznikne navíc v Avionu až 400 nových pracovních míst," konstatuje Kateřina Ježková, ředitelka Avion Shopping Parku v Ostravě.
Již v listopadu letošního roku se obchodní centrum rozšíří o dalších 13 obchodů o celkové výměře 2086 m² se zaměřením na sportovní značky a módu jako jsou Nike, Alpine Pro, Nord Blanc a další.
Překvapením pro zákazníky budou zcela jistě i úplně nové značky, které míří poprvé do tohoto regionu jako Esprit, Swarovski nebo The North Face. V Avionu však přibudou i obchody Kara, CCC boty nebo Max Tara a nově návštěvníci budou moci využívat také novou čistírnu oděvů Dry Clean. Po realizaci přístavby v roce 2011 pak přibude dalších 29 obchodů a vznikne až 150 nových pracovních míst. Investice do severního projektu jen do roku 2011 bude přes 470 mil. korun.
„Na jaře příštího roku budou moci zavítat první návštěvníci i do nové jižní části Avionu (retail Park na druhé straně ul. Rudné). Hlavním nájemcem se stane obchodní dům s nábytkem a doplňky KIKA, jehož objekt bude třípodlažní. Kromě toho zde vnikne 5 dalších obchodů (tzv. strip mall) o rozloze 9 300 m2 s podobným zaměření jako KIKA," pokračuje Kateřina Ježková.
Na této straně Rudné přibude také více než 650 parkovacích míst patřících ostravskému Avionu, které se po dokončení celého projektu stane opět největším centrem na Moravě. A nejen to, v jižní části Avionu nalezne uplatnění více než 260 nových zaměstnanců!
„Uvědomujeme si, že společně s rozšířením centra, by se mohla častěji komplikovat také dopravní situace, zvlášť příjezd návštěvníků z ulice Rudné. Proto v současné době dokončujeme vícepruhový kruhový objezd, který by měl podstatně usnadnit a zrychlit dopravu zvláště o víkendech a v období Vánoc," dodává na závěr ředitelka centra.
Celková velikost nákupního centra bude po realizaci kompletního projektu více než 100 tisíc čtverečních metrů a lidé zde najdou zhruba 200 obchodů! Jde však jen o nepatrnou část z celkem zhruba 5 mld. Kč, které společnost Inter Ikea Centre Group plánuje investovat do svých obchodních center v Česku v následujících pěti letech.
Investice do ostravského Avionu krok za krokem...
Hodnota samotné výstavby Avion Shopping Parku v Ostravě, která byla ukončena v roce 2001, dosáhla zhruba 2 mld. Kč. Renomovaná nadnárodní společnost Inter IKEA Centre Group (IICG) však do tohoto nejnavštěvovanějšího centra na Moravě nepřestala investovat, naopak... V roce 2003 směřovalo 350 mil. Kč na výstavbu atraktivních obchodních domů Elektroworld a Gigasport, dalších zhruba 400 mil. Kč pak v roce 2005 investovala IICG do rozšíření galerie o prodejny s módou v těsné blízkosti obchodního domu IKEA. Ostravský Avion měl v té době na ploše zhruba 65 000 m2 celkem 77 obchodů a 2500 parkovacích míst. Na jaře loňského roku pak byla ukončena další etapa rozšíření směrem k ulici Výškovické. Díky investici v hodnotě zhruba 1,5 mld. Kč se tak od dubna 2008 velikost nákupní galerie zvětšila o dalších 20 500 m2, přibylo 65 nových obchodů a 600 parkovacích míst v podzemních garážích. V prosinci loňského roku pak byla ukončena rekonstrukce hypermarketu Albert hodnotě 110 mil. Kč, díky níž se zmenšila rozloha původní Hypernovy z 15 300 m² na 6500 m² a naopak přibylo naproti pokladnám nového hypermarketu 15 obchodů zaměřených především na služby.