Projekt BATco se v Česku týká především II. železničního koridoru vedoucího od Petrovic u Karviné po Břeclav a hlavních silničních tahů - dálnici D47, rychlostní komunikace R48.
Na projektu, který podpoří Evropská unie 3,7 miliony EUR, se podílí 18 zástupců Polska, Slovenska, Rakouska a Itálie, Sdružení je jediným účastníkem z Česka. V průběhu tří let vytvoří účastníci projektu, mezi nimiž jsou rozvojové agentury, výzkumné ústavy, zástupci krajů či rakouského ministerstva dopravy, společný tým. Ten shrne informace o dopravě a infrastruktuře jednotlivých zemí na ose, vyhodnotí je a na jejich základě navrhne projekty, které zlepší dopravní spojení mezi severem a jihem Evropy s důrazem na omezení negativních vlivů na životní prostředí, budování logistických center a efektivitu tranzitní přepravy.
„Budeme například mapovat hlavní přepravní proudy na důležitých dopravních tazích se snahou vytvořit projekty, které by pomohly dostat část přepravy, jež dnes probíhá po silnicích, na železnici," vysvětlil projektový manažer Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Pavel Santarius, který má projekt BATCo na starosti. „Zapojením do projektu chce Sdružení navázat užší spolupráci mezi regiony s cílem pomoci rozvoji dopravní infrastruktury, například při hledání možností výstavby vysokorychlostní trati vedoucí přes Moravskoslezský kraj," doplnil generální ředitel Sdružení Miroslav Fabian.
Napojit region na hlavní evropské cesty a řešit moderní dopravu a logistiku patřilo a patří k hlavním prioritám činnosti Sdružení pro rozvoj MSK v oblasti dopravní infrastruktury.