I
přes nepříjemné dešťivé počasí se na nádraží v Třemešné
sešlo tolik zájemců a první parní jízdu, že téměř zaplnili
celý vlak.
David
Chovančík,
výpravčí,
Slezské zemské dráhy:
„Lokomotiva se nazývá Malý štokr, označení má U57001, byla
vyrobena v plzeňské Škodovce v roce 1949 a následně vozila vlaky
na lesních železnicích v Bosně a Hercegovině, dnes patří
rakouskému Klubu 760 a provozujeme ji my, Slezské zemské dráhy.
Máme na trati 9 zastávek, stojíme v každé zastávce, velmi pěkná
je zastávka ve Slezských Rudolticích, kde již máme opravené
nádraží a další nádraží budeme opravovat.
Robert
Schaffartzik (STAN), starosta Bohušova: „No samozřejmě jsme
rádi,. Že se oprava podařila, že ta práce těch lidí, kteří
na ní pracovali, nepřišla vniveč no a samozřejmě jsme rádi, že
se ta sezóna rozběhla. Počasí nám sice moc nepřeje ale věřím,
že ty následující dny to bude neskutečný zážitek pro ty naše
turisty, kteří do toho našeho kraje zavítají.
Jízda
s praní lokomotivou je zážitkem nejen pro cestující ale i pro
ty, kteří ji zajišťují.
Jiří
Šmídák, strojvedoucí: „No tak je to první jízda po zkušební,
takže dneska je premiéra, takže věříme, máme všechno
připraveno. Maximální rychlost pro parní lokomotivu tady je 30
km/h. Tak zhruba do Osoblahy a zpátky jednu tunu – těch 10
metráků.
Martin
Baranovič, průvodčí: „I když počasí nepřeje, jsem rád, že
to takhle nějak dopadlo a že jsme konečně vyjeli. Líbí se mi
jako. Už jsme sladili tu modrou i s tím tendrem, který jsme
opravili loni, je to paráda. Člověk se tady vždycky těší. I
když v civilním životě dělám taky prostě průvodčího, tak
tady je to úplně o něčem jiném. Tady si spíš chodím
odpočinout, jen tak zrelaxovat.“
Anketa,
první cestující: „Ne, jedu to poprvé. Z Ostravy.“
„Jsme
z Polska, přesněji ze Slezska, z okolí z Katovic. Přijeli jsme
sem speciálně projet se vaším parním vlakem. Ano, poprvé.“
„Těším
se moc.“
„Maminka
se těší moc moc, vyhlížíme tatínka, jestli to stihne odjezd.
Oni už dokonce jeli tady, já ještě ne, tak se těším.“
„Přišli
jsme se podívat. My jsme šli okolo náhodou, ani jsme nevěděli,
že tady něco takového je.“
„Tak
nás zlákala vyjížďka taková neobvyklá, párkrát jsme tady
jeli ale už je to fakt hodně dlouho, 30 let určitě.“
„Ne,
už jsme jeli hodněkrát. Já taky.“
„Nepamatuji,
pojedu poprvé s tím vláčkem. Tady jsem nikdy nebyla v těch
končinách.“
„Já
jsem tady poprvé. Ne, já si nepamatuju parní vlak: Já až ty
dieslové.“
„Ano,
těšíme, děti jsou nadšené. Těším se moc."
A k
pohodě při cestě dráhou plnou oblouků přispívá i možnost
občerstvení během cesty.
Barbora
Bartecká, prodejce v jídelním vagónku: „Teplé nápoje, čaj,
už jsme vybaveni kontaktním grilem, vaflovačem, snažíme se tady
držet nějaké produkty z regionálních potravin. Jídelníček
parního vlaku se připravuje, už od příštího týdne bude
standardně.“
Parní
vlak z Třemešné do Osoblahy bude během léta jezdit každý
víkend a první tři soboty v září. Odjíždí poprvé z Třemešné
vždy v 10 hodina 45 minut.