Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ostrava má další raritu. Do ulic vyjely doubledeckery známé z Londýna

Ostravskými ulicemi nově jezdí dva dvoupatrové autobusy. Dopravní podnik tak zvané doubledeckery uvedl do provozu jako první v republice. Zatím jezdí na pravidelné lince mezi městskými obvody Poruba a Hrabová, a to od pondělí do pátku třikrát za den.

Do ulic Ostravy vyjely dva nové doubledeckery. Ostravský dopravní podnik si je nechal vyrobit na míru ve Španělsku za bezmála 30 milionů korun. Oproti klasickým londýnským jsou o zhruba 30 centimetrů nižší, aby projely pod všemi překážkami na cestě.

Daniel Morys, ředitel DPO: “Nahoře je obsaditelnost pro 55 cestujících. Musím říct, že jízda v tom doubledeckeru skutečně poskytuje cestujícím úplně jinou perspektivu. zvláště na té lince 88, když jede tento autobus nad Bazaly, tak poskytne cestujícím perspektivu, kterou ne všichni znají.”

Linka 88 bude jezdit v letní sezóně o víkendech a svátcích, a to nejen českých, ale i polských a bude spojoval dvě největší pamětihodnosti Ostravy. Tedy Dolní oblast Vítkovice se zoologickou zahradou.

Daniel Morys, ředitel DPO: “I vzhledem k tomu, že v ZOO ostrava je problém s parkováním a Dolní oblast Vítkovice má větší kapacitu, tak může vlastně fungovat tento doubledecker nejen jako jakási atrakce, ale i jakési spojení mezi zaparkovaným autem a ZOO."

Start linky 88, která měla už letos v létě jezdit z Dolní oblasti Vítkovic do ZOO se musel kvůli koronaviru odložit. Nové vozy tak jezdí po okrajové lince 78 od Globusu do Hrabové a je o ně velký zájem.

Anketa: cestující: “Super, opravdu, těšili jsme se. Jsem tady se svoji vnučkou, takže zítra má narozeniny, má narozeninovou jízdu od vás. Krásné.”
“Mi se to strašně líbí. Je to pohodlné a musím říct, že oproti ostatním dopravním podnikům jsme velice originální v poslední době a myslím, že v budoucnu to bude i ikona Ostravy.”
“To je nezvyklé na Ostravu tady to. To je jak v Londýně. Super.”

Doubledeckery mají celoskleněnou střechu. Ta bude ještě polepena speciální fólií, aby se zabránilo prohřívání interiéru. ve vyhlídkovém patře totiž není klimatizace.

Na jízdu si řidiči dvoupatrových autobusů velmi rychle zvykli, přesto musí dávat pozor.

Vladimír Kokrda, řidič: “Ovládání je skoro stejné jako na jiném autobusu klasickém. Akorát si člověk musí dávat pozor na tu výšku a na stromy, co jsou podél cesty.”

Kapacita autobusu, který jezdí na zemní plyn, je 68 sedících cestujících. Každé sedadlo je vybaveno USB zástrčkou a nechybí ani wifi připojení.




RD Stavitelství, s.r.o., Ostrava
Ostrava
od 15 200 do 20 000 Kč/měsíc

Detail

SALEX-STAV s.r.o..
Ostrava
od 20 000 Kč/měsíc

Detail

DEFENDIT CORDIS s.r.o. - Ostrava
Ostrava
od 16 800 do 17 100 Kč/měsíc

Detail

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků