Zbývajících 414 metrů, na kterých dostavba Prodloužené Rudné stála, se mělo původně stavět až 15 měsíců, firma Strabag to ale nakonec zvládla během tří. "Já si myslím, že tohle je nepochybně významný den, protože Prodloužená Rudná, to byla taková bolístka, kterou jsme tady táhli dlouhá léta. Komplikovalo to život všem," říká hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák (ANO).
"Má to význam dopravní, to bezesporu, ale má to i význam ten, že se povedlo udělat něco, co se opravdu nečekalo. Ukázalo se, že se jde domluvit," dodává náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jakub Unucka (ODS).
Jedním ze zádrhelů, které stavbu blokovaly byla výška protihlukových stěn, kterou požadoval Dušan Richtár. Byla vyšší, než ta v původním projektu. Role Moravskoslezského kraje jako mediátora v tomto případě ukázala jako klíčová. Ředitelství silnic a dálnic vyšlo vstříc a výsledkem je v Česku zatím unikátní protihluková bariéra. "My jsme zde použili tzv. výzkumný projekt. Účinnost této protihlukové stěny budeme měřit a výsledky se dají aplikovat i na dalších stavbách," vysvětluje ředitel ŘSD Radek Mátl.
Prodloužená Rudná by měla Porubě výrazně ulevit od těžké nákladní dopravy. Silnice je zatím ve zkušebním provozu a bude čekat na zbývající razítka a formality. Po kolaudaci stavby by se po prodloužené Rudné mělo jezdit rychlostí 110 kilometrů za hodinu. Od nového roku tady bude platit mýtný systém, osobní auta ale mohou jezdit bez poplatku.