Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ostrava chce zkrášlit hlavní městský bulvár. Zásahy ve veřejném prostoru budou ale pouze nestavební

  • Ostrava,

Hlavní ostravský bulvár, tedy ulice 28. října a Opavskou čekají změny. Asi vás překvapí, že nepůjde o nějaké stavby či přestavby, ale pouze o zkrášlení a zkvalitnění klíčových míst pomocí nestavebních zásahů. Město je na tyto změny otevřeno nápadům a proto vyzývá případné zájemce, aby do konce března připravili své návrhy.

V mnoha metropolích po celém světě jsou důležitou součástí urbanismu města hlavní bulváry. Takovou ulici má i Ostrava. Jde o ulici Opavskou, která v Nové Vsi přechází v ulici 28. října a vlastně propojuje lidnatou Porubu s centrem města. Aby ale mohla ještě lépe plnit své funkce, chce ji vedení města vylepšit. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: "Tím, že je Ostrava polycentrické město, tvoří ty bulváry a komunikace její významnou část. V tuto chvíli se zabýváme tím, jak tu ulici, která je více dopravní, přeměnit na městský bulvár. Ten bude bude více spojovat jednotlivé části a umožní nějakou efektivní dostavbu. Zlepší se propojení nejen pro automobily, ale i pro chodce a cyklisty. Městský ateliér vyhlásil výzvu, která je směřována na odbornou veřejnost, takže směrem k architektům, ale mohu to být i studenti architektury. Mohou navrhnout zásahy, které jsou nestavebního charakteru."

Zauzana Paclová, architekt, urbanista, MAPPA: "Když jsme začali v městském ateliéru pracovat na koncepci městské třídy 28. října Opavská, tak jsme si uvědomili, že naplnění těch opatření a zkvalitnění celého prostoru, je běh na dlouhou trať. Proto jsme se rozhodli, že zkusíme vytvořit nějaká rychlá opatření, kterými se mohou některá místa zkvalitnit v krátkém čase." 

Městský ateliér proto vybral 6 míst na tomto bulváru, která by se měla zkrášlit jako první. Jde například o Náměstí republiky, kde je trolejbusová točna, prostor kolem pasážových domů na ulici Denisova a nebo oblast od křižovatky ulic 28. října a Nádražní po Smetanovo náměstí. 

Zuzana Paclová, architekt, urbanista, MAPPA: "Zde je záměr svést automobily na tramvajový pás a tím vytvořit širší chodník a komfortnější prostup pro chodce. Podél Kampusu Palace je chodník velmi úzký, je zde hodně svislých dopravních značení a pohyb není pro chodce komfortní." 

Přihlášky lze zasílat do 31. března a hned v dubnu budou vybráni zpracovatelé návrhů na jednotlivá místa, kteří pak musí odevzdat prováděcí dokumentaci do 25. června. Realizace by měly začít už v průběhu července tohoto roku. Náklady jsou plánovány na 3 a půl milionu korun. Podrobnosti jsou na webu městského ateliéru MAPPA.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy