Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Nové travní koberce sníží prašnost dopravy a ztiší tramvajový provoz na Výškovické v Ostravě

  • Ostrava,

Dopravní podnik Ostrava začal osazovat vegetačním krytem z předpěstovaných travních koberců tramvajový pás na Výškovické ulici. V kombinaci s moderně zrekonstruovanou tratí tak zajistí nejen místním obyvatelům až o 4 decibely tišší provoz tramvají. Skončí tak téměř rok trvající náročná oprava Výškovické ulice, kde už na konci dubna město převzalo modernizovanou křižovatku, včetně nových nástupišť u obchodního centra Kotva.

DPO na Výškovické ulici rekonstruoval od loňského září tramvajovou trať ve dvou na sebe navazujících úsecích: od křižovatky s ulicí Svornosti po křižovatku s ulicí Čujkovovou a od křižovatky s ulicí Čujkovova po křižovatku s ulicí Pavlovovou. Celkově šlo o dvojkolejný úsek dlouhý 983 m.

Daniel Morys, ředitel a předseda představenstva DPO: "DPO se snaží být nejmodernějším dopravním podnikem v České republice, a to neznamená mít jen nejmodernější a nejekologičtější vozový park. Musíme také investovat do dopravní cesty. Tím dosahujeme nejen snížení hluku z tramvajové dopravy a estetizace tramvajových tratí, ale zároveň pomáháme snižovat negativní dopady z běžné automobilové dopravy v nejbližším okolí, protože naše zatravněné úseky dobře zachycují částice polétavého prachu."

Původní klasické kolejnice upevněné pražci ve štěrkovém podloží nahradila pevná jízdní dráha, kdy jsou kolejnice usazeny na monolitický betonový rošt, který zajišťuje trvalejší stabilitu vozu.

Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: "Toto v ČR unikátní řešení vytváří navíc i vhodnější podmínky pro zazelenění. V kombinaci s antivibračními prvky je pak díky tomu zajištěna nižší hlučnost provozu. Pevná jízdní dráha má i mnohonásobně delší životnost a prodlouží cyklus mezi opravami."
Vladimír Cigánek, náměstek primátora pro dopravu: "Město v koordinaci s DPO na místě zrekonstruovalo také autobusové zastávky a vybudovalo bezbariérová tramvajová nástupiště v obou směrech. Bezpečnost cestujících se zvýšila zejména na tramvajovém nástupišti od centra, které se rozšířilo, nově cestující chrání zábradlí a navíc i kamerový systém.“

Modernizace stála 125 mil. korun. 85 % nákladů je hrazeno z fondu OPD (Operační program doprava) EU, zbytek prostředků jde z rozpočtu DPO.

Nahlásit chybu

Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků