Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ostravští strážníci musejí denně řešit kolem 350 volání. Operační středisko funguje nepřetržitě 24 hodin

  • Ostrava,

Ostravská městská policie je neodmyslitelnou součástí integrovaného záchranného systému a značnou měrou se podílí na zajištění pořádku ve městě. Strážníci denně řeší asi 350 volání, ze kterých je přibližně třetina urgentních.

Mozkem správného fungování Městské policie Ostrava je operační středisko, které je součástí Integrovaného bezpečnostního centra a sídlí v něm všechny hlavní bezpečnostní složky. Jde o pracoviště s nonstop provozem, které zajišťuje hned několik funkcí. 

Marcel Vácha, zástupce vedoucího operačního střediska: "V loňském roce jsme přijali cca 44 tisíc tísňových volání. Středisko denně vyřizuje asi 120 volání na linku 156 a dalších 230 neurgentních záležitostí."

Běžnou prací operačního střediska je reakce na tísňová volání a vysílání hlídek k nejrůznějším krizovým situacím, ať už nehodám nebo třeba rvačkám.

Jan Skřížala, operační středisko MP Ostrava: "Přijímáme jak hovory na tísňovou linku, tak hovory na zelenou linku, ty hovory pak vyhodnocujeme a předáváme na místně příslušné služebny, které vysílají na místo hlídky."

Strážníci rovněž hlídají kamerový systém, který patří k nejrozsáhlejším v naší zemi. Díky kamerám jsou často dopadení pachatelé nejrůznějších přestupků přímo při činu. 

Svatopluk Harok, operační středisko MP Ostrava: "V Ostravě je přes 500 dopravních kamer a přes 300 kamer, které se zaměřují na místa, kde dochází k narušování veřejného pořádku."

Součástí pracoviště je i pult centralizované ochrany, na který jsou napojeny objekty, jako například školy, úřady nebo i služebny strážníků v době, kdy jsou prázdné. Městští policisté také reagují na stisknutí tlačítka senior linky, která slouží důchodcům v krizových situacích.  

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy