Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Slezská Ostrava robotizuje procesy na úřadě, robotický program už pomáhá na hřbitovní správě

Práci, kterou by dělal úředník půl hodiny, zvládne robot za minutu a půl. Novou techniku robotické automatizace procesů zkouší radnice Slezské Ostravy. Cílem rozhodně není nahradit úředníky stroji nebo počítačovými programy, ale pomoci jim při práci.

Radnice Slezské Ostravy zavedla robotickou automatizaci procesů. Jako první vyzkoušeli projekt na hřbitovní správě, má jim pomoci při evidenci hrobových míst.

Nataša Lukášová, vedoucí oddělení hřbitovní správy Slezská Ostrava: "Na každé to hrobové místo je uzavřena nájemní smlouva a ta smlouva je uzavřena na dobu určitou, ve chvíli, kdy ta smlouva uplyne, uplyne ten nájem, tak nám jako oddělení vyplývá zákonná povinnost informovat občana o tom, že mu uplynula sjednaná doba nájmu."
Richard Vereš, starosta Slezské Ostravy: "Dodnes tyto oznámení vystavoval úředník, který přitom musel pracovat ve třech různých počítačových programech, kde ověřoval informace a zároveň je mezi těmito programy musel ručně přepisovat. Dnes toto dělá robot a místo půl hodiny, kterou zabrala tato činnost právě našemu úředníkovi, to robot zvládne za minutu a půl."

Slezská Ostrava je správcem šesti pohřebišť s více než dvaceti tisíci hrobovými místy. Každé upozornění musí navíc nájemci dostat nejméně 90 dnů před vypršením nájemní smlouvy.

Nataša Lukášová, vedoucí oddělení hřbitovní správy Slezská Ostrava: "V podstatě to je cirka takových 250 až 300 položek měsíčně, které ty děvčata vygenerují do seznamu a následně ten seznam začínají zpracovávat. To představuje u těch 250 až 300 položek práci cirka sedmi dnů, je to docela náročné."

Robotický software jim tak pomůže s opakovanou administrativou.

Richard Vereš, starosta Slezské Ostravy: "Je samozřejmě sci-fi, že by roboti nahradili všechny úředníky, nicméně mohou jim v jejich práci pomoci a to tak, aby úředníci se mohli věnovat práci s přidanou hodnotou a zejména kontaktu s občany našeho obvodu."

Projekt robotické automatizace chce v průběhu letošního roku radnice rozšířit i na další úseky úřadu, aby tím ulehčila úředníkům od monotematické administrativy, které každý rok přibývá.

Nahlásit chybu

K tématu


Nejčtenější zprávy

PR články

Více PR článků