Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Ostravské minuty

Ostravské minuty

  • Zpravodajství z Ostravy od reportéra Tomáše Kořistky a kameramana Tomáše Trávníka
  • Ministerstvo schválilo záměr stavby Severního spoje
  • Ostrava podpoří začínající podnikatele
  • Ostrava považuje rozvoj cyklodopravy za jednu z priorit

Ministerstvo schválilo záměr stavby Severního spoje

Dobrá zpráva pro Ostravu přišla z ministerstva dopravy. Záměr výstavby tzv. Severního spoje, který propojí Porubu a centrum města je schválen. Investorem stavby je Moravskoslezský kraj.

Ostrava dlouhodobě usiluje o dostavbu takzvaného Severního spoje. Toto propojení Poruby s centrem a dálnicí D1 by významným způsobem přispělo k dotvoření páteřní dopravní infrastruktury na území města. Projektový záměr této důležité stavby nyní schválila Centrální komise Ministerstva dopravy. 

František Jemelka, mluvčí Ministerstva dopravy ČR: "Komise shledala tento projekt jako dopravně smysluplný, vhodným způsobem doplňuje dnes existující systém dálnic a silnic na území města Ostravy a souhlasí s tím, aby ho investor, kterým je Moravskoslezský kraj, dál v předložených parametrech připravoval na realizaci. "

Stavba o přibližné délce 3,5 kilometru naváže na již hotový úsek dálničního přivaděče. První etapa se bude týkat přivaděče z ulice Mariánskohorské až po napojení na ulici Provozní. Druhá etapa zahrne lokalitu od odbočení v ulici Provozní po napojení na ulici Průběžnou.

Břetislav Riger, náměstek primátora Ostravy: "Komise ministerstva dopravy tu stavbu zařadila mezi stavby, které se budou realizovat a které jsou reálné, pakliže dojde ke všem těm povolením. Je to seznam staveb, pro které by se už pak měly najít peníze." 

Severní spoj také  zlepší dopravní situaci na přetížených ulicích Rudné a zejména Opavské. Uleví i křižovatce u vodárny. Celá stavba by měla vyjít na asi 2 miliardy a 900 milionů korun. 

---

Ostrava podpoří začínající podnikatele

Ostrava chce pomoci začínajícím podnikatelům a proto vyhlásila nový dotační program. Jeho cílem je zvýšení konkurenceschopnosti, podpora inovací a technologií, ale také rozvoj podnikatelského prostředí.

Rozjezd podnikání v roce 2024 a 25 podpoří v Ostravě nový dotační program, který v těchto dnech město vyhlásilo. Cílem programu je podpora na území města, zvýšení konkurenceschopnosti ostravských podnikatelů, podpora inovací a technologií i oživení podmínek pro rozjezd a rozvoj podnikatelského prostředí.

Hana Tichánková, náměstkyně primátora Ostravy: "„Program je určen pro začínající podnikatele a podnikatele, kteří uvažují o rozjezdu svého podnikání v programem uvedených oblastech. Podporovány budou aktivity jako rozlišení předpokladů účastníka, individuální konzultace, mentoring, právní poradenství, workshopy pro rozjezd a rozvoj podnikání, technologické poradenství a zpřístupňování inovativních řemeslných dílen."

Na podporu byly alokovány tři miliony korun, maximální výše dotace jednomu žadateli je jeden a půl milionu korun. Dotační titul byl inspirován předchozí praxí a oblibou programu Řemeslný akcelerátor.

Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: "Inspirace vzešla z programu Řemeslný akcelerátor, který v letech 2022-2023 realizoval Impact Hub Ostrava. Tento pilotní projekt zaštítilo město, přičemž z 51 žadatelů jej úspěšně absolvovalo 17 drobných podnikatelů. Většina účastníků akcelerátoru program hodnotila velmi kladně pro množství poznatků z marketingu, práva a financí, které jim při budování jejich podnikání pomohou. Nyní vyhlášený program je zaměřen na rozvoj kompetencí měkkých i řemeslných dovedností, které pomohou zvyšovat podnikavost a kreativitu."

Detailní podmínky programu naleznou zájemci na webu města. Žadatel o dotaci musí mít provozovnu v Ostravě, může jím být právnická osoba, obchodní společnost, spolek nebo nestátní nezisková organizace. Elektronický formulář pro podávání žádostí bude zpřístupněn 2. května.

---

Ostrava považuje rozvoj cyklodopravy za jednu z priorit

Rozvoj cyklodopravy je jednou z priorit vedení města. S tím samozřejmě souvisí bezpečnost, protože cyklisté považují za nejdůležitější, aby je při jízdě neohrožovala auta. Město proto klade důraz na kvalitní cyklostezky a pomáhají také strážníci, kteří se v rámci různých projektů a akcí na cykodopravu zaměřují.

Kolo už v Ostravě dávno není jen volnočasová pomůcka, pro milovníky sportu. Stále více lidí jej využívá jako běžný dopravní prostředek. Svědčí o tom také každoroční čísla o využívání sdílených kol společnosti Nextbike. Ostrava cyklodopravu mnoha způsoby podporuje a vzniká proto i celá koncepce. Na bezpečnost se v rámci nejrůznějších projektů a akcí zaměřují hlavně strážníci.

Jan Dohnal, primátor Ostravy: "Samozřejmě víme, že alfa a omega cyklodopravy ve městě je bezpečnost. Ti lidé nám to říkají a říkají nám to i ty průzkumy. Nejčastěji zmiňují, že se chtějí cítit na tom kole bezpečně v hustém provozu. Takže vlastně máme i nějakou koncepci cyklistické dopravy, která už říká třeba když rekonstruujeme nějakou ulici, jak ta ulice má vypadat, aby byla oddělena vozovka od cyklostezky nějakým výškovým profilem."

Miroslav Plaček, ředitel MP Ostrava: "Městská policie realizuje celou řadu preventivních akcí a mezi tyto akce určitě patří i akce zaměřené na cyklisty. Chtěl bych předestřít, že se rozhodně nejedná o akce, které mají represivní charakter, ale především preventivní, kdy upozorňujeme cyklisty na dodržování pravidel silničního provozu a také na to, jak má být povinně vybaveno jízdní kolo.

anketa, cyklisté: "Jezdím do práce, na kole jezdím často. Dokonce jsem zapojena i do soutěže Do práce na kole, která začíná v květnu. Řidiči jsou různí, někteří jsou ohleduplní, někteří ne, Ale připadá mi, že většina řidičů už si na ty cyklisty zvykla a chová se k nim ohleduplně. Většinou řidiči bývají také cyklisté, takže já to vidím pozitivně."

"Každý den do práce šest tam, šest zpátky, dva a půl tisíce do roka. Celý rok jezdím i v zimě, pokud není sníh. Cyklisté a chodci jsme na jedné lodi. Jsme ale takový obtížný hmyz pro automobilisty. Já sám taky jezdím autem, ale bohužel to, co se děje v dnešní době, je špatně."

Hlavně na jaře můžete městské policisty často potkat na frekventovaných cyklostezkách. 

"Valerie Juchelková, strážnice MP Ostrava: "Zaměřujeme se na cyklisty, kteří jedou po chodníku. Také na dodržování pravidel silničního provozu, pravidla, jako jsou třeba dopravní značky a také na povinnou výbavu jízdních kol a koloběžek."

V letošním roce chce Ostrava investovat do oprav cyklostezek asi 20 milionů korun. Novinkou, kterou jistě cyklisté uvítají, je zklidnění dopravy, kdy bude v některých úsecích městských silnic snížena rychlost až na 30 km za hodinu.

---

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Ostravské minuty
22. dubna 2024, 17:45

Ministerstvo schválilo záměr stavby Severního spoje

Dobrá zpráva pro Ostravu přišla z ministerstva dopravy. Záměr výstavby tzv. Severního spoje, který propojí Porubu a centrum města je schválen. Investorem stavby je Moravskoslezský kraj.

Ostrava dlouhodobě usiluje o dostavbu takzvaného Severního spoje. Toto propojení Poruby s centrem a dálnicí D1 by významným způsobem přispělo k dotvoření páteřní dopravní infrastruktury na území města. Projektový záměr této důležité stavby nyní schválila Centrální komise Ministerstva dopravy. 

František Jemelka, mluvčí Ministerstva dopravy ČR: "Komise shledala tento projekt jako dopravně smysluplný, vhodným způsobem doplňuje dnes existující systém dálnic a silnic na území města Ostravy a souhlasí s tím, aby ho investor, kterým je Moravskoslezský kraj, dál v předložených parametrech připravoval na realizaci. "

Stavba o přibližné délce 3,5 kilometru naváže na již hotový úsek dálničního přivaděče. První etapa se bude týkat přivaděče z ulice Mariánskohorské až po napojení na ulici Provozní. Druhá etapa zahrne lokalitu od odbočení v ulici Provozní po napojení na ulici Průběžnou.

Břetislav Riger, náměstek primátora Ostravy: "Komise ministerstva dopravy tu stavbu zařadila mezi stavby, které se budou realizovat a které jsou reálné, pakliže dojde ke všem těm povolením. Je to seznam staveb, pro které by se už pak měly najít peníze." 

Severní spoj také  zlepší dopravní situaci na přetížených ulicích Rudné a zejména Opavské. Uleví i křižovatce u vodárny. Celá stavba by měla vyjít na asi 2 miliardy a 900 milionů korun. 

---

Ostrava podpoří začínající podnikatele

Ostrava chce pomoci začínajícím podnikatelům a proto vyhlásila nový dotační program. Jeho cílem je zvýšení konkurenceschopnosti, podpora inovací a technologií, ale také rozvoj podnikatelského prostředí.

Rozjezd podnikání v roce 2024 a 25 podpoří v Ostravě nový dotační program, který v těchto dnech město vyhlásilo. Cílem programu je podpora na území města, zvýšení konkurenceschopnosti ostravských podnikatelů, podpora inovací a technologií i oživení podmínek pro rozjezd a rozvoj podnikatelského prostředí.

Hana Tichánková, náměstkyně primátora Ostravy: "„Program je určen pro začínající podnikatele a podnikatele, kteří uvažují o rozjezdu svého podnikání v programem uvedených oblastech. Podporovány budou aktivity jako rozlišení předpokladů účastníka, individuální konzultace, mentoring, právní poradenství, workshopy pro rozjezd a rozvoj podnikání, technologické poradenství a zpřístupňování inovativních řemeslných dílen."

Na podporu byly alokovány tři miliony korun, maximální výše dotace jednomu žadateli je jeden a půl milionu korun. Dotační titul byl inspirován předchozí praxí a oblibou programu Řemeslný akcelerátor.

Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: "Inspirace vzešla z programu Řemeslný akcelerátor, který v letech 2022-2023 realizoval Impact Hub Ostrava. Tento pilotní projekt zaštítilo město, přičemž z 51 žadatelů jej úspěšně absolvovalo 17 drobných podnikatelů. Většina účastníků akcelerátoru program hodnotila velmi kladně pro množství poznatků z marketingu, práva a financí, které jim při budování jejich podnikání pomohou. Nyní vyhlášený program je zaměřen na rozvoj kompetencí měkkých i řemeslných dovedností, které pomohou zvyšovat podnikavost a kreativitu."

Detailní podmínky programu naleznou zájemci na webu města. Žadatel o dotaci musí mít provozovnu v Ostravě, může jím být právnická osoba, obchodní společnost, spolek nebo nestátní nezisková organizace. Elektronický formulář pro podávání žádostí bude zpřístupněn 2. května.

---

Ostrava považuje rozvoj cyklodopravy za jednu z priorit

Rozvoj cyklodopravy je jednou z priorit vedení města. S tím samozřejmě souvisí bezpečnost, protože cyklisté považují za nejdůležitější, aby je při jízdě neohrožovala auta. Město proto klade důraz na kvalitní cyklostezky a pomáhají také strážníci, kteří se v rámci různých projektů a akcí na cykodopravu zaměřují.

Kolo už v Ostravě dávno není jen volnočasová pomůcka, pro milovníky sportu. Stále více lidí jej využívá jako běžný dopravní prostředek. Svědčí o tom také každoroční čísla o využívání sdílených kol společnosti Nextbike. Ostrava cyklodopravu mnoha způsoby podporuje a vzniká proto i celá koncepce. Na bezpečnost se v rámci nejrůznějších projektů a akcí zaměřují hlavně strážníci.

Jan Dohnal, primátor Ostravy: "Samozřejmě víme, že alfa a omega cyklodopravy ve městě je bezpečnost. Ti lidé nám to říkají a říkají nám to i ty průzkumy. Nejčastěji zmiňují, že se chtějí cítit na tom kole bezpečně v hustém provozu. Takže vlastně máme i nějakou koncepci cyklistické dopravy, která už říká třeba když rekonstruujeme nějakou ulici, jak ta ulice má vypadat, aby byla oddělena vozovka od cyklostezky nějakým výškovým profilem."

Miroslav Plaček, ředitel MP Ostrava: "Městská policie realizuje celou řadu preventivních akcí a mezi tyto akce určitě patří i akce zaměřené na cyklisty. Chtěl bych předestřít, že se rozhodně nejedná o akce, které mají represivní charakter, ale především preventivní, kdy upozorňujeme cyklisty na dodržování pravidel silničního provozu a také na to, jak má být povinně vybaveno jízdní kolo.

anketa, cyklisté: "Jezdím do práce, na kole jezdím často. Dokonce jsem zapojena i do soutěže Do práce na kole, která začíná v květnu. Řidiči jsou různí, někteří jsou ohleduplní, někteří ne, Ale připadá mi, že většina řidičů už si na ty cyklisty zvykla a chová se k nim ohleduplně. Většinou řidiči bývají také cyklisté, takže já to vidím pozitivně."

"Každý den do práce šest tam, šest zpátky, dva a půl tisíce do roka. Celý rok jezdím i v zimě, pokud není sníh. Cyklisté a chodci jsme na jedné lodi. Jsme ale takový obtížný hmyz pro automobilisty. Já sám taky jezdím autem, ale bohužel to, co se děje v dnešní době, je špatně."

Hlavně na jaře můžete městské policisty často potkat na frekventovaných cyklostezkách. 

"Valerie Juchelková, strážnice MP Ostrava: "Zaměřujeme se na cyklisty, kteří jedou po chodníku. Také na dodržování pravidel silničního provozu, pravidla, jako jsou třeba dopravní značky a také na povinnou výbavu jízdních kol a koloběžek."

V letošním roce chce Ostrava investovat do oprav cyklostezek asi 20 milionů korun. Novinkou, kterou jistě cyklisté uvítají, je zklidnění dopravy, kdy bude v některých úsecích městských silnic snížena rychlost až na 30 km za hodinu.

---

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/ostravske-minuty/ostravske-minuty-22-04-2024-17-46