Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy POLAR

  • Aktuální zpravodajství z Moravskoslezského kraje každou celou hodinu
  • V Havířově řeší, jak odhlučnit pumptrackovou dráhu
  • Mrakodrap na Ostrčilce v Ostravě přestaví Eva Jiřičná
  • Strážníci v Karviné odchytli hroznýše královského
  • Na Osoblažku vyjel poprvé po opravě parní vlak
  • Ilustrace Oldřicha Hyvnara osloví děti i dobrodruhy

V Havířově řeší, jak odhlučnit pumptrackovou dráhu

Zhruba před dvěma měsíci v městské části Podlesí v Havířově otevřeli nové pumptrackové hřiště. Místní lidé si ale stěžují na hluk a sepsali petici. Radnice chce situaci zklidnit a udělat na dráze úpravy.

Nadšení z nové pumptrackové dráhy v Havířově, pořízené z participativního rozpočtu, netrvalo dlouho. Lidé, kteří bydlí v blízkosti areálu, si stěžují na hluk, vadí jim, že se tam mládež schází i ve večerních hodinách. S peticí se obrátili na radnici.

anketa, místní obyvatel: “Mě to nevadí, ale chápu, že těm z posledního vchodu to vadí. To máte jako ty školy tady. Také děti křičí, ale to je život.”

Město chce vyjít vstříc mládeži, ale i místním obyvatelům. Upravilo provozní řád a na jeho dodržování budou dohlížet strážníci městské policie. Zvažuje se i přítomnost správce. Úpravy čeká i samotná dráha.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "První krok je nějaká gumová podložka pod pumptrackovou dráhu a důležitý krok, kde se vytváří hluk, jsou zatáčky. Tady jde vidět, že ty začátky jsou volné, kdyby tady byla nějaká membrána, která by tlumila hluk ze zatáček, tak si myslím, že by to celé situaci hodně pomohlo."

Pokud by nepomohla ani tato opatření, město zváží možnost umístění protihlukových stěn.

---

Mrakodrap na Ostrčilce v Ostravě přestaví Eva Jiřičná

Ostrava zachová pro budoucnost známou dominantu. Mrakodrap na Ostrčilově ulici totiž nebude zbourán, ale zrekonstruován. O návrh se postará světoznámá architektka Eva Jiřičná a její ateliér AI - Design. S 22 patry jde v současnosti o nejvyšší dům v Ostravě.

Výškový dům na Ostrčilově ulici v centru Ostravy byl dostavěn v roce 1968. Má 68 metrů a 22 pater, které byly nejprve určeny pro bydlení. Do budovy ale začalo zatékat a po rekonstrukci v ní vznikly kanceláře. Od roku 2013 je celý mrakodrap opuštěný a nepřístupný kvůli nevyhovujícím a dalším technickým problémům, jako například, že se ve větrů naklání, má nefunkční opláštění, které obsahuje azbest, chybí únikové trasy. Vedení magistrátu i centrálního obvodu už mnoho let řeší jeho budoucnost. Nyní překvapivě odborníci nabídli, že by tuto dominantu šlo zachránit. Magistrát proto vyzval studio AI - Design světoznámé architektky Evy Jiřičné, aby navrhlo jak.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Výškový dům v Ostrčilově ulici rozhodně patří ke známým architektonickým dominantám Ostravy. Již léta je ale ve velmi špatném stavu a náročnost jeho rekonstrukce způsobila dlouhodobé oddalování problému a dodnes svádí k jednoduchým úvahám, jako jsou návrhy na jeho demolici. Vzdávat se dominant však není cesta, kterou bychom volili. Rozhodli jsme se proto zadat zpracování návrhu rekonstrukce objektu studiu proslulé architektky Evy Jiřičné. Její tým je známý jedinečností architektonických návrhů, citlivým přístupem k hodnotám původních staveb i kvalitním technickým zpracováním, které budou pro tuto stavbu nezbytné. Rozhodně nebudeme prvním ani posledním městem, které úspěšně zvládlo přestavbu dříve postavených výškových budov na současné podmínky a bezpečnostní normy."

V roce 2010 uvažovalo město o prodeji objektu soukromému majiteli, který by jej zdemoloval a na místě postavil jinou budovu. V roce 2013 chtěl centrální městský obvod, který měl budovu ve správě, objekt opravit, snížit o 10 pater a přestavět na menší byty pro mladé rodiny a seniory. Nyní ale po debatách s odborníky bylo rozhodnuto o zadání návrhu na využití budovy. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: „Architektonické studio AI-Design bude hledat to nejvhodnější využití objektu. Stanoveno bude také na základě jeho technických parametrů, které jsou jiné pro byty a jiné pro kanceláře. Jednat by se mohlo o kombinaci funkcí. Přestože obvod navrhoval snížení budovy, protože při zachování současného počtu podlaží bude rekonstrukce technicky velmi náročná, rozhodli jsme se přijmout tuto výzvu a 68 metrů vysokou dominantu v centru města zachovat.“

Vedení magistrátu zadalo studiu vytvoření architektonického, funkčního a technického návrhu, který zachová výškovou dominantu objektu, indikuje jeho historické hodnoty a přinese atraktivní a architektonicky významné řešení hodné umístění v centrální části města. Řešení by mělo být udržitelné nejen ekonomicky, ale i z hlediska dopadů na životní prostředí. Variantní řešení připouští i využití okolních pozemků. Tento výškový dům je nejvyšší v Ostravě a celkově jde o třetí nejvyšší stavbu po Nové radnici a Bolt Tower. 

---

Strážníci v Karviné odchytli hroznýše královského

Karvinští strážníci mají za sebou kuriozní výjezd. Přivoláni byli k odchytu metr a půl dlouhého hroznýše královského, který se plazil v trávě poblíž městského domu kultury. Had skončil v péči odborníků. Je pravděpodobné, že se hada takto nezodpovědně někdo zbavil.

Poblíž karvinského městského domu kultury si kolemjdoucí všimli plazícího se hada. K odchytu přivolali strážníky, kteří pomocí rukavic a speciálních háků šetrně hada přemístili do připravené krabice.

Petr Bičej, ředitel MP Karviná: “Strážníci byli přivolání do parčíku před městským domem kultury, že se tam plazí had a když přijeli na místo, zjistili tam asi 1,5 metrů dlouhého hroznýše královského."

Odchyceného hroznýše chtěli strážníci převést do přírodovědné stanice, nakonec putoval do odborné péče k chovateli hadů.

Naděžda Sikorová, vedoucí Přírodovědné stanice SVČ Juventus Karviná: “Bohužel, my tady nemáme místo, kam bychom ho umístili. Jelikož znám pána, který je ochoten se starat o takové hady, tak jsem jim dala kontakt. Je to hroznýš královský, který se vyskytuje v Jižní Americe. Dorůstá v přírodě do délky 4 metrů, je to škrtič, není jedovatý. Často ho lidé chovají. Když ho mají od mala, je zvyklý na ruce a je přítulný."

Strážníci i pracovníci přírodovědné stanice se shodli na tom, že se hroznýše chtěl někdo zbavit.

Naděžda Sikorová, vedoucí Přírodovědné stanice SVČ Juventus Karviná: "Je to hrozná nezodpovědnost, takových případů ale přibývá. Lidé si často pořídí zvíře a pak se ho chtějí zbavit. Je to trestuhodné, protože i ta zvířata mají emocionální život a my je vystavujeme stresu. Vzpomínám si na scénu z Malého prince, kdy liška říká Malému Princi.. “Jestli sis mě ochočil, tak jsi za mě zodpovědný.." a to lidé prostě neberou."

---

Na Osoblažku vyjel poprvé po opravě parní vlak

Parní lokomotiva konečně vyjela na trať Osoblažské úzkokolejky. Po poruše, kvůli které provoz na Osoblažce zahájila v červnu dieslová lokomotiva, si konečně mohli návštěvníci užít páry a kouře.

I přes nepříjemné dešťivé počasí se na nádraží v Třemešné sešlo tolik zájemců a první parní jízdu, že téměř zaplnili celý vlak.

David Chovančík, výpravčí, Slezské zemské dráhy: „Lokomotiva se nazývá Malý štokr, označení má U57001, byla vyrobena v plzeňské Škodovce v roce 1949 a následně vozila vlaky na lesních železnicích v Bosně a Hercegovině, dnes patří rakouskému Klubu 760 a provozujeme ji my, Slezské zemské dráhy. Máme na trati 9 zastávek, stojíme v každé zastávce, velmi pěkná je zastávka ve Slezských Rudolticích, kde již máme opravené nádraží a další nádraží budeme opravovat.

Robert Schaffartzik (STAN), starosta Bohušova: „No samozřejmě jsme rádi,. Že se oprava podařila, že ta práce těch lidí, kteří na ní pracovali, nepřišla vniveč no a samozřejmě jsme rádi, že se ta sezóna rozběhla. Počasí nám sice moc nepřeje ale věřím, že ty následující dny to bude neskutečný zážitek pro ty naše turisty, kteří do toho našeho kraje zavítají.

Jízda s praní lokomotivou je zážitkem nejen pro cestující ale i pro ty, kteří ji zajišťují.

Jiří Šmídák, strojvedoucí: „No tak je to první jízda po zkušební, takže dneska je premiéra, takže věříme, máme všechno připraveno. Maximální rychlost pro parní lokomotivu tady je 30 km/h. Tak zhruba do Osoblahy a zpátky jednu tunu – těch 10 metráků.

Martin Baranovič, průvodčí: „I když počasí nepřeje, jsem rád, že to takhle nějak dopadlo a že jsme konečně vyjeli. Líbí se mi jako. Už jsme sladili tu modrou i s tím tendrem, který jsme opravili loni, je to paráda. Člověk se tady vždycky těší. I když v civilním životě dělám taky prostě průvodčího, tak tady je to úplně o něčem jiném. Tady si spíš chodím odpočinout, jen tak zrelaxovat.“

Anketa, první cestující: „Ne, jedu to poprvé. Z Ostravy.“

„Jsme z Polska, přesněji ze Slezska, z okolí z Katovic. Přijeli jsme sem speciálně projet se vaším parním vlakem. Ano, poprvé.“

„Těším se moc.“

„Maminka se těší moc moc, vyhlížíme tatínka, jestli to stihne odjezd. Oni už dokonce jeli tady, já ještě ne, tak se těším.“

„Přišli jsme se podívat. My jsme šli okolo náhodou, ani jsme nevěděli, že tady něco takového je.“

„Tak nás zlákala vyjížďka taková neobvyklá, párkrát jsme tady jeli ale už je to fakt hodně dlouho, 30 let určitě.“

„Ne, už jsme jeli hodněkrát. Já taky.“

„Nepamatuji, pojedu poprvé s tím vláčkem. Tady jsem nikdy nebyla v těch končinách.“

„Já jsem tady poprvé. Ne, já si nepamatuju parní vlak: Já až ty dieslové.“

„Ano, těšíme, děti jsou nadšené. Těším se moc."

A k pohodě při cestě dráhou plnou oblouků přispívá i možnost občerstvení během cesty.

Barbora Bartecká, prodejce v jídelním vagónku: „Teplé nápoje, čaj, už jsme vybaveni kontaktním grilem, vaflovačem, snažíme se tady držet nějaké produkty z regionálních potravin. Jídelníček parního vlaku se připravuje, už od příštího týdne bude standardně.“

Parní vlak z Třemešné do Osoblahy bude během léta jezdit každý víkend a první tři soboty v září. Odjíždí poprvé z Třemešné vždy v 10 hodina 45 minut.

---

Ilustrace Oldřicha Hyvnara osloví děti i dobrodruhy

Ilustrace Novojičíňáka Oldřich Hyvnara znají děti v několika zemích Evropy. Výtvarně zpracovával školní výukové plakáty. Naposledy dal o sobě výrazně slyšet také komiksovou tvorbou. Vykreslil život mořeplavce Richarda Konkolského

Oldřich Hyvnar je učitelem na novojičínském gymnáziu a vedle toho je také ilustrátor knih. Naposledy se teď pustil do komiksové tvorby. Podle předlohy ostravského scénáristy Milana Švihálka ztvárnil komiks o českém mořeplavci Richardu Konkolském. Vyšel letos v březnu. 

Oldřich Hyvnar, ilustrátor: “Je to dvanáct dílů po dvanácti obrázcích, tedy 144 obrázků celkem. Bylo to šílené, já jsem musel nastudovat spoustu věcí o jachtě, o té jeho Niké.”

Práce na komiksu trvala celý rok. Oldřich Hyvnar je ale také dobrodruh a cestovatel po Indonésii, Malajsii nebo Kolumbii. Tato vášeň mu pomáhá rozvíjet výtvarné vidění přírody, které využil například i pro ilustrace do vzdělávací publikace Kniha džunglí pro české Skauty.

Oldřich Hyvnar, ilustrátor: ”Mauglí, to je Indie, takže to je podobné jako v Malajsii, takže jsem používal ty stromy a ty listy a květenu podle toho.”

Jeho další kresby se také pravidelně objevují v časopise Tramp, literatuře faktu a historických publikacích.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy POLAR
15. července 2020, 16:00

V Havířově řeší, jak odhlučnit pumptrackovou dráhu

Zhruba před dvěma měsíci v městské části Podlesí v Havířově otevřeli nové pumptrackové hřiště. Místní lidé si ale stěžují na hluk a sepsali petici. Radnice chce situaci zklidnit a udělat na dráze úpravy.

Nadšení z nové pumptrackové dráhy v Havířově, pořízené z participativního rozpočtu, netrvalo dlouho. Lidé, kteří bydlí v blízkosti areálu, si stěžují na hluk, vadí jim, že se tam mládež schází i ve večerních hodinách. S peticí se obrátili na radnici.

anketa, místní obyvatel: “Mě to nevadí, ale chápu, že těm z posledního vchodu to vadí. To máte jako ty školy tady. Také děti křičí, ale to je život.”

Město chce vyjít vstříc mládeži, ale i místním obyvatelům. Upravilo provozní řád a na jeho dodržování budou dohlížet strážníci městské policie. Zvažuje se i přítomnost správce. Úpravy čeká i samotná dráha.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "První krok je nějaká gumová podložka pod pumptrackovou dráhu a důležitý krok, kde se vytváří hluk, jsou zatáčky. Tady jde vidět, že ty začátky jsou volné, kdyby tady byla nějaká membrána, která by tlumila hluk ze zatáček, tak si myslím, že by to celé situaci hodně pomohlo."

Pokud by nepomohla ani tato opatření, město zváží možnost umístění protihlukových stěn.

---

Mrakodrap na Ostrčilce v Ostravě přestaví Eva Jiřičná

Ostrava zachová pro budoucnost známou dominantu. Mrakodrap na Ostrčilově ulici totiž nebude zbourán, ale zrekonstruován. O návrh se postará světoznámá architektka Eva Jiřičná a její ateliér AI - Design. S 22 patry jde v současnosti o nejvyšší dům v Ostravě.

Výškový dům na Ostrčilově ulici v centru Ostravy byl dostavěn v roce 1968. Má 68 metrů a 22 pater, které byly nejprve určeny pro bydlení. Do budovy ale začalo zatékat a po rekonstrukci v ní vznikly kanceláře. Od roku 2013 je celý mrakodrap opuštěný a nepřístupný kvůli nevyhovujícím a dalším technickým problémům, jako například, že se ve větrů naklání, má nefunkční opláštění, které obsahuje azbest, chybí únikové trasy. Vedení magistrátu i centrálního obvodu už mnoho let řeší jeho budoucnost. Nyní překvapivě odborníci nabídli, že by tuto dominantu šlo zachránit. Magistrát proto vyzval studio AI - Design světoznámé architektky Evy Jiřičné, aby navrhlo jak.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Výškový dům v Ostrčilově ulici rozhodně patří ke známým architektonickým dominantám Ostravy. Již léta je ale ve velmi špatném stavu a náročnost jeho rekonstrukce způsobila dlouhodobé oddalování problému a dodnes svádí k jednoduchým úvahám, jako jsou návrhy na jeho demolici. Vzdávat se dominant však není cesta, kterou bychom volili. Rozhodli jsme se proto zadat zpracování návrhu rekonstrukce objektu studiu proslulé architektky Evy Jiřičné. Její tým je známý jedinečností architektonických návrhů, citlivým přístupem k hodnotám původních staveb i kvalitním technickým zpracováním, které budou pro tuto stavbu nezbytné. Rozhodně nebudeme prvním ani posledním městem, které úspěšně zvládlo přestavbu dříve postavených výškových budov na současné podmínky a bezpečnostní normy."

V roce 2010 uvažovalo město o prodeji objektu soukromému majiteli, který by jej zdemoloval a na místě postavil jinou budovu. V roce 2013 chtěl centrální městský obvod, který měl budovu ve správě, objekt opravit, snížit o 10 pater a přestavět na menší byty pro mladé rodiny a seniory. Nyní ale po debatách s odborníky bylo rozhodnuto o zadání návrhu na využití budovy. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: „Architektonické studio AI-Design bude hledat to nejvhodnější využití objektu. Stanoveno bude také na základě jeho technických parametrů, které jsou jiné pro byty a jiné pro kanceláře. Jednat by se mohlo o kombinaci funkcí. Přestože obvod navrhoval snížení budovy, protože při zachování současného počtu podlaží bude rekonstrukce technicky velmi náročná, rozhodli jsme se přijmout tuto výzvu a 68 metrů vysokou dominantu v centru města zachovat.“

Vedení magistrátu zadalo studiu vytvoření architektonického, funkčního a technického návrhu, který zachová výškovou dominantu objektu, indikuje jeho historické hodnoty a přinese atraktivní a architektonicky významné řešení hodné umístění v centrální části města. Řešení by mělo být udržitelné nejen ekonomicky, ale i z hlediska dopadů na životní prostředí. Variantní řešení připouští i využití okolních pozemků. Tento výškový dům je nejvyšší v Ostravě a celkově jde o třetí nejvyšší stavbu po Nové radnici a Bolt Tower. 

---

Strážníci v Karviné odchytli hroznýše královského

Karvinští strážníci mají za sebou kuriozní výjezd. Přivoláni byli k odchytu metr a půl dlouhého hroznýše královského, který se plazil v trávě poblíž městského domu kultury. Had skončil v péči odborníků. Je pravděpodobné, že se hada takto nezodpovědně někdo zbavil.

Poblíž karvinského městského domu kultury si kolemjdoucí všimli plazícího se hada. K odchytu přivolali strážníky, kteří pomocí rukavic a speciálních háků šetrně hada přemístili do připravené krabice.

Petr Bičej, ředitel MP Karviná: “Strážníci byli přivolání do parčíku před městským domem kultury, že se tam plazí had a když přijeli na místo, zjistili tam asi 1,5 metrů dlouhého hroznýše královského."

Odchyceného hroznýše chtěli strážníci převést do přírodovědné stanice, nakonec putoval do odborné péče k chovateli hadů.

Naděžda Sikorová, vedoucí Přírodovědné stanice SVČ Juventus Karviná: “Bohužel, my tady nemáme místo, kam bychom ho umístili. Jelikož znám pána, který je ochoten se starat o takové hady, tak jsem jim dala kontakt. Je to hroznýš královský, který se vyskytuje v Jižní Americe. Dorůstá v přírodě do délky 4 metrů, je to škrtič, není jedovatý. Často ho lidé chovají. Když ho mají od mala, je zvyklý na ruce a je přítulný."

Strážníci i pracovníci přírodovědné stanice se shodli na tom, že se hroznýše chtěl někdo zbavit.

Naděžda Sikorová, vedoucí Přírodovědné stanice SVČ Juventus Karviná: "Je to hrozná nezodpovědnost, takových případů ale přibývá. Lidé si často pořídí zvíře a pak se ho chtějí zbavit. Je to trestuhodné, protože i ta zvířata mají emocionální život a my je vystavujeme stresu. Vzpomínám si na scénu z Malého prince, kdy liška říká Malému Princi.. “Jestli sis mě ochočil, tak jsi za mě zodpovědný.." a to lidé prostě neberou."

---

Na Osoblažku vyjel poprvé po opravě parní vlak

Parní lokomotiva konečně vyjela na trať Osoblažské úzkokolejky. Po poruše, kvůli které provoz na Osoblažce zahájila v červnu dieslová lokomotiva, si konečně mohli návštěvníci užít páry a kouře.

I přes nepříjemné dešťivé počasí se na nádraží v Třemešné sešlo tolik zájemců a první parní jízdu, že téměř zaplnili celý vlak.

David Chovančík, výpravčí, Slezské zemské dráhy: „Lokomotiva se nazývá Malý štokr, označení má U57001, byla vyrobena v plzeňské Škodovce v roce 1949 a následně vozila vlaky na lesních železnicích v Bosně a Hercegovině, dnes patří rakouskému Klubu 760 a provozujeme ji my, Slezské zemské dráhy. Máme na trati 9 zastávek, stojíme v každé zastávce, velmi pěkná je zastávka ve Slezských Rudolticích, kde již máme opravené nádraží a další nádraží budeme opravovat.

Robert Schaffartzik (STAN), starosta Bohušova: „No samozřejmě jsme rádi,. Že se oprava podařila, že ta práce těch lidí, kteří na ní pracovali, nepřišla vniveč no a samozřejmě jsme rádi, že se ta sezóna rozběhla. Počasí nám sice moc nepřeje ale věřím, že ty následující dny to bude neskutečný zážitek pro ty naše turisty, kteří do toho našeho kraje zavítají.

Jízda s praní lokomotivou je zážitkem nejen pro cestující ale i pro ty, kteří ji zajišťují.

Jiří Šmídák, strojvedoucí: „No tak je to první jízda po zkušební, takže dneska je premiéra, takže věříme, máme všechno připraveno. Maximální rychlost pro parní lokomotivu tady je 30 km/h. Tak zhruba do Osoblahy a zpátky jednu tunu – těch 10 metráků.

Martin Baranovič, průvodčí: „I když počasí nepřeje, jsem rád, že to takhle nějak dopadlo a že jsme konečně vyjeli. Líbí se mi jako. Už jsme sladili tu modrou i s tím tendrem, který jsme opravili loni, je to paráda. Člověk se tady vždycky těší. I když v civilním životě dělám taky prostě průvodčího, tak tady je to úplně o něčem jiném. Tady si spíš chodím odpočinout, jen tak zrelaxovat.“

Anketa, první cestující: „Ne, jedu to poprvé. Z Ostravy.“

„Jsme z Polska, přesněji ze Slezska, z okolí z Katovic. Přijeli jsme sem speciálně projet se vaším parním vlakem. Ano, poprvé.“

„Těším se moc.“

„Maminka se těší moc moc, vyhlížíme tatínka, jestli to stihne odjezd. Oni už dokonce jeli tady, já ještě ne, tak se těším.“

„Přišli jsme se podívat. My jsme šli okolo náhodou, ani jsme nevěděli, že tady něco takového je.“

„Tak nás zlákala vyjížďka taková neobvyklá, párkrát jsme tady jeli ale už je to fakt hodně dlouho, 30 let určitě.“

„Ne, už jsme jeli hodněkrát. Já taky.“

„Nepamatuji, pojedu poprvé s tím vláčkem. Tady jsem nikdy nebyla v těch končinách.“

„Já jsem tady poprvé. Ne, já si nepamatuju parní vlak: Já až ty dieslové.“

„Ano, těšíme, děti jsou nadšené. Těším se moc."

A k pohodě při cestě dráhou plnou oblouků přispívá i možnost občerstvení během cesty.

Barbora Bartecká, prodejce v jídelním vagónku: „Teplé nápoje, čaj, už jsme vybaveni kontaktním grilem, vaflovačem, snažíme se tady držet nějaké produkty z regionálních potravin. Jídelníček parního vlaku se připravuje, už od příštího týdne bude standardně.“

Parní vlak z Třemešné do Osoblahy bude během léta jezdit každý víkend a první tři soboty v září. Odjíždí poprvé z Třemešné vždy v 10 hodina 45 minut.

---

Ilustrace Oldřicha Hyvnara osloví děti i dobrodruhy

Ilustrace Novojičíňáka Oldřich Hyvnara znají děti v několika zemích Evropy. Výtvarně zpracovával školní výukové plakáty. Naposledy dal o sobě výrazně slyšet také komiksovou tvorbou. Vykreslil život mořeplavce Richarda Konkolského

Oldřich Hyvnar je učitelem na novojičínském gymnáziu a vedle toho je také ilustrátor knih. Naposledy se teď pustil do komiksové tvorby. Podle předlohy ostravského scénáristy Milana Švihálka ztvárnil komiks o českém mořeplavci Richardu Konkolském. Vyšel letos v březnu. 

Oldřich Hyvnar, ilustrátor: “Je to dvanáct dílů po dvanácti obrázcích, tedy 144 obrázků celkem. Bylo to šílené, já jsem musel nastudovat spoustu věcí o jachtě, o té jeho Niké.”

Práce na komiksu trvala celý rok. Oldřich Hyvnar je ale také dobrodruh a cestovatel po Indonésii, Malajsii nebo Kolumbii. Tato vášeň mu pomáhá rozvíjet výtvarné vidění přírody, které využil například i pro ilustrace do vzdělávací publikace Kniha džunglí pro české Skauty.

Oldřich Hyvnar, ilustrátor: ”Mauglí, to je Indie, takže to je podobné jako v Malajsii, takže jsem používal ty stromy a ty listy a květenu podle toho.”

Jeho další kresby se také pravidelně objevují v časopise Tramp, literatuře faktu a historických publikacích.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-polar-15-07-2020-16-00