Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • I. etapa obchvatu Frýdku-Místku už je plně průjezdná
  • Rekonstrukce reklamované části D1 skončila
  • Cestu mezi NJ místními částmi uzavře oprava
  • V Ostravě pokračuje oprava mostu na I/56
  • Pokračuje stavba nové estakády v Ostravě-Vítkovicích

Startuje pořad Dopravní revue, vítám vás u něj.

I. etapa obchvatu Frýdku-Místku už je plně průjezdná

Řidiči už nově projedou po celé délce první části obchvatu Frýdku-Místku. Po problémech se stavebním povolením byl plně zprůjezdněn úsek od Příbora na Frýdlant a Ostravu. A také opačný směr. Výstavba druhé etapy na Těšín pokračuje a částečně průjezdná by měla být do konce roku.

Důležitá dopravní stavba, na kterou čekal Frýdek-Místek desetiletí, se už z poloviny stala skutečností. V pátek dopoledne byla slavnostně otevřena první část obchvatu města.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:
"V současné chvíli ta první etapa končí na okružní křižovatce Frýdlantská. To znamená, že řidiči budou sjíždět na této křižovatce a budou pokračovat směrem po dálnici D56 nebo po silnici I/56 směrem na Frýdlant a na Ostravici."

Výstavba první etapy vyšla podle smlouvy na zhruba 2,2 miliardy korun bez DPH. ŘSD tady ale řeší ještě drobné nedostatky.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:
"Je možné, že tady budou nějaké opravy, protože jsme zjistili, že jsou určité vady na té komunikaci."

Zprůjezdnění by už ale mělo znamenat pokles dopravy, hluku a emisí v okolí velmi zatížených ulic Příborská, Beskydská a Frýdlantská.

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku:
"Už nyní cítíme ve městě po otevření té první etapy, sice jenom ve dvou pruzích, určité vydechnutí."

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku:
"Po dokončení obchvatu uděláme opětovné měření ve městě. Ať zjistíme, kolik doopravdy tranzitu se přesunulo na ochvat. "

Druhou etapu chce ŘSD zprůjezdnit do konce letošního roku.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:
"Určitě to nebude v plném profilu. Částečně to bude v polovičním profilu. V té oblasti toho sesuvu máme poměrně zásadní problémy, které řešíme. Ale podařilo se je vyřešit."
S omezením v úseku o délce zhruba 2,5 kilometru se pak počítá do poloviny příštího roku.

Rekonstrukce reklamované části D1 skončila

Pondělí 4. dubna 2022 - datum, kdy začala rekonstrukce zvlněné dálnice D1 na okraji Ostravy. Jde o první z úseků, o kterém soud rozhodl, že ho musí stavební firma opravit na své náklady. Na konci srpna rekonstrukce úseku mezi 366. a 370. kilometrem skončila.

Jiří Hlavatý, ředitel úseku kontroly kvality staveb, Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Bylo reklamováno hlavní trasa, kde byly nerovnosti, dále tato odpočívka Antošovice, dále mostní závěry na dvou mostech a tohle bylo odstraňováno, takže došlo k odstranění nerovností. Byl odstraněn i nevhodný materiál ze zásypu hlavní trasy. Dále byla provedena reprofilace vozovek. Co se týká této odpočívky, tak byly odstraněny všechny nevhodné materiály, to znamená násypové materiály byly odstraněny ven, založeny znovu tyto násypy této odpočívky, bylo vybudováno parkoviště pro kamionovou dopravu betonové, tak asfaltové parkoviště pro osobní vozidla. Dále v hlavní trase byl ještě most 213, kde byly přenastavovány mostní závěry, které byly uzavřeny, takže došlo k jejich odbourání a znovuosazení do správné polohy a aktuálně už po ní probíhá doprava."

Řidičům se může opravený úsek s čerstvě položeným povrchem zdát v prvních dnech hlučnější.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Ten nový povrch, ať už se jedná o beton nebo asfalt, častěji je to u betonových povrchů, tak je hrubší a teprve se takzvaně, jak říkají dálničáři, zajezdí. To znamená v horizontu například měsíce se ten povrch, řekněme ježděním pneumatikymi především nákladní dopravy, urovná, srovná, o něco ohladí a je potom komfortnější."

Ve druhé polovině září na tento úsek ještě na pět dní vyrazí dělníci s technikou.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Je to přesně v místě, kde byl přejezd přes střední dělící pás a nebylo možné přímo v tom místě, kde přejíždí doprava, nejprve v té první etapě na jednu polovinu, potom v té druhé etapě na druhou polovinu, pracovat. Tady výměny těch několika málo posledních dálničních desek, povrchu, provedeme v druhé polovině září. Nebude se jednat o opravu reklamační opravy. Je to doběh těch prací, které nebylo možné dělat během těchto dvou základních etap. Předpokládáme, že pokud bude dobré počasí, tak během pěti dnů to bude pryč."

Cestu mezi NJ místními částmi uzavře oprava

Silnice, která spojuje dvě novojičínské místní části, Kojetín a Straník, bude deset týdnů zavřená. Ve druhé polovině září začne její dlouho plánovaná oprava. Celý úsek bude nutné objíždět.

Úzká klikatá cesta vedoucí krajinou mezi Straníkem a Kojetínem byla v minulosti klidnou spojnicí mezi těmito dvěma místními částmi Nového Jičína. V posledních asi deseti letech je její využití daleko intenzivnější, což se projevilo na stavu komunikace - narušily ji propadlé krajnice a díry.

Lubomír Zrník, předseda osadního výboru v Kojetíně:
“Ta silnice už je opravdu ve velmi špatném stavu, řekl bych, že i v havarijním. I z bezpečnostního hlediska jsou ty parametry té silnice špatné. Hrozí tam i kolize, buď při míjení vozidel nebo i s cyklisty.”

Oprava cesty začne ve druhé polovině září, potrvá deset týdnů a bude stát 4, 6 milionu korun bez daně.

Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína:
“Cesta je dlouhodobě ve špatném stavu, a byl to i dlouhodobý požadavek Osadního výboru místní části Kojetín. V určitých částech bude i rozšířena a budou vybudovány i výhybny. Součástí akce je i zajištění odvodnění povrchu této komunikace.”

Opravovat se bude nejhorší část úseku o délce 400 metrů, uzavřena kvůli tomu bude ale celá silnice mezi Kojetínem a Straníkem které je dlouhá necelé dva kilometry. Podrobné informace o objízdných trasách budou zveřejněny na novojičínském webu.

V Ostravě pokračuje oprava mostu na I/56

V Ostravě pokračuje oprava mostu na silnici I/56 u výjezdu z města na Frýdek-Místek. Silnice je průjezdná v obou směrech, ale se sníženou rychlostí a aktuálně v režimu pruhů 2+1.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Nejde o tak zásadní rekonstrukci, řekněme, že je to údržbová oprava a rekonstrukce. Tady nebudeme jakkoliv pracovat s tou základní nosnou konstrukcí. Ta mostovka zůstává. Nicméně římsy, povrch, to takzvané vybavení, vystrojení mostu, to všechno šlo pryč a bude nové za zhruba necelých 12 milionů korun. Tato stavba je také paralelou dvou mostů, nicméně pracujeme téměř paralelně na obou zároveň tak, jak to jen trochu jde."

Stavební firma by opravený most měla předat v říjnu. Časování má podle Ředitelství silnic a dálnic svůj důvod.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Je to stavba, která je časována právě i v souvislosti se zprovozněním dálnice D48 na obchvatu Frýdku-Místku a dále i té části silnice I/56, kam právě tento míří. Je to soubor staveb, který letos před podzimem uvádíme do provozu a předpokládáme, že zásadním způsobem zlepší dopravní obslužnost a komfort jízdy na jih od Ostravy."

Řidiči by na místě měli dát pozor, především ve špičkách vznikají kolony a dochází ke zdržení.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Je třeba taky narovinu říct, že příčinou není jen práce na mostě samotném, ale i souběh prací, protože město Ostrava velmi blízko naší stavby zároveň rekonstruuje a staví nové zastávky MHD."

Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP pro Moravskoslezský kraj: "Přizpůsobit rychlost jízdy, opravdu nebát se třeba i zastavit v případě, že není dostatečný prostor, abychom se zapojili do provozu. Samozřejmě je lepší počkat nějakou minutku třeba i než bude vhodná situace. Mnozí řidiči se ne vždy zcela věnují řízení, tak ať tam nedojde právě k nějaké krizové situaci, že by musel někdo náhle intenzivně brzdit."

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Já prosím řidiče jednak o trpělivost, ale také o nadhled a zároveň i o naději, protože naše stavba nejpozději v říjnu letošního roku zcela skončí."

Pokračuje stavba nové estakády v Ostravě-Vítkovicích

V Ostravě-Vítkovicích pokračuje stavba nové estakády. Také tento náročný projekt sledujeme. Řidiči jezdí jen po polovině komunikace

V pondělí 10. ledna roku 2022 začala částečná uzavírka Rudné ulice, a to v podobě uzavření vítkovického mostu. Veškerý provoz byl převeden do obousměrného režimu pruhů 1+1. Práce pokračovaly na jaře i během celého léta.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR: "Celou tu stavbu z roku 1966 zbouráme, postavíme úplně znovu, respektive už jsme začali. Je to stavba za 239 milionů a máme ji v plánu stavět dvě stavební sezóny, což vyplývá logicky z toho, že nejde o jeden mostní objekt, ale o dva paralelní."

Po demolici je v letošním plánu kompletní stavba prvního mostu, příští rok na něj bude převedena doprava a začne demolice stávajícího, po kterém jezdí auta v tuto chvíli.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR: "Máme hotovou kompletně spodní stavbu, máme vybedněno. Všechno podle statiků a stavebního dozoru jde dobře."

Jde o silně frekventované místo, řidiči by měli být shovívaví a také počítat s možným zdržením.

Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP pro Moravskoslezský kraj: "Tam je to velice náročné na pozornost. Je potřeba dbát zvýšené opatrnosti. Opravdu být shovívaví vůči ostatním."

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR: "Nemůžeme mluvit o kolapsu nebo dramatických situacích. Stavba jde dobře a garantuji, že příští rok nejpozději v listopadu celá ta stavba bude hotová a v plném provozu."

Tolik z pořadu Dopravní revue, díky, že jste se dívali a na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
07. září 2022, 18:20

Startuje pořad Dopravní revue, vítám vás u něj.

I. etapa obchvatu Frýdku-Místku už je plně průjezdná

Řidiči už nově projedou po celé délce první části obchvatu Frýdku-Místku. Po problémech se stavebním povolením byl plně zprůjezdněn úsek od Příbora na Frýdlant a Ostravu. A také opačný směr. Výstavba druhé etapy na Těšín pokračuje a částečně průjezdná by měla být do konce roku.

Důležitá dopravní stavba, na kterou čekal Frýdek-Místek desetiletí, se už z poloviny stala skutečností. V pátek dopoledne byla slavnostně otevřena první část obchvatu města.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:
"V současné chvíli ta první etapa končí na okružní křižovatce Frýdlantská. To znamená, že řidiči budou sjíždět na této křižovatce a budou pokračovat směrem po dálnici D56 nebo po silnici I/56 směrem na Frýdlant a na Ostravici."

Výstavba první etapy vyšla podle smlouvy na zhruba 2,2 miliardy korun bez DPH. ŘSD tady ale řeší ještě drobné nedostatky.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:
"Je možné, že tady budou nějaké opravy, protože jsme zjistili, že jsou určité vady na té komunikaci."

Zprůjezdnění by už ale mělo znamenat pokles dopravy, hluku a emisí v okolí velmi zatížených ulic Příborská, Beskydská a Frýdlantská.

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku:
"Už nyní cítíme ve městě po otevření té první etapy, sice jenom ve dvou pruzích, určité vydechnutí."

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku:
"Po dokončení obchvatu uděláme opětovné měření ve městě. Ať zjistíme, kolik doopravdy tranzitu se přesunulo na ochvat. "

Druhou etapu chce ŘSD zprůjezdnit do konce letošního roku.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:
"Určitě to nebude v plném profilu. Částečně to bude v polovičním profilu. V té oblasti toho sesuvu máme poměrně zásadní problémy, které řešíme. Ale podařilo se je vyřešit."
S omezením v úseku o délce zhruba 2,5 kilometru se pak počítá do poloviny příštího roku.

Rekonstrukce reklamované části D1 skončila

Pondělí 4. dubna 2022 - datum, kdy začala rekonstrukce zvlněné dálnice D1 na okraji Ostravy. Jde o první z úseků, o kterém soud rozhodl, že ho musí stavební firma opravit na své náklady. Na konci srpna rekonstrukce úseku mezi 366. a 370. kilometrem skončila.

Jiří Hlavatý, ředitel úseku kontroly kvality staveb, Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Bylo reklamováno hlavní trasa, kde byly nerovnosti, dále tato odpočívka Antošovice, dále mostní závěry na dvou mostech a tohle bylo odstraňováno, takže došlo k odstranění nerovností. Byl odstraněn i nevhodný materiál ze zásypu hlavní trasy. Dále byla provedena reprofilace vozovek. Co se týká této odpočívky, tak byly odstraněny všechny nevhodné materiály, to znamená násypové materiály byly odstraněny ven, založeny znovu tyto násypy této odpočívky, bylo vybudováno parkoviště pro kamionovou dopravu betonové, tak asfaltové parkoviště pro osobní vozidla. Dále v hlavní trase byl ještě most 213, kde byly přenastavovány mostní závěry, které byly uzavřeny, takže došlo k jejich odbourání a znovuosazení do správné polohy a aktuálně už po ní probíhá doprava."

Řidičům se může opravený úsek s čerstvě položeným povrchem zdát v prvních dnech hlučnější.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Ten nový povrch, ať už se jedná o beton nebo asfalt, častěji je to u betonových povrchů, tak je hrubší a teprve se takzvaně, jak říkají dálničáři, zajezdí. To znamená v horizontu například měsíce se ten povrch, řekněme ježděním pneumatikymi především nákladní dopravy, urovná, srovná, o něco ohladí a je potom komfortnější."

Ve druhé polovině září na tento úsek ještě na pět dní vyrazí dělníci s technikou.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Je to přesně v místě, kde byl přejezd přes střední dělící pás a nebylo možné přímo v tom místě, kde přejíždí doprava, nejprve v té první etapě na jednu polovinu, potom v té druhé etapě na druhou polovinu, pracovat. Tady výměny těch několika málo posledních dálničních desek, povrchu, provedeme v druhé polovině září. Nebude se jednat o opravu reklamační opravy. Je to doběh těch prací, které nebylo možné dělat během těchto dvou základních etap. Předpokládáme, že pokud bude dobré počasí, tak během pěti dnů to bude pryč."

Cestu mezi NJ místními částmi uzavře oprava

Silnice, která spojuje dvě novojičínské místní části, Kojetín a Straník, bude deset týdnů zavřená. Ve druhé polovině září začne její dlouho plánovaná oprava. Celý úsek bude nutné objíždět.

Úzká klikatá cesta vedoucí krajinou mezi Straníkem a Kojetínem byla v minulosti klidnou spojnicí mezi těmito dvěma místními částmi Nového Jičína. V posledních asi deseti letech je její využití daleko intenzivnější, což se projevilo na stavu komunikace - narušily ji propadlé krajnice a díry.

Lubomír Zrník, předseda osadního výboru v Kojetíně:
“Ta silnice už je opravdu ve velmi špatném stavu, řekl bych, že i v havarijním. I z bezpečnostního hlediska jsou ty parametry té silnice špatné. Hrozí tam i kolize, buď při míjení vozidel nebo i s cyklisty.”

Oprava cesty začne ve druhé polovině září, potrvá deset týdnů a bude stát 4, 6 milionu korun bez daně.

Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína:
“Cesta je dlouhodobě ve špatném stavu, a byl to i dlouhodobý požadavek Osadního výboru místní části Kojetín. V určitých částech bude i rozšířena a budou vybudovány i výhybny. Součástí akce je i zajištění odvodnění povrchu této komunikace.”

Opravovat se bude nejhorší část úseku o délce 400 metrů, uzavřena kvůli tomu bude ale celá silnice mezi Kojetínem a Straníkem které je dlouhá necelé dva kilometry. Podrobné informace o objízdných trasách budou zveřejněny na novojičínském webu.

V Ostravě pokračuje oprava mostu na I/56

V Ostravě pokračuje oprava mostu na silnici I/56 u výjezdu z města na Frýdek-Místek. Silnice je průjezdná v obou směrech, ale se sníženou rychlostí a aktuálně v režimu pruhů 2+1.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Nejde o tak zásadní rekonstrukci, řekněme, že je to údržbová oprava a rekonstrukce. Tady nebudeme jakkoliv pracovat s tou základní nosnou konstrukcí. Ta mostovka zůstává. Nicméně římsy, povrch, to takzvané vybavení, vystrojení mostu, to všechno šlo pryč a bude nové za zhruba necelých 12 milionů korun. Tato stavba je také paralelou dvou mostů, nicméně pracujeme téměř paralelně na obou zároveň tak, jak to jen trochu jde."

Stavební firma by opravený most měla předat v říjnu. Časování má podle Ředitelství silnic a dálnic svůj důvod.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Je to stavba, která je časována právě i v souvislosti se zprovozněním dálnice D48 na obchvatu Frýdku-Místku a dále i té části silnice I/56, kam právě tento míří. Je to soubor staveb, který letos před podzimem uvádíme do provozu a předpokládáme, že zásadním způsobem zlepší dopravní obslužnost a komfort jízdy na jih od Ostravy."

Řidiči by na místě měli dát pozor, především ve špičkách vznikají kolony a dochází ke zdržení.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Je třeba taky narovinu říct, že příčinou není jen práce na mostě samotném, ale i souběh prací, protože město Ostrava velmi blízko naší stavby zároveň rekonstruuje a staví nové zastávky MHD."

Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP pro Moravskoslezský kraj: "Přizpůsobit rychlost jízdy, opravdu nebát se třeba i zastavit v případě, že není dostatečný prostor, abychom se zapojili do provozu. Samozřejmě je lepší počkat nějakou minutku třeba i než bude vhodná situace. Mnozí řidiči se ne vždy zcela věnují řízení, tak ať tam nedojde právě k nějaké krizové situaci, že by musel někdo náhle intenzivně brzdit."

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR:
"Já prosím řidiče jednak o trpělivost, ale také o nadhled a zároveň i o naději, protože naše stavba nejpozději v říjnu letošního roku zcela skončí."

Pokračuje stavba nové estakády v Ostravě-Vítkovicích

V Ostravě-Vítkovicích pokračuje stavba nové estakády. Také tento náročný projekt sledujeme. Řidiči jezdí jen po polovině komunikace

V pondělí 10. ledna roku 2022 začala částečná uzavírka Rudné ulice, a to v podobě uzavření vítkovického mostu. Veškerý provoz byl převeden do obousměrného režimu pruhů 1+1. Práce pokračovaly na jaře i během celého léta.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR: "Celou tu stavbu z roku 1966 zbouráme, postavíme úplně znovu, respektive už jsme začali. Je to stavba za 239 milionů a máme ji v plánu stavět dvě stavební sezóny, což vyplývá logicky z toho, že nejde o jeden mostní objekt, ale o dva paralelní."

Po demolici je v letošním plánu kompletní stavba prvního mostu, příští rok na něj bude převedena doprava a začne demolice stávajícího, po kterém jezdí auta v tuto chvíli.

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR: "Máme hotovou kompletně spodní stavbu, máme vybedněno. Všechno podle statiků a stavebního dozoru jde dobře."

Jde o silně frekventované místo, řidiči by měli být shovívaví a také počítat s možným zdržením.

Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP pro Moravskoslezský kraj: "Tam je to velice náročné na pozornost. Je potřeba dbát zvýšené opatrnosti. Opravdu být shovívaví vůči ostatním."

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR: "Nemůžeme mluvit o kolapsu nebo dramatických situacích. Stavba jde dobře a garantuji, že příští rok nejpozději v listopadu celá ta stavba bude hotová a v plném provozu."

Tolik z pořadu Dopravní revue, díky, že jste se dívali a na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-07-09-2022-18-24