Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Aktuálně z dopravy v Moravskoslezském kraji
  • Probíhá oprava zvlněné dálnice D1 na okraji Ostravy
  • Dopraváci si posvítili na váhu nákladních vozidel
  • Nový dopravní terminál v Jablunkově slouží i turistům
  • Havířov připravuje opravu frekventované Národní třídy

Dobrý den, magazín dopravní revue je tady, zvu vás na cesty a za dopravou v našem regionu.

Aktuálně z dopravy v Moravskoslezském kraji

Nejprve stručně k ostravskému letišti, to je totiž od 29. března opět letecky propojeno s Varšavou. Linka přinese napojení nejen s polským hlavním městem, ale díky návazným letům také s více než 80 destinacemi v Evropě, Severní Americe a Asii. Ostravské letiště nabízí klientům letecké společnosti LOT z Ostravy parkování zdarma na první 3 měsíce.

Kvůli vládnímu nařízení a zvyšování cen pohonných hmot v souvislosti s ruskou agresí na Ukrajině se změnily ceny u jednotlivého i dlouhodobého časového jízdného v příměstských autobusech Moravskoslezského kraje. Změna ceníku Tarifu ODIS začala platit od 1. dubna. Cestující musí počítat s nižšími slevami a s tím, že si za jízdenku připlatí. Cenu jízdného za jeden kilometr se v příměstských autobusech dařilo Moravskoslezskému kraji do loňského roku držet na stejné úrovni přes deset let.

Park and ride parkoviště v terminálu Hranečník v Ostravě projde úpravou a rozšířením. Tím se navýší parkovací kapacita o 86 míst. Lidé tam mohou odstavit své auto a do centra nebo dalších částí Ostravy se dostat veřejnou dopravou.

Probíhá oprava zvlněné dálnice D1 na okraji Ostravy

V pondělí 4. dubna začala na okraji Ostravy dlouho očekávaná rekonstrukce zvlněné dálnice D1. Stavební firma musí tento první úsek opravit na své náklady, rozhodl o tom soud, který dal za pravdu Ředitelství silnic a dálnic.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Skutečně tohle je akce v rámci reklamačního řízení. Ze státních prostředků tato oprava nestojí ani korunu. Jediné, co to bude stát, je trpělivost řidičů. Abychom mohli pracovat na jedné polovině dálnice, je třeba vymístit veškerý provoz na druhou polovinu. Je to bohužel nutná daň, kterou je třeba zvládnout. Oprava v rámci reklamace tady bude trvat do srpna letošního roku.”

Jiří Hlavatý, ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD: "Začínáme s opravou, která bude spočívat v tom, že budeme odstraňovat vozovky, to znamená bude se vyrovnávat, budou se pokládat nové povrchy. Dále budeme opravovat kompletně celou odpočívku, všechny povrchy půjdou pryč. Tam jdeme až dolů, všechen špatný materiál, který tam byl, se vybere a postaví se v podstatě nová odpočívka, nová část, kde stojí kamiony a kde je parkoviště. Pak dále za námi je vidět, že se začíná pracovat na mostních závěrech, které se nám sevřely a musí se přenastavit. To jsou takové základní body, které tady jako hlavní budou probíhat. S tím jsou spojené i opravy jako je odvodnění a další práce vyrovnání na zelených plochách, a tak dále."

Dopraváci si posvítili na váhu nákladních vozidel

Krajští dopravní policisté v úterý opět vyrazili na jednu z preventivních akcí. Tentokrát se zaměřili na přetížená nákladní auta a kamiony. Ty mají na svědomí vyjeté koleje, které trápí řidiče napříč celým regionem.

Moravskoslezský kraj sousedí v Polskem a tak zároveň slouží jako tranzitní oblast pro kamiony, které převážejí zboží nejen do naší země, ale i do Rakouska, Německa a dalších. Bohužel jsou kamiony často přetížené, což má řadu důsledků a hlavně je to nebezpečné.

Petr Štencl, vedoucí Dopravní policie MS kraje: "Můžeme se setkat s kamiony, které jsou převáženy i o více než 10 tun. To vozidlo se pak chová úplně jinak v zatáčkách, brzdná dráha je delší. V neposlední řadě nám to ničí pozemní komunikace."

Dopravní policie se proto pravidelně na kamiony a nákladní vozy zaměřuje. Samozřejmě nejen na zahraniční, ale na všechny. Mezi hříšníky jsou také často i vozy, které převážejí dřevo z Beskyd. Na speciálních vahách se měří každá náprava zvlášť a čísla se nakonec sečtou. Policisté mají k dispozici speciální program, který vše vyhodnotí.

Alan Robenek, dopravní policista: "Ukáže nám to celkovou hmotnost a ten program nám spočítá o kolik je to vozidlo přetížené."

Při kontrole váhy ale policisté kontrolují i další náležitosti, jako jsou doklady, povolení a také tachografy. Dokonce zjišťují i zda nejsou porušené plomby na tachometru.

Nový dopravní terminál v Jablunkově slouží i turistům

Nový dopravní terminál mohou už v těchto dnech využívat turisté mířící do severovýchodní části Moravskoslezských Beskyd. Nachází se přímo v Jablunkově a plně funkční bude na konci dubna. Moderní terminál nahradil zastaralé stanoviště, které sloužilo téměř výhradně k přestupům mezi autobusovými spoji. Nově nabízí i parkovací místa a bezpečně tam budou moci odložit své kolo i cykloturisté.

Luboš Čmiel (ANO), místostarosta Jablunkova: “Naše staré autobusové stanoviště bohužel nevyhovovalo parametrům, které momentálně jsou potřeba k té autobusové dopravě a tím, že Jablunkov je takový bych řekl trošku přestupní, což znamená, že tady přijíždějí lidé za turistikou, odjíždějí do práce, takže tady to autobusové stanoviště nevyhovovalo.

Havířov připravuje opravu frekventované Národní třídy

Zklidnění dopravy a vytvoření dalších parkovacích stání. To si slibuje radnice v Havířově od plánované rekonstrukce ulice Národní třídy. Ze zpracované studie vyplývá, že by šikmé parkování nemělo způsobovat zdržení dopravy.

V létě loňského roku prošly rekonstrukcí hlavní tahy Havířovem. Nyní město plánuje další etapu a tou je oprava Národní třídy.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Chceme, aby se doprava na Národní třídě zklidnila a pokud možno, aby lidé, kteří projíždějí skrz Havířov, používali Dlouhou třídu a 17. listopadu tak, jak je dneska definovaná komunikace 1/11."

Řidiči by v křižovatce u Společenského domu neodbočovali z Dlouhé třídy vpravo na Národní třídu, ale pokračovali by rovně po Dlouhé třídě. Projekt počítá i s tím, že by místo dvou pruhů na každé straně, byl jen jeden. Vznikl by tak prostor pro zhruba 80 šikmých i podélných parkovacích míst.

Nebojíte se toho, že při tom nacouvávání to bude zdržovat dopravu a budou se tvořit kolony?

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Tu studii zpracovával dopravní expert, který ta místa navrhoval pouze do úseků, kde by to nemělo nastávat. To znamená, není to po celé délce Národní třídy."

anketa: “Že to je velká kravina, si myslím, protože se nedá vyjet při takovém parkování."

anketa: “Postavit parkovací dům, nebo něco takového, ať se tomu městu uleví, ale ne určitě tím, že se budou zužovat ulice, tím tomu nepomůžou.”

Rekonstrukce komunikace by měla začít v letních měsících a radnice počítá, že by se investice měla vejít do 6 milionů korun.

To byla naše témata. V příštím vydání dopravní revue nabídnu velký rozhovor s novým cyklokoordinátorem Moravskoslezského kraje.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
13. dubna 2022, 18:20

Dobrý den, magazín dopravní revue je tady, zvu vás na cesty a za dopravou v našem regionu.

Aktuálně z dopravy v Moravskoslezském kraji

Nejprve stručně k ostravskému letišti, to je totiž od 29. března opět letecky propojeno s Varšavou. Linka přinese napojení nejen s polským hlavním městem, ale díky návazným letům také s více než 80 destinacemi v Evropě, Severní Americe a Asii. Ostravské letiště nabízí klientům letecké společnosti LOT z Ostravy parkování zdarma na první 3 měsíce.

Kvůli vládnímu nařízení a zvyšování cen pohonných hmot v souvislosti s ruskou agresí na Ukrajině se změnily ceny u jednotlivého i dlouhodobého časového jízdného v příměstských autobusech Moravskoslezského kraje. Změna ceníku Tarifu ODIS začala platit od 1. dubna. Cestující musí počítat s nižšími slevami a s tím, že si za jízdenku připlatí. Cenu jízdného za jeden kilometr se v příměstských autobusech dařilo Moravskoslezskému kraji do loňského roku držet na stejné úrovni přes deset let.

Park and ride parkoviště v terminálu Hranečník v Ostravě projde úpravou a rozšířením. Tím se navýší parkovací kapacita o 86 míst. Lidé tam mohou odstavit své auto a do centra nebo dalších částí Ostravy se dostat veřejnou dopravou.

Probíhá oprava zvlněné dálnice D1 na okraji Ostravy

V pondělí 4. dubna začala na okraji Ostravy dlouho očekávaná rekonstrukce zvlněné dálnice D1. Stavební firma musí tento první úsek opravit na své náklady, rozhodl o tom soud, který dal za pravdu Ředitelství silnic a dálnic.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Skutečně tohle je akce v rámci reklamačního řízení. Ze státních prostředků tato oprava nestojí ani korunu. Jediné, co to bude stát, je trpělivost řidičů. Abychom mohli pracovat na jedné polovině dálnice, je třeba vymístit veškerý provoz na druhou polovinu. Je to bohužel nutná daň, kterou je třeba zvládnout. Oprava v rámci reklamace tady bude trvat do srpna letošního roku.”

Jiří Hlavatý, ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD: "Začínáme s opravou, která bude spočívat v tom, že budeme odstraňovat vozovky, to znamená bude se vyrovnávat, budou se pokládat nové povrchy. Dále budeme opravovat kompletně celou odpočívku, všechny povrchy půjdou pryč. Tam jdeme až dolů, všechen špatný materiál, který tam byl, se vybere a postaví se v podstatě nová odpočívka, nová část, kde stojí kamiony a kde je parkoviště. Pak dále za námi je vidět, že se začíná pracovat na mostních závěrech, které se nám sevřely a musí se přenastavit. To jsou takové základní body, které tady jako hlavní budou probíhat. S tím jsou spojené i opravy jako je odvodnění a další práce vyrovnání na zelených plochách, a tak dále."

Dopraváci si posvítili na váhu nákladních vozidel

Krajští dopravní policisté v úterý opět vyrazili na jednu z preventivních akcí. Tentokrát se zaměřili na přetížená nákladní auta a kamiony. Ty mají na svědomí vyjeté koleje, které trápí řidiče napříč celým regionem.

Moravskoslezský kraj sousedí v Polskem a tak zároveň slouží jako tranzitní oblast pro kamiony, které převážejí zboží nejen do naší země, ale i do Rakouska, Německa a dalších. Bohužel jsou kamiony často přetížené, což má řadu důsledků a hlavně je to nebezpečné.

Petr Štencl, vedoucí Dopravní policie MS kraje: "Můžeme se setkat s kamiony, které jsou převáženy i o více než 10 tun. To vozidlo se pak chová úplně jinak v zatáčkách, brzdná dráha je delší. V neposlední řadě nám to ničí pozemní komunikace."

Dopravní policie se proto pravidelně na kamiony a nákladní vozy zaměřuje. Samozřejmě nejen na zahraniční, ale na všechny. Mezi hříšníky jsou také často i vozy, které převážejí dřevo z Beskyd. Na speciálních vahách se měří každá náprava zvlášť a čísla se nakonec sečtou. Policisté mají k dispozici speciální program, který vše vyhodnotí.

Alan Robenek, dopravní policista: "Ukáže nám to celkovou hmotnost a ten program nám spočítá o kolik je to vozidlo přetížené."

Při kontrole váhy ale policisté kontrolují i další náležitosti, jako jsou doklady, povolení a také tachografy. Dokonce zjišťují i zda nejsou porušené plomby na tachometru.

Nový dopravní terminál v Jablunkově slouží i turistům

Nový dopravní terminál mohou už v těchto dnech využívat turisté mířící do severovýchodní části Moravskoslezských Beskyd. Nachází se přímo v Jablunkově a plně funkční bude na konci dubna. Moderní terminál nahradil zastaralé stanoviště, které sloužilo téměř výhradně k přestupům mezi autobusovými spoji. Nově nabízí i parkovací místa a bezpečně tam budou moci odložit své kolo i cykloturisté.

Luboš Čmiel (ANO), místostarosta Jablunkova: “Naše staré autobusové stanoviště bohužel nevyhovovalo parametrům, které momentálně jsou potřeba k té autobusové dopravě a tím, že Jablunkov je takový bych řekl trošku přestupní, což znamená, že tady přijíždějí lidé za turistikou, odjíždějí do práce, takže tady to autobusové stanoviště nevyhovovalo.

Havířov připravuje opravu frekventované Národní třídy

Zklidnění dopravy a vytvoření dalších parkovacích stání. To si slibuje radnice v Havířově od plánované rekonstrukce ulice Národní třídy. Ze zpracované studie vyplývá, že by šikmé parkování nemělo způsobovat zdržení dopravy.

V létě loňského roku prošly rekonstrukcí hlavní tahy Havířovem. Nyní město plánuje další etapu a tou je oprava Národní třídy.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Chceme, aby se doprava na Národní třídě zklidnila a pokud možno, aby lidé, kteří projíždějí skrz Havířov, používali Dlouhou třídu a 17. listopadu tak, jak je dneska definovaná komunikace 1/11."

Řidiči by v křižovatce u Společenského domu neodbočovali z Dlouhé třídy vpravo na Národní třídu, ale pokračovali by rovně po Dlouhé třídě. Projekt počítá i s tím, že by místo dvou pruhů na každé straně, byl jen jeden. Vznikl by tak prostor pro zhruba 80 šikmých i podélných parkovacích míst.

Nebojíte se toho, že při tom nacouvávání to bude zdržovat dopravu a budou se tvořit kolony?

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Tu studii zpracovával dopravní expert, který ta místa navrhoval pouze do úseků, kde by to nemělo nastávat. To znamená, není to po celé délce Národní třídy."

anketa: “Že to je velká kravina, si myslím, protože se nedá vyjet při takovém parkování."

anketa: “Postavit parkovací dům, nebo něco takového, ať se tomu městu uleví, ale ne určitě tím, že se budou zužovat ulice, tím tomu nepomůžou.”

Rekonstrukce komunikace by měla začít v letních měsících a radnice počítá, že by se investice měla vejít do 6 milionů korun.

To byla naše témata. V příštím vydání dopravní revue nabídnu velký rozhovor s novým cyklokoordinátorem Moravskoslezského kraje.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-13-04-2022-18-24