Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • V horském úseku musí řidiči počítat s komplikacemi
  • Část obchvatu Karviné je v provozu
  • MSK s městem Třinec společně opravili ulici Kaštanovou
  • Celý obchvat F-M se otevírá řidičům, hotový bude v červnu
  • Rekonstrukce budovy vlakového nádraží v Karviné

Dobrý den, začíná pořad Dopravní revue, vítám vás u jeho sledování. I dnes pro vás mám spoustu témat z dopravy. Nejprve jedu s varováním, míříme do Beskyd.

V horském úseku musí řidiči počítat s komplikacemi

V horském úseku poblíž beskydské přehrady Šance se mohou motoristé dostat nečekaně do nepříjemných problémů. Čas od času silnici blokují stromy popadané pod těžkým sněhem. Výjimkou ale nejsou ani kamiony, jejichž řidiči porušují zákaz vjezdu do úseku, kde se vozovka nesmí solit. Na kluzké vozovce pak uváznou a komplikují dopravu všem ostatním.

Eva Tořová (ČSSD a nezávislí kandidáti), starostka Starých Hamrů: “Zimní období je pro obyvatel Starých Hamer a Bílé vždy komplikované. Obzvlášť, když tady vjedou kamiony, které mnohdy tu silnici zablokují, protože nemohou vyjet a pak se lidé nemohou dostat do práce, do škol a opačně.”

Situaci se snaží řešit policie, která hlídkuje v posledním místě, kde se mohou kamiony otočit.

Kateřina Kubzová, mluvčí Policie ČR MSK: “V úseku, kde v současné době platí zákaz vjezdu nákladním vozidlům s hmotností nad 12 tun, policisté nepřetržitě hlídkují a kontrolují dodržování tohoto zákazu. Řidičům za jeho porušení hrozí až dvoutisícová pokuta."

Pokud už na silnici dojde k nějaké komplikaci, může její odstranění trvat i desítky minut. Odborníci obecně doporučují při jízdě do hor mít dostatečné vybavení.

Pavel Blahut, koordinátor BESIP pro MSK: "Při cestě v zimním období do hor je potřeba vozidlo dovybavit dalšími prvky doporučené výbavy. Nejčastěji se jedná o sněhové řetězy. Samozřejmě je důležité, aby byly vhodného rozměru a je dobré si i natrénovat jejich nasazení. Něco jiného je zkusit je v klidu v teple a něco jiného, když opravdu na silnici už uvázneme a je třeba situaci vyřešit. Vždy musíme dbát na svou bezpečnost, to znamená dovybavit se bezpečnostními prvky, vědět, kde ve vozidle je reflexní vesta, výstražný trojúhelník a dbáme i na posádku. Samozřejmostí by měl být dostatek pohonných hmot pro delší čekání v koloně, stejně tak dostatečné oblečení, případně deku. vhodné je mít ve vozidle také svítilnu.”

Část obchvatu Karviné je v provozu

Od pátku je zprovozněn další úsek obchvatu Karviné, a to směrem na Stonavu. Dosud museli řidiči mířící do obce absolvovat zhruba osm kilometrů dlouhou objízdnou trasu. Autobusy po novém úseku obchvatu začaly jezdit o něco dříve.

Zhruba sedm set metrů dlouhý úsek nově budovaného obchvatu Karviné se v pátek 16. prosince otevřel řidičům. Ti tak ještě před koncem roku mohou z Karviné do Stonavy jezdit opět nejkratší cestou.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Aktuálně stavba obchvatu dospěla do možného zprovoznění krátké trasy v místech prvního kilometru. Konkrétně je průjezdný první úsek od Českého Těšína po napojení na Stonavu, což dost pomůže plynulosti dopravy ve směru na Stonavu.”

Pro autobusy byl úsek zprovozněn již 11. prosince, v termínu změny jízdních řádů. Jde o dalších zhruba 700 metrů nové komunikace, kde je provoz veden bez omezení podle schváleného provizorního dopravního značení.

Petra Havrlantová, mluvčí společnosti Skanska: “Po dobu budování první části obchvatu museli řidiči a hlavně obyvatelé Stonavy mířící do Karviné absolvovat zhruba osm kilometrů dlouhou objízdnou trasu, na které mimo jiné probíhaly další stavební práce související s výstavbou obchvatu. Těší nás proto, že se tímto obnovením nejkratšího propojení Karviné a Stonavy řidičům ještě letos výrazně zkrátí dojezdová doba.”

Hlavní stavební práce na obchvatu už skončily, staveniště dělníci zazimují a zajistí proti vstupu nepovolaných osob.

MSK s městem Třinec společně opravili ulici Kaštanovou

Moravskoslezský kraj a Třinec nechali zrekonstruovat tamní ulici Kaštanovou. Společná stavební akce se týkala úseku mezi odbočkami na Líštnou a na sídliště Sosna. Kraj zafinancoval opravy silnice a dešťové kanalizace. Za městem šly opravy chodníků, včetně veřejného osvětlení, připojení silnice na ulici Hřbitovní a oprava opěrné zdi.

Celý obchvat F-M se otevírá řidičům, hotový bude v červnu

Další důležitá zpráva pro řidiče, v tomto případě i obyvatele Frýdku-Místku. Od čtvrtku 22. prosince řidiči projedou po celém obchvatu města. Ředitelství silnic a dálnic stavbu otevřelo i přesto, že provoz v nové části bude probíhat v polovičním profilu.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:”Tato stavba je symbolem problémů v přípravě staveb v ČR. Legislativní problémy, které zde byly, byly obrovské. Neustále jsme byli u soudu, vraceli jsme se zpátky. I v průběhu této stavby bylo zrušeno stavební povolení, de fakto po dvou a půl letech výstavby. To byla obrovská komplikace. My jsme se od začátku roku snažili veškerá zpoždění eliminovat tak, abychom do konce roku byli schopni alespoň ten částečn profil zprovoznit. Bohužel přišla zima a napadlo velké množství sněhu, které nám zkomplikovalo práci. Naštěstí se to podařilo tak, abychom mohli říct, že tento týden bude celý obchvat v provozu, sice v této části v polovičním profilu, ale jsem přesvědčen, že to velmi pomůže městu, odkud odvedeme zejména kamionovou dopravu.”

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy ČR:”Ta stavba opravdu narazila na celou řadu komplikací, včetně sesuvu půdy, včetně administrativních se stavebním povolením. Přesto se snažíme alespoň v polovičním profilu to otevřít před vánočními svátky. Definitivně v plném profilu bude tato stavba otevřena v polovině roku 2023. Ale věřím, že i tohle je důležitá a pozitivní zpráva před Vánocemi pro všechny ve Frýdku-Místku.”

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:”Uděláme proto vše, abych stavba byla zprovozněna co nejdříve, protože chápeme, že i ten poloviční profil může přinést větší problémy zejména v tom zimním období, ale věřím, že ty komplikace by neměly být většího rázu.”

Petr Korč (Naše město F-M): “Chtěl bych poděkovat všem, kteří se opravdu zasloužili o to, že ta stavba je dotažena a my společně můžeme dát občanům města ten nejlepší vánoční dárek. A můžeme se vrhnout na ten průtah městem, kterým projíždělo druhé největší množství nákladních automobilů v Moravskoslezském kraji, po Rudné, a město si vydechne.”

Rekonstrukce budovy vlakového nádraží v Karviné

Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy hlavního nádraží v Karviné. Práce začaly na konci listopadu a potrvají jeden rok.

Hlavní vlakové nádraží v Karviné projde do roka modernizací za více jak 30 milionů korun. Konkrétně se práce zrealizují v centrální a severní části výpravní budovy.

Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic ČR: “V severní části dojde k ubourání 2. patra, přízemí pak bude částečně otevřeno směrem k přestupnímu autobusovému terminálu. V těchto prostorech budou zřízena stání pro kola a dobíjecí stojany pro elektroauta."

Na konci listopadu převzala stavbu zhotovitelská firma, která tady postupně ve všech částech objektu provádějí sondáže do železobetonového skeletu.

Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic ČR: “Ty nám pomohou zpřesnit informace o konstrukci budovy a finalizovat technologické postupy pro provádění rekonstrukce. Zhruba od února by se práce v Karviné měly rozběhnout už ve velkém."

Výpravní budova se bude rekonstruovat za provozu. Proto je nutné veškeré stavební práce velmi důkladně připravit, aby pak proběhly v co nejkratším čase a co nejméně omezovaly cestující, ale i ostatní návštěvníky budovy. Největší změnou, která v této hale proběhne do roka, bude zpřístupnění ochozu.

Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic ČR: “ Na ochozu bude provedena příprava pro jeho komerční využití, současně vznikne prostor pro gastronomický provoz. Během stavebních prací bude ve výpravní budově pro cestující po celou dobu zachován provoz pokladen a komerčních prostor bez omezení.”

Po dobu výstavby pouze dojde k uzavření veřejných toalet v odbavovací hale, k dispozici bude náhradní WC v mobilních buňkách.

Sledovali jste magazín Dopravní revue, tolik tedy z dopravy v Moravskoslezském kraji. Mějte klidné dny a na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
21. prosince 2022, 18:20

Dobrý den, začíná pořad Dopravní revue, vítám vás u jeho sledování. I dnes pro vás mám spoustu témat z dopravy. Nejprve jedu s varováním, míříme do Beskyd.

V horském úseku musí řidiči počítat s komplikacemi

V horském úseku poblíž beskydské přehrady Šance se mohou motoristé dostat nečekaně do nepříjemných problémů. Čas od času silnici blokují stromy popadané pod těžkým sněhem. Výjimkou ale nejsou ani kamiony, jejichž řidiči porušují zákaz vjezdu do úseku, kde se vozovka nesmí solit. Na kluzké vozovce pak uváznou a komplikují dopravu všem ostatním.

Eva Tořová (ČSSD a nezávislí kandidáti), starostka Starých Hamrů: “Zimní období je pro obyvatel Starých Hamer a Bílé vždy komplikované. Obzvlášť, když tady vjedou kamiony, které mnohdy tu silnici zablokují, protože nemohou vyjet a pak se lidé nemohou dostat do práce, do škol a opačně.”

Situaci se snaží řešit policie, která hlídkuje v posledním místě, kde se mohou kamiony otočit.

Kateřina Kubzová, mluvčí Policie ČR MSK: “V úseku, kde v současné době platí zákaz vjezdu nákladním vozidlům s hmotností nad 12 tun, policisté nepřetržitě hlídkují a kontrolují dodržování tohoto zákazu. Řidičům za jeho porušení hrozí až dvoutisícová pokuta."

Pokud už na silnici dojde k nějaké komplikaci, může její odstranění trvat i desítky minut. Odborníci obecně doporučují při jízdě do hor mít dostatečné vybavení.

Pavel Blahut, koordinátor BESIP pro MSK: "Při cestě v zimním období do hor je potřeba vozidlo dovybavit dalšími prvky doporučené výbavy. Nejčastěji se jedná o sněhové řetězy. Samozřejmě je důležité, aby byly vhodného rozměru a je dobré si i natrénovat jejich nasazení. Něco jiného je zkusit je v klidu v teple a něco jiného, když opravdu na silnici už uvázneme a je třeba situaci vyřešit. Vždy musíme dbát na svou bezpečnost, to znamená dovybavit se bezpečnostními prvky, vědět, kde ve vozidle je reflexní vesta, výstražný trojúhelník a dbáme i na posádku. Samozřejmostí by měl být dostatek pohonných hmot pro delší čekání v koloně, stejně tak dostatečné oblečení, případně deku. vhodné je mít ve vozidle také svítilnu.”

Část obchvatu Karviné je v provozu

Od pátku je zprovozněn další úsek obchvatu Karviné, a to směrem na Stonavu. Dosud museli řidiči mířící do obce absolvovat zhruba osm kilometrů dlouhou objízdnou trasu. Autobusy po novém úseku obchvatu začaly jezdit o něco dříve.

Zhruba sedm set metrů dlouhý úsek nově budovaného obchvatu Karviné se v pátek 16. prosince otevřel řidičům. Ti tak ještě před koncem roku mohou z Karviné do Stonavy jezdit opět nejkratší cestou.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Aktuálně stavba obchvatu dospěla do možného zprovoznění krátké trasy v místech prvního kilometru. Konkrétně je průjezdný první úsek od Českého Těšína po napojení na Stonavu, což dost pomůže plynulosti dopravy ve směru na Stonavu.”

Pro autobusy byl úsek zprovozněn již 11. prosince, v termínu změny jízdních řádů. Jde o dalších zhruba 700 metrů nové komunikace, kde je provoz veden bez omezení podle schváleného provizorního dopravního značení.

Petra Havrlantová, mluvčí společnosti Skanska: “Po dobu budování první části obchvatu museli řidiči a hlavně obyvatelé Stonavy mířící do Karviné absolvovat zhruba osm kilometrů dlouhou objízdnou trasu, na které mimo jiné probíhaly další stavební práce související s výstavbou obchvatu. Těší nás proto, že se tímto obnovením nejkratšího propojení Karviné a Stonavy řidičům ještě letos výrazně zkrátí dojezdová doba.”

Hlavní stavební práce na obchvatu už skončily, staveniště dělníci zazimují a zajistí proti vstupu nepovolaných osob.

MSK s městem Třinec společně opravili ulici Kaštanovou

Moravskoslezský kraj a Třinec nechali zrekonstruovat tamní ulici Kaštanovou. Společná stavební akce se týkala úseku mezi odbočkami na Líštnou a na sídliště Sosna. Kraj zafinancoval opravy silnice a dešťové kanalizace. Za městem šly opravy chodníků, včetně veřejného osvětlení, připojení silnice na ulici Hřbitovní a oprava opěrné zdi.

Celý obchvat F-M se otevírá řidičům, hotový bude v červnu

Další důležitá zpráva pro řidiče, v tomto případě i obyvatele Frýdku-Místku. Od čtvrtku 22. prosince řidiči projedou po celém obchvatu města. Ředitelství silnic a dálnic stavbu otevřelo i přesto, že provoz v nové části bude probíhat v polovičním profilu.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:”Tato stavba je symbolem problémů v přípravě staveb v ČR. Legislativní problémy, které zde byly, byly obrovské. Neustále jsme byli u soudu, vraceli jsme se zpátky. I v průběhu této stavby bylo zrušeno stavební povolení, de fakto po dvou a půl letech výstavby. To byla obrovská komplikace. My jsme se od začátku roku snažili veškerá zpoždění eliminovat tak, abychom do konce roku byli schopni alespoň ten částečn profil zprovoznit. Bohužel přišla zima a napadlo velké množství sněhu, které nám zkomplikovalo práci. Naštěstí se to podařilo tak, abychom mohli říct, že tento týden bude celý obchvat v provozu, sice v této části v polovičním profilu, ale jsem přesvědčen, že to velmi pomůže městu, odkud odvedeme zejména kamionovou dopravu.”

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy ČR:”Ta stavba opravdu narazila na celou řadu komplikací, včetně sesuvu půdy, včetně administrativních se stavebním povolením. Přesto se snažíme alespoň v polovičním profilu to otevřít před vánočními svátky. Definitivně v plném profilu bude tato stavba otevřena v polovině roku 2023. Ale věřím, že i tohle je důležitá a pozitivní zpráva před Vánocemi pro všechny ve Frýdku-Místku.”

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR:”Uděláme proto vše, abych stavba byla zprovozněna co nejdříve, protože chápeme, že i ten poloviční profil může přinést větší problémy zejména v tom zimním období, ale věřím, že ty komplikace by neměly být většího rázu.”

Petr Korč (Naše město F-M): “Chtěl bych poděkovat všem, kteří se opravdu zasloužili o to, že ta stavba je dotažena a my společně můžeme dát občanům města ten nejlepší vánoční dárek. A můžeme se vrhnout na ten průtah městem, kterým projíždělo druhé největší množství nákladních automobilů v Moravskoslezském kraji, po Rudné, a město si vydechne.”

Rekonstrukce budovy vlakového nádraží v Karviné

Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy hlavního nádraží v Karviné. Práce začaly na konci listopadu a potrvají jeden rok.

Hlavní vlakové nádraží v Karviné projde do roka modernizací za více jak 30 milionů korun. Konkrétně se práce zrealizují v centrální a severní části výpravní budovy.

Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic ČR: “V severní části dojde k ubourání 2. patra, přízemí pak bude částečně otevřeno směrem k přestupnímu autobusovému terminálu. V těchto prostorech budou zřízena stání pro kola a dobíjecí stojany pro elektroauta."

Na konci listopadu převzala stavbu zhotovitelská firma, která tady postupně ve všech částech objektu provádějí sondáže do železobetonového skeletu.

Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic ČR: “Ty nám pomohou zpřesnit informace o konstrukci budovy a finalizovat technologické postupy pro provádění rekonstrukce. Zhruba od února by se práce v Karviné měly rozběhnout už ve velkém."

Výpravní budova se bude rekonstruovat za provozu. Proto je nutné veškeré stavební práce velmi důkladně připravit, aby pak proběhly v co nejkratším čase a co nejméně omezovaly cestující, ale i ostatní návštěvníky budovy. Největší změnou, která v této hale proběhne do roka, bude zpřístupnění ochozu.

Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic ČR: “ Na ochozu bude provedena příprava pro jeho komerční využití, současně vznikne prostor pro gastronomický provoz. Během stavebních prací bude ve výpravní budově pro cestující po celou dobu zachován provoz pokladen a komerčních prostor bez omezení.”

Po dobu výstavby pouze dojde k uzavření veřejných toalet v odbavovací hale, k dispozici bude náhradní WC v mobilních buňkách.

Sledovali jste magazín Dopravní revue, tolik tedy z dopravy v Moravskoslezském kraji. Mějte klidné dny a na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-21-12-2022-18-24