Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Stavba nového mostu ochromí dopravu v centru Jablunkova
  • Další změny v letovém řádu Letiště Ostrava
  • Stavbaři se opět vrátili na estakádu ve Frýdku-Místku
  • Host ve studiu: Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK

Dobrý den u pořadu Dopravní revue, právě začínáme, mám pro vás témata z dopravy v našem regionu.

Stavba nového mostu ochromí dopravu v centru Jablunkova
Velké komplikace čekají centrum Jablunkova. Připravuje se tam demolice silničního mostu přes řeku Olši, který je v havarijním stavu. Než řeku překlene nový most, bude veškerá doprava vedena po dlouhých objízdných trasách.

Most v centru Jablunkova je součástí velmi frekventované Nádražní ulice. Demolice a stavba nového mostu omezí dopravu v centru města natolik citelně, že už teď se jedná o tom, jak situaci zvládnout.

Jiří Hamrozi (KDU-ČSL), starosta Jablunkova: “V současné době řešíme s Moravskoslezským krajem opravu mostu, který byl postaven v roce 1970. Je už docela v chatrném stavu, obnažena je už i armatura a je třeba ho v nejbližší době rekonstruovat.”

Miroslava Chlebounová, mluvčí MSK: "Je to náročná stavba. Náklady na ni se budou pohybovat mezi 35 až 40 miliony korun. Zahájení stavby závisí na tom, kdy bude dokončena projektová dokumentace a na délce stavebního řízení. S ohledem na neutěšený stav mostu udělá Správa silnic MSK, která má stavbu na starosti, maximum pro to, aby rekonstrukci zahájila v co možná nejkratším čase."

Město se sice snažilo, aby po dobu stavby byl vedle postaven provizorní most, nakonec však bude přes řeku vybudována jen lávka pro pěší. Všechna ostatní doprava bude vedena po delších objízdných trasách.

Jiří Hamrozi (KDU-ČSL), starosta Jablunkova: “Oprava bude probíhat tak, že most bude zcela stržen. Nový bude vypadat tak, že tam bude ocelová předpjatá konstrukce, nebude tam středový pilíř, aby nedocházelo k destrukcím při povodních.”

Stavba mostu výrazně ovlivní dopravu v centru města. Objízdné trasy jsou dlouhé a budou po nich vedeny i autobusové spoje.
Jablunkovští se paradoxně snaží stavbu nového mostu oddálit. V jeho blízkosti totiž nyní staví dopravní terminál a obávají se důsledků souběhu obou staveb.

Další změny v letovém řádu Letiště Ostrava

Další změny v letovém řádu ostravského letiště v Mošnově. Po dohodě s leteckou společností LOT je ke konci března kvůli světové pandemické situaci pozastavena linka do Varšavy. O termínu obnovení bude letiště s přepravcem jednat v červnu. Stejné opatření se týká i vnitrostátní letů do Prahy, poslední spoj odletí 27.března. Není to poslední změna, posunul se také termín obnovení linky do Londýna - z 30. března na 1. květen.

Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel Letiště Ostrava, a.s.: "Pokud dojde ke zlepšení pandemické situace, kromě linky do Londýna bude 26.4. zahájeno letecké spojení s Kyjevem se společností SkyUp Airlines. Zároveň letecká společnost Smartwings spustí letní charterové lety do Egypta, ke kterým se koncem května přidá dalších 15 letních destinací. V souvislosti s tím jednáme o zavedení covid centra na ostravském letišti, kde cestující budou mít možnost otestovat se před svým odletem nebo po příletu."

Stavbaři se opět vrátili na estakádu ve Frýdku-Místku

Od pondělí 15. března je uzavřen sjezd a nájezd na estakádu u haly Polárka ve Frýdku-Místku. Důvodem je pokračování rekonstrukce severních ramp. MHD už kvůli tomu najela od března na výlukový jízdní řád. Opravy jsou naplánovány do konce letošního roku.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD:
"Harmonogram stavebních činností plánovaný do konce roku bude důvodem úplné uzavírky sjezdu i výjezdu silnice I/48, tím pádem nebude možné sjet od Frýdku směrem ke sportovní hale Polárka a nebude umožněn ani výjezd od této haly ve směru na Místek. Značená objížďka povede stejně jako loni přes třídu T. G. Masaryka a ulici Nádražní. Oprava severních ramp potrvá do konce letošního roku. Rekonstrukce spočívá ve výměně mostního svršku včetně hydroizolace, dále projekt počítá se sanací opěr, křídel a poškozených povrchů nosné konstrukce. Před dokončením budou osazeny nové zádržné systémy. Celková cena oprav jižních i severních ramp vychází na cca 48,4 milionu Kč bez DPH.

Host ve studiu: Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK

Lukáš Zavadil, TV Polar: Hostem pořadu Dopravní revue je náměstek ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje Milan Novák. Zdravím Vás na dálku. Dobrý den.

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Dobrý den přeji.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Zima v Moravskoslezském kraji, tedy alespoň ta kalendářní, už je za námi. Jak vypadala z pohledu silničářů v našem regionu?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: No z pohledu silničářů, pokud bereme od listopadu loňského roku prozatím po konec února, respektive polovinu března, kde se teď nacházíme, tak víceméně konec loňského roku zima nějaká významná nebyla, ale o to více náročnější se jevila v lednu a v únoru, kdy hned po Novém roce vlastně to pravé zimní počasí začalo, a s mírnými úlevami, s mírnými oblevami trvalo až do poloviny února s tím, že ta polovina února byla asi nejnáročnější. Tam se nám vystřídaly vlastně veškeré ty nebezpečné zimní jevy, které známe jako silničáři - od velkého sněžení, závějí, sněhových jazyků a ledovky, takže tam jsme si zajezdili a zasypali.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Kolik tedy dnů bylo pro vás těch nejvíce kritických, nejvíce vytížených?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: No nejvíce náročné bylo to období kolem osmého února to byla noční a denní směna, kdy jsme za těch čtyřiadvacet hodin vysypali zhruba 700 tun posypové soli a přibližně stejné množství inertních posypových materiálů, to bylo období, kdy se právě vyskytovala ta, už zmíněná, ledovka, mrznoucí déšť, který pak přecházel do docela intenzivního a trvalého sněžení.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Dá se ta letošní zima srovnat s některými předchozími roky?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Samozřejmě dá, taková nejblíž srovnatelná zima je vlastně stejné období leden únor roku 2019, kde nákladově se momentálně pohybujeme přibližně deset milionů více. A pokud to srovnám se stejným obdobím loňského roku, kdy ta zima byla opravdu minimální a zanedbatelná tak se pohybujeme někde 30 až 40 milionů korun víc nákladově.

Lukáš Zavadil, TV Polar: I když v kalendáři už začalo jarní období, jak dlouho ještě bude fungovat váš zimní dispečink? Jste schopni stále vyjet?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Ano samozřejmě, je to ze zákona do 31.3. Ta zimní pohotovost silničářů trvá v celé republice a dále podle vývoje počasí v dubnu, tam už samozřejmě se budeme rozhodovat zdali ta pohotovost čtyřiadvaceti hodinová nepřetržitá bude trvat nebo jestli bude zrušena.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Co chystá Správa silnic na nadcházející jarní období? Pojďme nejprve k údržbě...

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Tak máme několik priorit. Tou základní prioritou je vysprávka výtluků, protože to zimní počasí, tak jak jsem zmínil, v lednu a únoru, kdy pamatujeme i velké mrazy kolem minus dvaceti stupňů, které velice rychle během čtyřiadvaceti hodin přešly do vysokých kladných teplot, tak způsobily spoustu poruch na vozovkách druhých a třetích tříd. Takže to bude zejména výsprava, my už tu výspravu provádíme teď, ale chceme se jí věnovat, jakmile to počasí dovolí a rozjedou se obalovny, tak chtěli bychom se tomu věnovat samozřejmě daleko víc. A druhou prioritou je čištění v průjezdních úsecích obcemi tam, kde se prováděl posyp inertními materiály, to znamená štěrkodrtí tak, abychom snížili prašnost při průjezdu vozidel těmito obcemi. No a další prioritou je potom rozběh souvislých oprav. My je v současné době soutěžíme a předpokládáme, že koncem dubna začátkem května... První stavby, které máme v plánu, je jich celkem jedenáct, tak bychom už zahájili.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Je něco na co bychom už teď měli upozornit řidiče? Na co se mají připravit?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: No tak z těch souvislých oprav, taková největší, je třeba průtah Třemešnou, je to průtah Darkovicemi, je to oprava ulice Dělnické v Havířově, je to oprava průtahu Vřesiny u Ostravy a některé další.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Předpokládám, že všechny opravy a ty větší akce budete mít jako vždy na vašem webu www. ssmsk.cz. Je to tak?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Samozřejmě, připravujeme tyto informace, pokud možno teda včas, aby se motoristická veřejnost na tyto skutečnosti mohla připravit. A další informace potom budou poskytovány na Dopravní info, to je celostátní portál. Takže tam bude možno včas se o těchto omezeních informovat.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Naším hostem, byť na dálku, byl náměstek ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje Milan Novák. Ještě jednou Vás zdravím a děkuji za Váš čas.

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Já také děkuji za pozvání a hezký den.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
24. března 2021, 18:20

Dobrý den u pořadu Dopravní revue, právě začínáme, mám pro vás témata z dopravy v našem regionu.

Stavba nového mostu ochromí dopravu v centru Jablunkova
Velké komplikace čekají centrum Jablunkova. Připravuje se tam demolice silničního mostu přes řeku Olši, který je v havarijním stavu. Než řeku překlene nový most, bude veškerá doprava vedena po dlouhých objízdných trasách.

Most v centru Jablunkova je součástí velmi frekventované Nádražní ulice. Demolice a stavba nového mostu omezí dopravu v centru města natolik citelně, že už teď se jedná o tom, jak situaci zvládnout.

Jiří Hamrozi (KDU-ČSL), starosta Jablunkova: “V současné době řešíme s Moravskoslezským krajem opravu mostu, který byl postaven v roce 1970. Je už docela v chatrném stavu, obnažena je už i armatura a je třeba ho v nejbližší době rekonstruovat.”

Miroslava Chlebounová, mluvčí MSK: "Je to náročná stavba. Náklady na ni se budou pohybovat mezi 35 až 40 miliony korun. Zahájení stavby závisí na tom, kdy bude dokončena projektová dokumentace a na délce stavebního řízení. S ohledem na neutěšený stav mostu udělá Správa silnic MSK, která má stavbu na starosti, maximum pro to, aby rekonstrukci zahájila v co možná nejkratším čase."

Město se sice snažilo, aby po dobu stavby byl vedle postaven provizorní most, nakonec však bude přes řeku vybudována jen lávka pro pěší. Všechna ostatní doprava bude vedena po delších objízdných trasách.

Jiří Hamrozi (KDU-ČSL), starosta Jablunkova: “Oprava bude probíhat tak, že most bude zcela stržen. Nový bude vypadat tak, že tam bude ocelová předpjatá konstrukce, nebude tam středový pilíř, aby nedocházelo k destrukcím při povodních.”

Stavba mostu výrazně ovlivní dopravu v centru města. Objízdné trasy jsou dlouhé a budou po nich vedeny i autobusové spoje.
Jablunkovští se paradoxně snaží stavbu nového mostu oddálit. V jeho blízkosti totiž nyní staví dopravní terminál a obávají se důsledků souběhu obou staveb.

Další změny v letovém řádu Letiště Ostrava

Další změny v letovém řádu ostravského letiště v Mošnově. Po dohodě s leteckou společností LOT je ke konci března kvůli světové pandemické situaci pozastavena linka do Varšavy. O termínu obnovení bude letiště s přepravcem jednat v červnu. Stejné opatření se týká i vnitrostátní letů do Prahy, poslední spoj odletí 27.března. Není to poslední změna, posunul se také termín obnovení linky do Londýna - z 30. března na 1. květen.

Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel Letiště Ostrava, a.s.: "Pokud dojde ke zlepšení pandemické situace, kromě linky do Londýna bude 26.4. zahájeno letecké spojení s Kyjevem se společností SkyUp Airlines. Zároveň letecká společnost Smartwings spustí letní charterové lety do Egypta, ke kterým se koncem května přidá dalších 15 letních destinací. V souvislosti s tím jednáme o zavedení covid centra na ostravském letišti, kde cestující budou mít možnost otestovat se před svým odletem nebo po příletu."

Stavbaři se opět vrátili na estakádu ve Frýdku-Místku

Od pondělí 15. března je uzavřen sjezd a nájezd na estakádu u haly Polárka ve Frýdku-Místku. Důvodem je pokračování rekonstrukce severních ramp. MHD už kvůli tomu najela od března na výlukový jízdní řád. Opravy jsou naplánovány do konce letošního roku.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD:
"Harmonogram stavebních činností plánovaný do konce roku bude důvodem úplné uzavírky sjezdu i výjezdu silnice I/48, tím pádem nebude možné sjet od Frýdku směrem ke sportovní hale Polárka a nebude umožněn ani výjezd od této haly ve směru na Místek. Značená objížďka povede stejně jako loni přes třídu T. G. Masaryka a ulici Nádražní. Oprava severních ramp potrvá do konce letošního roku. Rekonstrukce spočívá ve výměně mostního svršku včetně hydroizolace, dále projekt počítá se sanací opěr, křídel a poškozených povrchů nosné konstrukce. Před dokončením budou osazeny nové zádržné systémy. Celková cena oprav jižních i severních ramp vychází na cca 48,4 milionu Kč bez DPH.

Host ve studiu: Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK

Lukáš Zavadil, TV Polar: Hostem pořadu Dopravní revue je náměstek ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje Milan Novák. Zdravím Vás na dálku. Dobrý den.

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Dobrý den přeji.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Zima v Moravskoslezském kraji, tedy alespoň ta kalendářní, už je za námi. Jak vypadala z pohledu silničářů v našem regionu?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: No z pohledu silničářů, pokud bereme od listopadu loňského roku prozatím po konec února, respektive polovinu března, kde se teď nacházíme, tak víceméně konec loňského roku zima nějaká významná nebyla, ale o to více náročnější se jevila v lednu a v únoru, kdy hned po Novém roce vlastně to pravé zimní počasí začalo, a s mírnými úlevami, s mírnými oblevami trvalo až do poloviny února s tím, že ta polovina února byla asi nejnáročnější. Tam se nám vystřídaly vlastně veškeré ty nebezpečné zimní jevy, které známe jako silničáři - od velkého sněžení, závějí, sněhových jazyků a ledovky, takže tam jsme si zajezdili a zasypali.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Kolik tedy dnů bylo pro vás těch nejvíce kritických, nejvíce vytížených?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: No nejvíce náročné bylo to období kolem osmého února to byla noční a denní směna, kdy jsme za těch čtyřiadvacet hodin vysypali zhruba 700 tun posypové soli a přibližně stejné množství inertních posypových materiálů, to bylo období, kdy se právě vyskytovala ta, už zmíněná, ledovka, mrznoucí déšť, který pak přecházel do docela intenzivního a trvalého sněžení.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Dá se ta letošní zima srovnat s některými předchozími roky?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Samozřejmě dá, taková nejblíž srovnatelná zima je vlastně stejné období leden únor roku 2019, kde nákladově se momentálně pohybujeme přibližně deset milionů více. A pokud to srovnám se stejným obdobím loňského roku, kdy ta zima byla opravdu minimální a zanedbatelná tak se pohybujeme někde 30 až 40 milionů korun víc nákladově.

Lukáš Zavadil, TV Polar: I když v kalendáři už začalo jarní období, jak dlouho ještě bude fungovat váš zimní dispečink? Jste schopni stále vyjet?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Ano samozřejmě, je to ze zákona do 31.3. Ta zimní pohotovost silničářů trvá v celé republice a dále podle vývoje počasí v dubnu, tam už samozřejmě se budeme rozhodovat zdali ta pohotovost čtyřiadvaceti hodinová nepřetržitá bude trvat nebo jestli bude zrušena.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Co chystá Správa silnic na nadcházející jarní období? Pojďme nejprve k údržbě...

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Tak máme několik priorit. Tou základní prioritou je vysprávka výtluků, protože to zimní počasí, tak jak jsem zmínil, v lednu a únoru, kdy pamatujeme i velké mrazy kolem minus dvaceti stupňů, které velice rychle během čtyřiadvaceti hodin přešly do vysokých kladných teplot, tak způsobily spoustu poruch na vozovkách druhých a třetích tříd. Takže to bude zejména výsprava, my už tu výspravu provádíme teď, ale chceme se jí věnovat, jakmile to počasí dovolí a rozjedou se obalovny, tak chtěli bychom se tomu věnovat samozřejmě daleko víc. A druhou prioritou je čištění v průjezdních úsecích obcemi tam, kde se prováděl posyp inertními materiály, to znamená štěrkodrtí tak, abychom snížili prašnost při průjezdu vozidel těmito obcemi. No a další prioritou je potom rozběh souvislých oprav. My je v současné době soutěžíme a předpokládáme, že koncem dubna začátkem května... První stavby, které máme v plánu, je jich celkem jedenáct, tak bychom už zahájili.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Je něco na co bychom už teď měli upozornit řidiče? Na co se mají připravit?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: No tak z těch souvislých oprav, taková největší, je třeba průtah Třemešnou, je to průtah Darkovicemi, je to oprava ulice Dělnické v Havířově, je to oprava průtahu Vřesiny u Ostravy a některé další.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Předpokládám, že všechny opravy a ty větší akce budete mít jako vždy na vašem webu www. ssmsk.cz. Je to tak?

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Samozřejmě, připravujeme tyto informace, pokud možno teda včas, aby se motoristická veřejnost na tyto skutečnosti mohla připravit. A další informace potom budou poskytovány na Dopravní info, to je celostátní portál. Takže tam bude možno včas se o těchto omezeních informovat.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Naším hostem, byť na dálku, byl náměstek ředitele Správy silnic Moravskoslezského kraje Milan Novák. Ještě jednou Vás zdravím a děkuji za Váš čas.

Milan Novák, náměstek ředitele SS MSK: Já také děkuji za pozvání a hezký den.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-24-03-2021-18-24