Expres Ostrava-Jih
- Zpravodajství z obvodu Ostrava-Jih od redaktorky Y.Fajtové a P. Straky
- Vandalové poničili další cedule v Bělském lese
- Vozový park technických služeb se opět rozrostl
- Modernizace tramvajové trati na ulici Pavlovova
V Bělském lese už podruhé v krátké době řádili vandalové. Nacistickými znaky posprejovali naučné cedule u vstupu do lesa z ulice Čujkovova a také cedule označující surikatí stezku, která je určena dětem.
Sotva, co se do Bělského lesa vrátilo pět opravených naučných cedulí, které koncem února někdo posprejoval hákovými kříži a jinými svastikami, musí se opravovat dalších šest. Posprejované jsou stejnými symboly na dvou místech lesoparku.
Anketa: návštěvnice Bělského lesa: “Jsou to svině a policajti kolem toho chodí a vůbec si toho nevšímají. To je neuvěřitelné, to jsme na to dneska přišli. Je to hrozné.”
Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: “V sobotu 21. března krátce po 11. hodině jsme přijali oznámení od občana o posprejovaných tabulích v Bělském lese, na kterých byly nastříkané hákové kříže. Vzhledem k okolnostem případu jsme na místo přivolali Policii ČR, která si celou věc převzala.”
Pavel Kotala, Ostravské městské lesy a zeleň: “Tentokrát se to týká surikatí stezky s tím, že u vstupu do lesa v té severní části je poškozena ta cedule Jak se lidé mají v lese chovat. Tady se nám prohání nějaká partička nejspíše, která se možná hecuje navzájem.”
Vandalové tentokrát neponičili jen cedule a surikatí stezku, ale hákovými kříži počmárali i stromy.
Pavel Kotala, Ostravské městské lesy a zeleň: “V areálu u dětského hřiště jsou počmárané dva stromy, jeden dub a borovice na druhé straně. Jsou to magoři, kteří znehodnocují tady ten městský mobiliář, protože to stojí spoustu energie, spoustu oprav, peněz a bylo by hezčí, kdyby to tady zůstalo v tom smysluplném jakoby duchu.”
Poškozeny jsou ovšem i lanové překážky pro děti. Zatímco při únorovém řádění sprejerů škoda přesáhla 5 tisíc korun, teď se zřejmě vyšplhá na více než dvojnásobek.
Pavel Kotala, Ostravské městské lesy a zeleň: “U této poškozené cedule ovšem nebude stačit vyměnit jen cedulku, nebo tu tabulku, ale bude se muset demontovat, odvézt na stolárnu, vybrousit a znova ošetřit nátěrem, zase dovézt zpátky, takže spousta nákladů souvisejících s tím navíc. Pokud to takhle bude pokračovat, tak si tady odchytneme asi toho člověka, tedy.”
Celý Bělský les je momentálně pod dohledem tří kamer, které jsou napojeny na městskou policii. A jak se ukazuje, tento počet je nedostatečný.
Pavel Kotala, Ostravské městské lesy a zeleň: “Ten výukový areál je částečně pokrytý kamerovým systémem. Ta jižní část od Dakoty. Ty altánky uprostřed jsou zabírány kamerovým systémem z budovy ostravských městských lesů, ale asi by to chtělo tuto část posílit, protože kdyby ten vandalismus měl takto vzrůstat, tak by to stálo spoustu dalších finančních nákladů.”
Ostravské městské lesy proto chtějí vyvolat další jednání, která by vedla k posílení kamerového systému.
---
Technické služby Ostrava-Jih mají další dva nové stroje. Jedná se o velký nosič kontejnerů a malý dieselový automobil na vysypávání odpadkových košů.
Technické služby Ostrava-Jih mají od nového roku na starost všechny odpadkové koše v obvodu. Jde o bezmála 600 těchto nádob. Do té doby to byla polovina. Měsíčně tak vyvezou asi 8 tun odpadu. Chyběla ale technika, kterou technickým službám pořídila radnice.
Zdeněk Hübner, místostarosta MOb Ostrava-Jih: “Velký nosič kontejnerů jsme pořídili zejména proto, abychom ušetřili čas a zjednodušili logistiku při likvidaci biomasy, respektive bioodpadu. Větví, listí a trávy.”
Nosič kontejnerů chce radnice do budoucna doplnit o vysokozdvižnou plošinu.
Zdeněk Hübner, místostarosta MOb Ostrava-Jih: “Díky této plošině budeme moci dělat rizikové kácení a ořezy stromů a případně ošetřovat naše bytové a nebytové domy ve větších výškách, kde nedosáhneme ze země nebo z žebříku.”
Dalším novým autem je tak zvaná košovka na svoz odpadkových košů.
Zdeněk Hübner, místostarosta MOb Ostrava-Jih: “Košovku jsme pořídili jednak proto, že nám starší už dosluhuje a jednak, že vlastně jsme ukončili smlouvu a původním dodavatelem na odvoz malých odpadkových nádob a vlastně veškerou tuto činnost jsme předali technickým službám. Proto bylo nutné jim zajistit samozřejmě odpovídající techniku.”
Jan Štecher, jednatel, SDO Technika: “Je to japonský podvozek a v podstatě česká nástavba. Velkou výhodou je, že ty nástavby se vyrábí v ČR, takže servis, obsluha, je to jednoduché.”
Výhodou nové košovky je hydraulický lis, díky kterému se zvyšuje objem až na dvojnásobek.
Jan Štecher, jednatel, SDO Technika: “4200 litrů je celá kapacita toho horního zásobníku. To je naftová košovka, je tam naftový motor třílitrový diesel, poměrně výkonný motor. Jezdí to až 100 km/h. Výhoda je, že to auto je hodně obratné. To auto se otočí v podstatě na velice malém poloměru.”
Takže je vhodné právě pro jízdy v parcích a na sídlištích, kde je odpadkových košů nejvíce.
---
V Ostravě-Jihu prochází modernizací další tramvajová trať. A to na ulici Pavlovova v úseku mezi křižovatkou s ulicí Rodimcevova a zastávkou Kpt. Vajdy. Modernizace už dočkaly i tramvajové trati na ulici Plzeňská u Kotvy a na ulici Dr. Martínka v Hrabůvce.
Na ulici Pavlovova v Ostravě-Jihu začala modernizace tramvajové trati, která cestujícím po dokončení nabídne mnohem větší komfort a bezpečí. Navíc tím, že se modernizace podařila časově zkoordinovat s dalšími stavbami, tak se lidé v okolí zároveň dočkají i nově navazující cyklotrasy nebo nově vybavené křižovatky.
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: “Na místě dojde ke změně konstrukce tramvajové trati z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta sebou přinese snížení hluku a také vibrací od projíždějících tramvají.”
Systém pevné jízdní dráhy je výhodný i ekonomicky, má delší životnost a nevyžaduje tak častou údržbu. Součástí modernizace je i rekonstrukce nástupišť tramvajové zastávky Rodimcevova, která cestujícím přinese mnohem větší bezpečnost. Vybudovány na ni budou bezbariérové přístupy, zábradlí a kamerový systém. Lidé se dočkají i přístřešků, laviček a odpadkových košů.
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: “Stavební práce sebou přinášejí dočasnou silniční uzavírku a také navazující výluku tramvajového provozu. Bude zajištěna samozřejmě náhradní autobusová doprava.”
Objízdné trasy pro automobilovou dopravu vedou po ulicích Rudná a Čujkovova.
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: “Věříme, že i přes dočasná omezení modernizaci nejen cestující, ale také obyvatelé Ostravy-Jihu ocení. Bude jim dlouho sloužit.”
Anketa: cestující: “Určitě je to lepší, když to bude méně hlučné.”
“Jsem šťastná, že se to rekonstruuje, že to bude hezčí tady asi.”
“Hlavně to tu nebude tak hlučné, jak bývá.”
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: “Kompletní modernizace včetně přidružených oprav tramvajové trati na ulici Pavlovova vyjde celkově zhruba na 105 milionů korun a je financována z operačního programu Doprava EU a také z vlastních zdrojů Dopravního podniku Ostrava.”
Modernizace celé trati by měla skončit už 10. června letošního roku. Projekt spadá do dlouhodobého plánu modernizace tramvajových tratí na území města Ostravy, například tratí na ulici Výškovické, Hlučínské, nebo Opavské, které mají být realizovány do roku 2022.
---
V Bělském lese už podruhé v krátké době řádili vandalové. Nacistickými znaky posprejovali naučné cedule u vstupu do lesa z ulice Čujkovova a také cedule označující surikatí stezku, která je určena dětem.
Sotva, co se do Bělského lesa vrátilo pět opravených naučných cedulí, které koncem února někdo posprejoval hákovými kříži a jinými svastikami, musí se opravovat dalších šest. Posprejované jsou stejnými symboly na dvou místech lesoparku.
Anketa: návštěvnice Bělského lesa: “Jsou to svině a policajti kolem toho chodí a vůbec si toho nevšímají. To je neuvěřitelné, to jsme na to dneska přišli. Je to hrozné.”
Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: “V sobotu 21. března krátce po 11. hodině jsme přijali oznámení od občana o posprejovaných tabulích v Bělském lese, na kterých byly nastříkané hákové kříže. Vzhledem k okolnostem případu jsme na místo přivolali Policii ČR, která si celou věc převzala.”
Pavel Kotala, Ostravské městské lesy a zeleň: “Tentokrát se to týká surikatí stezky s tím, že u vstupu do lesa v té severní části je poškozena ta cedule Jak se lidé mají v lese chovat. Tady se nám prohání nějaká partička nejspíše, která se možná hecuje navzájem.”
Vandalové tentokrát neponičili jen cedule a surikatí stezku, ale hákovými kříži počmárali i stromy.
Pavel Kotala, Ostravské městské lesy a zeleň: “V areálu u dětského hřiště jsou počmárané dva stromy, jeden dub a borovice na druhé straně. Jsou to magoři, kteří znehodnocují tady ten městský mobiliář, protože to stojí spoustu energie, spoustu oprav, peněz a bylo by hezčí, kdyby to tady zůstalo v tom smysluplném jakoby duchu.”
Poškozeny jsou ovšem i lanové překážky pro děti. Zatímco při únorovém řádění sprejerů škoda přesáhla 5 tisíc korun, teď se zřejmě vyšplhá na více než dvojnásobek.
Pavel Kotala, Ostravské městské lesy a zeleň: “U této poškozené cedule ovšem nebude stačit vyměnit jen cedulku, nebo tu tabulku, ale bude se muset demontovat, odvézt na stolárnu, vybrousit a znova ošetřit nátěrem, zase dovézt zpátky, takže spousta nákladů souvisejících s tím navíc. Pokud to takhle bude pokračovat, tak si tady odchytneme asi toho člověka, tedy.”
Celý Bělský les je momentálně pod dohledem tří kamer, které jsou napojeny na městskou policii. A jak se ukazuje, tento počet je nedostatečný.
Pavel Kotala, Ostravské městské lesy a zeleň: “Ten výukový areál je částečně pokrytý kamerovým systémem. Ta jižní část od Dakoty. Ty altánky uprostřed jsou zabírány kamerovým systémem z budovy ostravských městských lesů, ale asi by to chtělo tuto část posílit, protože kdyby ten vandalismus měl takto vzrůstat, tak by to stálo spoustu dalších finančních nákladů.”
Ostravské městské lesy proto chtějí vyvolat další jednání, která by vedla k posílení kamerového systému.
---
Technické služby Ostrava-Jih mají další dva nové stroje. Jedná se o velký nosič kontejnerů a malý dieselový automobil na vysypávání odpadkových košů.
Technické služby Ostrava-Jih mají od nového roku na starost všechny odpadkové koše v obvodu. Jde o bezmála 600 těchto nádob. Do té doby to byla polovina. Měsíčně tak vyvezou asi 8 tun odpadu. Chyběla ale technika, kterou technickým službám pořídila radnice.
Zdeněk Hübner, místostarosta MOb Ostrava-Jih: “Velký nosič kontejnerů jsme pořídili zejména proto, abychom ušetřili čas a zjednodušili logistiku při likvidaci biomasy, respektive bioodpadu. Větví, listí a trávy.”
Nosič kontejnerů chce radnice do budoucna doplnit o vysokozdvižnou plošinu.
Zdeněk Hübner, místostarosta MOb Ostrava-Jih: “Díky této plošině budeme moci dělat rizikové kácení a ořezy stromů a případně ošetřovat naše bytové a nebytové domy ve větších výškách, kde nedosáhneme ze země nebo z žebříku.”
Dalším novým autem je tak zvaná košovka na svoz odpadkových košů.
Zdeněk Hübner, místostarosta MOb Ostrava-Jih: “Košovku jsme pořídili jednak proto, že nám starší už dosluhuje a jednak, že vlastně jsme ukončili smlouvu a původním dodavatelem na odvoz malých odpadkových nádob a vlastně veškerou tuto činnost jsme předali technickým službám. Proto bylo nutné jim zajistit samozřejmě odpovídající techniku.”
Jan Štecher, jednatel, SDO Technika: “Je to japonský podvozek a v podstatě česká nástavba. Velkou výhodou je, že ty nástavby se vyrábí v ČR, takže servis, obsluha, je to jednoduché.”
Výhodou nové košovky je hydraulický lis, díky kterému se zvyšuje objem až na dvojnásobek.
Jan Štecher, jednatel, SDO Technika: “4200 litrů je celá kapacita toho horního zásobníku. To je naftová košovka, je tam naftový motor třílitrový diesel, poměrně výkonný motor. Jezdí to až 100 km/h. Výhoda je, že to auto je hodně obratné. To auto se otočí v podstatě na velice malém poloměru.”
Takže je vhodné právě pro jízdy v parcích a na sídlištích, kde je odpadkových košů nejvíce.
---
V Ostravě-Jihu prochází modernizací další tramvajová trať. A to na ulici Pavlovova v úseku mezi křižovatkou s ulicí Rodimcevova a zastávkou Kpt. Vajdy. Modernizace už dočkaly i tramvajové trati na ulici Plzeňská u Kotvy a na ulici Dr. Martínka v Hrabůvce.
Na ulici Pavlovova v Ostravě-Jihu začala modernizace tramvajové trati, která cestujícím po dokončení nabídne mnohem větší komfort a bezpečí. Navíc tím, že se modernizace podařila časově zkoordinovat s dalšími stavbami, tak se lidé v okolí zároveň dočkají i nově navazující cyklotrasy nebo nově vybavené křižovatky.
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: “Na místě dojde ke změně konstrukce tramvajové trati z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta sebou přinese snížení hluku a také vibrací od projíždějících tramvají.”
Systém pevné jízdní dráhy je výhodný i ekonomicky, má delší životnost a nevyžaduje tak častou údržbu. Součástí modernizace je i rekonstrukce nástupišť tramvajové zastávky Rodimcevova, která cestujícím přinese mnohem větší bezpečnost. Vybudovány na ni budou bezbariérové přístupy, zábradlí a kamerový systém. Lidé se dočkají i přístřešků, laviček a odpadkových košů.
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: “Stavební práce sebou přinášejí dočasnou silniční uzavírku a také navazující výluku tramvajového provozu. Bude zajištěna samozřejmě náhradní autobusová doprava.”
Objízdné trasy pro automobilovou dopravu vedou po ulicích Rudná a Čujkovova.
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: “Věříme, že i přes dočasná omezení modernizaci nejen cestující, ale také obyvatelé Ostravy-Jihu ocení. Bude jim dlouho sloužit.”
Anketa: cestující: “Určitě je to lepší, když to bude méně hlučné.”
“Jsem šťastná, že se to rekonstruuje, že to bude hezčí tady asi.”
“Hlavně to tu nebude tak hlučné, jak bývá.”
Tereza Šnoblová, mluvčí DPO: “Kompletní modernizace včetně přidružených oprav tramvajové trati na ulici Pavlovova vyjde celkově zhruba na 105 milionů korun a je financována z operačního programu Doprava EU a také z vlastních zdrojů Dopravního podniku Ostrava.”
Modernizace celé trati by měla skončit už 10. června letošního roku. Projekt spadá do dlouhodobého plánu modernizace tramvajových tratí na území města Ostravy, například tratí na ulici Výškovické, Hlučínské, nebo Opavské, které mají být realizovány do roku 2022.
---