Na ZŠ Komenského pojali výuku první pomoci interaktivně
Trochu jinou výuku první pomoci vyzkoušeli v Základní škole Komenského ve Frýdlantě nad Ostravicí. Starší žáci si pro své mladší spolužáky připravili scénky, ve kterých jim nejprve předvedli špatný postup záchrany a následně ukázali a vysvětlili, jak zraněnému pomoci správně.
Markéta Kohutová, školní metodik prevence: “V tomto školním roce naše škola realizuje projekt, který se jmenuje Komeňák sobě. Je to takový preventivní projekt, který je dotován i Moravskoslezským krajem, kdy je to dotace na podporu prevence rizikového chování dětí, rizikového chování žáků. Jak už z toho názvu možná vyplývá, jsme se rozhodli, že si pomůžeme sami a uděláme si to pro sebe. Takže celý ten projekt je koncipován tak, že využíváme nejen lektory a programy, které se nabízí zvenku, ale hodně aktivit si děláme sami. My učitelé a taky samozřejmě naši žáci. Jde nám o to se potkávat meziročníkově, zkvalitňovat naše vztahy a cítit se ve škole bezpečně. Takže v rámci toho projektu máme nejrůznější aktivity, které realizují někdy ti žáci, někdy učitelé, někdy společně.”
Názorné ukázky první pomoci se dětem líbily.
Markéta Kohutová, školní metodik prevence: “Dneska tady máme takový program, který se jmenuje Pomoc první pomocí, kde starší žáci připravili scénky, kde menším žákům ukazují, jak se chovat a jak reagovat při úrazech. Je to takovou interaktivní formou a věříme, že děti, když to vidí od starších spolužáků, tak si z toho možná i více zapamatují a je to pro ně taková přijatelnější forma, než je jenom poučovat a mentorovat. Tentokrát si to připravila paní učitelka Andrea Kastnerová s dětmi, která má u nás na starosti ekotým na 1. stupni a enviromentální výchovu.”
---