Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Havířovský expres

Havířovský expres

  • Zpravodajství z Havířova od reportérky Báry Kelnerové a Michala Hulvy
  • Lidé se mohou objednat do nemocnice přes web stránky
  • Počet uvolněných bytů po zemřelých v Havířově vzrostl
  • MAP připravil pro školáky soutěž Staň se stavitelem

Lidé se mohou objednat do nemocnice přes web stránky

Havířovská nemocnice spustila nové webové stránky, díky kterým se pacienti mohou sami objednávat do ambulancí, či na různá vyšetření. Kdo není počítačově zdatný, může zavolat, nebo navštívit rezervační kancelář. Celý systém uleví zejména zdravotním sestrám.

Havířovská nemocnice se v posledních letech stává stále více vstřícnější k pacientům. Nyní i v online prostředí. Díky novým webovým stránkám se mohou lidé jednoduše objednat do ambulancí, na různá diagnostická vyšetření, či vybrané výkony. Pacientům také s jejich požadavky pomáhají konzultantky v rezervační kanceláři, kam mohou lidé zavolat, nebo přijít osobně.

Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: “Nejčastěji se k nám pacienti obracejí pro radu, když je čeká nějaká operace, dostanou kupu žádanek a potřebují poradit odkud začít. Takže my jsme schopní je nasměrovat do ambulancí, případně pokud se jedná o seniorské pacienty a mají mít předoperační vyšetření v jiném zdravotnickém zařízení než v havířovské nemocnici, tak jsme schopní jim vykomunikovat termín a tím jim ušetřit kroky a čas. Samozřejmě tím zajistíme i hladký průběh té operace, protože se nemusí odkládat termín a podobně. Další věc, ptají se, kde se jaká ambulance nachází, jaké mají ordinační hodiny, jestli přibírají nové pacienty. Samozřejmě chtějí objednat do ambulancí. Pokud můžeme, objednáme je. Instruujeme je o té možnosti, že se mohou objednat příště sami z domu s tím, že je seznámíme s naším webem. Máme možnost je tímto způsobem edukovat. Ukázat jim, jak postupovat, je to velice snadné.”

Na webových stránkách se pacienti dozvědí také co si s sebou mají například vzít na konkrétní pracoviště?

Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: “Pokud se objednávají sami online, tak je ambulance informuje o tom, co si s sebou vzít. Takže si vyberou určitý úkon, jsou informováni o tom, kdy se na vyšetření dostavit , že si s sebou musí vzít žádanku, protože ta je předpokladem pro většinu vyšetření, aby lékař věděl, co se vyšetřuje. Pokud je potřeba vzít soupis léků, případně instruovat pacienta před vyšetřením, tak je tam všechno uvedeno.”

Zdravotní sestry už výhody webového rezervačního systému i kanceláře v ambulancích pociťují. Stejně tak i pacienti.

Iva Pastrnková, vrchní sestra urologie: “Pokud pacienti prvotně zavolají a využijí rezervační kanceláře, nebo se tam staví osobně, tak vlastně ulehčí našim sestřičkám v ambulanci tím, že nemusí zvedat telefony a mohou se přímo věnovat ošetřování pacientů. Tím je ta rezervační kancelář pro nás velkým přínosem.”

anketa: “Hlavně pro ty seniory a tak je to dobré, že přijdete a oni vám poradí.”

anketa: “Velice dobrá věc, protože, jak se má člověk orientovat, když neví.”

Nové webové stránky disponují také portálem pacienta.

Irma Kaňová, PR manažer Nemocnice Havířov: “Máme tam totiž přímé vstupy jak do Reservatiku, tak do portálu pacienta, kde si mohou na druhou stranu pacienti sami prohlížet svou zdravotnickou dokumentaci. Podmínkou ale je, že jsou v tomto portále sami zaregistrováni. Tento portál slouží i pro praktické lékaře, takže může tam probíhat vzájemné sdílení lékařské zdravotnické dokumentace a podobně. Tohle jsou dva přímé vstupy jednoduché z našich webových stránek a zároveň pomocí tzv. plovoucího tlačítka, které když se klienti chtějí připojit přes mobilní telefon, tak nás mohou okamžitě ohodnotit, jak byli spokojeni s našimi službami. Ať už v ambulantní, nebo lůžkové péči.”

---

Počet uvolněných bytů po zemřelých v Havířově vzrostl

Za poslední dva roky vzrostl v Havířově počet vrácených bytů po zemřelých. Podepsala se na tom i pandemie. Veškeré volné byty musí projít celkovou rekonstrukcí, což stojí nemalé prostředky. Město ale tyto náklady do nájmu nepromítá.

Městské realitní agentuře v Havířově se ročně vrátí zhurba 450 bytů. A to z důvodu, že se lidé stěhují, nebo umřou. Právě takový případů v posledních letech přibývá. Než byt obsadí nový nájemník, musí projít rekonstrukcí.

Simona Součková, mluvčí společnosti MRA: “Například v roce 2019 to bylo 79 bytů po zemřelých, v roce 2020 to bylo něco přes 100 a v loňském roce to bylo už 122 bytů. Takže ten nárůst tam je. Co se týče těch oprav, tak to záleží na tom, jak se k tomu bytu nájemníci chovali a také i na tom, jak dlouho tam bydleli. Byt, který jsme právě viděli, tak je po zemřelém, kde nájemník bydlel několik desetiletí, tak ten byt je v horším stavu, což si vyžaduje potom vyšší náklady v průměru asi 350 tisíc korun. Když je ten byt v pěkném stavu, tak to může být 250, 280 tisíc. Neprojevuje se to na nájmech, my celá léta opravujeme uvolněné byty takto, kde se dělají kompletní opravy, nicméně na tom nájemném se to neprojeví.”

Opravený byt se zpět do nabídky dostane zhruba za dva měsíce.

Petr Valášek, vedoucí provozního oddělení: “Primárně se provádí elektrorevize, plynorevize a potom dochází ke kompletní opravě bytu. Udělá se GO elektroinstalace, udělají se nové omítky, nové podlahy a potom kompletní výměna sociálních prvků, vymění se kuchyňská linka.”

Je hodně takových bytů v původním stavu?

Petr Valášek, vedoucí provozního oddělení: “Ano, drtivá většina. V okamžiku, když není v úplně původním stavu, je zpravidla jen opravena elektroinstalace, tak ty náklady jsou snížené pouze o tu opravu elektroinstalací.”

Město má v portfoliu 7678 bytů, ve kterých bydlí přes 14 tisíc lidí. Největší zájem o bydlení je v centru města, nejmenší pak na Šumbarku, kde je i nejvíce volných bytů.

---

MAP připravil pro školáky soutěž Staň se stavitelem

Celkem deset škol se zapojilo do soutěže Staň se stavitelem. Školáci měli za úkol vytvořit libovolné architektonické objekty. Velkou inspirací pro ně byl například kostel v Gutech.

Magistrát v loňském roce v rámci projektu Místního akčního plánu vytvořil pro školáky modelářskou soutěž Staň se stavitelem, do které se zapojila i Základní škola 1. Máje. Právě žáci z této školy získali za své nápady a realizaci mnoho cen.

Alex, žák ZŠ 1. Máje: “Spočívalo to v tom, abychom udělali nějakou historickou památku, která je spojena s Českem, nebo s dalšími zeměmi v okolí. A spočívalo to v tom, abychom byli kreativní s kartonem a abychom dokázali udělat co nejlepší napodobeninu. My jsme vytvořili skanzen a vytvářeli jsme ho proto, že skanzeny jsou často na Moravě, a protože žijeme v MSK, tak nám to přišlo ve skupině jako dobrý nápad pro výtvor.”

Jan, žák ZŠ 1. Máje: “My jsme vytvořili dřevěný kostel v Gutech, protože to je velká památka blízko Havířova.”

Co víš o tom kostele?

Jan, žák ZŠ 1. Máje: “Že ho zapálili čtyři puberťáci, potom na něj vybraly peníze, aby se mohl znovu postavit. Trvalo nám to asi tři dny a bylo to hodně těžké. To, že jsme vyhráli, bylo dobré, ale moc jsme to nečekali.”

Adéla, žákyně ZŠ 1. Máje: “My jsme tvořily rotundu a tvořily jsme ji proto, že se nám líbil ten nápad a když jsem byla ještě malá, tak jsem se tam byla podívat. Přišlo nám to s holkami jako dobrý nápad. Prvně jsme dělaly věžičky, protože to barvení nám zabralo hodně času, protože jsme musely dělat hodně vrstev, aby se zbarvilo to, co bylo pod tím.”

Proč jste si vybrali, že chcete dělat také kostel?

Marián, žák ZŠ 1. Máje: “Protože nás to zajímalo, je to strašně pěkný kostel.”

Co víš o tom kostele?

Marián, žák ZŠ 1. Máje: “Že ho v roce 2017 podpálili čtyři kluci a před rokem, že byl znovu postaven. Hrozné, nevím, kdo by to mohl udělat.”

Když jste to vytvořili, rodiče to určitě viděli. Co na to říkali?

Marián, žák ZŠ 1. Máje: “Že to máme překrásné.”

Celkově se do soutěže, která byla rozdělena do několika kategorií, přihlásilo deset škol. Děti z druhé a třetí třídy tvořily roboty, ty starší pak libovolné architektonické objekty.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Havířovský expres
12. února 2022, 16:20

Lidé se mohou objednat do nemocnice přes web stránky

Havířovská nemocnice spustila nové webové stránky, díky kterým se pacienti mohou sami objednávat do ambulancí, či na různá vyšetření. Kdo není počítačově zdatný, může zavolat, nebo navštívit rezervační kancelář. Celý systém uleví zejména zdravotním sestrám.

Havířovská nemocnice se v posledních letech stává stále více vstřícnější k pacientům. Nyní i v online prostředí. Díky novým webovým stránkám se mohou lidé jednoduše objednat do ambulancí, na různá diagnostická vyšetření, či vybrané výkony. Pacientům také s jejich požadavky pomáhají konzultantky v rezervační kanceláři, kam mohou lidé zavolat, nebo přijít osobně.

Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: “Nejčastěji se k nám pacienti obracejí pro radu, když je čeká nějaká operace, dostanou kupu žádanek a potřebují poradit odkud začít. Takže my jsme schopní je nasměrovat do ambulancí, případně pokud se jedná o seniorské pacienty a mají mít předoperační vyšetření v jiném zdravotnickém zařízení než v havířovské nemocnici, tak jsme schopní jim vykomunikovat termín a tím jim ušetřit kroky a čas. Samozřejmě tím zajistíme i hladký průběh té operace, protože se nemusí odkládat termín a podobně. Další věc, ptají se, kde se jaká ambulance nachází, jaké mají ordinační hodiny, jestli přibírají nové pacienty. Samozřejmě chtějí objednat do ambulancí. Pokud můžeme, objednáme je. Instruujeme je o té možnosti, že se mohou objednat příště sami z domu s tím, že je seznámíme s naším webem. Máme možnost je tímto způsobem edukovat. Ukázat jim, jak postupovat, je to velice snadné.”

Na webových stránkách se pacienti dozvědí také co si s sebou mají například vzít na konkrétní pracoviště?

Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: “Pokud se objednávají sami online, tak je ambulance informuje o tom, co si s sebou vzít. Takže si vyberou určitý úkon, jsou informováni o tom, kdy se na vyšetření dostavit , že si s sebou musí vzít žádanku, protože ta je předpokladem pro většinu vyšetření, aby lékař věděl, co se vyšetřuje. Pokud je potřeba vzít soupis léků, případně instruovat pacienta před vyšetřením, tak je tam všechno uvedeno.”

Zdravotní sestry už výhody webového rezervačního systému i kanceláře v ambulancích pociťují. Stejně tak i pacienti.

Iva Pastrnková, vrchní sestra urologie: “Pokud pacienti prvotně zavolají a využijí rezervační kanceláře, nebo se tam staví osobně, tak vlastně ulehčí našim sestřičkám v ambulanci tím, že nemusí zvedat telefony a mohou se přímo věnovat ošetřování pacientů. Tím je ta rezervační kancelář pro nás velkým přínosem.”

anketa: “Hlavně pro ty seniory a tak je to dobré, že přijdete a oni vám poradí.”

anketa: “Velice dobrá věc, protože, jak se má člověk orientovat, když neví.”

Nové webové stránky disponují také portálem pacienta.

Irma Kaňová, PR manažer Nemocnice Havířov: “Máme tam totiž přímé vstupy jak do Reservatiku, tak do portálu pacienta, kde si mohou na druhou stranu pacienti sami prohlížet svou zdravotnickou dokumentaci. Podmínkou ale je, že jsou v tomto portále sami zaregistrováni. Tento portál slouží i pro praktické lékaře, takže může tam probíhat vzájemné sdílení lékařské zdravotnické dokumentace a podobně. Tohle jsou dva přímé vstupy jednoduché z našich webových stránek a zároveň pomocí tzv. plovoucího tlačítka, které když se klienti chtějí připojit přes mobilní telefon, tak nás mohou okamžitě ohodnotit, jak byli spokojeni s našimi službami. Ať už v ambulantní, nebo lůžkové péči.”

---

Počet uvolněných bytů po zemřelých v Havířově vzrostl

Za poslední dva roky vzrostl v Havířově počet vrácených bytů po zemřelých. Podepsala se na tom i pandemie. Veškeré volné byty musí projít celkovou rekonstrukcí, což stojí nemalé prostředky. Město ale tyto náklady do nájmu nepromítá.

Městské realitní agentuře v Havířově se ročně vrátí zhurba 450 bytů. A to z důvodu, že se lidé stěhují, nebo umřou. Právě takový případů v posledních letech přibývá. Než byt obsadí nový nájemník, musí projít rekonstrukcí.

Simona Součková, mluvčí společnosti MRA: “Například v roce 2019 to bylo 79 bytů po zemřelých, v roce 2020 to bylo něco přes 100 a v loňském roce to bylo už 122 bytů. Takže ten nárůst tam je. Co se týče těch oprav, tak to záleží na tom, jak se k tomu bytu nájemníci chovali a také i na tom, jak dlouho tam bydleli. Byt, který jsme právě viděli, tak je po zemřelém, kde nájemník bydlel několik desetiletí, tak ten byt je v horším stavu, což si vyžaduje potom vyšší náklady v průměru asi 350 tisíc korun. Když je ten byt v pěkném stavu, tak to může být 250, 280 tisíc. Neprojevuje se to na nájmech, my celá léta opravujeme uvolněné byty takto, kde se dělají kompletní opravy, nicméně na tom nájemném se to neprojeví.”

Opravený byt se zpět do nabídky dostane zhruba za dva měsíce.

Petr Valášek, vedoucí provozního oddělení: “Primárně se provádí elektrorevize, plynorevize a potom dochází ke kompletní opravě bytu. Udělá se GO elektroinstalace, udělají se nové omítky, nové podlahy a potom kompletní výměna sociálních prvků, vymění se kuchyňská linka.”

Je hodně takových bytů v původním stavu?

Petr Valášek, vedoucí provozního oddělení: “Ano, drtivá většina. V okamžiku, když není v úplně původním stavu, je zpravidla jen opravena elektroinstalace, tak ty náklady jsou snížené pouze o tu opravu elektroinstalací.”

Město má v portfoliu 7678 bytů, ve kterých bydlí přes 14 tisíc lidí. Největší zájem o bydlení je v centru města, nejmenší pak na Šumbarku, kde je i nejvíce volných bytů.

---

MAP připravil pro školáky soutěž Staň se stavitelem

Celkem deset škol se zapojilo do soutěže Staň se stavitelem. Školáci měli za úkol vytvořit libovolné architektonické objekty. Velkou inspirací pro ně byl například kostel v Gutech.

Magistrát v loňském roce v rámci projektu Místního akčního plánu vytvořil pro školáky modelářskou soutěž Staň se stavitelem, do které se zapojila i Základní škola 1. Máje. Právě žáci z této školy získali za své nápady a realizaci mnoho cen.

Alex, žák ZŠ 1. Máje: “Spočívalo to v tom, abychom udělali nějakou historickou památku, která je spojena s Českem, nebo s dalšími zeměmi v okolí. A spočívalo to v tom, abychom byli kreativní s kartonem a abychom dokázali udělat co nejlepší napodobeninu. My jsme vytvořili skanzen a vytvářeli jsme ho proto, že skanzeny jsou často na Moravě, a protože žijeme v MSK, tak nám to přišlo ve skupině jako dobrý nápad pro výtvor.”

Jan, žák ZŠ 1. Máje: “My jsme vytvořili dřevěný kostel v Gutech, protože to je velká památka blízko Havířova.”

Co víš o tom kostele?

Jan, žák ZŠ 1. Máje: “Že ho zapálili čtyři puberťáci, potom na něj vybraly peníze, aby se mohl znovu postavit. Trvalo nám to asi tři dny a bylo to hodně těžké. To, že jsme vyhráli, bylo dobré, ale moc jsme to nečekali.”

Adéla, žákyně ZŠ 1. Máje: “My jsme tvořily rotundu a tvořily jsme ji proto, že se nám líbil ten nápad a když jsem byla ještě malá, tak jsem se tam byla podívat. Přišlo nám to s holkami jako dobrý nápad. Prvně jsme dělaly věžičky, protože to barvení nám zabralo hodně času, protože jsme musely dělat hodně vrstev, aby se zbarvilo to, co bylo pod tím.”

Proč jste si vybrali, že chcete dělat také kostel?

Marián, žák ZŠ 1. Máje: “Protože nás to zajímalo, je to strašně pěkný kostel.”

Co víš o tom kostele?

Marián, žák ZŠ 1. Máje: “Že ho v roce 2017 podpálili čtyři kluci a před rokem, že byl znovu postaven. Hrozné, nevím, kdo by to mohl udělat.”

Když jste to vytvořili, rodiče to určitě viděli. Co na to říkali?

Marián, žák ZŠ 1. Máje: “Že to máme překrásné.”

Celkově se do soutěže, která byla rozdělena do několika kategorií, přihlásilo deset škol. Děti z druhé a třetí třídy tvořily roboty, ty starší pak libovolné architektonické objekty.

---

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/havirovsky-expres/havirovsky-expres-12-02-2022-16-24