Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • TŘINEC CHYSTÁ ZA 50 MILIONŮ KORUN REKONSTRUKCI VEŘEJNÉHO PROSTRANSTVÍ
  • V OSTRAVĚ BYLO PODEPSÁNO MEMORANDUM PRO VÝSTAVBU STADIONU NOVÉ BAZALY
  • OD 1. DUBNA BUDE UZAVŘENA SILNICE MEZI K. STUDÁNKOU A PARKOVIŠTĚM HVĚZDA
  • LYŽAŘSKÁ SEZONA V BESKYDECH SKONČILA, V JESENÍKÁCH JEŠTĚ POKRAČUJE
  • U CITY CAMPUSU BUDE 1. 4. OD 8 DO 13 HODIN MOBILNÍ REGISTRACE DÁRCŮ KOSTNÍ DŘENĚ
  • OKD UKONČÍ TĚŽBU S REZERVOU OSM MILIARD, POKRYJE LIKVIDACI DOLU I ODSTUPNÉ
  • SOUTĚŽ V NOVÉM JIČÍNĚ PROVĚŘILA ZNALOSTI PÁŤÁKŮ NA TÉMA OKO A VIDĚNÍ
  • NOVOJIČÍŇÁCI SI PŘIPOMNĚLI STÉ VÝROČÍ MALÍŘE EDUARDA VEITHA
  • OPAVSKÝ STÁTNÍ ÚŘAD INSPEKCE PRÁCE LONI ODHALIL 1 934 NELEGÁLNĚ PRACUJÍCÍCH
  • KRIMINALISTÉ VYŠETŘUJÍ SMRT MUŽE SRAŽENÉHO VLAKEM VE FRÝDKU-MÍSTKU
  • PODNIK VOP CZ VYKÁZAL ZA ROK 2024 ZISK 30,5 MILIONU, PŘEDLONI SKONČIL VE ZTRÁTĚ
  • TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA MÁ NOVÉ VÝUKOVÉ CENTRUM ZAMĚŘENÉ NA 3D TISK
  • V KARLOVICÍCH NA BRUNTÁLSKU UŽ FUNGUJE ČÁST POVODNÍ ZNIČENÉ KANALIZACE
  • LÍDRY PRO SNĚMOVNÍ VOLBY MÁ V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI VĚTŠINA USKUPENÍ
  • ANDREJ BABIŠ ZA ANO, ZBYNĚK STANJURA ZA ODS NEBO KATEŘINA KONEČNÁ ZA STAČILO!
Video Přehravač se načítá.
Aktuální čas 0:00
Doba trvání -:-
Načteno: 0%
Typ streamu ŽIVĚ
Zbývající čas -:-
 
1x
    • Kapitoly
    • Bez popisů, vybráno
    • Bez titulků, vybráno
      Host dne

      Host dne

      Martin Petrásek, vedoucí oddělení Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě, SUO: Multimediální studium na Slezské univerzitě propojí vědu s uměním

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Dnes se budeme věnovat studiu mediální tvorby na Slezské univerzitě a možnostem, které tento obor nabízí. Mým hostem je Martin Petrásek, který se na univerzitě věnuje právě tomuto dynamickému odvětví. Probereme nejen samotné studium, ale i uplatnění absolventů a aktuální trendy v médiích. Pane Petrásku, vítejte u nás.

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Dobrý den vám i divákům.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jaké jsou podle vás hlavní trendy v současné mediální tvorbě?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Ono je to docela předvídatelné. Je to zrychlení obsahu. Říká se tomu dneska tiktoktizace videa. A to je takový první trend, který dle mého názoru i názoru mých kolegů je trošku pomíjivý a prchlavý, Takže uvidíme, kam se bude vyvíjet. Nicméně to zkracování, vytváření releasů a krátkých videí je prostě typické už dneska i pro televizní studia. Ostatně máte to tady také. A ten druhý trend, podle mě zásadnější, tak to je umělá inteligence, kde ten vývoj asi je prostě dopředný a dá se počítat s tím, že umělá inteligence je prostě nový vývojový stupeň i v oblasti audiovize médií a multimédií.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Neustupuje kvůli tomu zrychlení kvalita nad kvantitou?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Ano, i ne. Má to několik výhod. To zrychlování má ty výhody, že dokáže dávkovat informace divákovi postupně. Takže kdybych měl najít nějaký pozitivní efekt na tom zkracování informačního toku a sociálních sítích a těch nových médiích, které se používají ve virtuálním prostoru, tak je to ta výhoda, že člověk si může snadno sáhnout na jakékoliv téma, které ho zaujme. Tam ale potom nastupuje ten nebezpečný efekt toho, že si člověk může myslet, že i z toho krátkého mála mu to dostačuje k tomu o té věci vědět více. Pak je potřeba nastupovat do oblasti vzdělávání a prostě snažit se toho diváka edukovat a v podstatě využívat tyto kanály jako motivační. Nebojím se toho v téhle části, ale ten klíčový aspekt samozřejmě je, že to prodlužování, té cesty k informacím je tady prostě najednou jasné. Sociální média pak dlouho, dlouho nic a pak je teprve vzdělávání.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Mediální studium u vás, jak se liší od jiných univerzit? Čili teď myslím na Slezské univerzitě.

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Tak pokud budu mluvit za náš studijní program, Multimediální tvorbu, respektive multimédia a popularizace, tak my nejsme tak úplně typická umělecká nebo filmová škola. Takže jsme sice akreditováni jako umělecký studijní program, z velké části, ale u nás dbáme na to, aby studenti prošli tím, já to trošičku zvulgarizuji "výcvikem". Děláme řemeslo, snažíme se, aby studenti nejdřív se naučili tu svoji práci dělat kvalitně a pořádně a hned v druhé řadě, ale samozřejmě velice důležitý je rozvoj jejich talentu. Takže v tomhle ohledu si myslím, že na našem studijním programu je tahle ta věc velice důležitá a snažíme se neopomíjet především to, aby studenti od nás odcházeli s dovednostmi. Proto jsme taky profesní a praktický studijní program.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Já vás ještě doplním – studenti mediální tvorby na Slezské univerzitě studují na Fyzikálním ústavu, což není obvyklé.

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Ne, je to, řekl bych, specialitka hodná možná evropského rozměru, ale dává to docela dobrý smysl. My tím, že jsme studijní program, který se zaměřuje na popularizaci, na vědu, techniku, na rozvoj kritického myšlení, tak ta spojitost s exaktním pracovištěm je prostě zřejmá a historicky se nám tohle spojení taky osvědčilo. Pravda je, že nás nevyhledávají studenti, kteří mají takové ty vzletné představy o umělecké tvorbě, ale jsou to většinou lidé, kteří si jdou za svým cílem, chtějí něčeho dosáhnout a u nás dostanou ten prostor k tomu rozvoji obou mozkových hemisfér. Jak té levé umělecké, tak té pravé, té, která rozvíjí logické myšlení a kritické myšlení.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jak se dostanou studenti mediální tvorby do praxe? Nebo respektive nabízíte jí propojení s praxí?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Ano, nabízíme a dokonce musíme, protože jsme se k tomu zavázali, protože náš studijní program je profesním studijním programem a u nás studenti musí absolvovat 1 celý semestr povinné praxe.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Na jakých projektech mohou studenti už během toho svého studia mediální tvorby u vás pracovat?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Já bych strašně rád řekl, že na spoustě je to samozřejmě pravda, ale to podstatné je, že oni u nás speciálně pracují především a hlavně na svém vlastním projektu, který je přivede k absolventské práci. Ať už bakalářského filmu nebo bakalářského projektu multimediálnímu, a nebo k diplomové práci, diplomovému filmu, diplomovému projektu. Je to prostě postaveno tak, že v podstatě od druhého ročníku bakalářského studia i od úplně počátku toho navazujícího studia se student začíná směřovat do své profilace. A v rámci té profilace připravuje už nějaký finální výstup, který by ho měl reprezentovat. Měl by tvořit jeho portfolio a na základě tohohle portfolia on by se měl potom prosadit na tom trhu práce.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jaká témata si studenti nejčastěji v poslední době vybírají?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: My jsme na fyzikálním ústavu. To znamená, dominovat by měli témata fyzikální a astronomická, astrofyzika, protože naše pracoviště je na mimořádné mezinárodní úrovni z hlediska astrofyziky. Ale přesto studenti si často vybírají z té oblasti vědy a techniky oblasti, které jsou třeba spíše na okraji tohoto fyzikálního zájmu. A tak se objevují prostě věci, které se týkají například kritického myšlení, které se objevují u některých zajímavých objevů a výzkumů na jiných polích exaktních vědeckých disciplín.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Máte dost studentů, teď myslím u vás na Fyzikálním ústavu a potom možná, že bychom to vzali jako celek Slezskou univerzitu.

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Máme tak akorát.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Co to znamená akorát?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: My jsme malý studijní program, nemáme velký převis poptávky, ale zároveň je ta poptávka přesně taková, jakou jsme schopni naplňovat. To znamená, že nám většinou vychází za posledních deset roků ten počet zájemců takový, že krásně naplníme ročník a jsme krásně schopni vytvářet týmy v rámci Slezské univerzity. Tak ta poptávka je taky poměrně stabilní a stálá a závisí vždycky na jednotlivých studijních programech, na práci jednotlivých fakult a na tom, jakým způsobem jsou atraktivní pro studenty. Ale klíčové je, že jsme regionální univerzita.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Vraťme se zpátky na Fyzikální ústav a ke studiu multimediální tvorby. Jaké uplatnění najdou vaši absolventi potom v praxi?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Tak to základní uplatnění je, že každý se v průběhu svého studia profiluje do nějaké oblasti, která je mu nejbližší. S takovým přístupem se může kdokoliv, kdo odchází z našeho studia, stát standardním osvětlovačem, střihačem, kameramanem, produkčním nebo režisérem například dokumentárních filmů, anebo být prostě autorem a dělat na svých autorských projektech. To je takové nejtypičtější. Každopádně někteří studenti se v průběhu především přípravy své absolventské práce prostě "nachomejtnou", když to řeknu takhle vulgárně nebo nespisovně, k nějakému zajímavému projektu, například institucionálnímu, vědeckému, a často se stává, že potom v té oblasti zůstanou prostě proto, že ta instituce nebo firma zachytí jako velice nadějné absolventy.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Vzpomenete si na nějaký zajímavý projekt nebo počin vašeho studenta, ať už současné nebo minulé doby?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Zmínil bych tři takové zajímavosti, které spíše jakoby ukazují na tu rozličnou v té tvorbě a na ten přístup k tomu, co u nás studenti dělají. Tak například teďka už v navazujícím studiu v bakalářském studiu vznikla od jedné naší studentky Lenky Drobné krásný pořad, který je věnovaný astrofyzice pro nejmenší, což je animovaný seriál, který nadchne děti od čtyř do devadesáti let. Protože je to taková krásná rýmovačka o vesmíru, kde se každý něco nového dozví. A tenhle ten film mimochodem teďka v navazujícím studiu Lenka přetváří do podoby pořadů pro planetária a sférické projekce, což je náročný počin docela. Viděl jsem zrovna minulý týden ten první výstup a vypadá to senzačně. Druhou věc, kterou bych zmínil, ta je velice nezvyklá záležitost, kterou objevil náš kolega, student Mirek Tomka. V Jesenické muzeu se po 120 let válely staré negativy na skleněných deskách, u kterých se ukázalo, že předtím nikdo nikdy neviděl, nikdo je nevyvolal a že ty negativy jsou stereoskopické a tím pádem jsou to 120 roků staré výjevy z Jesenicka ve 3D a jemu se podařilo ty skleněné desky naskenovat, vyretušovat okolorovat, a vytvořil z nich film, takové fotografické slideshow. A zrovna v tom loňském roce, když bylo dokončeno, tak bylo uvedeno i na Academia Film Olomouc na Mezinárodním festivalu populárně naučných filmů.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Já vám děkuji za uvedení a pozvánku ke studiu mediální tvorby na Slezské univerzitě. Děkuji vám za váš čas a vám děkuji za pozornost. Mějte se moc hezky.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Mohlo by Vás také zajímat

      Pořad: Host dne
      Martin Petrásek, vedoucí oddělení Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě, SUO: Multimediální studium na Slezské univerzitě propojí vědu s uměním
      12. března 2025, 17:14

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Dnes se budeme věnovat studiu mediální tvorby na Slezské univerzitě a možnostem, které tento obor nabízí. Mým hostem je Martin Petrásek, který se na univerzitě věnuje právě tomuto dynamickému odvětví. Probereme nejen samotné studium, ale i uplatnění absolventů a aktuální trendy v médiích. Pane Petrásku, vítejte u nás.

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Dobrý den vám i divákům.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jaké jsou podle vás hlavní trendy v současné mediální tvorbě?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Ono je to docela předvídatelné. Je to zrychlení obsahu. Říká se tomu dneska tiktoktizace videa. A to je takový první trend, který dle mého názoru i názoru mých kolegů je trošku pomíjivý a prchlavý, Takže uvidíme, kam se bude vyvíjet. Nicméně to zkracování, vytváření releasů a krátkých videí je prostě typické už dneska i pro televizní studia. Ostatně máte to tady také. A ten druhý trend, podle mě zásadnější, tak to je umělá inteligence, kde ten vývoj asi je prostě dopředný a dá se počítat s tím, že umělá inteligence je prostě nový vývojový stupeň i v oblasti audiovize médií a multimédií.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Neustupuje kvůli tomu zrychlení kvalita nad kvantitou?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Ano, i ne. Má to několik výhod. To zrychlování má ty výhody, že dokáže dávkovat informace divákovi postupně. Takže kdybych měl najít nějaký pozitivní efekt na tom zkracování informačního toku a sociálních sítích a těch nových médiích, které se používají ve virtuálním prostoru, tak je to ta výhoda, že člověk si může snadno sáhnout na jakékoliv téma, které ho zaujme. Tam ale potom nastupuje ten nebezpečný efekt toho, že si člověk může myslet, že i z toho krátkého mála mu to dostačuje k tomu o té věci vědět více. Pak je potřeba nastupovat do oblasti vzdělávání a prostě snažit se toho diváka edukovat a v podstatě využívat tyto kanály jako motivační. Nebojím se toho v téhle části, ale ten klíčový aspekt samozřejmě je, že to prodlužování, té cesty k informacím je tady prostě najednou jasné. Sociální média pak dlouho, dlouho nic a pak je teprve vzdělávání.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Mediální studium u vás, jak se liší od jiných univerzit? Čili teď myslím na Slezské univerzitě.

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Tak pokud budu mluvit za náš studijní program, Multimediální tvorbu, respektive multimédia a popularizace, tak my nejsme tak úplně typická umělecká nebo filmová škola. Takže jsme sice akreditováni jako umělecký studijní program, z velké části, ale u nás dbáme na to, aby studenti prošli tím, já to trošičku zvulgarizuji "výcvikem". Děláme řemeslo, snažíme se, aby studenti nejdřív se naučili tu svoji práci dělat kvalitně a pořádně a hned v druhé řadě, ale samozřejmě velice důležitý je rozvoj jejich talentu. Takže v tomhle ohledu si myslím, že na našem studijním programu je tahle ta věc velice důležitá a snažíme se neopomíjet především to, aby studenti od nás odcházeli s dovednostmi. Proto jsme taky profesní a praktický studijní program.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Já vás ještě doplním – studenti mediální tvorby na Slezské univerzitě studují na Fyzikálním ústavu, což není obvyklé.

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Ne, je to, řekl bych, specialitka hodná možná evropského rozměru, ale dává to docela dobrý smysl. My tím, že jsme studijní program, který se zaměřuje na popularizaci, na vědu, techniku, na rozvoj kritického myšlení, tak ta spojitost s exaktním pracovištěm je prostě zřejmá a historicky se nám tohle spojení taky osvědčilo. Pravda je, že nás nevyhledávají studenti, kteří mají takové ty vzletné představy o umělecké tvorbě, ale jsou to většinou lidé, kteří si jdou za svým cílem, chtějí něčeho dosáhnout a u nás dostanou ten prostor k tomu rozvoji obou mozkových hemisfér. Jak té levé umělecké, tak té pravé, té, která rozvíjí logické myšlení a kritické myšlení.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jak se dostanou studenti mediální tvorby do praxe? Nebo respektive nabízíte jí propojení s praxí?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Ano, nabízíme a dokonce musíme, protože jsme se k tomu zavázali, protože náš studijní program je profesním studijním programem a u nás studenti musí absolvovat 1 celý semestr povinné praxe.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Na jakých projektech mohou studenti už během toho svého studia mediální tvorby u vás pracovat?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Já bych strašně rád řekl, že na spoustě je to samozřejmě pravda, ale to podstatné je, že oni u nás speciálně pracují především a hlavně na svém vlastním projektu, který je přivede k absolventské práci. Ať už bakalářského filmu nebo bakalářského projektu multimediálnímu, a nebo k diplomové práci, diplomovému filmu, diplomovému projektu. Je to prostě postaveno tak, že v podstatě od druhého ročníku bakalářského studia i od úplně počátku toho navazujícího studia se student začíná směřovat do své profilace. A v rámci té profilace připravuje už nějaký finální výstup, který by ho měl reprezentovat. Měl by tvořit jeho portfolio a na základě tohohle portfolia on by se měl potom prosadit na tom trhu práce.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Jaká témata si studenti nejčastěji v poslední době vybírají?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: My jsme na fyzikálním ústavu. To znamená, dominovat by měli témata fyzikální a astronomická, astrofyzika, protože naše pracoviště je na mimořádné mezinárodní úrovni z hlediska astrofyziky. Ale přesto studenti si často vybírají z té oblasti vědy a techniky oblasti, které jsou třeba spíše na okraji tohoto fyzikálního zájmu. A tak se objevují prostě věci, které se týkají například kritického myšlení, které se objevují u některých zajímavých objevů a výzkumů na jiných polích exaktních vědeckých disciplín.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Máte dost studentů, teď myslím u vás na Fyzikálním ústavu a potom možná, že bychom to vzali jako celek Slezskou univerzitu.

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Máme tak akorát.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Co to znamená akorát?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: My jsme malý studijní program, nemáme velký převis poptávky, ale zároveň je ta poptávka přesně taková, jakou jsme schopni naplňovat. To znamená, že nám většinou vychází za posledních deset roků ten počet zájemců takový, že krásně naplníme ročník a jsme krásně schopni vytvářet týmy v rámci Slezské univerzity. Tak ta poptávka je taky poměrně stabilní a stálá a závisí vždycky na jednotlivých studijních programech, na práci jednotlivých fakult a na tom, jakým způsobem jsou atraktivní pro studenty. Ale klíčové je, že jsme regionální univerzita.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Vraťme se zpátky na Fyzikální ústav a ke studiu multimediální tvorby. Jaké uplatnění najdou vaši absolventi potom v praxi?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Tak to základní uplatnění je, že každý se v průběhu svého studia profiluje do nějaké oblasti, která je mu nejbližší. S takovým přístupem se může kdokoliv, kdo odchází z našeho studia, stát standardním osvětlovačem, střihačem, kameramanem, produkčním nebo režisérem například dokumentárních filmů, anebo být prostě autorem a dělat na svých autorských projektech. To je takové nejtypičtější. Každopádně někteří studenti se v průběhu především přípravy své absolventské práce prostě "nachomejtnou", když to řeknu takhle vulgárně nebo nespisovně, k nějakému zajímavému projektu, například institucionálnímu, vědeckému, a často se stává, že potom v té oblasti zůstanou prostě proto, že ta instituce nebo firma zachytí jako velice nadějné absolventy.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Vzpomenete si na nějaký zajímavý projekt nebo počin vašeho studenta, ať už současné nebo minulé doby?

      Martin Petrásek, vedoucí odd. Multimediálních technik, Fyzikální ústav v Opavě: Zmínil bych tři takové zajímavosti, které spíše jakoby ukazují na tu rozličnou v té tvorbě a na ten přístup k tomu, co u nás studenti dělají. Tak například teďka už v navazujícím studiu v bakalářském studiu vznikla od jedné naší studentky Lenky Drobné krásný pořad, který je věnovaný astrofyzice pro nejmenší, což je animovaný seriál, který nadchne děti od čtyř do devadesáti let. Protože je to taková krásná rýmovačka o vesmíru, kde se každý něco nového dozví. A tenhle ten film mimochodem teďka v navazujícím studiu Lenka přetváří do podoby pořadů pro planetária a sférické projekce, což je náročný počin docela. Viděl jsem zrovna minulý týden ten první výstup a vypadá to senzačně. Druhou věc, kterou bych zmínil, ta je velice nezvyklá záležitost, kterou objevil náš kolega, student Mirek Tomka. V Jesenické muzeu se po 120 let válely staré negativy na skleněných deskách, u kterých se ukázalo, že předtím nikdo nikdy neviděl, nikdo je nevyvolal a že ty negativy jsou stereoskopické a tím pádem jsou to 120 roků staré výjevy z Jesenicka ve 3D a jemu se podařilo ty skleněné desky naskenovat, vyretušovat okolorovat, a vytvořil z nich film, takové fotografické slideshow. A zrovna v tom loňském roce, když bylo dokončeno, tak bylo uvedeno i na Academia Film Olomouc na Mezinárodním festivalu populárně naučných filmů.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Já vám děkuji za uvedení a pozvánku ke studiu mediální tvorby na Slezské univerzitě. Děkuji vám za váš čas a vám děkuji za pozornost. Mějte se moc hezky.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/host-dne/host-dne-12-03-2025-17-14