Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • TŘINEC CHYSTÁ ZA 50 MILIONŮ KORUN REKONSTRUKCI VEŘEJNÉHO PROSTRANSTVÍ
  • V OSTRAVĚ BYLO PODEPSÁNO MEMORANDUM PRO VÝSTAVBU STADIONU NOVÉ BAZALY
  • OD 1. DUBNA BUDE UZAVŘENA SILNICE MEZI K. STUDÁNKOU A PARKOVIŠTĚM HVĚZDA
  • LYŽAŘSKÁ SEZONA V BESKYDECH SKONČILA, V JESENÍKÁCH JEŠTĚ POKRAČUJE
  • U CITY CAMPUSU BUDE 1. 4. OD 8 DO 13 HODIN MOBILNÍ REGISTRACE DÁRCŮ KOSTNÍ DŘENĚ
  • OKD UKONČÍ TĚŽBU S REZERVOU OSM MILIARD, POKRYJE LIKVIDACI DOLU I ODSTUPNÉ
  • SOUTĚŽ V NOVÉM JIČÍNĚ PROVĚŘILA ZNALOSTI PÁŤÁKŮ NA TÉMA OKO A VIDĚNÍ
  • NOVOJIČÍŇÁCI SI PŘIPOMNĚLI STÉ VÝROČÍ MALÍŘE EDUARDA VEITHA
  • OPAVSKÝ STÁTNÍ ÚŘAD INSPEKCE PRÁCE LONI ODHALIL 1 934 NELEGÁLNĚ PRACUJÍCÍCH
  • KRIMINALISTÉ VYŠETŘUJÍ SMRT MUŽE SRAŽENÉHO VLAKEM VE FRÝDKU-MÍSTKU
  • PODNIK VOP CZ VYKÁZAL ZA ROK 2024 ZISK 30,5 MILIONU, PŘEDLONI SKONČIL VE ZTRÁTĚ
  • TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA MÁ NOVÉ VÝUKOVÉ CENTRUM ZAMĚŘENÉ NA 3D TISK
  • V KARLOVICÍCH NA BRUNTÁLSKU UŽ FUNGUJE ČÁST POVODNÍ ZNIČENÉ KANALIZACE
  • LÍDRY PRO SNĚMOVNÍ VOLBY MÁ V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI VĚTŠINA USKUPENÍ
  • ANDREJ BABIŠ ZA ANO, ZBYNĚK STANJURA ZA ODS NEBO KATEŘINA KONEČNÁ ZA STAČILO!
Video Přehravač se načítá.
Aktuální čas 0:00
Doba trvání -:-
Načteno: 0%
Typ streamu ŽIVĚ
Zbývající čas 0:00
 
1x
    • Kapitoly
    • Bez popisů, vybráno
    • Bez titulků, vybráno
      Host dne

      Host dne

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Proces vývoje počítačových her

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Dnes se ponoříme do temného světa hororu, který čerpá inspiraci z reálných snů a atmosféry opuštěného paneláku uprostřed lesa. Mým hostem je Pavel Oršel, kolega a tvůrce hry "Panelák", která si získala hráče svou jedinečnou kombinací napětí, logických hádanek a úniků před neznámým nebezpečím. Ahoj Pavle, vítej ve studiu.

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Ahoj Renčo, děkuju za pozvání.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Tak hned na začátek prozraď našim divákům, jak vznikal tento originální projekt a možná i proč "Panelák" v lese?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Začnu od začátku, jak vznikal. V podstatě jsem si jednoho dne řekl, že bych si mohl zkusit vytvořit nějakou hru. Už jsem nad tím dříve uvažoval, ale nikdy jsem se k tomu nedostal. Neměl jsem k tomu lidi. Teď jsem si řekl, že to zkusím teda sám. Tak jsem se do toho pustil a přemýšlel jsem, jaký žánr bych mohl vytvořit. Takže jsem nejdřív bádal, zkoušel nějaké náčrty a nějaké testy, co by mohlo jít, abych byl schopen vůbec to dokončit se svými znalostmi jakožto amatér. Nakonec jsem došel k tomu, že nějaký ten nějaký ten hororový příběh z první osoby, jako je v podstatě nejjednodušší na zpracování, protože ho můžu celý založit na prostředí, ve kterém se odehrává. A to jakožto grafik jsem schopný celkem dobře vytvořit a nepotřebuji na to nějakou hlubokou znalost programování. Tak jsem se pustil do toho hororu a pak jsem si říkal, čím bych ho ozvláštnit, kam ho zasadit. No a jelikož jsem vyrůstal v paneláku a mám spoustu vzpomínek a různých nepěkných snů z tohoto prostředí, tak jsem si říkal, že by to mohla být dobrá kombinace a tím pádem to takhle vzniklo. Vyrobil jsem panelák a začal vymýšlet, co se v něm bude dít.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: A proč jsi vynechal souboje? Protože častokrát hry jsou o soubojích. Ve tvé hře to tak není.

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Ono v těch hororových adventurách dost často to bývá bez soubojů. Ono to prohloubí u toho hráče trošku ten pocit strachu, že se vlastně nemá jak bránit, že když přijde nějaké nebezpečí, nemůže vytáhnout zbraň a prostě ho eliminovat, ale musí se schovat, utéct nebo něco nějak vyřešit a ten hráč je potom ve větším napětí. Navíc souboje taky jsou určitou složitostí navíc, co se musí vytvářet. A takhle mi přišlo, že pro tu atmosféru je to lepší.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Ty jsi říkal, že inspirací jsou tvé sny, hororové sny? Prozradíš některé z nich?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Já nechci úplně spoilerovat jako příběh hry, ale většina těch divných věcí, co se tam dějí, tak jsou inspirované tím, co se mi třeba někdy zdálo nebo tak. Můžu prozradit jeden, kdy tam vlastně žena stojí na balkoně a chystá se skočit dolů a uvnitř bytu se normálně svítí, lidé si povídají a vůbec si jí nevšímají, i když se na ni upozorňuje, tak to úplně ignorují. Takový jeden z divných snů, který jsem se tam pokusil nějakým způsobem interpretovat. A takových míst je tam více.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Hra vznikala tři roky. Pro mě je to velmi dlouhá doba, kdy vlastně něco tvoříš. Přicházely i momenty, kdy to, co jsi vytvořil nebo to, co tě napadlo, si zase stáhl a překryl to něčím jiným?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Určitě bylo pár takových věcí, kde jako od kterých jsem upustil. Ale jinak já jsem nepostupoval tak, že bych měl od začátku přesně vymyšlený celý postup, celý příběh, ale postupně jsem to nabaloval, takže to bylo v podstatě celou dobu tak nějak jako ve vývoji. V podstatě prvních pár měsíců jsem zjišťoval, jaký typ hry vůbec budu vytvářet. Pak, když už jsem na to přišel, tak jsem strávil třeba půl roku tím, že jsem stavěl ten panelák všechny stěny, aby to bylo věrné a v reálné podobě. A v podstatě během druhého roku vznikal celý příběh, celý průchod hrou a třetí rok se ladila vizuální stránka plus testování a funkčnost a posledních pár měsíců i publishing, abych mohl hru vůbec vydat. A zase testování. A tak to vyšlo na tři roky. I tím, že jsem na to měl jenom omezený čas a dělal jsem to po nocích pár hodin denně. Někdy byly týdny, kdy jsem se k tomu třeba vůbec nedostal.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Ve hře se hráč musí řídit pravidly, která si musí nejdříve najít. Je to obvyklé u her?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Já jsem na to asi ještě nenarazil u her, ale toto čerpá z internetových "creepypast", který je vyloženě druh "creepypasty", kde někdo najde podivná pravidla a musí se jimi řídit, jinak nepřežije nebo se mu stane něco špatného. A mně se tento koncept líbil, protože jsem občas poslouchal a říkal jsem si: "Proč by to nemohlo být v té hře zakomponované"?. Zvlášť když každý panelák má svá domovní pravidla, domovní řád. Tak jsem to spojil a myslím si, že je to docela zajímavý koncept a myslím, že to hráče baví.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Je ve hře něco ukryto, čeho si běžný hráč nemusí hned všimnout, ale co stojí za objevení?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Jsou tam drobnosti, ale nic extra, jako že by tam bylo něco super zajímavého. Jsou tam skryté zajímavé jména na zvoncích. Co hráči třeba neobjeví, často je tam opuštěná židle na chodbě a když se na ni hráč nějakou chvíli kouká, tak se tam objeví hororová holčička, hororová scéna, ale většinou hráči se podívají na vteřinu a hned jdou dále, takže málokdo to objeví.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Co bylo pro tebe jako pro tvůrce hry "Panelák" nejtěžší, nebo největší oříšek?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Každá část toho vývoje je nějaká výzva, ale tím, že nejsem vůbec programátor, tak zjišťovat jak fungují všechny funkce a závislosti na sobě, jak to naprogramovat a dát to dohromady, to bylo možná asi pro mě nejtěžší.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Hra je uzavřená, nebo plánuješ ještě, že by si sáhl do obsahu i na základě třeba zpětné vazby hráčů?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Já jsem za poslední dva měsíce od vydání sledoval všechnu odezvu od hráčů a snažil jsem se ji promítnout do aktualizací. Teď na konci února jsem vydal za mě asi poslední velkou aktualizaci, která vylepšuje víc jak 30 věcí + přidává podporu ovladačů a zařízení Steam deck. Takže tímhle jsem to ještě tak nějak rozšířil. Možná, když bude poptávka, třeba ještě přidám nějakou lokalizaci do nějakého jazyka a uvidíme, jestli se k tomu ještě vrátím. Ale spíš bych to už chtěl uzavřít a zase se zaměřit na nějaký další projekt.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: No to jsem se právě chtěla zeptat, jestli je to běžné, že tvůrce do té hry sahá a obměňuje jí a mění ten obsah.

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": V dnešní době už je to docela běžné, že se vydávají aktualizace tím, že hrajeme většinou digitální kopii navedenou, aktualizace se mu stáhne sama, tak tady nějaký ten "povývojový" proces ještě funguje v dnešní době.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Je to tvoje první hra, kterou si vytvořil sám?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Je to úplně první hra, kde jsem to zkoušel.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Bude to takový odrazový můstek pro další nápady, které vložíš do jiných her?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Určitě to bude zdroj zkušeností, čemu se vyhnout, co udělat lépe pro nějaké další projekty.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: My už jsme se zmínili o zpětných vazbách hráčů, které jsi zakomponoval do současného obsahu. Můžeš konkretizovat, co třeba hráči chtěli pozměnit nebo vylepšit? Nebo jaké nápady byli pro tebe takovým zdrojem inspirací?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Největší asi opodstatněná kritika, nebo možná nedoladěná byla na ovládání, kdy některým nepřišlo úplně intuitivní, ale jako mělo svoji logiku. Ale hráči ho ne úplně pochopili, takže jsem přidal například jako tutoriál, kde si mohli nejdřív vyzkoušet ovládání, kdy jim hra vysvětlila, jak se co používá, aby se na tomhle nesetkali v průběhu hry.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Za jak dlouhou dobu si hráč, takový ostřílený hráč, který hraje běžně hry, tu tvou hru "Panelák" zahraje?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Co jsem tak sledoval, tak běžný čas je mezi dvěma až třemi hodinami herního času. Když to hraje poprvé, neví, co má dělat, musí na to přijít. Samozřejmě, když to hraje podruhé, tak do půl hodiny to určitě proběhne, protože už ví, co má dělat.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Já nejsem úplně typický prototyp hráče, tak jak často se hráči vrací k jedné hře?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": To asi záleží na hráči a co ta hra nabídne. Když je to hra, která není příběhová, ale hraje se pro zábavu a opakuje se, tak hráč u ní vydrží roky a vrací se k ní. U těch příběhových her většinou hráč to projede jednou, zažije si příběh a už se k ní nemá důvod vracet. Já jsem se pokusil aspoň tam dát pár variací, které může hráč udělat trošku jinak. Mám tam v podstatě tři alternativní konce, které hráč může najít. A mám tam nastavené achievementy tak, aby hráč, když dohraje hru, vypne ji a zjistí: "Já mám jenom polovinu achievementů, co jsem mohl získat, tak co je tam ještě jako skryté?". A pokud je hráč zvědavý, zapne znovu. Pokud ho hra bavila a hledá skryté achievementy a jsou takoví, kteří to zahrají třeba pětkrát, jen aby splnili všechny úkoly, co tam mají.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pavle, já ti děkuji za rozhovor a přeji, aby hra "Panelák" si našla co nejvíce hráčů. Vám děkuji za pozornost.

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Děkuji.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Mohlo by Vás také zajímat

      Pořad: Host dne
      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Proces vývoje počítačových her
      19. března 2025, 17:14

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Dnes se ponoříme do temného světa hororu, který čerpá inspiraci z reálných snů a atmosféry opuštěného paneláku uprostřed lesa. Mým hostem je Pavel Oršel, kolega a tvůrce hry "Panelák", která si získala hráče svou jedinečnou kombinací napětí, logických hádanek a úniků před neznámým nebezpečím. Ahoj Pavle, vítej ve studiu.

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Ahoj Renčo, děkuju za pozvání.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Tak hned na začátek prozraď našim divákům, jak vznikal tento originální projekt a možná i proč "Panelák" v lese?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Začnu od začátku, jak vznikal. V podstatě jsem si jednoho dne řekl, že bych si mohl zkusit vytvořit nějakou hru. Už jsem nad tím dříve uvažoval, ale nikdy jsem se k tomu nedostal. Neměl jsem k tomu lidi. Teď jsem si řekl, že to zkusím teda sám. Tak jsem se do toho pustil a přemýšlel jsem, jaký žánr bych mohl vytvořit. Takže jsem nejdřív bádal, zkoušel nějaké náčrty a nějaké testy, co by mohlo jít, abych byl schopen vůbec to dokončit se svými znalostmi jakožto amatér. Nakonec jsem došel k tomu, že nějaký ten nějaký ten hororový příběh z první osoby, jako je v podstatě nejjednodušší na zpracování, protože ho můžu celý založit na prostředí, ve kterém se odehrává. A to jakožto grafik jsem schopný celkem dobře vytvořit a nepotřebuji na to nějakou hlubokou znalost programování. Tak jsem se pustil do toho hororu a pak jsem si říkal, čím bych ho ozvláštnit, kam ho zasadit. No a jelikož jsem vyrůstal v paneláku a mám spoustu vzpomínek a různých nepěkných snů z tohoto prostředí, tak jsem si říkal, že by to mohla být dobrá kombinace a tím pádem to takhle vzniklo. Vyrobil jsem panelák a začal vymýšlet, co se v něm bude dít.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: A proč jsi vynechal souboje? Protože častokrát hry jsou o soubojích. Ve tvé hře to tak není.

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Ono v těch hororových adventurách dost často to bývá bez soubojů. Ono to prohloubí u toho hráče trošku ten pocit strachu, že se vlastně nemá jak bránit, že když přijde nějaké nebezpečí, nemůže vytáhnout zbraň a prostě ho eliminovat, ale musí se schovat, utéct nebo něco nějak vyřešit a ten hráč je potom ve větším napětí. Navíc souboje taky jsou určitou složitostí navíc, co se musí vytvářet. A takhle mi přišlo, že pro tu atmosféru je to lepší.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Ty jsi říkal, že inspirací jsou tvé sny, hororové sny? Prozradíš některé z nich?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Já nechci úplně spoilerovat jako příběh hry, ale většina těch divných věcí, co se tam dějí, tak jsou inspirované tím, co se mi třeba někdy zdálo nebo tak. Můžu prozradit jeden, kdy tam vlastně žena stojí na balkoně a chystá se skočit dolů a uvnitř bytu se normálně svítí, lidé si povídají a vůbec si jí nevšímají, i když se na ni upozorňuje, tak to úplně ignorují. Takový jeden z divných snů, který jsem se tam pokusil nějakým způsobem interpretovat. A takových míst je tam více.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Hra vznikala tři roky. Pro mě je to velmi dlouhá doba, kdy vlastně něco tvoříš. Přicházely i momenty, kdy to, co jsi vytvořil nebo to, co tě napadlo, si zase stáhl a překryl to něčím jiným?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Určitě bylo pár takových věcí, kde jako od kterých jsem upustil. Ale jinak já jsem nepostupoval tak, že bych měl od začátku přesně vymyšlený celý postup, celý příběh, ale postupně jsem to nabaloval, takže to bylo v podstatě celou dobu tak nějak jako ve vývoji. V podstatě prvních pár měsíců jsem zjišťoval, jaký typ hry vůbec budu vytvářet. Pak, když už jsem na to přišel, tak jsem strávil třeba půl roku tím, že jsem stavěl ten panelák všechny stěny, aby to bylo věrné a v reálné podobě. A v podstatě během druhého roku vznikal celý příběh, celý průchod hrou a třetí rok se ladila vizuální stránka plus testování a funkčnost a posledních pár měsíců i publishing, abych mohl hru vůbec vydat. A zase testování. A tak to vyšlo na tři roky. I tím, že jsem na to měl jenom omezený čas a dělal jsem to po nocích pár hodin denně. Někdy byly týdny, kdy jsem se k tomu třeba vůbec nedostal.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Ve hře se hráč musí řídit pravidly, která si musí nejdříve najít. Je to obvyklé u her?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Já jsem na to asi ještě nenarazil u her, ale toto čerpá z internetových "creepypast", který je vyloženě druh "creepypasty", kde někdo najde podivná pravidla a musí se jimi řídit, jinak nepřežije nebo se mu stane něco špatného. A mně se tento koncept líbil, protože jsem občas poslouchal a říkal jsem si: "Proč by to nemohlo být v té hře zakomponované"?. Zvlášť když každý panelák má svá domovní pravidla, domovní řád. Tak jsem to spojil a myslím si, že je to docela zajímavý koncept a myslím, že to hráče baví.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Je ve hře něco ukryto, čeho si běžný hráč nemusí hned všimnout, ale co stojí za objevení?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Jsou tam drobnosti, ale nic extra, jako že by tam bylo něco super zajímavého. Jsou tam skryté zajímavé jména na zvoncích. Co hráči třeba neobjeví, často je tam opuštěná židle na chodbě a když se na ni hráč nějakou chvíli kouká, tak se tam objeví hororová holčička, hororová scéna, ale většinou hráči se podívají na vteřinu a hned jdou dále, takže málokdo to objeví.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Co bylo pro tebe jako pro tvůrce hry "Panelák" nejtěžší, nebo největší oříšek?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Každá část toho vývoje je nějaká výzva, ale tím, že nejsem vůbec programátor, tak zjišťovat jak fungují všechny funkce a závislosti na sobě, jak to naprogramovat a dát to dohromady, to bylo možná asi pro mě nejtěžší.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Hra je uzavřená, nebo plánuješ ještě, že by si sáhl do obsahu i na základě třeba zpětné vazby hráčů?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Já jsem za poslední dva měsíce od vydání sledoval všechnu odezvu od hráčů a snažil jsem se ji promítnout do aktualizací. Teď na konci února jsem vydal za mě asi poslední velkou aktualizaci, která vylepšuje víc jak 30 věcí + přidává podporu ovladačů a zařízení Steam deck. Takže tímhle jsem to ještě tak nějak rozšířil. Možná, když bude poptávka, třeba ještě přidám nějakou lokalizaci do nějakého jazyka a uvidíme, jestli se k tomu ještě vrátím. Ale spíš bych to už chtěl uzavřít a zase se zaměřit na nějaký další projekt.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: No to jsem se právě chtěla zeptat, jestli je to běžné, že tvůrce do té hry sahá a obměňuje jí a mění ten obsah.

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": V dnešní době už je to docela běžné, že se vydávají aktualizace tím, že hrajeme většinou digitální kopii navedenou, aktualizace se mu stáhne sama, tak tady nějaký ten "povývojový" proces ještě funguje v dnešní době.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Je to tvoje první hra, kterou si vytvořil sám?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Je to úplně první hra, kde jsem to zkoušel.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Bude to takový odrazový můstek pro další nápady, které vložíš do jiných her?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Určitě to bude zdroj zkušeností, čemu se vyhnout, co udělat lépe pro nějaké další projekty.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: My už jsme se zmínili o zpětných vazbách hráčů, které jsi zakomponoval do současného obsahu. Můžeš konkretizovat, co třeba hráči chtěli pozměnit nebo vylepšit? Nebo jaké nápady byli pro tebe takovým zdrojem inspirací?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Největší asi opodstatněná kritika, nebo možná nedoladěná byla na ovládání, kdy některým nepřišlo úplně intuitivní, ale jako mělo svoji logiku. Ale hráči ho ne úplně pochopili, takže jsem přidal například jako tutoriál, kde si mohli nejdřív vyzkoušet ovládání, kdy jim hra vysvětlila, jak se co používá, aby se na tomhle nesetkali v průběhu hry.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Za jak dlouhou dobu si hráč, takový ostřílený hráč, který hraje běžně hry, tu tvou hru "Panelák" zahraje?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Co jsem tak sledoval, tak běžný čas je mezi dvěma až třemi hodinami herního času. Když to hraje poprvé, neví, co má dělat, musí na to přijít. Samozřejmě, když to hraje podruhé, tak do půl hodiny to určitě proběhne, protože už ví, co má dělat.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Já nejsem úplně typický prototyp hráče, tak jak často se hráči vrací k jedné hře?

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": To asi záleží na hráči a co ta hra nabídne. Když je to hra, která není příběhová, ale hraje se pro zábavu a opakuje se, tak hráč u ní vydrží roky a vrací se k ní. U těch příběhových her většinou hráč to projede jednou, zažije si příběh a už se k ní nemá důvod vracet. Já jsem se pokusil aspoň tam dát pár variací, které může hráč udělat trošku jinak. Mám tam v podstatě tři alternativní konce, které hráč může najít. A mám tam nastavené achievementy tak, aby hráč, když dohraje hru, vypne ji a zjistí: "Já mám jenom polovinu achievementů, co jsem mohl získat, tak co je tam ještě jako skryté?". A pokud je hráč zvědavý, zapne znovu. Pokud ho hra bavila a hledá skryté achievementy a jsou takoví, kteří to zahrají třeba pětkrát, jen aby splnili všechny úkoly, co tam mají.

      Renáta Eleonora Orlíková, TV POLAR: Pavle, já ti děkuji za rozhovor a přeji, aby hra "Panelák" si našla co nejvíce hráčů. Vám děkuji za pozornost.

      Pavel Oršel, vývojář hry "Panelák": Děkuji.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/host-dne/host-dne-19-03-2025-17-14