Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Karvinský expres

Karvinský expres

  • Zprávy z Karviné od reportérky M. Dankové a kameramana Z. Jeleně
  • Za štěňata odložená k popelnici padne trest
  • Nová podoba zastávky u Rehabilitačního sanatoria
  • V NsP Karviná-Ráj zřídili recepci pro oční ambulance
  • Karviná má novou aplikaci pro hlášení závad

Za štěňata odložená k popelnici padne trest

Za sedm štěňat odložených v tašce k popelnici padne trest. Majitele, který se jich bezcitně na začátku ledna zbavil, už vyslýchá policie. Štěňata skončila v útulku, díky rychlosti sociálních sítí a také naší reportáže už ale tráví další dny života v náruči nových majitelů.

Těchto sedm štěňat skončilo na přechodnou dobu v útulku poté, co je na začátku ledna v té době neznámý člověk bezcitně odložil k popelnici. Strážníci MP Karviná je hladová a prochladlá odvezli do útulku, kde se jim dostalo potřebné péče, štěňata prošla veterinární prohlídkou, karanténou a dostala i čip.

" Jsou to kříženci, je tam trochu ze staforda, cane corsa nebo německého ovčáka, je to kříženec něčeho takového," připomněl ošetřovatel v útulku David Konieczný.

Všech sedm štěňat už prožívá svůj život v nových domovech. Nabídli jim je čtyři ze sedmi zájemců prostřednictvím zveřejnění na facebooku, dva majitelé si je vyzvedli na základě prohlížení nabídky psů na webových stránkách útulku a jedno štěně našlo domov v Petřvaldě díky naší odvysílané reportáži.

"My jsme se dozvěděli o pejskovi z televize Polar, tak jsme se rozhodli, že si jednoho vezmeme, jestli bude ještě volný. Volali nám, že jeden poslední volný je, je to chlapeček, jmenuje se Monty," řekl nová majitelka štěněte Monika Kuboszková.

Na stránkách MP se také spustila  lavina diskuze a pátrání po člověku, který se jich takto zbavil.

"Využili jsme náš facebookový profil k informování občanů o odložených štěňatech a díky tomu se nám ohlásil svědek, který potvrdil majitele těch štěňat. Následně jsme věc prošetřili, oznámili policii a věc je teď šetřena jako týrání zvířat," vysvětlil ředitel MP Karviná Petr Bičej.

Jaký trest a v jaké výši v tomto případě padne, zatím není známo. Jasno bude až po skončení celého vyšetřování.

"Karvinští policisté se v současné době oznámením i nadále zabývají. Intenzivně prověřují veškeré indicie k případu. Shromažďují důkazní materiály jako například výpovědi zúčastněných osob," potvrdila Karolína Bělunková, mluvčí PČR . 

O výsledku vás budeme informovat.

---

Nová podoba zastávky u Rehabilitačního sanatoria

Autobusová zastávka u Rehabilitačního sanatoria změnila svůj vzhled. Dřívější dřevěná čekárna byla díky spolupráci města a Lázní Darkov vyměněna za čekárnu s moderním designem.

Lázně Darkov věnovaly městu Karviná zbrusu novou designovou čekárnu na autobusové zastávce v Hranicích, u Rehabilitačního sanatoria.

"My jsem zafinancovali stavbu a dodání samotného přístřešku, město zafinancovalo a vybudovalo spodní stavbu. Snažili jsme se vybrat zastávku, která bude co nejvíc podobná zastávkám, které město Karviná instaluje ve svém okolí," vysvětlil  Libor Topolčan,provozně-technický ředitel Lázní Darkov.

"Jsme rádi, že se opět ukázalo, že s Lázněmi spolupracujeme, je to taková menší věc, vybudování a zvelebení tohoto místa, tady ještě před časem byla stará dřevěná zastávka, my jsme se domluvili, že společně toto místo opravíme. Bude sloužit i našim občanům, kteří bydlí v okolí, vypadá to tady daleko pěkněji, než to bylo předtím ," dodal náměstek primátora Lukáš Raszyk.

Pořízení a instalace designové čekárny autobusové zastávky si vyžádalo bezmála 80 tisíc korun. To, že lavička nevyplňuje prostor celé délky čekárny, má své odůvodnění.

"Lavička není přes celou čekárnu, musí být kratší, aby se tam vešly i kočárky nebo imobilní občané, aby tam měli svůj prostor a místo," řekla Jana Maierová, vedoucí Odboru komunálních služeb MMK.

Podobu zastávky navrhla česká designérská společnost, která navrhuje městský mobiliář, se kterým sklízí úspěchy po celém světě.

---

V NsP Karviná-Ráj zřídili recepci pro oční ambulance

Nemocnice s poliklinikou v Karviné-Ráji se může pochlubit hned dvěma novinkami na očním oddělení. Pro lepší orientaci a komunikaci s pacienty zřídila před čekárnou nově recepci a také díky dotaci Moravskoslezského kraje zakoupila novou štěrbinovou lampu.

Pro pacienty, kteří přicházejí do očních ambulancí v Nemocnici s poliklinikou v Karviné-Ráji, začala nově fungovat recepce. nachází se před vstupem do čekárny, poblíž schodiště a výtahů.

"Hned, když vyjdou z výtahů, můžou se obrátit na recepční, která jim pomůže najít ambulanci, do které se svými problémy patří a současně objednává pacienty na vyšetření, aby nemuseli dlouho čekat,"vysvětlil  Jiří Slepánek, primář očního oddělení NsP Karviná-Ráj.

"Denně objednám čtyřicet až padesát pacientům, hodně se hlásí do všech ambulancí, objednáváme i přes telefon," upřesnila sestra a také recepční Kateřina Konštátská.

Recepce usnadní nejen orientaci hlavně nově příchozím pacientům, kterých přibývá, ale také odlehčuje administrativní práci zdravotnímu personálu přímo v ambulancích.

"Ukazuje se, že tím, že má vlastní telefonní ústřednu, tak na ambulancích je daleko větší klid, sestry se věnují pacientům, nezvedají telefony, máme vyzkoušeno, že hodinu pracovní doby sestra protelefonuje a odpovídá na dotazy," dodal primář.

Přímo v ambulanci pak lékaři a setry vyšetřují pacienty pomocí různých přístrojů. Jeden z nich - štěrbinová lampa, která patří k základním vybavením každé oční amlulance, byla také vyměněna za novou.

"Slouží k vyšetření předního segmentu oka, můžeme vyšetřovat s kontaktní čočkou i oční pozadí. Tato jednotka nahrazuje přístroj, který dosloužil minulý rok, díky dotaci kraje jsme získali přístroj nový, který nám bude sloužit dalších dvacet let," uzavřel Slepánek.

---

Karviná má novou aplikaci pro hlášení závad

Obyvatelům města začala sloužit nová webová aplikace pro hlášení závad. Město také zjišťuje zájem občanů o Hobby dílnu prostřednictvím dotazníku. Ten mohou lidé vyplnit do konce února.

Lidé v Karviné mohou hlásit městu problémy pohodlně od svého počítače díky nové internetové aplikaci. 

"Aplikaci najdou lidé na webové adrese zavady.karvina.cz, my jsme navázali na email, který fungoval řadu let, zavady@karvina.cz, aby se to lidem dobře pamatovalo. Ta aplikace funguje v rámci našeho nového mapového portálu. Člověk, který uvidí nějakou závadu na zařízení města, přijde na tu webovou stránku, klikne “přidat závadu”, klikne do mapy, kde tu závadu našel, napíše popis té závady a pokud má mobilní telefon u sebe a má to vyfoceno, vloží fotografii a pošle ji k nám. Také vybere druh té závady, to se pak rozdělí na ty pracovníky, kteří se o to starají, oni to dostanou do mailu a zpracují to. Ten občan to vidí, máme tam semafor, přijato, vyřizuje se a vyřízeno, pokud je to v oranžové barvě, tak se to vyřizuje, v zelené je to vyřízeno a občan ví, co se s tím dělo," popsal fungování aplikace mluvčí Karviné Lukáš Hudeček.

Současná e-mailová schránka zavady@karvina.cz bude fungovat pouze do 31. března 2020, poté její provoz končí. A ještě jedna novinka. Město Karviná v současné době zjišťuje zájem občanů o hobby dílnu.

BUDE V KARVINÉ HOBBY DÍLNA?

"Inspirací naší Hobby dílny je Fajna dílna v Ostravě, kde si lidé mohou vyzkoušet a hlavně vypůjčit různá zařízení a přímo na místě je použít pro svou práci a podnikání. My se tím chceme inspirovat v rámci projektu Karviná všemi deseti a teď zjišťujeme pomocí dotazníkového šetření u občanů, co by si v té dílně přáli - jestli to jsou šicí stroje, 3D tiskárna, speciální nástroje pro úpravu kovů a podobně. Lidé mohou vyplnit elektronicky dotazník, najdou ho na našem webu karvina.cz, pokud nemají internet nebo nechtějí to vyplňovat na internetu, mohou navštívit MIC či jakoukoliv pobočku regionální knihovny. Místo, kde by měla dílna být, se vybírá z více variant, vybere se ta nejvhodnější, záleží, co vše si tam budou lidé přát," doplnil Hudeček.

Dotazník mohou lidé vyplnit do konce února.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Karvinský expres
28. ledna 2020, 16:14

Za štěňata odložená k popelnici padne trest

Za sedm štěňat odložených v tašce k popelnici padne trest. Majitele, který se jich bezcitně na začátku ledna zbavil, už vyslýchá policie. Štěňata skončila v útulku, díky rychlosti sociálních sítí a také naší reportáže už ale tráví další dny života v náruči nových majitelů.

Těchto sedm štěňat skončilo na přechodnou dobu v útulku poté, co je na začátku ledna v té době neznámý člověk bezcitně odložil k popelnici. Strážníci MP Karviná je hladová a prochladlá odvezli do útulku, kde se jim dostalo potřebné péče, štěňata prošla veterinární prohlídkou, karanténou a dostala i čip.

" Jsou to kříženci, je tam trochu ze staforda, cane corsa nebo německého ovčáka, je to kříženec něčeho takového," připomněl ošetřovatel v útulku David Konieczný.

Všech sedm štěňat už prožívá svůj život v nových domovech. Nabídli jim je čtyři ze sedmi zájemců prostřednictvím zveřejnění na facebooku, dva majitelé si je vyzvedli na základě prohlížení nabídky psů na webových stránkách útulku a jedno štěně našlo domov v Petřvaldě díky naší odvysílané reportáži.

"My jsme se dozvěděli o pejskovi z televize Polar, tak jsme se rozhodli, že si jednoho vezmeme, jestli bude ještě volný. Volali nám, že jeden poslední volný je, je to chlapeček, jmenuje se Monty," řekl nová majitelka štěněte Monika Kuboszková.

Na stránkách MP se také spustila  lavina diskuze a pátrání po člověku, který se jich takto zbavil.

"Využili jsme náš facebookový profil k informování občanů o odložených štěňatech a díky tomu se nám ohlásil svědek, který potvrdil majitele těch štěňat. Následně jsme věc prošetřili, oznámili policii a věc je teď šetřena jako týrání zvířat," vysvětlil ředitel MP Karviná Petr Bičej.

Jaký trest a v jaké výši v tomto případě padne, zatím není známo. Jasno bude až po skončení celého vyšetřování.

"Karvinští policisté se v současné době oznámením i nadále zabývají. Intenzivně prověřují veškeré indicie k případu. Shromažďují důkazní materiály jako například výpovědi zúčastněných osob," potvrdila Karolína Bělunková, mluvčí PČR . 

O výsledku vás budeme informovat.

---

Nová podoba zastávky u Rehabilitačního sanatoria

Autobusová zastávka u Rehabilitačního sanatoria změnila svůj vzhled. Dřívější dřevěná čekárna byla díky spolupráci města a Lázní Darkov vyměněna za čekárnu s moderním designem.

Lázně Darkov věnovaly městu Karviná zbrusu novou designovou čekárnu na autobusové zastávce v Hranicích, u Rehabilitačního sanatoria.

"My jsem zafinancovali stavbu a dodání samotného přístřešku, město zafinancovalo a vybudovalo spodní stavbu. Snažili jsme se vybrat zastávku, která bude co nejvíc podobná zastávkám, které město Karviná instaluje ve svém okolí," vysvětlil  Libor Topolčan,provozně-technický ředitel Lázní Darkov.

"Jsme rádi, že se opět ukázalo, že s Lázněmi spolupracujeme, je to taková menší věc, vybudování a zvelebení tohoto místa, tady ještě před časem byla stará dřevěná zastávka, my jsme se domluvili, že společně toto místo opravíme. Bude sloužit i našim občanům, kteří bydlí v okolí, vypadá to tady daleko pěkněji, než to bylo předtím ," dodal náměstek primátora Lukáš Raszyk.

Pořízení a instalace designové čekárny autobusové zastávky si vyžádalo bezmála 80 tisíc korun. To, že lavička nevyplňuje prostor celé délky čekárny, má své odůvodnění.

"Lavička není přes celou čekárnu, musí být kratší, aby se tam vešly i kočárky nebo imobilní občané, aby tam měli svůj prostor a místo," řekla Jana Maierová, vedoucí Odboru komunálních služeb MMK.

Podobu zastávky navrhla česká designérská společnost, která navrhuje městský mobiliář, se kterým sklízí úspěchy po celém světě.

---

V NsP Karviná-Ráj zřídili recepci pro oční ambulance

Nemocnice s poliklinikou v Karviné-Ráji se může pochlubit hned dvěma novinkami na očním oddělení. Pro lepší orientaci a komunikaci s pacienty zřídila před čekárnou nově recepci a také díky dotaci Moravskoslezského kraje zakoupila novou štěrbinovou lampu.

Pro pacienty, kteří přicházejí do očních ambulancí v Nemocnici s poliklinikou v Karviné-Ráji, začala nově fungovat recepce. nachází se před vstupem do čekárny, poblíž schodiště a výtahů.

"Hned, když vyjdou z výtahů, můžou se obrátit na recepční, která jim pomůže najít ambulanci, do které se svými problémy patří a současně objednává pacienty na vyšetření, aby nemuseli dlouho čekat,"vysvětlil  Jiří Slepánek, primář očního oddělení NsP Karviná-Ráj.

"Denně objednám čtyřicet až padesát pacientům, hodně se hlásí do všech ambulancí, objednáváme i přes telefon," upřesnila sestra a také recepční Kateřina Konštátská.

Recepce usnadní nejen orientaci hlavně nově příchozím pacientům, kterých přibývá, ale také odlehčuje administrativní práci zdravotnímu personálu přímo v ambulancích.

"Ukazuje se, že tím, že má vlastní telefonní ústřednu, tak na ambulancích je daleko větší klid, sestry se věnují pacientům, nezvedají telefony, máme vyzkoušeno, že hodinu pracovní doby sestra protelefonuje a odpovídá na dotazy," dodal primář.

Přímo v ambulanci pak lékaři a setry vyšetřují pacienty pomocí různých přístrojů. Jeden z nich - štěrbinová lampa, která patří k základním vybavením každé oční amlulance, byla také vyměněna za novou.

"Slouží k vyšetření předního segmentu oka, můžeme vyšetřovat s kontaktní čočkou i oční pozadí. Tato jednotka nahrazuje přístroj, který dosloužil minulý rok, díky dotaci kraje jsme získali přístroj nový, který nám bude sloužit dalších dvacet let," uzavřel Slepánek.

---

Karviná má novou aplikaci pro hlášení závad

Obyvatelům města začala sloužit nová webová aplikace pro hlášení závad. Město také zjišťuje zájem občanů o Hobby dílnu prostřednictvím dotazníku. Ten mohou lidé vyplnit do konce února.

Lidé v Karviné mohou hlásit městu problémy pohodlně od svého počítače díky nové internetové aplikaci. 

"Aplikaci najdou lidé na webové adrese zavady.karvina.cz, my jsme navázali na email, který fungoval řadu let, zavady@karvina.cz, aby se to lidem dobře pamatovalo. Ta aplikace funguje v rámci našeho nového mapového portálu. Člověk, který uvidí nějakou závadu na zařízení města, přijde na tu webovou stránku, klikne “přidat závadu”, klikne do mapy, kde tu závadu našel, napíše popis té závady a pokud má mobilní telefon u sebe a má to vyfoceno, vloží fotografii a pošle ji k nám. Také vybere druh té závady, to se pak rozdělí na ty pracovníky, kteří se o to starají, oni to dostanou do mailu a zpracují to. Ten občan to vidí, máme tam semafor, přijato, vyřizuje se a vyřízeno, pokud je to v oranžové barvě, tak se to vyřizuje, v zelené je to vyřízeno a občan ví, co se s tím dělo," popsal fungování aplikace mluvčí Karviné Lukáš Hudeček.

Současná e-mailová schránka zavady@karvina.cz bude fungovat pouze do 31. března 2020, poté její provoz končí. A ještě jedna novinka. Město Karviná v současné době zjišťuje zájem občanů o hobby dílnu.

BUDE V KARVINÉ HOBBY DÍLNA?

"Inspirací naší Hobby dílny je Fajna dílna v Ostravě, kde si lidé mohou vyzkoušet a hlavně vypůjčit různá zařízení a přímo na místě je použít pro svou práci a podnikání. My se tím chceme inspirovat v rámci projektu Karviná všemi deseti a teď zjišťujeme pomocí dotazníkového šetření u občanů, co by si v té dílně přáli - jestli to jsou šicí stroje, 3D tiskárna, speciální nástroje pro úpravu kovů a podobně. Lidé mohou vyplnit elektronicky dotazník, najdou ho na našem webu karvina.cz, pokud nemají internet nebo nechtějí to vyplňovat na internetu, mohou navštívit MIC či jakoukoliv pobočku regionální knihovny. Místo, kde by měla dílna být, se vybírá z více variant, vybere se ta nejvhodnější, záleží, co vše si tam budou lidé přát," doplnil Hudeček.

Dotazník mohou lidé vyplnit do konce února.

---

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/karvinsky-expres/karvinsky-expres-28-01-2020-16-14