Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy POLAR

  • Aktuální zpravodajství z Moravskoslezského kraje každou celou hodinu
  • V MS kraji bude už brzy jezdit elektrický bateriový Panter
  • Parkovací dům u MNO nabízí řidičům 465 míst
  • Hlavní je udělat cokoliv, radí budoucí zdravotnice
  • Nemocnice v Havířově dokončila modernizaci rehabilitace
  • Novou tatrováckou knihou provází rozšířená realita

V MS kraji bude už brzy jezdit elektrický bateriový Panter

V rámci festivalu Rail Business Days v ostravském Trojhalí byl představen zbrusu nový elektrický vlak s bateriemi, který bude brzy jezdit v MS kraji. Výjimečnost této soupravy je i v tom, že byla vyvinuta a vyrobena v České republice.

Tak to je on. Jmenuje se Panter a je schopen ujet až 80 km na svou baterii.

Martin Kupka (SPOLU), ministr dopravy ČR: „Toto je velký den nejen pro MS kraj, ale i pro českou železnici a Českou republiku, protože toto je premiérové uvedení bateriového elektrického vozu české výroby. Moc mě těší, že je za tím české know-how, česká vynalézavost a česká technická zručnost.“

Josef Bělica (ANO), hejtman MS kraje: „Je milníkem pro nás všechny. Budeme schopni obsloužit tratě, které nejsou elektrifikované.“

Ten hlavní důvod, proč budou bateriové vlaky brázdit MS kraj, je jejich ekologický provoz.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: „Ten bateriový vlak ukázal, že jdeme cestou ekologie, nahradili jsme staré „Panťáky 460“, železné, s velkou energetickou náročností za hliníkové nízkoenergetické Pantery a do toho jsme ještě vyměnili diesel za baterie.“

Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva, Škoda Transportation: „Nejpřirozenější způsob dobíjení je za jízdy pod elektrickou trolejí nebo v době, kdy je vlak ve stanici.“

Od prosince letošního roku budou v našem kraji jezdit celkem tři tyto bateriové vlaky.

---

Parkovací dům u MNO nabízí řidičům 465 míst

Dnes máme velmi dobrou zprávu pro řidiče. V Ostravě byl dokončen parkovací dům u městské nemocnice, který nabízí téměř 500 parkovacích míst a to nejen pacientům, ale i rezidentům z okolí či návštěvníkům města.

Problémy s parkováním v okolí Městské nemocnice Ostrava jsou minulostí. Na ploše bývalého parkoviště byl dokončen parkovací dům s kapacitou 465 parkovacích míst. Pacienti tak už nemusejí bezmocně kroužit po okolí a část budovy je vyhrazena i pro zaměstnance.

Břetislav Riger, náměstek primátora Ostravy: "250 míst je určeno pro personál nemocnice. nahoře jsou 3 podlaží, kde je 215 míst určených pro návštěvníky nemocnice a patrně to bude i pro rezidenty." 

Celá stavba je unikátní zvolenými materiály, když kombinuje beton a kortenovou ocel, která bude ještě několik let měnit vzhled.

Pavla Olšáková, architektka: "Fasáda je navržena profilovaná a poměrně složitá, abychom rozbili tu velkou plochu a masu, kterou by ten parkovací dům představoval." 

Do přízemí parkovacího domu se přestěhuje nemocniční lékárna a jsou v něm připraven i další prostory pro drobné prodejny a služby. Provoz budovy, včetně parkovacího systému, zajišťují Ostravské komunikace.


Michal Hrubý, ředitel ostravských komunikací:
"V rámci zkušebního provozu budou pro parkování využívána všechna nadzemní podlažní a podzemí bude prozatím uzavřeno." 

Parkování bude v domě možné od 15. června. V průběhu prázdnin bude instalován parkovací systém a pak už bude stání zpoplatněno podle ceníku. Platit bude možné kartou i penězi. 

---

VÍTĚZ PODOBY OPAVSKÉ BREDY BUDE VYHLÁŠEN V PÁTEK

Opava před časem vyhlásila veřejný soutěžní dialog na architektonické řešení a využití bývalého obchodního domu Breda. V pátek proběhne slavnostní vyhlášení s možností rozhovorů s vítězem i členy poroty.

HC OCELÁŘI JSOU NEJLEPŠÍM EVROPSKÝM HOKEJOVÝM KLUBEM

Mistrovský tým české extraligy Třinec byl vyhlášen nejlepším evropským hokejovým klubem roku. Alliance, která kluby i jednotlivce vyhlašuje, sdružuje 107 evropských hokejových klubů. Třinec letos získal popáté za sebou extraligový titul.

---

Hlavní je udělat cokoliv, radí budoucí zdravotnice

První pomoc by měl umět poskytnout každý. To je myšlenka, kterou se žákům novojičínských základních škol snaží vštípit studentky oboru praktická sestra. Kurzy pro děti pořádá jejich Mendelova střední škola řadu let

Střep zaražený v dlani a kolem spousta krve. Návod, jak v takovém případě poskytnout první pomoc, včetně praktického nácviku, získali osmáci z novojičínské Základní školy Tyršova, kteří se zúčastnili školení pod vedením studentek prvního ročníku zdravotnické části Mendelovy střední školy.

Natálie Bezděková, studentka oboru praktická sestra, Mendelova SŠ: “Například jsme ukazovali, jak ošetřit ránu, když je v ní střep nebo jiný předmět, nebo tepenné krvácení a podobné věci. Pak jsme ukazovali ve vedlejší třídě i zlomeniny, takže dlahy a takové různé věci, se kterýma se můžou v běžném životě setkat.”

Hana Dorazilová, studentka oboru praktická sestra, Mendelova SŠ: “Ať se děti nebojí pomoc, ať udělají cokoliv, tak to bude dobré, než kdyby to ignorovaly. Hlavní je něco udělat, ať už zavoláte záchranku nebo jenom někomu řeknete, ať pomůže, tak je to ta první pomoc, kterou musíme každý udělat.”

žáci Základní školy Tyršova, účastníci kurzu první pomoci:

“Normálně jsem si myslela, že když je v rámě zaražený střep, že se to vytáhne a obváže se to. Akorát že se to nevytahuje a obvazuje se to celé.”

“Zaujalo mě to, jaký rozdíl mezi tím, když se resuscituje dítě a když dospělý.”

“Zajímavé bylo dozvědět se, jak ztlakovat tu ránu, ať krev nestříká, a jak to obvázat.”

Zora Arnoštová, učitelka Mendelovy střední školy: “Tato akce probíhá ve spolupráci s městem Nový Jičín. Město má také zájem na tom, aby se žáci základních škol vzdělávali a rozvíjeli se dovednosti o první pomoci.”

Kurzy první pomoci pro žáky osmých tříd pořádají v Mendelově střední škole už řadu let a určitě vidí smysl v tom, pokračovat dál.

---

Nemocnice v Havířově dokončila modernizaci rehabilitace

Třináct měsíců trvala komplexní rekonstrukce ambulantní rehabilitace v havířovské nemocnici. Kraj modernizaci podpořil 65 miliony korun. Součástí je i nový bazén.

Havířovská nemocnice byla postavena v roce 1969. Chyběla jí ale ambulantní rehabilitace. Ta byla nakonec provizorně umístěna do suterénu. Tam zůstala až do dnešní doby. Komplexní modernizací prošla až nyní.

Norbert Schellong, ředitel Nemocnice Havířov: "V celkové částce asi 71 milionů korun se nám podařilo veškeré prostory zrekonstruovat. Od vzduchotechniky, elektroinstalace, vodoinstalace, ale dát tomu i ten šmrnc, který pacienti ve 21. století od rehabilitace očekávají a potřebují. Denně tady chodí kolem 500 až 600 pacientů."

Kraj podpořil rekonstrukci 65 miliony korun.

Josef Bělica (ANO), hejtman MSK: “Výsledek je úžasný, ta rekonstrukce se opět povedla. Prostory jsou opravdu nádherné oproti tomu, co tady bylo. Dokonce je zprovozněný bazén po více než deseti letech, takže z toho mám obrovskou radost.”

Nemocnice při modernizaci myslela i na detaily.

Mirka Crhánová, primářka rehabilitace: "Co se týče výukových tapet, tak za to jsem strašně ráda, protože ráda ukazuji pacientům na obrázcích, ať ví, v čem je problém, co můžeme udělat, co už nemůžeme.”

Asi největší radost má nemocnice z nového bazénu, jehož součástí je i závěsný systém pro manipulaci.

anketa: "Je to tady super, rozhodně lepší, modernější, pohodlnější.”

---

MS KRAJ ROZDĚLÍ 22 MIL. KČ NA ROZVOJOVÉ PROJEKTY OBCÍ

Téměř 22 milionů korun rozdělí Moravskoslezský kraj na rozvojové projekty obcí Osoblažska a Vítkovska. Letos si na krajskou dotaci sáhne 8 obcí.

Josef Bělica (ANO), hejtman MS kraje: “Osobně nemám rád označení jako znevýhodněnou lokalitu, protože to má negativní konotace, ale myslím si, že by obce, které jsou vzdálenější od sídel - od obcí s rozšířenou působností, by měl vypadat hezky a měly by motivovat lidi k tomu, aby tam žili. V MS kraji takové oblasti máme a my je intenzivně podporujeme.”

---

Novou tatrováckou knihou provází rozšířená realita

Historie vozidel Tatra je zajímavá sama o sobě a Muzeum nákladních automobilů této značky v Kopřivnici se těší velkému zájmu. Jde o moderní expozici, kterou si návštěvníci procházejí za asistence mobilní aplikace, která jim poskytuje velké množství informací a obrazových dokumentů. A stejně moderně je pojata také nová kniha Síla Tatra, kterou rovněž doplnila interaktivní aplikace.

Autoři původně zamýšleli napsat stručný průvodce, který by návštěvníky provázel jednotlivými exponáty v muzeu a mohli si ho odnést domů. 

Radomír Smolka, autor knihy, člen představenstva Tatra Trucks: “Příběh vzniku tenhle knížky je poměrně zajímavý, protože to vznikal postupně ten nápad. Vůbec to nebylo v plánu, ale když jsme začali s lidmi z Muzea Novojičínska a s lidmi z Profure zpracovávat vůbec expozici tady toho krásného Muzea nákladních aut, k tomu vznikaly doprovodné plachty, které tady všude visí a takový cíl byl: Připrav prosím tě nějaký menší průvodce, abychom ho mohli rozdávat a ti návštěvníci si ho mohli vzít a mohli se procházet tím muzeem. Jenomže ta historie výroby nákladních aut v Tatře je tak rozsáhlá, že já jsem se rozepsal a najednou z toho bylo několik stovek stran textu a padlo rozhodnutí, že z toho vznikne teda knížka, která je unikátní v několika ohledech. Je unikátní v tom, že takhle obsáhlá knížka o historii výroby užitkových a nákladních vozidel Tatra ještě nevznikla, protože ty předchozí publikace se věnovaly primárně výrobě osobních aut. Unikátní je i tím svým rozsahem. Je to 580 stran textu, ale ta knížka je tištěna na velmi kvalitním papíru a točí se právě kolem těch exponátů, které tady máme a které mapují tu historii. Takže všechny ty exponáty, které tady muzeu Tatry jsou, tak vlastně kolem nich se točí ten příběh a jsou všechny nafocené v jednom duchu, jedou jedním směrem, takže v tom je ta kniha velmi unikátní. Krásně nasvícené, krásně barevně upravené fotky.”

Čtenáři mohou při prohlížení knihy využít rozšířenou realitu.

Zdeněk Miček, spoluautor knihy, Profure Technologies: “Já myslím, že bych měl začít asi tím, že s panem Smolkou byla ta spolupráce docela specifická v tom, že původní zadání bylo někde ke 200 stranám a skončili jsme na 550. Ale ono to má docela zajímavý příběh. 550 je v podstatě volnoběh motoru Tatra T148, která mimo jiné je vyfocená a je součástí expozice nákladních automobilů v Tatře v Kopřivnici, takže se bavíme o průvodci této expozice. Takže v tom bych řekl, že ta spolupráce byla fakt náročná, protože jsme ten kontent tlačili na minimum a díky tomu nám samozřejmě pomohla i technologická nástavba rozšířené reality, kde si v podstatě ten majitel knížky, ten čtenář může dále tou nástavbou prohlížet další kontent. Takže v tuhle chvíli se bavíme, že ta kniha má 550 stran, ale digitálního obsahu má třeba dalších 200 či 300 stran. Takže ta publikace je určitě rozsáhlá a není to určitě na jednodenní čtení a díky tomu, že jsme dělali takhle rozsáhlou publikaci, tak jsme společně s panem Tomášem Magnuskem a panem Jiřím Hromadou, coby dabérem, namluvili voiceover k této knize. Čtenáři, když si to budou prohlížet, tak si můžou pohodlně poslouchat tady tuto audio stopu, která je spjata pouze s touhle knihou, nebude k dispozici na jiných platformách, takže člověk si musí stáhnout aplikaci, zakoupit si knihu a naskenovat si jednotlivé stránky. Takže jednoduše řečeno, musím ji pročíst, abych získal tu audio stopu."

Kmotrem slavnostního křtu byl herec Vladimír Kratina proslavený jako filmový řidič osmikolové Tatry a zvaný Drtikol.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy POLAR
12. června 2024, 16:00

V MS kraji bude už brzy jezdit elektrický bateriový Panter

V rámci festivalu Rail Business Days v ostravském Trojhalí byl představen zbrusu nový elektrický vlak s bateriemi, který bude brzy jezdit v MS kraji. Výjimečnost této soupravy je i v tom, že byla vyvinuta a vyrobena v České republice.

Tak to je on. Jmenuje se Panter a je schopen ujet až 80 km na svou baterii.

Martin Kupka (SPOLU), ministr dopravy ČR: „Toto je velký den nejen pro MS kraj, ale i pro českou železnici a Českou republiku, protože toto je premiérové uvedení bateriového elektrického vozu české výroby. Moc mě těší, že je za tím české know-how, česká vynalézavost a česká technická zručnost.“

Josef Bělica (ANO), hejtman MS kraje: „Je milníkem pro nás všechny. Budeme schopni obsloužit tratě, které nejsou elektrifikované.“

Ten hlavní důvod, proč budou bateriové vlaky brázdit MS kraj, je jejich ekologický provoz.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: „Ten bateriový vlak ukázal, že jdeme cestou ekologie, nahradili jsme staré „Panťáky 460“, železné, s velkou energetickou náročností za hliníkové nízkoenergetické Pantery a do toho jsme ještě vyměnili diesel za baterie.“

Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva, Škoda Transportation: „Nejpřirozenější způsob dobíjení je za jízdy pod elektrickou trolejí nebo v době, kdy je vlak ve stanici.“

Od prosince letošního roku budou v našem kraji jezdit celkem tři tyto bateriové vlaky.

---

Parkovací dům u MNO nabízí řidičům 465 míst

Dnes máme velmi dobrou zprávu pro řidiče. V Ostravě byl dokončen parkovací dům u městské nemocnice, který nabízí téměř 500 parkovacích míst a to nejen pacientům, ale i rezidentům z okolí či návštěvníkům města.

Problémy s parkováním v okolí Městské nemocnice Ostrava jsou minulostí. Na ploše bývalého parkoviště byl dokončen parkovací dům s kapacitou 465 parkovacích míst. Pacienti tak už nemusejí bezmocně kroužit po okolí a část budovy je vyhrazena i pro zaměstnance.

Břetislav Riger, náměstek primátora Ostravy: "250 míst je určeno pro personál nemocnice. nahoře jsou 3 podlaží, kde je 215 míst určených pro návštěvníky nemocnice a patrně to bude i pro rezidenty." 

Celá stavba je unikátní zvolenými materiály, když kombinuje beton a kortenovou ocel, která bude ještě několik let měnit vzhled.

Pavla Olšáková, architektka: "Fasáda je navržena profilovaná a poměrně složitá, abychom rozbili tu velkou plochu a masu, kterou by ten parkovací dům představoval." 

Do přízemí parkovacího domu se přestěhuje nemocniční lékárna a jsou v něm připraven i další prostory pro drobné prodejny a služby. Provoz budovy, včetně parkovacího systému, zajišťují Ostravské komunikace.


Michal Hrubý, ředitel ostravských komunikací:
"V rámci zkušebního provozu budou pro parkování využívána všechna nadzemní podlažní a podzemí bude prozatím uzavřeno." 

Parkování bude v domě možné od 15. června. V průběhu prázdnin bude instalován parkovací systém a pak už bude stání zpoplatněno podle ceníku. Platit bude možné kartou i penězi. 

---

VÍTĚZ PODOBY OPAVSKÉ BREDY BUDE VYHLÁŠEN V PÁTEK

Opava před časem vyhlásila veřejný soutěžní dialog na architektonické řešení a využití bývalého obchodního domu Breda. V pátek proběhne slavnostní vyhlášení s možností rozhovorů s vítězem i členy poroty.

HC OCELÁŘI JSOU NEJLEPŠÍM EVROPSKÝM HOKEJOVÝM KLUBEM

Mistrovský tým české extraligy Třinec byl vyhlášen nejlepším evropským hokejovým klubem roku. Alliance, která kluby i jednotlivce vyhlašuje, sdružuje 107 evropských hokejových klubů. Třinec letos získal popáté za sebou extraligový titul.

---

Hlavní je udělat cokoliv, radí budoucí zdravotnice

První pomoc by měl umět poskytnout každý. To je myšlenka, kterou se žákům novojičínských základních škol snaží vštípit studentky oboru praktická sestra. Kurzy pro děti pořádá jejich Mendelova střední škola řadu let

Střep zaražený v dlani a kolem spousta krve. Návod, jak v takovém případě poskytnout první pomoc, včetně praktického nácviku, získali osmáci z novojičínské Základní školy Tyršova, kteří se zúčastnili školení pod vedením studentek prvního ročníku zdravotnické části Mendelovy střední školy.

Natálie Bezděková, studentka oboru praktická sestra, Mendelova SŠ: “Například jsme ukazovali, jak ošetřit ránu, když je v ní střep nebo jiný předmět, nebo tepenné krvácení a podobné věci. Pak jsme ukazovali ve vedlejší třídě i zlomeniny, takže dlahy a takové různé věci, se kterýma se můžou v běžném životě setkat.”

Hana Dorazilová, studentka oboru praktická sestra, Mendelova SŠ: “Ať se děti nebojí pomoc, ať udělají cokoliv, tak to bude dobré, než kdyby to ignorovaly. Hlavní je něco udělat, ať už zavoláte záchranku nebo jenom někomu řeknete, ať pomůže, tak je to ta první pomoc, kterou musíme každý udělat.”

žáci Základní školy Tyršova, účastníci kurzu první pomoci:

“Normálně jsem si myslela, že když je v rámě zaražený střep, že se to vytáhne a obváže se to. Akorát že se to nevytahuje a obvazuje se to celé.”

“Zaujalo mě to, jaký rozdíl mezi tím, když se resuscituje dítě a když dospělý.”

“Zajímavé bylo dozvědět se, jak ztlakovat tu ránu, ať krev nestříká, a jak to obvázat.”

Zora Arnoštová, učitelka Mendelovy střední školy: “Tato akce probíhá ve spolupráci s městem Nový Jičín. Město má také zájem na tom, aby se žáci základních škol vzdělávali a rozvíjeli se dovednosti o první pomoci.”

Kurzy první pomoci pro žáky osmých tříd pořádají v Mendelově střední škole už řadu let a určitě vidí smysl v tom, pokračovat dál.

---

Nemocnice v Havířově dokončila modernizaci rehabilitace

Třináct měsíců trvala komplexní rekonstrukce ambulantní rehabilitace v havířovské nemocnici. Kraj modernizaci podpořil 65 miliony korun. Součástí je i nový bazén.

Havířovská nemocnice byla postavena v roce 1969. Chyběla jí ale ambulantní rehabilitace. Ta byla nakonec provizorně umístěna do suterénu. Tam zůstala až do dnešní doby. Komplexní modernizací prošla až nyní.

Norbert Schellong, ředitel Nemocnice Havířov: "V celkové částce asi 71 milionů korun se nám podařilo veškeré prostory zrekonstruovat. Od vzduchotechniky, elektroinstalace, vodoinstalace, ale dát tomu i ten šmrnc, který pacienti ve 21. století od rehabilitace očekávají a potřebují. Denně tady chodí kolem 500 až 600 pacientů."

Kraj podpořil rekonstrukci 65 miliony korun.

Josef Bělica (ANO), hejtman MSK: “Výsledek je úžasný, ta rekonstrukce se opět povedla. Prostory jsou opravdu nádherné oproti tomu, co tady bylo. Dokonce je zprovozněný bazén po více než deseti letech, takže z toho mám obrovskou radost.”

Nemocnice při modernizaci myslela i na detaily.

Mirka Crhánová, primářka rehabilitace: "Co se týče výukových tapet, tak za to jsem strašně ráda, protože ráda ukazuji pacientům na obrázcích, ať ví, v čem je problém, co můžeme udělat, co už nemůžeme.”

Asi největší radost má nemocnice z nového bazénu, jehož součástí je i závěsný systém pro manipulaci.

anketa: "Je to tady super, rozhodně lepší, modernější, pohodlnější.”

---

MS KRAJ ROZDĚLÍ 22 MIL. KČ NA ROZVOJOVÉ PROJEKTY OBCÍ

Téměř 22 milionů korun rozdělí Moravskoslezský kraj na rozvojové projekty obcí Osoblažska a Vítkovska. Letos si na krajskou dotaci sáhne 8 obcí.

Josef Bělica (ANO), hejtman MS kraje: “Osobně nemám rád označení jako znevýhodněnou lokalitu, protože to má negativní konotace, ale myslím si, že by obce, které jsou vzdálenější od sídel - od obcí s rozšířenou působností, by měl vypadat hezky a měly by motivovat lidi k tomu, aby tam žili. V MS kraji takové oblasti máme a my je intenzivně podporujeme.”

---

Novou tatrováckou knihou provází rozšířená realita

Historie vozidel Tatra je zajímavá sama o sobě a Muzeum nákladních automobilů této značky v Kopřivnici se těší velkému zájmu. Jde o moderní expozici, kterou si návštěvníci procházejí za asistence mobilní aplikace, která jim poskytuje velké množství informací a obrazových dokumentů. A stejně moderně je pojata také nová kniha Síla Tatra, kterou rovněž doplnila interaktivní aplikace.

Autoři původně zamýšleli napsat stručný průvodce, který by návštěvníky provázel jednotlivými exponáty v muzeu a mohli si ho odnést domů. 

Radomír Smolka, autor knihy, člen představenstva Tatra Trucks: “Příběh vzniku tenhle knížky je poměrně zajímavý, protože to vznikal postupně ten nápad. Vůbec to nebylo v plánu, ale když jsme začali s lidmi z Muzea Novojičínska a s lidmi z Profure zpracovávat vůbec expozici tady toho krásného Muzea nákladních aut, k tomu vznikaly doprovodné plachty, které tady všude visí a takový cíl byl: Připrav prosím tě nějaký menší průvodce, abychom ho mohli rozdávat a ti návštěvníci si ho mohli vzít a mohli se procházet tím muzeem. Jenomže ta historie výroby nákladních aut v Tatře je tak rozsáhlá, že já jsem se rozepsal a najednou z toho bylo několik stovek stran textu a padlo rozhodnutí, že z toho vznikne teda knížka, která je unikátní v několika ohledech. Je unikátní v tom, že takhle obsáhlá knížka o historii výroby užitkových a nákladních vozidel Tatra ještě nevznikla, protože ty předchozí publikace se věnovaly primárně výrobě osobních aut. Unikátní je i tím svým rozsahem. Je to 580 stran textu, ale ta knížka je tištěna na velmi kvalitním papíru a točí se právě kolem těch exponátů, které tady máme a které mapují tu historii. Takže všechny ty exponáty, které tady muzeu Tatry jsou, tak vlastně kolem nich se točí ten příběh a jsou všechny nafocené v jednom duchu, jedou jedním směrem, takže v tom je ta kniha velmi unikátní. Krásně nasvícené, krásně barevně upravené fotky.”

Čtenáři mohou při prohlížení knihy využít rozšířenou realitu.

Zdeněk Miček, spoluautor knihy, Profure Technologies: “Já myslím, že bych měl začít asi tím, že s panem Smolkou byla ta spolupráce docela specifická v tom, že původní zadání bylo někde ke 200 stranám a skončili jsme na 550. Ale ono to má docela zajímavý příběh. 550 je v podstatě volnoběh motoru Tatra T148, která mimo jiné je vyfocená a je součástí expozice nákladních automobilů v Tatře v Kopřivnici, takže se bavíme o průvodci této expozice. Takže v tom bych řekl, že ta spolupráce byla fakt náročná, protože jsme ten kontent tlačili na minimum a díky tomu nám samozřejmě pomohla i technologická nástavba rozšířené reality, kde si v podstatě ten majitel knížky, ten čtenář může dále tou nástavbou prohlížet další kontent. Takže v tuhle chvíli se bavíme, že ta kniha má 550 stran, ale digitálního obsahu má třeba dalších 200 či 300 stran. Takže ta publikace je určitě rozsáhlá a není to určitě na jednodenní čtení a díky tomu, že jsme dělali takhle rozsáhlou publikaci, tak jsme společně s panem Tomášem Magnuskem a panem Jiřím Hromadou, coby dabérem, namluvili voiceover k této knize. Čtenáři, když si to budou prohlížet, tak si můžou pohodlně poslouchat tady tuto audio stopu, která je spjata pouze s touhle knihou, nebude k dispozici na jiných platformách, takže člověk si musí stáhnout aplikaci, zakoupit si knihu a naskenovat si jednotlivé stránky. Takže jednoduše řečeno, musím ji pročíst, abych získal tu audio stopu."

Kmotrem slavnostního křtu byl herec Vladimír Kratina proslavený jako filmový řidič osmikolové Tatry a zvaný Drtikol.

---

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-polar-12-06-2024-16-00