Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy VÍKEND

  • Výběr hlavních událostí týdne
  • Galerie Plato je mezi nejvýznamnějšími stavbami Evropy
  • Protest proti stavbě továrny v Dolní Lutyni neslábne
  • V mošnovské zóně vyrůstá továrna na vinuté vodiče
  • Obchvat Komárova má pravomocné územní rozhodnutí
  • První moduly nového pavilonu KHN už dorazily
  • V Bělském lese bude nové pumptrackové hřiště

Galerie Plato je mezi nejvýznamnějšími stavbami Evropy

Zdařilá rekonstrukce bývalých městských Jatek a jejich přeměna na Galerii Plato v Ostravě už získala řadu nejrůznějších ocenění. Nyní je ale ve hře i o to nejvýznamnější. Plato totiž bylo vybráno do užšího kola Cen Evropské unie, kde své stavby přihlásilo 38 zemí.

Rekonstrukce a přeměna bývalých městských Jatek v Ostravě na Galerii Plato skončila v roce 2022. Autorem projektu je polský architekt Robert Konieczny a investorem byla Ostrava. Dílo začala okamžitě sbírat odborná ocenění. Například v rámci tzv. Památkářských Oskarů získalo hned dvě ocenění nebo na Grand Prix Architektů vyhrálo modrou kostku. Nyní se dokonce Plato dostalo do užšího výběru Cen Evropské unie.

Marek Pokorný, ředitel Plato Ostrava: "Jsou to ocenění, která jdou primárně z odborné obce, tzn. z hlediska rekonstrukce, architektury, podoby toho našeho nového sídla. Jsme maximálně spokojeni."

V prvním kole se o prestižní Cenu Evropské unie Miese van der Roheho za současnou architekturu utkalo 362 staveb ze 38 zemí Evropy. Z nich bylo vybráno 40 nejlepších, které jsou ve 20 zemích. Českou republiku reprezentovalo 9 staveb

Lucie Baránková-Vilamová, náměstkyně primátora Ostravy: "Poslední novinkou je, že se Plato dostalo do užšího výběru mezi 40 nejlepších staveb. To vyhlášení bude zanedlouho, tak uvidíme, jestli budeme mít ještě vetší radost." 

Objekty hodnotila sedmičlenná porota. Ta nyní vybrané stavby osobně navštíví a v dubnu pak v Barceloně vyhlásí vítěze. Ten získá nejen prestižní cenu, ale také významné finanční ohodnocení. 

---

Protest proti stavbě továrny v Dolní Lutyni neslábne

Kulturní dům v Dolní Lutyni znovu naplnili občané nespokojení s plánovanou stavbou továrny v obci. Vadí jim zabírání úrodné půdy a rozdělení vesnice, ale taky to, že stále nevědí, kdo je investorem. Spíš než pro odpovědi na otázky přišli na pondělní setkání protestovat.

Obyvatelé Dolní Lutyně a Věřňovic měli v pondělí další možnost setkat se s představiteli kraje i státu. Toto setkání se konalo už podruhé. Cílem zástupců kraje bylo ukázat občanům, jaká pozitiva investice do stavby továrny přinese.

Šárka Šimoňáková (ANO), náměstkyně hejtmana Moravskoslezského kraje: „Pro nás je důležité transparentně jednat s občany a brát si z toho informace, jaké kompenzace by jim vyhovovaly, abychom mohli minimalizovat dopady případné výstavby.“

Podle místních občanů ale kompenzace žádný problém nevyřeší a továrnu na poli mezi Dolní Lutyní a Věřňovicemi zkrátka nechtějí.

anketa, obyvatelé obce: „Kdo tady nebydlí, ten si nedokáže vůbec představit, co to všechno bude znamenat pro nás pro lidi, pro zvířata…“

anketa, obyvatelé obce: „Rozdělí tím vesnici, protože Věřňovice jsou součástí Dolní Lutyně. Nehledě na to, že je to úrodná půda, jedna z posledních v tomto kraji. Tohle se nedá vykompenzovat.“

V minulém týdnu zastupitelé obce jednohlasně schválili vyhlášení místního referenda. Jeho otázkou bude, jestli lidé souhlasí s podáním námitek proti stavbě továrny, a zároveň proti aktualizaci Zásad územního rozvoje, která plochu továrny vytyčuje.

Pavel Buzek (STAN), starosta Dolní Lutyně: „Já se obávám, že pokud se nedozvíme, jak dopadlo referendum, jak dopadlo vyhodnocení toho prostoru, a pokud nebude známo jméno konkrétního investora, tak si myslím, že to bude pořád takové hodně o ničem.“

Situace by se mohla posunout v červnu, konkrétně v termínu voleb do Evropského parlamentu, kdy se místní referendum uskuteční.

---

V mošnovské zóně vyrůstá továrna na vinuté vodiče

Jak už jsme vás informovali, Ostravě se podařilo přilákat do mošnovské průmyslové zóny důležitého investora. Jde o italskou společnost IRČE, která patří mezi přední světové výrobce vinutých vodičů pro nejrůznější stroje. Závod rychle roste a na podzim by už v něm mělo pracovat téměř 100 lidí.

Ostravě se v roce 2021 podařilo prodat v průmyslové zóně Mošnov pozemky italské společnosti IRCE. Loni se pak na 20 000 čtverečních metrech začala stavět továrna na výrobu vodičů na vinutí z mědi a hliníku.

Josef Bělica (ANO), hejtman MS kraje: "Je to typ investora, který bychom v kraji chtěli. Investice kraji pomůže, a to především proto, že to je investice do oboru s vysokou přidanou hodnotou."

Jan Dohnal (ODS), primátor Ostravy: "Ta průmyslová zóna je velmi výhodná, protože je tam letiště, velký železniční terminál, je to napojené na dálnici, je to kousek od Ostravy. Logistické umístění předurčuje, že ta zóna bude úspěšná a ona je úspěšná." 

Vinuté vodiče se využívají pro elektrické stroje - nejčastěji elektromotory, generátory nebo např. transformátory. Výrobní zařízení bude obsluhovat 60 - 90 pracovníků z nichž většinou půjde o operátory. 

Filippo Casadio, předseda skupiny IRCE: "Podle analytiků trhu bude v příštím desetiletí poptávka v našem segmentu exponenciálně růst. Investice v České republice nabízí naší skupině možnost co nejlépe využít výrobní kapacity k rychlé a efektivní reakci na rostoucí poptávku na trhu, kterou přechod na elektřinu vyvolá. Kromě toho má investice v Mošnově několik strategických výhod, jako je poloha v srdci Evropy a v blízkosti významných zákazníků, vynikající infrastruktura a dopravní spojení."

Strategická průmyslová zóna má rozlohu zhruba 200 hektarů a je součástí průmyslového areálu o celkové ploše 292 hektarů. V současnosti je v zóně zaměstnáno přibližně 4700 lidí.

Jan Dohnal (ODS), primátor Ostravy: "Průmyslová zóna vznikla v místě bývalého vojenského brownfieldu přímo před prostorem letiště. Naplněnost je dneska velmi slušná a rozvojových území tam prudce ubývá. Jako město tam aktuálně máme posledních 50 hektarů, které jsou ve stavu stoprocentní připravenosti. Aktuálně se je snažíme udat na trhu. Myslím si, že v brzké době oznámíme posun v této záležitosti."

Nová továrna společnosti IRCE chce výrobu zahájit na podzim letošního rou. Investice dosahuje necelé miliardy korun. 

---

Obchvat Komárova má pravomocné územní rozhodnutí

Jižní obchvat Komárova už má pravomocné územní rozhodnutí. Tato dopravní stavba je klíčová nejen pro Opavu, ale zejména pro západní část Moravskoslezského kraje.

Už za 4 roky by se mohl začít stavět dlouho očekávaný jižní obchvat Komárova. Šestikilometrový úsek za více než 2 miliardy korun je poslední velkou silniční stavbou na silnici I/11 ve směru na Ostravu, která zatím neměla platné územní rozhodnutí.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Na tuto stavbu se čekalo desítky let. Nabytí právní moci územního rozhodnutí bylo v březnu letošního roku a samotná stavba by mohla být vysoutěžena v roce 2027."

Silnicí projede denně na 20 tisíc aut včetně nákladních a kamionů. Navíc u železničního přejezdu se tvoří ve špičku dlouhé kolony aut z obou stran, a to v případě, že jede vlak.

anketa: projíždějící řidiči: “Jak bude obchvat, tak to bude bezvadné samozřejmě.”((( Budu rád. Pro řidiče je to vždycky dobré.))))

“Jezdím tady docela často, ale obchvat se vždycky hodí. Už teď, že je vlastně obchvat Opavy celkově, tak tady toto bude jenom napojení a bude to zrychlení a bude to výhodnější.”

Ředitelství silnic a dálnic už intenzivně pracuje na dokumentaci pro stavební povolení.

Martin Dostál, tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57: “My očekáváme, že po vydání stavebního povolení by mohly začít výkupy pozemků. Uvidíme jak se nám bude dařit." 

Současněs jižním obchvatem Komárova se začne stavět i severní obchvat sousedních Nových Sedlic.

---

První moduly nového pavilonu KHN už dorazily

Do další fáze se uplynulý týden posunula výstavba nového pavilonu chirurgických oborů Karvinské hornické nemocnice (KHN). Na připravenou základovou desku začínají stavaři ukládat jednotlivé moduly. Vznikne tak zázemí pro operace nádorových onemocnění prsu, jednodenní chirurgii a laparoskopické výkony.

Není to první výstavba modulárním způsobem, tento způsob zvolila Karvinská hornická nemocnice už v roce 2020.

Tomáš Canibal, ředitel KHN: "V roce 2020 jsme postavili třípodlažní budovu, ta výstavba se nám osvědčila, budova funguje perfektně jak z hlediska prostředí, tak z hlediska energetických náročností a podobně, takže ten důvod byl jednoznačný. Rychlost je zásadním faktorem pro č jsme se rozhodli pro tento typ stavby. "

Pavilon bude dvoupodlažní. První patro bude obsahovat oddělení s 25 lůžky. Ve druhém se počítá s operačním sálem provázaným na stávající chirurgické a operační zázemí nemocnice.

Tomáš Canibal, ředitel KHN: "Tu první fázi máme za sebou, je připravena základová deska a měly by se navážet moduly prvního podlaží, ve kterém bude chirurgické oddělení.”

Celkem se tato dvě podlaží budou skládat ze 60 modulů.

Pavel Půta, projektový manažer: "Co se týká techniky provádění modulárních systémů - moduly, které se dováží, tak se dováží po dvou na kamionu, váží od pěti do osmi tun. Musí být spočítaný základový pás a pak se to dorovnává malými ocelovými destičkami do úplné roviny podle geodetického zaměření."


Stavbu by Karvinská hornická nemocnice měla převzít v polovině července, na konci července má už naplánovány první operační výkony.

---

V Bělském lese bude nové pumptrackové hřiště

V Bělském lese aktuálně probíhá revitalizace hlučné a technicky nevyhovující pumptrackové dráhy. Nové hřiště bude tišší a bude mít větší využití. Stavební práce by měly být hotovy do konce června.

Skateboardiské, koloběžkáři, longboardisté, in-line bruslaři nebo bikeři. Ti všichni budou moct využívat nové pumptrackové hřiště, které vzniká mezi ulicemi Zdeňka Chalabaly a Dr. Šavrdy v Bělském lese. Jedná se o revitalizaci starého, již nevyhovujícího, pumptracku.

Otakar Šimík (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Jih: „Rozdíl oproti předchozímu pumptracku modulárnímu je ten, že základ tvoří zhutněná hlína a kamenivo a povrch bude pokrytý asfaltovou směsí.“

Dobrou zprávou pro obyvatele okolí je fakt, že díky technologii stavby bude nové hřiště o mnoho tišší než jeho předchůdce.

David Chrapek, realizátor stavby: „Určitě by to mohlo být jedno z největších v Ostravě. My máme postavený pumptrack v Bartovicích, nějaké tady lokální pumptracky jsou, ale stále ještě je to v rozkvětu.“

Podstatou jízdy na pumptracku je pracování s váhou těla.

Otakar Šimík (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Jih: „V podstatě to je to pumpování, takže když budete správně pumpovat, tak projedete celou dráhu, aniž byste šlápli do pedálů. Pumptracková dráha by měla být hotová do konce června, ale uvidíme podle počasí, jestli bude všechno dobré, tak by mohlo být hotovo už začátkem. Ale do léta to bude, na prázdniny to děti budou mít hotové.“

Celkem bude revitalizace dráhy obvod stát 4,5 milionů korun.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy VÍKEND
01. května 2024, 16:00

Galerie Plato je mezi nejvýznamnějšími stavbami Evropy

Zdařilá rekonstrukce bývalých městských Jatek a jejich přeměna na Galerii Plato v Ostravě už získala řadu nejrůznějších ocenění. Nyní je ale ve hře i o to nejvýznamnější. Plato totiž bylo vybráno do užšího kola Cen Evropské unie, kde své stavby přihlásilo 38 zemí.

Rekonstrukce a přeměna bývalých městských Jatek v Ostravě na Galerii Plato skončila v roce 2022. Autorem projektu je polský architekt Robert Konieczny a investorem byla Ostrava. Dílo začala okamžitě sbírat odborná ocenění. Například v rámci tzv. Památkářských Oskarů získalo hned dvě ocenění nebo na Grand Prix Architektů vyhrálo modrou kostku. Nyní se dokonce Plato dostalo do užšího výběru Cen Evropské unie.

Marek Pokorný, ředitel Plato Ostrava: "Jsou to ocenění, která jdou primárně z odborné obce, tzn. z hlediska rekonstrukce, architektury, podoby toho našeho nového sídla. Jsme maximálně spokojeni."

V prvním kole se o prestižní Cenu Evropské unie Miese van der Roheho za současnou architekturu utkalo 362 staveb ze 38 zemí Evropy. Z nich bylo vybráno 40 nejlepších, které jsou ve 20 zemích. Českou republiku reprezentovalo 9 staveb

Lucie Baránková-Vilamová, náměstkyně primátora Ostravy: "Poslední novinkou je, že se Plato dostalo do užšího výběru mezi 40 nejlepších staveb. To vyhlášení bude zanedlouho, tak uvidíme, jestli budeme mít ještě vetší radost." 

Objekty hodnotila sedmičlenná porota. Ta nyní vybrané stavby osobně navštíví a v dubnu pak v Barceloně vyhlásí vítěze. Ten získá nejen prestižní cenu, ale také významné finanční ohodnocení. 

---

Protest proti stavbě továrny v Dolní Lutyni neslábne

Kulturní dům v Dolní Lutyni znovu naplnili občané nespokojení s plánovanou stavbou továrny v obci. Vadí jim zabírání úrodné půdy a rozdělení vesnice, ale taky to, že stále nevědí, kdo je investorem. Spíš než pro odpovědi na otázky přišli na pondělní setkání protestovat.

Obyvatelé Dolní Lutyně a Věřňovic měli v pondělí další možnost setkat se s představiteli kraje i státu. Toto setkání se konalo už podruhé. Cílem zástupců kraje bylo ukázat občanům, jaká pozitiva investice do stavby továrny přinese.

Šárka Šimoňáková (ANO), náměstkyně hejtmana Moravskoslezského kraje: „Pro nás je důležité transparentně jednat s občany a brát si z toho informace, jaké kompenzace by jim vyhovovaly, abychom mohli minimalizovat dopady případné výstavby.“

Podle místních občanů ale kompenzace žádný problém nevyřeší a továrnu na poli mezi Dolní Lutyní a Věřňovicemi zkrátka nechtějí.

anketa, obyvatelé obce: „Kdo tady nebydlí, ten si nedokáže vůbec představit, co to všechno bude znamenat pro nás pro lidi, pro zvířata…“

anketa, obyvatelé obce: „Rozdělí tím vesnici, protože Věřňovice jsou součástí Dolní Lutyně. Nehledě na to, že je to úrodná půda, jedna z posledních v tomto kraji. Tohle se nedá vykompenzovat.“

V minulém týdnu zastupitelé obce jednohlasně schválili vyhlášení místního referenda. Jeho otázkou bude, jestli lidé souhlasí s podáním námitek proti stavbě továrny, a zároveň proti aktualizaci Zásad územního rozvoje, která plochu továrny vytyčuje.

Pavel Buzek (STAN), starosta Dolní Lutyně: „Já se obávám, že pokud se nedozvíme, jak dopadlo referendum, jak dopadlo vyhodnocení toho prostoru, a pokud nebude známo jméno konkrétního investora, tak si myslím, že to bude pořád takové hodně o ničem.“

Situace by se mohla posunout v červnu, konkrétně v termínu voleb do Evropského parlamentu, kdy se místní referendum uskuteční.

---

V mošnovské zóně vyrůstá továrna na vinuté vodiče

Jak už jsme vás informovali, Ostravě se podařilo přilákat do mošnovské průmyslové zóny důležitého investora. Jde o italskou společnost IRČE, která patří mezi přední světové výrobce vinutých vodičů pro nejrůznější stroje. Závod rychle roste a na podzim by už v něm mělo pracovat téměř 100 lidí.

Ostravě se v roce 2021 podařilo prodat v průmyslové zóně Mošnov pozemky italské společnosti IRCE. Loni se pak na 20 000 čtverečních metrech začala stavět továrna na výrobu vodičů na vinutí z mědi a hliníku.

Josef Bělica (ANO), hejtman MS kraje: "Je to typ investora, který bychom v kraji chtěli. Investice kraji pomůže, a to především proto, že to je investice do oboru s vysokou přidanou hodnotou."

Jan Dohnal (ODS), primátor Ostravy: "Ta průmyslová zóna je velmi výhodná, protože je tam letiště, velký železniční terminál, je to napojené na dálnici, je to kousek od Ostravy. Logistické umístění předurčuje, že ta zóna bude úspěšná a ona je úspěšná." 

Vinuté vodiče se využívají pro elektrické stroje - nejčastěji elektromotory, generátory nebo např. transformátory. Výrobní zařízení bude obsluhovat 60 - 90 pracovníků z nichž většinou půjde o operátory. 

Filippo Casadio, předseda skupiny IRCE: "Podle analytiků trhu bude v příštím desetiletí poptávka v našem segmentu exponenciálně růst. Investice v České republice nabízí naší skupině možnost co nejlépe využít výrobní kapacity k rychlé a efektivní reakci na rostoucí poptávku na trhu, kterou přechod na elektřinu vyvolá. Kromě toho má investice v Mošnově několik strategických výhod, jako je poloha v srdci Evropy a v blízkosti významných zákazníků, vynikající infrastruktura a dopravní spojení."

Strategická průmyslová zóna má rozlohu zhruba 200 hektarů a je součástí průmyslového areálu o celkové ploše 292 hektarů. V současnosti je v zóně zaměstnáno přibližně 4700 lidí.

Jan Dohnal (ODS), primátor Ostravy: "Průmyslová zóna vznikla v místě bývalého vojenského brownfieldu přímo před prostorem letiště. Naplněnost je dneska velmi slušná a rozvojových území tam prudce ubývá. Jako město tam aktuálně máme posledních 50 hektarů, které jsou ve stavu stoprocentní připravenosti. Aktuálně se je snažíme udat na trhu. Myslím si, že v brzké době oznámíme posun v této záležitosti."

Nová továrna společnosti IRCE chce výrobu zahájit na podzim letošního rou. Investice dosahuje necelé miliardy korun. 

---

Obchvat Komárova má pravomocné územní rozhodnutí

Jižní obchvat Komárova už má pravomocné územní rozhodnutí. Tato dopravní stavba je klíčová nejen pro Opavu, ale zejména pro západní část Moravskoslezského kraje.

Už za 4 roky by se mohl začít stavět dlouho očekávaný jižní obchvat Komárova. Šestikilometrový úsek za více než 2 miliardy korun je poslední velkou silniční stavbou na silnici I/11 ve směru na Ostravu, která zatím neměla platné územní rozhodnutí.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Na tuto stavbu se čekalo desítky let. Nabytí právní moci územního rozhodnutí bylo v březnu letošního roku a samotná stavba by mohla být vysoutěžena v roce 2027."

Silnicí projede denně na 20 tisíc aut včetně nákladních a kamionů. Navíc u železničního přejezdu se tvoří ve špičku dlouhé kolony aut z obou stran, a to v případě, že jede vlak.

anketa: projíždějící řidiči: “Jak bude obchvat, tak to bude bezvadné samozřejmě.”((( Budu rád. Pro řidiče je to vždycky dobré.))))

“Jezdím tady docela často, ale obchvat se vždycky hodí. Už teď, že je vlastně obchvat Opavy celkově, tak tady toto bude jenom napojení a bude to zrychlení a bude to výhodnější.”

Ředitelství silnic a dálnic už intenzivně pracuje na dokumentaci pro stavební povolení.

Martin Dostál, tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57: “My očekáváme, že po vydání stavebního povolení by mohly začít výkupy pozemků. Uvidíme jak se nám bude dařit." 

Současněs jižním obchvatem Komárova se začne stavět i severní obchvat sousedních Nových Sedlic.

---

První moduly nového pavilonu KHN už dorazily

Do další fáze se uplynulý týden posunula výstavba nového pavilonu chirurgických oborů Karvinské hornické nemocnice (KHN). Na připravenou základovou desku začínají stavaři ukládat jednotlivé moduly. Vznikne tak zázemí pro operace nádorových onemocnění prsu, jednodenní chirurgii a laparoskopické výkony.

Není to první výstavba modulárním způsobem, tento způsob zvolila Karvinská hornická nemocnice už v roce 2020.

Tomáš Canibal, ředitel KHN: "V roce 2020 jsme postavili třípodlažní budovu, ta výstavba se nám osvědčila, budova funguje perfektně jak z hlediska prostředí, tak z hlediska energetických náročností a podobně, takže ten důvod byl jednoznačný. Rychlost je zásadním faktorem pro č jsme se rozhodli pro tento typ stavby. "

Pavilon bude dvoupodlažní. První patro bude obsahovat oddělení s 25 lůžky. Ve druhém se počítá s operačním sálem provázaným na stávající chirurgické a operační zázemí nemocnice.

Tomáš Canibal, ředitel KHN: "Tu první fázi máme za sebou, je připravena základová deska a měly by se navážet moduly prvního podlaží, ve kterém bude chirurgické oddělení.”

Celkem se tato dvě podlaží budou skládat ze 60 modulů.

Pavel Půta, projektový manažer: "Co se týká techniky provádění modulárních systémů - moduly, které se dováží, tak se dováží po dvou na kamionu, váží od pěti do osmi tun. Musí být spočítaný základový pás a pak se to dorovnává malými ocelovými destičkami do úplné roviny podle geodetického zaměření."


Stavbu by Karvinská hornická nemocnice měla převzít v polovině července, na konci července má už naplánovány první operační výkony.

---

V Bělském lese bude nové pumptrackové hřiště

V Bělském lese aktuálně probíhá revitalizace hlučné a technicky nevyhovující pumptrackové dráhy. Nové hřiště bude tišší a bude mít větší využití. Stavební práce by měly být hotovy do konce června.

Skateboardiské, koloběžkáři, longboardisté, in-line bruslaři nebo bikeři. Ti všichni budou moct využívat nové pumptrackové hřiště, které vzniká mezi ulicemi Zdeňka Chalabaly a Dr. Šavrdy v Bělském lese. Jedná se o revitalizaci starého, již nevyhovujícího, pumptracku.

Otakar Šimík (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Jih: „Rozdíl oproti předchozímu pumptracku modulárnímu je ten, že základ tvoří zhutněná hlína a kamenivo a povrch bude pokrytý asfaltovou směsí.“

Dobrou zprávou pro obyvatele okolí je fakt, že díky technologii stavby bude nové hřiště o mnoho tišší než jeho předchůdce.

David Chrapek, realizátor stavby: „Určitě by to mohlo být jedno z největších v Ostravě. My máme postavený pumptrack v Bartovicích, nějaké tady lokální pumptracky jsou, ale stále ještě je to v rozkvětu.“

Podstatou jízdy na pumptracku je pracování s váhou těla.

Otakar Šimík (ANO), místostarosta MOb Ostrava-Jih: „V podstatě to je to pumpování, takže když budete správně pumpovat, tak projedete celou dráhu, aniž byste šlápli do pedálů. Pumptracková dráha by měla být hotová do konce června, ale uvidíme podle počasí, jestli bude všechno dobré, tak by mohlo být hotovo už začátkem. Ale do léta to bude, na prázdniny to děti budou mít hotové.“

Celkem bude revitalizace dráhy obvod stát 4,5 milionů korun.

---

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-vikend-01-05-2024-16-00