Studuj u nás
- Magazín o školství a vzdělávání vám také poradí s výběrem školy a studijního oboru
- Setkání škol na cestě k učící se organizaci na Sepetné
- Středoškoláci repasovali historický parní stroj
- Dosečný věnec nabídl zábavu pro celou rodinu
Dobrý den, i po prázdninách pro vás máme další díl školního magazínu TV Polar Studuj u nás. Začneme setkáním zástupců dvaceti škol na Sepetné, ukážeme vám parní stroj repasovaný středoškoláky a nakonec navštívíme rodinný festival v Opavě.
Setkání škol na cestě k učící se organizaci na Sepetné
Setkání k transformačnímu projektu MS kraje na podporu vzdělávání se týkalo transformace škol na učící se organizace.
Petr Nehasil, ředitel KVIC: „Učící se škola je systémová změna ve škole, která spočívá v naprosté změně kultury ve škole. Tak, jako se učí děti, musí se učit dneska už i učitelé spolu, neustále spolu komunikovat, bavit se o vzdělávacích pokročí svých žáků, plánovat výuku, vzájemně se podporovat a vlastně celé ta aktivita spočívá v tom, aby ve škole bylo podnětné prostředí pro učení, bezpečné prostředí pro dialog se žáky a celkově, aby žáci chodili do školy rádi. V rámci projektu můžeme podporovat pouze 20 škol, máme v projektu základní i střední školy a je to proces velmi náročný, nicméně má v sobě prvky udržitelnosti, to znamená to, co my se tady učíme, se postupně dostává i do těch škol ostatních.“
Jedná se o unikátní aktivitu, která výrazně posiluje pedagogický leadership, akcentuje důraz na kvalitu výuky a připravuje školy a pedagogy na implementaci rychlých změn, které školství i celou společnost čekají.
Romana Cieslarová, ředitelka Gymnázia Třinec: „Velkou pomocí pro školu je spolupráce s externím mentorem, protože je to v podstatě odborník na školskou problematiku, který má schopnost dívat se na život naší školy zvenčí a možná ve chvíli, kdy úplně nevíme kudy kam, tak nám pomáhá, abychom si sami dokázali hledat vlastní cesty, a provází nás tou změnou, která není vždycky jednoduchá. Některé změny opravdu bolí.“
Lukáš Kramný, ředitel ZŠ Kravaře: „Cítili jsme velkou potřebu něco změnit a rozhodně jsme se chtěli ve škole mnohem více bavit o kvalitě pedagogické práce a tenhle projekt nám nabídl jakousi platformu, kde jsme mohli diskuzi rozvést. Co už se podařilo změnit? Za ty dva roky toho je opravdu hodně. Takovou nejdůležitější změnou je, že jsme si opravdu nějak definovali, co to je ten standard kvality alespoň na naší škole. Víme, co ta kvalitní pedagogická práce obnáší, snažíme se to vzájemně dodržovat, tak to je pro nás jako velká změna, byla to dlouhá cesta.“
A základní škola Kravaře si v rámci projektu vytvořila i nové motto:
Lukáš Kramný, ředitel ZŠ Kravaře: „Společně tvoříme, společně rosteme.“
Středoškoláci repasovali historický parní stroj
Unikátní příklad spolupráce mezi firmou a střední školou jsme zaznamenali v Ostravě – Vítkovicích. Na zdejší Střední průmyslové škole učitelé a žáci společnými silami repasovali historický parní stroj. A po dvou letech ho mohli slavnostně nastartovat.
Tak to je on. Více než sto let starý parní stroj přivezený z Belgie. Žáci na jeho rekonstrukci pracovali dva a půl roku mimo vyučovací hodiny a toto je výsledek.
Tomáš Řežáb, ředitel SPŠ Ostrava – Vítkovice: „Je to mnoho hodin práce, různé, strojařské – soustružení, frézování, nýty, spoje, opravdu hodně práce.“
Petr Salvet, jednatel, Vyncke Frýdek-Místek: „Ta práce byla fantastická, byla to práce jednak mistrů odborné výuky a potom studentů, kteří to dělali očividně s radostí a odvedli opravdu dokonalé dílo.“
A jak takový historický stroj vlastně funguje?
Luděk Fleišman, učitel SPŠ Ostrava – Vítkovice: „Napustíme vodu do parního stroje, potom zatopíme, počkáme až nám stoupne tlak, vytvoří se pára, tu potom vypustíme ventilem a následně přes parní stroj, který nám roztočí soukolí.“
Parní stroj si můžete prohlédnout i vy, protože bude vystaven v Zemědělském muzeu v Dolních Vítkovicích v Ostravě.
Dosečný věnec nabídl zábavu pro celou rodinu
Masarykova střední škola zemědělská a přírodovědná v Opavě uspořádala už 3. ročník rodinného festivalu (Do)sečný věnec. Původně se měl uskutečnit už v září loňského roku, tento termín ale překazila ničivá povodeň.
Ukázky tradičních řemesel, interaktivní dílničky, divadlo pro děti, pohádkovou stezku, hudební program i ochutnávky. To vše nabídla už tradiční akce (Do)sečný věnec v parku Masarykovy střední školy zemědělské a přírodovědné v Opavě.
Arnošt Klein, ředitel, Masarykova SŠ zemědělská a přírodovědná: “Je to takový letní festiválek na konec školního roku, na začátek léta, máme tady nádherné prostředí a my se vždycky snažíme to udělat tak, aby to byl rodinný festival ať si tady lidi můžou dát něco dobrého na jídlo, na pití, děti ať si tady pohrají, něco se dozví, je tady spousta soutěží pro ně, máme spousty sponzorů, kteří nám darovali nějaké věci, které můžeme dětem za odměnu dát.”
Na akci nechyběla ani živá zvířátka jako králíci nebo slepice. Vystavena byla i zemědělská technika a součástí bylo také vyhlášení nominací celostátní básnické soutěže na památku Davida Stypky s názvem Čaruj.
Arnošt Klein, ředitel, Masarykova SŠ zemědělská a přírodovědná: “Deset z více než 200 básníků nebo těch kdo zaslali básně ať jsem přesnější, tak dostanou nominace a na příští akci ve Frýdku-Místku bude z těch 10 nominací vytvořeno pořadí a budou předány hlavní ceny básnické sbírky Čaruj.”
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Tato akce pro veřejnost je úžasná, je tady představení farmářských produktů a taky tradičních řemesel, je tady spousta aktivit pro děti, pro mládež a nejenom těch hracích, že se pobaví a zařádí, ale také těch dovednostích. Takže mám z toho velkou radost a přeji festivalu, aby se mu dařilo.”
anketa: návštěvníci akce: “Je jich 10 a mám splněné zatím 5, všechno tipuju a nic nevím.”
“Dobrá atmosféra, výborné vínečko počasí se vydařilo, takže fajn, vydařená akce.”
“Vyzkoušel jsem si skákací hrady, byl jsem i uvnitř na prohlídce, líbí se mi tu moc a jsem rád, že tu jsem.”
“Tento rok je to krásné, i když jsme tu právě 3 minuty.”
“Minulý rok jsme si to tady užili a doufáme, že si to užijeme i tento rok.”
anketa: vystavovatelé: “Tady máme zrovna takový pokus a je to důkaz toho, že ve stromech jsou kapiláry, které tahají vodu, živiny tím, že ji kořeny nasávají z půdy a tím, že si na jednu stranu namažeme kolečko dřevěné vodou s jarem a tím, že z druhé strany potom do toho foukáte, tak těmi dutinkami prochází ten vzduch a napění ten jar. a je to taková sranda.”
“Máme tady, já bych řekl, odvykací kůru na pití cukerných nápojů, energetických nápojů a podobně a ukazujeme kolik cukru je v nějakém balení a snažíme se dětem říct, že to není zrovna zdravý co pijí dneska.”
“Máme jednak nabídku různých tiskových propagačních předmětů, které jsou cílené na mladou generaci a současně abychom nalákali lidi, máme i ochutnávku regionálních producentů, které i propagujeme.”
Miroslav Skřivánek (KDU-ČSL), náměstek ministra zemědělství: “Podporujeme nákupy pomůcek na vzdělávání studentů zemědělských oborů a potom sama škola z těchto pomůcek, které tady má vystavené, má traktory, má tady chemické laboratoře, letos koupili z dotací pro rozvoj zemědělského vzdělávání, koupili virtuální pitevní stůl.”
Zemědělka v Opavě už 25 let pořádá také Dny mláďat a 15 let advent, na které přijíždí okolo 10 tisíc lidí.
Redakčně upraveno / zkráceno.
Dobrý den, i po prázdninách pro vás máme další díl školního magazínu TV Polar Studuj u nás. Začneme setkáním zástupců dvaceti škol na Sepetné, ukážeme vám parní stroj repasovaný středoškoláky a nakonec navštívíme rodinný festival v Opavě.
Setkání škol na cestě k učící se organizaci na Sepetné
Setkání k transformačnímu projektu MS kraje na podporu vzdělávání se týkalo transformace škol na učící se organizace.
Petr Nehasil, ředitel KVIC: „Učící se škola je systémová změna ve škole, která spočívá v naprosté změně kultury ve škole. Tak, jako se učí děti, musí se učit dneska už i učitelé spolu, neustále spolu komunikovat, bavit se o vzdělávacích pokročí svých žáků, plánovat výuku, vzájemně se podporovat a vlastně celé ta aktivita spočívá v tom, aby ve škole bylo podnětné prostředí pro učení, bezpečné prostředí pro dialog se žáky a celkově, aby žáci chodili do školy rádi. V rámci projektu můžeme podporovat pouze 20 škol, máme v projektu základní i střední školy a je to proces velmi náročný, nicméně má v sobě prvky udržitelnosti, to znamená to, co my se tady učíme, se postupně dostává i do těch škol ostatních.“
Jedná se o unikátní aktivitu, která výrazně posiluje pedagogický leadership, akcentuje důraz na kvalitu výuky a připravuje školy a pedagogy na implementaci rychlých změn, které školství i celou společnost čekají.
Romana Cieslarová, ředitelka Gymnázia Třinec: „Velkou pomocí pro školu je spolupráce s externím mentorem, protože je to v podstatě odborník na školskou problematiku, který má schopnost dívat se na život naší školy zvenčí a možná ve chvíli, kdy úplně nevíme kudy kam, tak nám pomáhá, abychom si sami dokázali hledat vlastní cesty, a provází nás tou změnou, která není vždycky jednoduchá. Některé změny opravdu bolí.“
Lukáš Kramný, ředitel ZŠ Kravaře: „Cítili jsme velkou potřebu něco změnit a rozhodně jsme se chtěli ve škole mnohem více bavit o kvalitě pedagogické práce a tenhle projekt nám nabídl jakousi platformu, kde jsme mohli diskuzi rozvést. Co už se podařilo změnit? Za ty dva roky toho je opravdu hodně. Takovou nejdůležitější změnou je, že jsme si opravdu nějak definovali, co to je ten standard kvality alespoň na naší škole. Víme, co ta kvalitní pedagogická práce obnáší, snažíme se to vzájemně dodržovat, tak to je pro nás jako velká změna, byla to dlouhá cesta.“
A základní škola Kravaře si v rámci projektu vytvořila i nové motto:
Lukáš Kramný, ředitel ZŠ Kravaře: „Společně tvoříme, společně rosteme.“
Středoškoláci repasovali historický parní stroj
Unikátní příklad spolupráce mezi firmou a střední školou jsme zaznamenali v Ostravě – Vítkovicích. Na zdejší Střední průmyslové škole učitelé a žáci společnými silami repasovali historický parní stroj. A po dvou letech ho mohli slavnostně nastartovat.
Tak to je on. Více než sto let starý parní stroj přivezený z Belgie. Žáci na jeho rekonstrukci pracovali dva a půl roku mimo vyučovací hodiny a toto je výsledek.
Tomáš Řežáb, ředitel SPŠ Ostrava – Vítkovice: „Je to mnoho hodin práce, různé, strojařské – soustružení, frézování, nýty, spoje, opravdu hodně práce.“
Petr Salvet, jednatel, Vyncke Frýdek-Místek: „Ta práce byla fantastická, byla to práce jednak mistrů odborné výuky a potom studentů, kteří to dělali očividně s radostí a odvedli opravdu dokonalé dílo.“
A jak takový historický stroj vlastně funguje?
Luděk Fleišman, učitel SPŠ Ostrava – Vítkovice: „Napustíme vodu do parního stroje, potom zatopíme, počkáme až nám stoupne tlak, vytvoří se pára, tu potom vypustíme ventilem a následně přes parní stroj, který nám roztočí soukolí.“
Parní stroj si můžete prohlédnout i vy, protože bude vystaven v Zemědělském muzeu v Dolních Vítkovicích v Ostravě.
Dosečný věnec nabídl zábavu pro celou rodinu
Masarykova střední škola zemědělská a přírodovědná v Opavě uspořádala už 3. ročník rodinného festivalu (Do)sečný věnec. Původně se měl uskutečnit už v září loňského roku, tento termín ale překazila ničivá povodeň.
Ukázky tradičních řemesel, interaktivní dílničky, divadlo pro děti, pohádkovou stezku, hudební program i ochutnávky. To vše nabídla už tradiční akce (Do)sečný věnec v parku Masarykovy střední školy zemědělské a přírodovědné v Opavě.
Arnošt Klein, ředitel, Masarykova SŠ zemědělská a přírodovědná: “Je to takový letní festiválek na konec školního roku, na začátek léta, máme tady nádherné prostředí a my se vždycky snažíme to udělat tak, aby to byl rodinný festival ať si tady lidi můžou dát něco dobrého na jídlo, na pití, děti ať si tady pohrají, něco se dozví, je tady spousta soutěží pro ně, máme spousty sponzorů, kteří nám darovali nějaké věci, které můžeme dětem za odměnu dát.”
Na akci nechyběla ani živá zvířátka jako králíci nebo slepice. Vystavena byla i zemědělská technika a součástí bylo také vyhlášení nominací celostátní básnické soutěže na památku Davida Stypky s názvem Čaruj.
Arnošt Klein, ředitel, Masarykova SŠ zemědělská a přírodovědná: “Deset z více než 200 básníků nebo těch kdo zaslali básně ať jsem přesnější, tak dostanou nominace a na příští akci ve Frýdku-Místku bude z těch 10 nominací vytvořeno pořadí a budou předány hlavní ceny básnické sbírky Čaruj.”
Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Tato akce pro veřejnost je úžasná, je tady představení farmářských produktů a taky tradičních řemesel, je tady spousta aktivit pro děti, pro mládež a nejenom těch hracích, že se pobaví a zařádí, ale také těch dovednostích. Takže mám z toho velkou radost a přeji festivalu, aby se mu dařilo.”
anketa: návštěvníci akce: “Je jich 10 a mám splněné zatím 5, všechno tipuju a nic nevím.”
“Dobrá atmosféra, výborné vínečko počasí se vydařilo, takže fajn, vydařená akce.”
“Vyzkoušel jsem si skákací hrady, byl jsem i uvnitř na prohlídce, líbí se mi tu moc a jsem rád, že tu jsem.”
“Tento rok je to krásné, i když jsme tu právě 3 minuty.”
“Minulý rok jsme si to tady užili a doufáme, že si to užijeme i tento rok.”
anketa: vystavovatelé: “Tady máme zrovna takový pokus a je to důkaz toho, že ve stromech jsou kapiláry, které tahají vodu, živiny tím, že ji kořeny nasávají z půdy a tím, že si na jednu stranu namažeme kolečko dřevěné vodou s jarem a tím, že z druhé strany potom do toho foukáte, tak těmi dutinkami prochází ten vzduch a napění ten jar. a je to taková sranda.”
“Máme tady, já bych řekl, odvykací kůru na pití cukerných nápojů, energetických nápojů a podobně a ukazujeme kolik cukru je v nějakém balení a snažíme se dětem říct, že to není zrovna zdravý co pijí dneska.”
“Máme jednak nabídku různých tiskových propagačních předmětů, které jsou cílené na mladou generaci a současně abychom nalákali lidi, máme i ochutnávku regionálních producentů, které i propagujeme.”
Miroslav Skřivánek (KDU-ČSL), náměstek ministra zemědělství: “Podporujeme nákupy pomůcek na vzdělávání studentů zemědělských oborů a potom sama škola z těchto pomůcek, které tady má vystavené, má traktory, má tady chemické laboratoře, letos koupili z dotací pro rozvoj zemědělského vzdělávání, koupili virtuální pitevní stůl.”
Zemědělka v Opavě už 25 let pořádá také Dny mláďat a 15 let advent, na které přijíždí okolo 10 tisíc lidí.
Redakčně upraveno / zkráceno.