Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Studuj u nás

Studuj u nás

  • SPŠ chemická Ostrava realizuje evropský projekt
  • Přijímací zkoušky na Gymnáziu Frýdlant nad Ostravicí
  • SŠ stavební a dřevozpracující přijímala bez zkoušek

Dobrý den, TV Polar vám přináší další díl školního magazínu Studuj u nás. Ten vám přináší novinky ze škol patřících kraji. Začneme evropským projektem na SPŠ chemické v Ostravě, podíváme se, jak probíhaly přijímací zkoušky na Gymnáziu Frýdlant nad Ostravicí a nakonec si vysvětlíme, proč zájemci o studium na SŠ stavební a dřevozpracující v Ostravě nemuseli dělat přijímací zkoušky.

SPŠ chemická Ostrava realizuje evropský projekt

MS kraj vybavuje své školy nemodernější technikou a tentokrát přišla řada i na SPŠ chemickou akademika Heyrovského v Ostravě. Podařilo se vybudovat jednu laboratoř zcela novou a druhou dovybavit několika moderními přístroji.

Martin Řepiský, učitel SPŠ chemické Ostrava: “Momentálně se nacházíme v laboratoři chemické techniky a fyzikální chemie, kde se učí třeťáci, případně čtvrťáci, technologové. V téhle laboratoři máme několik nových přístrojů, které jsme získali v rámci daného projektu. Máme tady nový kalorimetr, máme i přístroj na měření obsahu alkoholu ve vínu, což je taky docela zajímavá věc. Kromě těchto věcí máme i starší přístroje. Pořád je to laboratoř, kde se děti učí spíše pracovat technicky, manuálně, trénují si zručnost na nechemických záležitostech, více technicky, než nějaké zkumavky, kádinky a podobně.”

Jak jim to do budoucna pomůže, to, že tady máte moderní vybavení?

Martin Řepiský, učitel SPŠ chemické Ostrava: “To je dobrá otázka. Snažili jsme se při volbě přístrojů kopírovat to, co je běžně v laboratořích, ve fabrikách a podobně. Třeba zrovna tady s tímto kalorimetrem se můžou potom absolventi naší školy setkat přímo v laboratoři. Snažíme se, aby kopírovali, to, co se ve fabrikách běžně používá.”

anketa: žáci SPŠ chemické

“Myslím si, že je to dobrá příležitost, protože budeme za chvíli maturovat. Ale teď máme možnost to zkusit, takže super.”

Co všechno se tady změnilo, konkrétně v této laboratoři?

“Myslím si, že přístroje jsou jasné, které se změnily. Tady třeba tepelný výměník, nebo něco vzadu. Je toho tady hodně. Máme možnost si to porovnat s těmi staršími.”

Jak se to může do budoucna v praxi hodit, to, že máte možnost pracovat s nejmodernějšími přístroji?

“Vzhledem k tomu, že bych pak chtěla jít někam do laboratoří, potřebuju pracovat s nejnovějšími zařízeními. Z toho důvodu, že když přijdu do praxe, tak je to pro mne jednodušší.”

Vedení SPŠ chemické akademika Heyrovského věří, že i nové vybavení laboratoří pomůže opět zvýšit zájem o chemii ze strany žáků základních škol, který v posledním roce rapidně klesal.

Jiří Kaličinský, ředitel SPŠ chemické Ostrava: “Tady se musím přiznat, že máme určitý problém, protože covidová doba postihla už dva ročníky, myslím tím dva ročníky na základních školách, už loni. A samozřejmě, že když se učí online a nemůže být žádná praxe, tak chemie trpí. Nemůžete dělat chemii bez toho, abyste si něco zkusili v praktické výuce. A ta vlastně nebyla. Nejenomže nebyla, ale samozřejmě ty základní školy dávají přednost některým předmětům, jako je jazyk český, anglický a podobně. Máme zkušenost, že chemie šla úplně stranou. No a nejenomže se to projevilo třeba na soutěži, kde míváme obrovské množství žáku základních škol zapojených do soutěže Hledáme chemika české republiky, takže tam jsme to poznali už podle toho zájmu. Trochu si konkurujeme se střední zdravotnickou školou. Mívali jsme často duplicity v loňském roce. Ta prestiž zdravotních škol šla hodně nahoru, takže máme trošku nižší zájem o chemii, protože i dny otevřených dveří a dny ve škole, které pořádáme pro základní školy. Zveme žáky škol do laboratoří, ale to nebylo, nic takového nebylo. Ale já věřím, že je to vlna, která se překoná a půjde to dál, protože všechny předchozí roky byly spíše s mírným trvalým nárustem, akorát tento rok se projevil trochu nižší zájem.”

Vybavení chemických laboratoří přišlo na deset milionů korun a financoval ho zřizovatel školy, MS kraj.

Přijímací zkoušky na Gymnáziu Frýdlant nad Ostravicí

Zájem o studium na Gymnáziu ve Frýdlantě nad Ostravicí je obrovský. My se podíváme, jak na této škole probíhaly přijímací zkoušky,

Žáci Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí si na distanční výuku zvykli velmi rychle a jejich vyučování to ovlivnilo v podstatě jen minimálně.

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Vzhledem k té situaci, jaká je, tak si myslím, že online výuku máme na vysoké úrovni, že žáci jsou schopni komunikovat, nemáme nikoho, kdo by se do výuky nezapojil. Myslím si, že se ale postupně učíme, jak žáci, tak kolegové a výuka je lepší a lepší, ale nikdy není možné nahradit ten sociální kontakt, který by byl, kdyby mohli přijít do školy.“

Jedete ve 100% toho klasického rozvrhu?

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Ne, jedem polovinu online výuky a polovinu takzvané druhé distanční výuky, kterou mají formou zadávání úkolů a případně nějakých konzultací.“

Jak se věnujete maturantům?

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Maturanti mají umožněné i osobní konzultace do šesti žáků, takže někteří to využívají, kolegové se jim samozřejmě věnují individuálně v případě online kontaktu.“

Příprava na přijímací zkoušky se tentokrát ve Frýdlantě nad Ostravicí týkala především hygienických opatření.

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Bohužel už v minulém roce jsme byli v podobném režimu, takže jsme byli, když to tak řeknu, teoreticky připraveni. Samozřejmě jsme museli zajišťovat všechna hygienická opatření, v čemž nám MS kraj pomohl, čili z hlediska materiálního jsme s tímto neměli, organizačně, si myslím, že jsme to také zvládli.“

Jaký je zájem o studium na vaší škole?

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Evidovali jsme 90 přihlášek do čtyřletého studia a 141 přihlášek do šestiletého studia.“

Jinak byly přijímačky pro žáky základních škol hodně podobné těm klasickým, tzn. plné nervozity a očekávání.

Kateřina Nitková, učitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Tady tito deváťáci se na tu zkoušku připravovali dostatečně, času měli dost, možná i s tou rouškou, s tím respirátorem, de facto, toto by mohl být problém, ale myslím, že jsou za tu dobu natolik zvyklí, na respirátor, že to asi nebude mít vliv.“

Vím, že v minulých letech jste pořádali jakési kurzy, před přijímacími zkouškami, jak to bylo letos?

Kateřina Nitková, učitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Letos pochopitelně kurzy neproběhly, ta prezenční forma nebyla možná a nebyla možná ani forma online, bylo to zcela ponecháno na uchazečích.“

Tak a řekněte nám ještě, jak to teď bude probíhat. Ve tři čtvrtě se začíná, co se bude dít?

Kateřina Nitková, učitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Studentům budou rozdány záznamové archy, do kterých budou vpisovat své odpovědi, budou jim rozdány testové úlohy, samotný tedy test. Ten na můj pokyn otevřou a začnou počítat, protože se jedná tedy o matematiku.“

Po matematice následoval jazyk český a pak už netrpělivé čekání na výsledek, jak přijímací zkouška dopadla. Zájemci pak mají možnost zkusit přijímačky ještě na jednu střední školu.

SŠ stavební a dřevozpracující přijímala bez zkoušek

Kdo chce studovat na SŠ stavební a dřevozpracující, nemusel letos dělat přijímací zkoušky. Podrobnosti v následující reportáži.

Střední škola stavební a dřevozpracující v Ostravě má spoustu odborných oborů, proto je online výuka velmi složitá.

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „Já bych to rozdělil na dvě části, teoretická část nám relativně šla. Žáci si navykli na způsob distanční výuky, zpracováváním úkolů a online schůzek, online hodin s učiteli. Ale to je jen polovina té naší výuky. Ta druhá část, ten odborný výcvik, ten samozřejmě trpěl. Tím, že žáci nemohli docházet do školních dílen a pod vedením svých učitelů odborného výcviku se dále zdokonalovat a připravovat k té závěrečné zkoušce.“

Teď už ta praktická výuka může probíhat, máte to nějak zjištěno, nebo jak se budete snažit tu výuku dohnat?

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „Zjištěné to nemáme, vrátili jsme se k tomu standardnímu rozvrhu, to znamená v tom 14denním cyklu mají žáci šest nebo sedm hodin výcviku od pondělí do pátku v těch standardních oborech. Co se týká přípravy k závěrečné zkoušce těch třetích ročníků, učitelé připravili zhuštěný program vzdělávání tak, aby zvládli co možná nejvíce těch témat, která jsou u závěrečné zkoušky probírána.“

Dá se to zvládnout ještě do toho konce června, kdy ty zkoušky budou?

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „Já pevně doufám, že ano. Jak říkám, teorie, tam problém nevidím, v té praktické části, na té budou pracovat, aby požadavky zvládli.“

Zájem o obory není tak velký, proto letos nemusela tato střední škola vyhlašovat přijímací zkoušky.

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „Je to pravda, my jsme v letošním roce přijímali do čtyřletého maturitního oboru technik CNC strojů. Přihlásilo se nám pouze 14 žáků, máme vypsáno, že přijímáme dvacet, z toho důvodu jsme přijímací zkoušky nemuseli konat, a pokud žáci odevzdají zápisový lístek, tak budou v prvním kole automaticky přijati.“

Když žák neuspěje na přijímacích zkouškách na jiné škole, má ještě šanci přijít sem a přidat se do některého z oborů?

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „No určitě šance je, ale musím říct, že u těch populárnějších učebních oborů, zmínil bych truhláře, instalatéra nebo zedníka, máme už po prvním kole dostatek přihlášek. Takže u těchto oborů je možné, že neuspokojíme poptávku neúspěšných z jiných středních škol. Máme ale ještě dostatek volných míst na jiných učebních oborech, ať už je to třeba obkladač, malíř nebo tesař.“

Učitelé a žáci přivítali, že se odborný výcvik mohl obnovit v dílnách v plném rozsahu.

Miroslav Hanzlík, učitel odborného výcviku: „Odborný výcvik se online vyučuje špatně, takže při online výuce jsme suplovali technologii, materiály a takové odborné předměty. Jak říkám, odborný výcvik se dělá špatně, protože když to ukážete vizuálně, nahrajete nějaké video, nebo vypracujete nějakou práci, tak přece jen, když ti kluci na to nesáhnou rukama, což je celé gró toho odborného výcviku, tak je to problém, takže uvidíme. Jsou tady druhý týden, tak teď se to teprve ukáže, jestli z té online výuky něco pochytili, nebo ne.“

Pozorujete, že z toho vypadli?

Miroslav Hanzlík, učitel odborného výcviku: „No samozřejmě, jsou to čtyři měsíce jenom v tomto roce. Končili někde začátkem prosince a po čtyřech měsících, takže se teď nějak seznamují s tím prostředím, prací na strojích. Trochu se v tom hledají, ale já doufám, že to za ten měsíc a půl zvládnou, protože zkoušky jsou až koncem června, takže se budeme snažit, aby to vše vyšlo.“

anketa: žáci SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava

„Polovinu jsem zapomněl, ale tak teď si to na druhou stranu rychle připomenu.“

Co děláte zrovna dnes?

„Já se spolužákem zrovna skříňku. Montujeme šuplíky.“

„Mě přijde, že je to to stejné, jako předtím. Ne, že bych něco nezvládal.“

Aby praktickou výuku dohnali co nejrychleji, přejeme především těm, které čekají závěrečné zkoušky už letos.

Pořad Studuj u nás je u konce. Děkuji za pozornost a budu se těšit příště na viděnou.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Studuj u nás
05. května 2021, 17:28

Dobrý den, TV Polar vám přináší další díl školního magazínu Studuj u nás. Ten vám přináší novinky ze škol patřících kraji. Začneme evropským projektem na SPŠ chemické v Ostravě, podíváme se, jak probíhaly přijímací zkoušky na Gymnáziu Frýdlant nad Ostravicí a nakonec si vysvětlíme, proč zájemci o studium na SŠ stavební a dřevozpracující v Ostravě nemuseli dělat přijímací zkoušky.

SPŠ chemická Ostrava realizuje evropský projekt

MS kraj vybavuje své školy nemodernější technikou a tentokrát přišla řada i na SPŠ chemickou akademika Heyrovského v Ostravě. Podařilo se vybudovat jednu laboratoř zcela novou a druhou dovybavit několika moderními přístroji.

Martin Řepiský, učitel SPŠ chemické Ostrava: “Momentálně se nacházíme v laboratoři chemické techniky a fyzikální chemie, kde se učí třeťáci, případně čtvrťáci, technologové. V téhle laboratoři máme několik nových přístrojů, které jsme získali v rámci daného projektu. Máme tady nový kalorimetr, máme i přístroj na měření obsahu alkoholu ve vínu, což je taky docela zajímavá věc. Kromě těchto věcí máme i starší přístroje. Pořád je to laboratoř, kde se děti učí spíše pracovat technicky, manuálně, trénují si zručnost na nechemických záležitostech, více technicky, než nějaké zkumavky, kádinky a podobně.”

Jak jim to do budoucna pomůže, to, že tady máte moderní vybavení?

Martin Řepiský, učitel SPŠ chemické Ostrava: “To je dobrá otázka. Snažili jsme se při volbě přístrojů kopírovat to, co je běžně v laboratořích, ve fabrikách a podobně. Třeba zrovna tady s tímto kalorimetrem se můžou potom absolventi naší školy setkat přímo v laboratoři. Snažíme se, aby kopírovali, to, co se ve fabrikách běžně používá.”

anketa: žáci SPŠ chemické

“Myslím si, že je to dobrá příležitost, protože budeme za chvíli maturovat. Ale teď máme možnost to zkusit, takže super.”

Co všechno se tady změnilo, konkrétně v této laboratoři?

“Myslím si, že přístroje jsou jasné, které se změnily. Tady třeba tepelný výměník, nebo něco vzadu. Je toho tady hodně. Máme možnost si to porovnat s těmi staršími.”

Jak se to může do budoucna v praxi hodit, to, že máte možnost pracovat s nejmodernějšími přístroji?

“Vzhledem k tomu, že bych pak chtěla jít někam do laboratoří, potřebuju pracovat s nejnovějšími zařízeními. Z toho důvodu, že když přijdu do praxe, tak je to pro mne jednodušší.”

Vedení SPŠ chemické akademika Heyrovského věří, že i nové vybavení laboratoří pomůže opět zvýšit zájem o chemii ze strany žáků základních škol, který v posledním roce rapidně klesal.

Jiří Kaličinský, ředitel SPŠ chemické Ostrava: “Tady se musím přiznat, že máme určitý problém, protože covidová doba postihla už dva ročníky, myslím tím dva ročníky na základních školách, už loni. A samozřejmě, že když se učí online a nemůže být žádná praxe, tak chemie trpí. Nemůžete dělat chemii bez toho, abyste si něco zkusili v praktické výuce. A ta vlastně nebyla. Nejenomže nebyla, ale samozřejmě ty základní školy dávají přednost některým předmětům, jako je jazyk český, anglický a podobně. Máme zkušenost, že chemie šla úplně stranou. No a nejenomže se to projevilo třeba na soutěži, kde míváme obrovské množství žáku základních škol zapojených do soutěže Hledáme chemika české republiky, takže tam jsme to poznali už podle toho zájmu. Trochu si konkurujeme se střední zdravotnickou školou. Mívali jsme často duplicity v loňském roce. Ta prestiž zdravotních škol šla hodně nahoru, takže máme trošku nižší zájem o chemii, protože i dny otevřených dveří a dny ve škole, které pořádáme pro základní školy. Zveme žáky škol do laboratoří, ale to nebylo, nic takového nebylo. Ale já věřím, že je to vlna, která se překoná a půjde to dál, protože všechny předchozí roky byly spíše s mírným trvalým nárustem, akorát tento rok se projevil trochu nižší zájem.”

Vybavení chemických laboratoří přišlo na deset milionů korun a financoval ho zřizovatel školy, MS kraj.

Přijímací zkoušky na Gymnáziu Frýdlant nad Ostravicí

Zájem o studium na Gymnáziu ve Frýdlantě nad Ostravicí je obrovský. My se podíváme, jak na této škole probíhaly přijímací zkoušky,

Žáci Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí si na distanční výuku zvykli velmi rychle a jejich vyučování to ovlivnilo v podstatě jen minimálně.

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Vzhledem k té situaci, jaká je, tak si myslím, že online výuku máme na vysoké úrovni, že žáci jsou schopni komunikovat, nemáme nikoho, kdo by se do výuky nezapojil. Myslím si, že se ale postupně učíme, jak žáci, tak kolegové a výuka je lepší a lepší, ale nikdy není možné nahradit ten sociální kontakt, který by byl, kdyby mohli přijít do školy.“

Jedete ve 100% toho klasického rozvrhu?

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Ne, jedem polovinu online výuky a polovinu takzvané druhé distanční výuky, kterou mají formou zadávání úkolů a případně nějakých konzultací.“

Jak se věnujete maturantům?

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Maturanti mají umožněné i osobní konzultace do šesti žáků, takže někteří to využívají, kolegové se jim samozřejmě věnují individuálně v případě online kontaktu.“

Příprava na přijímací zkoušky se tentokrát ve Frýdlantě nad Ostravicí týkala především hygienických opatření.

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Bohužel už v minulém roce jsme byli v podobném režimu, takže jsme byli, když to tak řeknu, teoreticky připraveni. Samozřejmě jsme museli zajišťovat všechna hygienická opatření, v čemž nám MS kraj pomohl, čili z hlediska materiálního jsme s tímto neměli, organizačně, si myslím, že jsme to také zvládli.“

Jaký je zájem o studium na vaší škole?

Petra Schwarzová, ředitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Evidovali jsme 90 přihlášek do čtyřletého studia a 141 přihlášek do šestiletého studia.“

Jinak byly přijímačky pro žáky základních škol hodně podobné těm klasickým, tzn. plné nervozity a očekávání.

Kateřina Nitková, učitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Tady tito deváťáci se na tu zkoušku připravovali dostatečně, času měli dost, možná i s tou rouškou, s tím respirátorem, de facto, toto by mohl být problém, ale myslím, že jsou za tu dobu natolik zvyklí, na respirátor, že to asi nebude mít vliv.“

Vím, že v minulých letech jste pořádali jakési kurzy, před přijímacími zkouškami, jak to bylo letos?

Kateřina Nitková, učitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Letos pochopitelně kurzy neproběhly, ta prezenční forma nebyla možná a nebyla možná ani forma online, bylo to zcela ponecháno na uchazečích.“

Tak a řekněte nám ještě, jak to teď bude probíhat. Ve tři čtvrtě se začíná, co se bude dít?

Kateřina Nitková, učitelka Gymnázia Frýdlant nad Ostravicí: „Studentům budou rozdány záznamové archy, do kterých budou vpisovat své odpovědi, budou jim rozdány testové úlohy, samotný tedy test. Ten na můj pokyn otevřou a začnou počítat, protože se jedná tedy o matematiku.“

Po matematice následoval jazyk český a pak už netrpělivé čekání na výsledek, jak přijímací zkouška dopadla. Zájemci pak mají možnost zkusit přijímačky ještě na jednu střední školu.

SŠ stavební a dřevozpracující přijímala bez zkoušek

Kdo chce studovat na SŠ stavební a dřevozpracující, nemusel letos dělat přijímací zkoušky. Podrobnosti v následující reportáži.

Střední škola stavební a dřevozpracující v Ostravě má spoustu odborných oborů, proto je online výuka velmi složitá.

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „Já bych to rozdělil na dvě části, teoretická část nám relativně šla. Žáci si navykli na způsob distanční výuky, zpracováváním úkolů a online schůzek, online hodin s učiteli. Ale to je jen polovina té naší výuky. Ta druhá část, ten odborný výcvik, ten samozřejmě trpěl. Tím, že žáci nemohli docházet do školních dílen a pod vedením svých učitelů odborného výcviku se dále zdokonalovat a připravovat k té závěrečné zkoušce.“

Teď už ta praktická výuka může probíhat, máte to nějak zjištěno, nebo jak se budete snažit tu výuku dohnat?

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „Zjištěné to nemáme, vrátili jsme se k tomu standardnímu rozvrhu, to znamená v tom 14denním cyklu mají žáci šest nebo sedm hodin výcviku od pondělí do pátku v těch standardních oborech. Co se týká přípravy k závěrečné zkoušce těch třetích ročníků, učitelé připravili zhuštěný program vzdělávání tak, aby zvládli co možná nejvíce těch témat, která jsou u závěrečné zkoušky probírána.“

Dá se to zvládnout ještě do toho konce června, kdy ty zkoušky budou?

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „Já pevně doufám, že ano. Jak říkám, teorie, tam problém nevidím, v té praktické části, na té budou pracovat, aby požadavky zvládli.“

Zájem o obory není tak velký, proto letos nemusela tato střední škola vyhlašovat přijímací zkoušky.

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „Je to pravda, my jsme v letošním roce přijímali do čtyřletého maturitního oboru technik CNC strojů. Přihlásilo se nám pouze 14 žáků, máme vypsáno, že přijímáme dvacet, z toho důvodu jsme přijímací zkoušky nemuseli konat, a pokud žáci odevzdají zápisový lístek, tak budou v prvním kole automaticky přijati.“

Když žák neuspěje na přijímacích zkouškách na jiné škole, má ještě šanci přijít sem a přidat se do některého z oborů?

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava: „No určitě šance je, ale musím říct, že u těch populárnějších učebních oborů, zmínil bych truhláře, instalatéra nebo zedníka, máme už po prvním kole dostatek přihlášek. Takže u těchto oborů je možné, že neuspokojíme poptávku neúspěšných z jiných středních škol. Máme ale ještě dostatek volných míst na jiných učebních oborech, ať už je to třeba obkladač, malíř nebo tesař.“

Učitelé a žáci přivítali, že se odborný výcvik mohl obnovit v dílnách v plném rozsahu.

Miroslav Hanzlík, učitel odborného výcviku: „Odborný výcvik se online vyučuje špatně, takže při online výuce jsme suplovali technologii, materiály a takové odborné předměty. Jak říkám, odborný výcvik se dělá špatně, protože když to ukážete vizuálně, nahrajete nějaké video, nebo vypracujete nějakou práci, tak přece jen, když ti kluci na to nesáhnou rukama, což je celé gró toho odborného výcviku, tak je to problém, takže uvidíme. Jsou tady druhý týden, tak teď se to teprve ukáže, jestli z té online výuky něco pochytili, nebo ne.“

Pozorujete, že z toho vypadli?

Miroslav Hanzlík, učitel odborného výcviku: „No samozřejmě, jsou to čtyři měsíce jenom v tomto roce. Končili někde začátkem prosince a po čtyřech měsících, takže se teď nějak seznamují s tím prostředím, prací na strojích. Trochu se v tom hledají, ale já doufám, že to za ten měsíc a půl zvládnou, protože zkoušky jsou až koncem června, takže se budeme snažit, aby to vše vyšlo.“

anketa: žáci SŠ stavební a dřevozpracující Ostrava

„Polovinu jsem zapomněl, ale tak teď si to na druhou stranu rychle připomenu.“

Co děláte zrovna dnes?

„Já se spolužákem zrovna skříňku. Montujeme šuplíky.“

„Mě přijde, že je to to stejné, jako předtím. Ne, že bych něco nezvládal.“

Aby praktickou výuku dohnali co nejrychleji, přejeme především těm, které čekají závěrečné zkoušky už letos.

Pořad Studuj u nás je u konce. Děkuji za pozornost a budu se těšit příště na viděnou.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/studuj-u-nas/studuj-u-nas-05-05-2021-17-28