Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Studuj u nás

Studuj u nás

  • Školní galerie 1965 v novém prostoru
  • Olympiáda na SŠTS Karviná
  • Moderní technologie na SŠ, ZŠ a MŠ Třinec

Dobrý den, jsme na začátku školního magazínu TV Polar Studuj u nás. Začneme představením školní galerie 1965 v Ostravě, podíváme se na olympiádu v Karviné a nakonec vám ukážeme, jaké nové technologie si pořídili v Třinci.

Školní galerie 1965 v novém prostoru

Galerie obrazů vítkovických a ostravských umělců z roku 1965 našla své nové útočiště na SPŠ v Ostravě – Vítkovicích.

Tomáš Řežáb, ředitel SPŠ Ostrava – Vítkovice: „I technici potřebují mít trochu kulturní duši, takže jsme nechali v prostorách naší školy nainstalovat galerii. Ta je složena z děl místní umělců. Chtěli jsme, aby naše mládež také trochu tíhla ke kultuře.“

Galerie byla otevřena za přispění akademického malíře Karola Hercíka a za podpory ÚMOb. Ostrava - Vítkovice.

Karol Hercík, kurátor galerie: „Galerie pokrývá MS region, ale jsou tady třeba i pražští výtvarníci. Máme 74 obrazů a plastik, jsou to věci ze šedesátých let minulého století. Bohužel už mnozí autoři nežijí.“

Vernisáže galerie se zúčastnili i někteří autoři.

Lenka Kocierzová, výtvarnice: „Věnovala jsem obraz Tři vítkovické ženy, na kterém jsou umučené vítkovické rodačky: Marie Antonína Kratochvílová, Jožka Jabůrková a Ilze Weber.“

Olympiáda na SŠTS Karviná

Karvinská Střední škola techniky a služeb uspořádala v jednom dni hned tři velké soutěže pro všechny obory napříč školou. Cílem tohoto velkého projektového dne byla výměna zkušeností a také objevení nových talentů.

Na půdě Střední školy techniky a služeb se konala už podruhé velká olympiáda. A ne jen tak ledajaká. Zaměřena byla na šikovnost i kreativitu, ale bez znalostí, které během výuky studenti a učni nabyli, by splnění úkolu nebylo možné. Třeba jako tady, v učebně optiky.

Michaela Bardoňová, učitelka odborné výcviku oboru Optik: "Mají za úkol vytvořit kaleidoskop, mnozí ho znají jako krasohled z dřívějších let, je to tvořené z papírového tubusu a dovnitř žáci zabrušují sklo, které je tvořeno do hranolu a potom se zabrušují dvě kruhová skla o kruhovém tvaru."

Nad zadáním úkolu museli v rámci olympiády logicky přemýšlet i studenti maturitního oboru Logistika.

Renata Sikorová, učitelka teoretického výcviku oboru Logistika: “Tyto logistické hry jsou zaměřeny tak, aby se žáci naučili uvažovat opravdu logisticky, mají tam zadání i cíl. Tyto hry mají několik modulů, je tam gastro, autoservis, sklad, mají tam i dopravu, kde musí vybírat správnou trasu, správné auto podle váhy nákladu. Si myslím, že je to dobrý způsob, jak se naučit logicky uvažovat."

Jakub Lis, student oboru Logistika: “Já jsem si vybral autoservis, nemohl jsem se dopočítat, u toho jednoho jsme fakt dlouho přemýšleli, ale nakonec jsem to dokázal a podle příručky jsem to dodělal, tady jsem musel vyplnit kolik stojí litr oleje s marží bez marže, co vybrat aby mě to nestálo moc peněz."

Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTAS Karviná: "Soutěže jsou vlastně projektová vyučování, ale podstatou těchto soutěží je, aby žáci našli své silné stránky a věděli, že mohou být úspěšní nejen v tom, co studují, ale i v tom, co objeví během svého života. Náměty do soutěže si připravili pedagogové sami, soutěže obsahovaly zábavnou formou sportovní utkání, střelecké soutěže, pletení hadrových vánoček, malování na dřívka.”

Součástí této olympiády byly i dvě krajské soutěže pro dva obory zvlášť. Studenti oboru Elektro z osmi různých středních škol MSK plnili zadání v rámci soutěže nazvané Roztočíme motory s patentem Tesly Nikoly. Týmy to hned při startu neměly vůbec jednoduché, čekala na ně hromada směsi různých drátů.

Pavel Fabián, učitel odborného výcviku oboru Elektro: “Soutěž se koná už tradičně, je to 4. ročník. Účastní se dvoučlenná družstva různých škol z kraje a za úkol mají zapojení hvězda trojúhelník na výdrž. Vlastně jde spouštění motoru v průmyslu. Musí zvládnout ovládání, silové zapojení, aby přesně po vodiče, dbáme i na estetiku, ta se taky hodnotí."

Jan Kadlček, soutěžící ze Střední školy technické Opava: "Zapojujeme připojení hvězda trojúhelník. Spočívá to v tom, že na hvězdu se motor rozjede a na trojúhelník jede pak na plný výkon. Musel jsem si nakreslit, ať mám všechny tři fáze správně."

Ondřej Havran, soutěžící ze Střední školy techniky a služeb Karviná: "My si hlavně musíme dávat pozor na estetiku, aby to bylo stejně rovné, správně zapojené na první pokus, protože když to nebude na první pokus, tak nám uberou body.  Podle mě nejtěžší je vyznat se v tom schématu."

Druhá soutěž už patří k tradicím této školy. Děvčata oboru Prodavač opět napříč středními školami v regionu soutěžila v aranžmá v rámci soutěže Tvoříme pro radost jiných.

Moderní technologie na SŠ, ZŠ a MŠ Třinec

Střední škola, základní škola a mateřská škola Třinec pořídila v posledních měsících pro své žáky moderní digitální technologie. Pojďme se na ně podívat.

SŠ, ZŠ a MŠ v Třinci vyučuje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Dalibor Pyszko, ředitel SŠ, ZŠ a MŠ Třinec: „Naše škola je pro žáky se zdravotním postižením, s mentálním postižením, autismem, v kombinaci také s více vadami či tělesným postižením.

Škola pro své žáky aktuálně pořídila nejmodernější digitální technologie, které velmi rychle začala ve výuce využívat.

Dalibor Pyszko, ředitel SŠ, ZŠ a MŠ Třinec: „V rámci projektu jsme nakoupili digitální pomůcky, například ozoboty a další.“

Ve škole tak najdete například 3D brýle, mobilní počítačovou učebnu, iPadová učebnu, interaktivní koberec, IT lego stavebnice a jiné.

Jiří Bednarski, koordinátor projektu: „Inspirovali jsme se u jiných škol a vybavili jsme učebny i pro naše postižené žáky. Prezentoval jsem dokonce výsledky našich projektů na konferenci v Lisabonu.“

SŠ, ZŠ a MŠ v Třinci bude v modernizaci pokračovat i v rámci dalších projektů.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Studuj u nás
06. září 2023, 17:26

Dobrý den, jsme na začátku školního magazínu TV Polar Studuj u nás. Začneme představením školní galerie 1965 v Ostravě, podíváme se na olympiádu v Karviné a nakonec vám ukážeme, jaké nové technologie si pořídili v Třinci.

Školní galerie 1965 v novém prostoru

Galerie obrazů vítkovických a ostravských umělců z roku 1965 našla své nové útočiště na SPŠ v Ostravě – Vítkovicích.

Tomáš Řežáb, ředitel SPŠ Ostrava – Vítkovice: „I technici potřebují mít trochu kulturní duši, takže jsme nechali v prostorách naší školy nainstalovat galerii. Ta je složena z děl místní umělců. Chtěli jsme, aby naše mládež také trochu tíhla ke kultuře.“

Galerie byla otevřena za přispění akademického malíře Karola Hercíka a za podpory ÚMOb. Ostrava - Vítkovice.

Karol Hercík, kurátor galerie: „Galerie pokrývá MS region, ale jsou tady třeba i pražští výtvarníci. Máme 74 obrazů a plastik, jsou to věci ze šedesátých let minulého století. Bohužel už mnozí autoři nežijí.“

Vernisáže galerie se zúčastnili i někteří autoři.

Lenka Kocierzová, výtvarnice: „Věnovala jsem obraz Tři vítkovické ženy, na kterém jsou umučené vítkovické rodačky: Marie Antonína Kratochvílová, Jožka Jabůrková a Ilze Weber.“

Olympiáda na SŠTS Karviná

Karvinská Střední škola techniky a služeb uspořádala v jednom dni hned tři velké soutěže pro všechny obory napříč školou. Cílem tohoto velkého projektového dne byla výměna zkušeností a také objevení nových talentů.

Na půdě Střední školy techniky a služeb se konala už podruhé velká olympiáda. A ne jen tak ledajaká. Zaměřena byla na šikovnost i kreativitu, ale bez znalostí, které během výuky studenti a učni nabyli, by splnění úkolu nebylo možné. Třeba jako tady, v učebně optiky.

Michaela Bardoňová, učitelka odborné výcviku oboru Optik: "Mají za úkol vytvořit kaleidoskop, mnozí ho znají jako krasohled z dřívějších let, je to tvořené z papírového tubusu a dovnitř žáci zabrušují sklo, které je tvořeno do hranolu a potom se zabrušují dvě kruhová skla o kruhovém tvaru."

Nad zadáním úkolu museli v rámci olympiády logicky přemýšlet i studenti maturitního oboru Logistika.

Renata Sikorová, učitelka teoretického výcviku oboru Logistika: “Tyto logistické hry jsou zaměřeny tak, aby se žáci naučili uvažovat opravdu logisticky, mají tam zadání i cíl. Tyto hry mají několik modulů, je tam gastro, autoservis, sklad, mají tam i dopravu, kde musí vybírat správnou trasu, správné auto podle váhy nákladu. Si myslím, že je to dobrý způsob, jak se naučit logicky uvažovat."

Jakub Lis, student oboru Logistika: “Já jsem si vybral autoservis, nemohl jsem se dopočítat, u toho jednoho jsme fakt dlouho přemýšleli, ale nakonec jsem to dokázal a podle příručky jsem to dodělal, tady jsem musel vyplnit kolik stojí litr oleje s marží bez marže, co vybrat aby mě to nestálo moc peněz."

Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTAS Karviná: "Soutěže jsou vlastně projektová vyučování, ale podstatou těchto soutěží je, aby žáci našli své silné stránky a věděli, že mohou být úspěšní nejen v tom, co studují, ale i v tom, co objeví během svého života. Náměty do soutěže si připravili pedagogové sami, soutěže obsahovaly zábavnou formou sportovní utkání, střelecké soutěže, pletení hadrových vánoček, malování na dřívka.”

Součástí této olympiády byly i dvě krajské soutěže pro dva obory zvlášť. Studenti oboru Elektro z osmi různých středních škol MSK plnili zadání v rámci soutěže nazvané Roztočíme motory s patentem Tesly Nikoly. Týmy to hned při startu neměly vůbec jednoduché, čekala na ně hromada směsi různých drátů.

Pavel Fabián, učitel odborného výcviku oboru Elektro: “Soutěž se koná už tradičně, je to 4. ročník. Účastní se dvoučlenná družstva různých škol z kraje a za úkol mají zapojení hvězda trojúhelník na výdrž. Vlastně jde spouštění motoru v průmyslu. Musí zvládnout ovládání, silové zapojení, aby přesně po vodiče, dbáme i na estetiku, ta se taky hodnotí."

Jan Kadlček, soutěžící ze Střední školy technické Opava: "Zapojujeme připojení hvězda trojúhelník. Spočívá to v tom, že na hvězdu se motor rozjede a na trojúhelník jede pak na plný výkon. Musel jsem si nakreslit, ať mám všechny tři fáze správně."

Ondřej Havran, soutěžící ze Střední školy techniky a služeb Karviná: "My si hlavně musíme dávat pozor na estetiku, aby to bylo stejně rovné, správně zapojené na první pokus, protože když to nebude na první pokus, tak nám uberou body.  Podle mě nejtěžší je vyznat se v tom schématu."

Druhá soutěž už patří k tradicím této školy. Děvčata oboru Prodavač opět napříč středními školami v regionu soutěžila v aranžmá v rámci soutěže Tvoříme pro radost jiných.

Moderní technologie na SŠ, ZŠ a MŠ Třinec

Střední škola, základní škola a mateřská škola Třinec pořídila v posledních měsících pro své žáky moderní digitální technologie. Pojďme se na ně podívat.

SŠ, ZŠ a MŠ v Třinci vyučuje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Dalibor Pyszko, ředitel SŠ, ZŠ a MŠ Třinec: „Naše škola je pro žáky se zdravotním postižením, s mentálním postižením, autismem, v kombinaci také s více vadami či tělesným postižením.

Škola pro své žáky aktuálně pořídila nejmodernější digitální technologie, které velmi rychle začala ve výuce využívat.

Dalibor Pyszko, ředitel SŠ, ZŠ a MŠ Třinec: „V rámci projektu jsme nakoupili digitální pomůcky, například ozoboty a další.“

Ve škole tak najdete například 3D brýle, mobilní počítačovou učebnu, iPadová učebnu, interaktivní koberec, IT lego stavebnice a jiné.

Jiří Bednarski, koordinátor projektu: „Inspirovali jsme se u jiných škol a vybavili jsme učebny i pro naše postižené žáky. Prezentoval jsem dokonce výsledky našich projektů na konferenci v Lisabonu.“

SŠ, ZŠ a MŠ v Třinci bude v modernizaci pokračovat i v rámci dalších projektů.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/studuj-u-nas/studuj-u-nas-06-09-2023-17-26