Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Studuj u nás

Studuj u nás

  • Brána řemesel na SŠTaS Karviná
  • Představení nových odborných učeben a dílen SŠ technické a dopravní Ostrava
  • Marlenka Cup 2021 v Opavě

Dobý den, školní magazín TV Polar Studuj u nás vám přináší novinky z krajských škol i v tomto týdnu, vítejte. V úvodu společně navštívíme Bránu řemesel na SŠ techniky a služeb v Karviné, následovat bude představení SŠ technické a dopravní v Ostravě – Vítkovicích a nakonec ochutnáme delikatesy ze soutěže Marlenka Cup v Opavě.

SŠ techniky a služeb v Karviné pořádá každoročně akci pro děti ze základních škol s názvem Brána řemesel.

Yvetta Kalužová, ředitelka SŠ techniky a služeb Karviná: “Probíhá tři dny, od středy do pátku, zařadili jsme i mateřské školy a jde o seznámení se se školou, s řemesly, které učíme a s fungováním naší školy. Aby žáci věděli, že studovat se dá, dá se vyučit skvělým řemeslníkem, může přitom sportovat a může být šťastný a spokojený. Pozvali jsme bezpečnostní složky státu, PČR, hasiče a máme i ukázku z Rallye Dakar. Dále jsou naši vyučující připraveni soutěžním způsobem a zábavnou formou představit řemeslo.”

Které obory byste potřebovali podpořit, kde je menší zájem?

Yvetta Kalužová, ředitelka SŠ techniky a služeb Karviná: “Menší zájem je u kuchařů, číšníků, ale hlavně potřebujeme podpořit truhláře, elektrikáře a logistiku v průmyslu.”

Které obory naopak jsou natolik atraktivní, že musíte žáky i odmítat?

Yvetta Kalužová, ředitelka SŠ techniky a služeb Karviná: “ Odmítat musíme žáky v oboru Požární technik, je to maturitní obor a jsme jedna z mála škol v ČR, která poskytuje toto vzdělání a obrovský převis máme u oboru automechanik.”

Jak jste spokojená s počtem žáků na škole?

Yvetta Kalužová, ředitelka SŠ techniky a služeb Karviná: “V letošním roce jsme spokojeni, dělali jsme velké náborové aktivity, online formu, Bránu řemesel online s živým přenosem do základních škol, ale co si dítě neohmatá, není to to pravé ořechové.”

Do soutěžních prezentací oborů se zapojili nejen učitelé, ale i žáci.

Tomáš Pszczólka, učitel: “Prezentujeme tři obory, Mechanik-elektrotechnik se zaměřením Zabezpečovací protipožární regulační systémy a další obor je Mechanik elektrotechnických a instalatérských zařízení a poslední obor učební Elektrikář. Dva z nich jsou podporované MSK pomocí stipendií. Také v těch maturitních oborech mají žáci možnost výučního listu.”

Michaela Bardoňová, učitelka: “ Já vás vítáme v našem oboru Oční optik jemný mechanik s tím, že je to tříletý obor zakončený výučním listem. Naši žáci se učí v prvních ročnících jemnou mechaniku, jak zvládat ty brýle, jak je opravovat, zhotovovat podle lékařského předpisu. Ve druhých a třetích ročnících nastupují do firem přímo do optik, kde se naučí chod firmy.”

Že jsou na karvinské škole spokojeni, bylo vidět i na samotných žácích.

anketa: žák oboru Požární technik: “Tento obor bych doporučil, protože je to zajímavý obor, je to hodně práce, fyzicky náročné, pro sportovce a pro ty, co ho chtějí studovat a co se chtějí dále rozvíjet.”

jak plánuješ budoucnost?

anketa: žák oboru Požární technik: “Chci se přihlásit ke členům HZS a uvidíme, kam to půjde.”

Jaká je šance, jak obvykle absolventi uspějí?

anketa: žák oboru Požární technik: “Teď za poslední dva roky, co jsme slyšeli, tak budou velmi nabírat, takže by byla šance vysoká.”

Karvinská škola je vyhlášená tím, že vychovala řadu vynikajících sportovců, paní ředitelka ocenila například úspěšného boxera Ladislava Plachetku.

Ladislav Plachetka, vicemistr republiky v boxu: “Učitelé mi s tím pomáhají, s tím sportem. Vybral jsme si obor instalatér, taťka mi říkal, že to dobře platí a je to dobrá práce, to mě zaujalo, proto jsme šel na instalatéra.

Brána řemesel je primárně určena pro žáky základních škol a také letos splnila svůj účel.

anketa: žáci ZŠ: “Nás zajímavé průmyslové obory a chceme si zkusit, jaké to je.” “Vybrala bych si kuchaře, baví mě vařit.”

Věra Hellerová, učitelka ZŠ Družby Karviná: “Ta škola sehrává důležitou roli v tomto regionu, protože z naší školy tady chodí většina studentů. Ta nabídka oborů je široká, jsme rádi, že sem můžou ty děti jít.”

#

Pokud vaše dítě zajímá hromadná doprava, ať už železniční, autobusová, či tramvajová, máme teď pro vás dobrý tip. SŠ technická a dopravní v Ostravě – Vítkovicích vzdělává v těchto oborech už dlouhá léta odborníky a může se pochlubit opravdu kvalitním vybavením.

SŠ technická a dopravní v Ostravě – Vítkovicích nabízí ucelený přehled učebních a studijních oborů zaměřených na dopravní pozemní prostředky, tzn. na silniční a drážní techniku, tedy železniční vozidla, tramvaje a trolejbusy. A další zajímavé obory, například Chladící a klimatizační technika, Výtahová technika, nebo třeba čtyřletý maturitní obor Autotronik. Pro všechny žáky je tedy velmi důležitá spolupráce školy s firmami.

Stanislav Zapletal, ředitel SŠ technická a dopravní: „Máme nastavenou širokou spolupráci s firmami, mezi největší partnery patří Dopravní podnik Ostrava, Škoda Transportation, České dráhy a další.“

  • Jak jste na tom s vybavením školy?

Stanislav Zapletal, ředitel SŠ technická a dopravní: „Co se týká automobilové techniky, tak máme špičkové vybavení. V oblasti drážní techniky se žáci vzdělávají především na pracovištích, protože nemůžeme vše simulovat v rámci učeben. Máme v plánu rozšířit dopravní sál.“

Mezi nejatraktivnější obory patří například Provoz a ekonomika dopravy.

Tomáš Pščolka, učitel: „Toto jsou budoucí pracovníci na dráze, kteří si momentálně nacvičují stavění vlakových cest. Může jich tady být až dvanáct.“

anketa: žáci: „Zrovna teď posílám vlak na vlakovou stanici směr Bystřice. V budoucnu bych chtěla pracovat jako vlakvedoucí nebo dispečerka.“

Dalším velmi zajímavým oborem je také zmiňovaná Chladící a klimatizační technika.

Boris Tengler, učitel: „Chlaďařů je málo, bylo by fajn, kdyby jich bylo více, protože je to velmi perspektivní obor.“

Zatímco o většinu oborů SŠ technické a dopravní je velký zájem, jsou i takové, které žáci bohužel příliš nevyhledávají. Například obor Autokarosář.

Robert Straček, učitel: „Trpíme nedostatkem žáků, přestože mají vysokou uplatnitelnost. Je o ně obrovský zájem, nemají problém sehnat práci. Navíc máme tady moderní vybavení.“

Střední škola technická a dopravní nabízí některé obory také formou nástavbového studia.

Soutěž Marlenka Cup si získala mezi mladými cukráři už velmi dobrou prestiž. Letos se konala opět v Opavě, jejím pořadatelem byla tradičně SŠ hotelnictví a služeb.

V roce 2016 se dohodl MS kraj se společností Marlenka na dlouhodobé spolupráci. Vznikla tak mimo jiné atraktivní soutěž pro mladé cukráře, kteří si mohou každoročně porovnat své dovednosti.

Martin Ruský, ředitel SŠ hotelnictví a služeb Opava: „Žáci, kteří byli vyloučeni z odborného výcviku, mají po roce a půl možnost znovu si vyzkoušet soutěži. Celkový význam soutěže je to, že se střetávají žáci z podobných škol, aby mohli změřit své síly. Je tady i propojení na praxi a Marlenka samozřejmě doufá, že ty nejlepší cukráře zaměstná.“

A jaké bylo letošní zadání?

Eliška Dernerová, vedoucí poroty: „Máme tam využití ořechu, medu, ovoce. Jde o vlastní práci při přípravě a potom chuť, vůně, celkový vzhled a prezentace. Nejlepší školou pro mladé cukráře je praxe přímo v cukrárnách a tato soutěž jim také hodně pomůže.“

Pro žáky – cukráře je Marlenka Cup velkou výzvou.

Máme dostudováno, děkuji moc za váš čas a budu se u pořadu Studuj u nás těšit na viděnou zase příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Studuj u nás
10. listopadu 2021, 17:27

Dobý den, školní magazín TV Polar Studuj u nás vám přináší novinky z krajských škol i v tomto týdnu, vítejte. V úvodu společně navštívíme Bránu řemesel na SŠ techniky a služeb v Karviné, následovat bude představení SŠ technické a dopravní v Ostravě – Vítkovicích a nakonec ochutnáme delikatesy ze soutěže Marlenka Cup v Opavě.

SŠ techniky a služeb v Karviné pořádá každoročně akci pro děti ze základních škol s názvem Brána řemesel.

Yvetta Kalužová, ředitelka SŠ techniky a služeb Karviná: “Probíhá tři dny, od středy do pátku, zařadili jsme i mateřské školy a jde o seznámení se se školou, s řemesly, které učíme a s fungováním naší školy. Aby žáci věděli, že studovat se dá, dá se vyučit skvělým řemeslníkem, může přitom sportovat a může být šťastný a spokojený. Pozvali jsme bezpečnostní složky státu, PČR, hasiče a máme i ukázku z Rallye Dakar. Dále jsou naši vyučující připraveni soutěžním způsobem a zábavnou formou představit řemeslo.”

Které obory byste potřebovali podpořit, kde je menší zájem?

Yvetta Kalužová, ředitelka SŠ techniky a služeb Karviná: “Menší zájem je u kuchařů, číšníků, ale hlavně potřebujeme podpořit truhláře, elektrikáře a logistiku v průmyslu.”

Které obory naopak jsou natolik atraktivní, že musíte žáky i odmítat?

Yvetta Kalužová, ředitelka SŠ techniky a služeb Karviná: “ Odmítat musíme žáky v oboru Požární technik, je to maturitní obor a jsme jedna z mála škol v ČR, která poskytuje toto vzdělání a obrovský převis máme u oboru automechanik.”

Jak jste spokojená s počtem žáků na škole?

Yvetta Kalužová, ředitelka SŠ techniky a služeb Karviná: “V letošním roce jsme spokojeni, dělali jsme velké náborové aktivity, online formu, Bránu řemesel online s živým přenosem do základních škol, ale co si dítě neohmatá, není to to pravé ořechové.”

Do soutěžních prezentací oborů se zapojili nejen učitelé, ale i žáci.

Tomáš Pszczólka, učitel: “Prezentujeme tři obory, Mechanik-elektrotechnik se zaměřením Zabezpečovací protipožární regulační systémy a další obor je Mechanik elektrotechnických a instalatérských zařízení a poslední obor učební Elektrikář. Dva z nich jsou podporované MSK pomocí stipendií. Také v těch maturitních oborech mají žáci možnost výučního listu.”

Michaela Bardoňová, učitelka: “ Já vás vítáme v našem oboru Oční optik jemný mechanik s tím, že je to tříletý obor zakončený výučním listem. Naši žáci se učí v prvních ročnících jemnou mechaniku, jak zvládat ty brýle, jak je opravovat, zhotovovat podle lékařského předpisu. Ve druhých a třetích ročnících nastupují do firem přímo do optik, kde se naučí chod firmy.”

Že jsou na karvinské škole spokojeni, bylo vidět i na samotných žácích.

anketa: žák oboru Požární technik: “Tento obor bych doporučil, protože je to zajímavý obor, je to hodně práce, fyzicky náročné, pro sportovce a pro ty, co ho chtějí studovat a co se chtějí dále rozvíjet.”

jak plánuješ budoucnost?

anketa: žák oboru Požární technik: “Chci se přihlásit ke členům HZS a uvidíme, kam to půjde.”

Jaká je šance, jak obvykle absolventi uspějí?

anketa: žák oboru Požární technik: “Teď za poslední dva roky, co jsme slyšeli, tak budou velmi nabírat, takže by byla šance vysoká.”

Karvinská škola je vyhlášená tím, že vychovala řadu vynikajících sportovců, paní ředitelka ocenila například úspěšného boxera Ladislava Plachetku.

Ladislav Plachetka, vicemistr republiky v boxu: “Učitelé mi s tím pomáhají, s tím sportem. Vybral jsme si obor instalatér, taťka mi říkal, že to dobře platí a je to dobrá práce, to mě zaujalo, proto jsme šel na instalatéra.

Brána řemesel je primárně určena pro žáky základních škol a také letos splnila svůj účel.

anketa: žáci ZŠ: “Nás zajímavé průmyslové obory a chceme si zkusit, jaké to je.” “Vybrala bych si kuchaře, baví mě vařit.”

Věra Hellerová, učitelka ZŠ Družby Karviná: “Ta škola sehrává důležitou roli v tomto regionu, protože z naší školy tady chodí většina studentů. Ta nabídka oborů je široká, jsme rádi, že sem můžou ty děti jít.”

#

Pokud vaše dítě zajímá hromadná doprava, ať už železniční, autobusová, či tramvajová, máme teď pro vás dobrý tip. SŠ technická a dopravní v Ostravě – Vítkovicích vzdělává v těchto oborech už dlouhá léta odborníky a může se pochlubit opravdu kvalitním vybavením.

SŠ technická a dopravní v Ostravě – Vítkovicích nabízí ucelený přehled učebních a studijních oborů zaměřených na dopravní pozemní prostředky, tzn. na silniční a drážní techniku, tedy železniční vozidla, tramvaje a trolejbusy. A další zajímavé obory, například Chladící a klimatizační technika, Výtahová technika, nebo třeba čtyřletý maturitní obor Autotronik. Pro všechny žáky je tedy velmi důležitá spolupráce školy s firmami.

Stanislav Zapletal, ředitel SŠ technická a dopravní: „Máme nastavenou širokou spolupráci s firmami, mezi největší partnery patří Dopravní podnik Ostrava, Škoda Transportation, České dráhy a další.“

  • Jak jste na tom s vybavením školy?

Stanislav Zapletal, ředitel SŠ technická a dopravní: „Co se týká automobilové techniky, tak máme špičkové vybavení. V oblasti drážní techniky se žáci vzdělávají především na pracovištích, protože nemůžeme vše simulovat v rámci učeben. Máme v plánu rozšířit dopravní sál.“

Mezi nejatraktivnější obory patří například Provoz a ekonomika dopravy.

Tomáš Pščolka, učitel: „Toto jsou budoucí pracovníci na dráze, kteří si momentálně nacvičují stavění vlakových cest. Může jich tady být až dvanáct.“

anketa: žáci: „Zrovna teď posílám vlak na vlakovou stanici směr Bystřice. V budoucnu bych chtěla pracovat jako vlakvedoucí nebo dispečerka.“

Dalším velmi zajímavým oborem je také zmiňovaná Chladící a klimatizační technika.

Boris Tengler, učitel: „Chlaďařů je málo, bylo by fajn, kdyby jich bylo více, protože je to velmi perspektivní obor.“

Zatímco o většinu oborů SŠ technické a dopravní je velký zájem, jsou i takové, které žáci bohužel příliš nevyhledávají. Například obor Autokarosář.

Robert Straček, učitel: „Trpíme nedostatkem žáků, přestože mají vysokou uplatnitelnost. Je o ně obrovský zájem, nemají problém sehnat práci. Navíc máme tady moderní vybavení.“

Střední škola technická a dopravní nabízí některé obory také formou nástavbového studia.

Soutěž Marlenka Cup si získala mezi mladými cukráři už velmi dobrou prestiž. Letos se konala opět v Opavě, jejím pořadatelem byla tradičně SŠ hotelnictví a služeb.

V roce 2016 se dohodl MS kraj se společností Marlenka na dlouhodobé spolupráci. Vznikla tak mimo jiné atraktivní soutěž pro mladé cukráře, kteří si mohou každoročně porovnat své dovednosti.

Martin Ruský, ředitel SŠ hotelnictví a služeb Opava: „Žáci, kteří byli vyloučeni z odborného výcviku, mají po roce a půl možnost znovu si vyzkoušet soutěži. Celkový význam soutěže je to, že se střetávají žáci z podobných škol, aby mohli změřit své síly. Je tady i propojení na praxi a Marlenka samozřejmě doufá, že ty nejlepší cukráře zaměstná.“

A jaké bylo letošní zadání?

Eliška Dernerová, vedoucí poroty: „Máme tam využití ořechu, medu, ovoce. Jde o vlastní práci při přípravě a potom chuť, vůně, celkový vzhled a prezentace. Nejlepší školou pro mladé cukráře je praxe přímo v cukrárnách a tato soutěž jim také hodně pomůže.“

Pro žáky – cukráře je Marlenka Cup velkou výzvou.

Máme dostudováno, děkuji moc za váš čas a budu se u pořadu Studuj u nás těšit na viděnou zase příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/studuj-u-nas/studuj-u-nas-10-11-2021-17-27