Část první etapy obchvatu Frýdku-Místku vedoucí od Ostravy a Příbora po výpadovku na Frýdlant nad Ostravicí je téměř hotová. Termín otevření by nemělo nijak zásadně ovlivnit soudem zrušené stavební povolení.
Martin Kupka, ministr dopravy/ODS/: "V tuto chvíli probíhají ty nezbytné práce k zajištění stanoviště na těch místech, kde opravdu to stavební povolení bylo zrušeno. My zároveň podnikáme kroky, abychom se co nejrychleji dostali k pravomocnému rozhodnutí. A chceme jít tou cestou, že se sami zavážeme k tomu, že provedeme měření hluku, což bylo předmětem rozhodnutí soudu. To měření Ředitelství silnic a dálnic pravidelně provádí. Ale chceme, aby to jednoduše prošlo tak, že ten závazek bude jasný, bude černý na bílém, abychom se dostali zpátky co nejrychleji k samotnému stavebnímu povolení."
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Díky tomu, že ten soud nezrušil stavební povolení druhé části dálnice D56, tak můžeme deklarovat, že ještě do konce prvního pololetí jsme schopni zprovoznit defacto tu severojižní část dálnice D56 a část dálnice D48. To znamená od Ostravy na Beskydy by se mělo jezdit už v červnu tohoto roku. Samozřejmě ta část od západu, od Olomouce, je bohužel postižena zrušením právní moci stavebního povolení a tam bohužel, dokud nenabydeme zpátky stavební povolení, tak nebudeme schopni tu stavbu zprovoznit. To znamená, nebudeme schopni napojit dálnici D48 na samotný obchvat Frýdku-Místku."
Pokud se to podaří vyřešit, dojde k odblokování stavby a k rychlému napojení. Před soudním rozhodnutím už bylo požádáno i o předčasné užívání tohoto úseku. Druhou etapu obchvatu by chtělo do konce roku Ředitelství silnic a dálnic otevřít alespoň v částečném režimu.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Dálnice by nebyla kompletní, byla by puštěna pouze na jednom jízdním pásu a jezdilo by se jeden pruh jedním směrem a druhý zase směr druhý pruh. Takže to znamená 1 + 1 jízdní pruhy. Nedalo by se předjíždět."
Druhou etapu navíc komplikuje sesuv půdy.
Petr Korč, primátor Frýdku-Místku/NMFM/: "Cílem města je, tak jako všech řidičů to, aby ten obchvat byl zprovozněn co nejrychleji. Dneska zazněly informace, které my už jako vedení města máme. Že první etapa ochvatu by měla být spuštěna v horizontu měsíce a pokud vše půjde podle plánu, tak celý obchvat by měl být zčásti jenom v jednom pruhu spuštěn do konce roku. A i to pomůže městu velmi, protože velká část toho tranzitu opustí centrum města, které je zatěžováno nadměrným množstvím automobilů, zejména těch nákladních."
Jakub Míček, náměstek primátora Frýdku-Místku/ANO/: "Já bych rád poděkoval panu ministrovi za slova, která řekl tady na mítinku, že bude ministerstvo pracovat na tom, aby v co nejdřívější době byla vydána stavební povolení pro první i pro tu druhou část, aby byla pravomocná. A tudíž, aby se po obchvatu jeho alespoň v tom částečném profilu, po té druhé části, tak jak si všichni přejeme."
Obchvat má být dlouhý 8,5 kilometru. Stát už na něm prostavěl 3 miliardy korun. Celková cena za obě etapy má být zhruba 4 miliardy.