Josef Bělica (ANO), hejtman Moravskoslezského kraje: „Modernizace a ekologizace dopravy je jednou z priorit Moravskoslezského kraje. Proto bylo jednou z důležitých podmínek desetileté smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti v regionu nasazení bateriových jednotek. Kromě toho, že šetří životní prostředí, také pomohou zajistit plynulejší jízdu. V místech, kde končí nad kolejemi trolejové vedení, už není díky bateriím potřeba přestupovat na jiný, tedy motorový vlak. Jízda je tak mnohem komfortnější i rychlejší.“
České dráhy investují do 24 nových souprav v Moravskoslezském kraji téměř 4 miliardy korun. Moderní vlaky nahradí téměř pět desítek starších vozidel.
Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah: „Velmi si vážíme důvěry Moravskoslezského kraje, která byla v loňském roce stvrzena desetiletou smlouvou na provozní soubor Ostravsko. Obnova vozidlového parku na severu Moravy odstartovala už loni dodávkou nových elektrických jednotek RegioPanter. Teď přichází historická chvíle, kdy nasazujeme první čtyři vlaky doplněné o baterie. Na ně pak naváže dodávka dalších patnácti bateriových vlaků.“
Bateriové RegioPantery pocházejí z dílny Škoda Group.
Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva Škoda Group: „Bateriový vlak, který dnes představujeme, je českým technologickým milníkem, který navazuje na naši dlouhou tradici inovací v dopravě. Už ve 30. letech 20. století – v době, kdy o podobných technologiích většina teprve začínala přemýšlet – jsme vyrobili první akumulátorovou lokomotivu. Na tyto základy jsme navázali i v moderní době – od tramvají s bateriovými pohony přes trolejbusy až k tomuto vlaku. Je to další krok na cestě k ekologické, flexibilní a udržitelné dopravě.“
Do roku 2026 budou vlaky s dojezdem na baterii až 80 kilometrů nasazeny i na dalších linkách, například mezi Ostravou, Opavou, Krnovem či Českým Těšínem.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu: „Tyto krásné moderní soupravy budou cestující vozit na linkách mezi Ostravou, Opavou a Krnovem, dále mezi Ostravou a Novým Jičínem, Ostravou a Budišovem nad Budišovkou a také na lince z Ostravy přes Karvinou, Český Těšín a Frýdek-Místek zpět do Ostravy. Věřím, že tyto komfortní vlaky zvýší v našem regionu oblíbenost cestování po železnici.“
Cestující se mohou těšit na moderní vybavení, jako jsou nízkopodlažní nástup, prostorné toalety, Wi-Fi či zásuvky pro nabíjení elektroniky. Tento projekt posiluje ekologičnost a komfort dopravy v kraji a staví český železniční průmysl mezi špičky inovací v oblasti veřejné dopravy.