Zastávky u východního nádraží - odtud vyrážejí na svou cestu autobusy vypravované z Opavy. Nedostatek místa pro stání ale dělá situaci nepřehlednou. Vozy nemohou pohodlně najet k zastávce, nebo z ní vyjet. Vzhledem k počtu lidí, kteří se tady pohybují, je to až nebezpečné.
„Když tady do toho prostoru najede 6 autobusů, tak poslední autobus už stojí na přechodu, což je proti pravidlům silničního provozu. A vyjíždění pak taky není vůbec jednoduché,“ posteskl si jeden z řidičů Petr Vaněk.
Navíc se autobusy u zastávek nemají kde otočit. Místo by bylo nedaleko, a to na pozemku bývalého dopravce TQM. Konkurenti se ovšem nemohou na jejím případném užívání dohodnout.
„Ta chybějící točna je jednoznačně největší problém, který způsobuje komplikace s autobusovou dopravou, protože naše autobusy se musí jezdit otáčet na několik kilometrů vzdálený kruhový objezd,“ říká mluvčí ČSAD Vsetín Miroslav Slaný.
Denně míří na tři kilometry vzdálenou kruhovou křižovatku do Kylešovic až 200 autobusů. Pomocnou ruku už nabízí město a k dispozici dává pozemky u nedalekých stavebnin.
„Tuto lokalitu jsme schopni nabídnout a vybudovat tam točnu i zázemí pro pár autobusů,“ hledá řešení náměstek primátora Michal Jedlička (KDU-ČSL).
Na realizaci by se mohl podílet také nový dopravce i Moravskoslezský kraj, který má dopravní obslužnost v regionu na starosti.
„Zástupci kraje nevyloučili i případnou spoluúčast kraje na financování, nicméně konkrétní řešení není dohodnuto,“ sdělila Miroslava Chlebounová z Úřadu Moravskoslezského kraje.
Cestující i šoféři se budou muset obrnit trpělivostí. Pokud se má totiž nová točna stavět, dokončena bude nejdříve za rok.