Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Obchvat F-M by měl být hotový do konce roku
  • Dokončování obchvatu Třince zkontroloval ministr Kupka
  • Na ostravském polygonu driftovali senioři za volantem
  • Stavba deváté kruhové křižovatky v Novém Jičíně má začít v červnu
  • Železniční nadšence potěší nová expozice i Slovenská strela

Obchvat F-M by měl být hotový do konce roku

Po celém obchvatu Frýdku-Místku by měli řidiči jezdit do konce letošního roku. První etapa se má otevřít nejpozději do konce června. Potvrdil to ministr dopravy Martin Kupka, který stavbu osobně navštívil. I když soud před časem zrušil některá stavební povolení, většina prací může pokračovat.

Část první etapy obchvatu Frýdku-Místku vedoucí od Ostravy a Příbora po výpadovku na Frýdlant nad Ostravicí je téměř hotová. Termín otevření by nemělo nijak zásadně ovlivnit soudem zrušené stavební povolení.

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: "V tuto chvíli probíhají ty nezbytné práce k zajištění stanoviště na těch místech, kde opravdu to stavební povolení bylo zrušeno. My zároveň podnikáme kroky, abychom se co nejrychleji dostali k pravomocnému rozhodnutí. A chceme jít tou cestou, že se sami zavážeme k tomu, že provedeme měření hluku, což bylo předmětem rozhodnutí soudu. To měření Ředitelství silnic a dálnic pravidelně provádí. Ale chceme, aby to jednoduše prošlo tak, že ten závazek bude jasný, bude černý na bílém, abychom se dostali zpátky co nejrychleji k samotnému stavebnímu povolení."

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Díky tomu, že ten soud nezrušil stavební povolení druhé části dálnice D56, tak můžeme deklarovat, že ještě do konce prvního pololetí jsme schopni zprovoznit defacto tu severojižní část dálnice D56 a část dálnice D48. To znamená od Ostravy na Beskydy by se mělo jezdit už v červnu tohoto roku. Samozřejmě ta část od západu, od Olomouce, je bohužel postižena zrušením právní moci stavebního povolení a tam bohužel, dokud nenabydeme zpátky stavební povolení, tak nebudeme schopni tu stavbu zprovoznit. To znamená, nebudeme schopni napojit dálnici D48 na samotný obchvat Frýdku-Místku."

Pokud se to podaří vyřešit, dojde k odblokování stavby a k rychlému napojení. Před soudním rozhodnutím už bylo požádáno i o předčasné užívání tohoto úseku. Druhou etapu obchvatu by chtělo do konce roku Ředitelství silnic a dálnic otevřít alespoň v částečném režimu.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Dálnice by nebyla kompletní, byla by puštěna pouze na jednom jízdním pásu a jezdilo by se jeden pruh jedním směrem a druhý zase směr druhý pruh. Takže to znamená 1 + 1 jízdní pruhy. Nedalo by se předjíždět."

Druhou etapu navíc komplikuje sesuv půdy.

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Cílem města je, tak jako všech řidičů to, aby ten obchvat byl zprovozněn co nejrychleji. Dneska zazněly informace, které my už jako vedení města máme. Že první etapa ochvatu by měla být spuštěna v horizontu měsíce a pokud vše půjde podle plánu, tak celý obchvat by měl být zčásti jenom v jednom pruhu spuštěn do konce roku. A i to pomůže městu velmi, protože velká část toho tranzitu opustí centrum města, které je zatěžováno nadměrným množstvím automobilů, zejména těch nákladních."

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Já bych rád poděkoval panu ministrovi za slova, která řekl tady na mítinku, že bude ministerstvo pracovat na tom, aby v co nejdřívější době byla vydána stavební povolení pro první i pro tu druhou část, aby byla pravomocná. A tudíž, aby se po obchvatu jeho alespoň v tom částečném profilu, po té druhé části, tak jak si všichni přejeme."

Obchvat má být dlouhý 8,5 kilometru. Stát už na něm prostavěl 3 miliardy korun. Celková cena za obě etapy má být zhruba 4 miliardy.

Dokončování obchvatu Třince zkontroloval ministr Kupka

Ministr Kupka poté navštívil stavbu posledního úseku obchvatu Třince. Zhruba šestikilometrová silnice spojí už zprovozněný úsek dálnice v Neborech s dálnicí D48. V Třanovicích právě probíhá stavba mimoúrovňového napojení.

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: "Třanovice - Nebor je jedna z důležitých staveb, která uleví mnoha lidem v té současné průjezdní trase. Přes všechny komplikace pevně doufáme, že se podaří alespoň v polovičním profilu ještě v letošním roce stavbu zprovoznit. Je na ní 13 mostních objektů, více než 5 kilometrů nové dálnice. Klíčové je, abychom dokázali už v letošním roce motoristům ulevit a v příštím roce by se stavba dokončila celá.”

Na ostravském polygonu driftovali senioři za volantem

13 seniorů najednou driftovalo v ostravském Centru bezpečné jízdy Libros. Tamní dráha se tak stala dějištěm nového rekordu, zapsaného v České knize rekordů. Nejstarší senior, který se akce zúčastnil, měl 88 let.

Senioři za volantem v ostravském Librosu rozhodně nejsou poprvé. Už dříve tady probíhaly kurz Jedu s dobou.

Dalimil Frič, ředitel Centra bezpečné jízdy Libros: “Tihleti senioři jsou ti nejvěrnější. My jsme jim nabídli tuto dovednost nebo zručnost, oni to přijali a z těch 20 zájemců zůstalo 18. Dnešní výsledek je i o tom, že je to baví. Oni chtějí. Je to taky vyjádření toho, že tihleti lidé jsou za volantem dobří, umí opanovat svůj vůz v krizových situacích.”

Nejstarším účastníkem rekordu byl Otakar Puš, řidičský průkaz má téměř 70 let. 

Otakar Puš, účastník rekordu: “Já to hodnotím velice kladně. Toto by měli vyzkoušet všichni řidiči. Už tu chodím tři roky a mrzí mě, že to teď skončí.”

Na polygon dorazili i zástupci agentury Dobrý den, která potvrdila, že padl rekord v počtu driftujících seniorů a nejstarší driftující senior.

Luboš Rafaj, zástupce agentury Dobrý den: “Když pomineme, že je to rekord, tak je to vlastně věc, která by měla lidem říct pojďte a naučíme se řídit autem, protože na silnici je nás čím dál tím víc a když to nebudeme umět, tak si akorát rozbijeme čumáky. V tom je to úžasný.”

Stavba deváté kruhové křižovatky v Novém Jičíně má začít v červnu

Stavba deváté kruhové křižovatky na území Nového Jičína začne v červnu. Postaví ji město spolu s Moravskoslezským krajem.

Kruhovou křižovatku v silně frekventovaném místě, kde se střetávají ulice K nemocnici, Generála Hlaďo a výjezd z Masarykova náměstí plánuje město řadu let.

Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Celkové náklady, 19 milionů korun, které by měla tato akce stát, budou děleny zhruba v poměru 2:1. Zhruba 12 milionů korun bude platit město ze svého rozpočtu, 7 milionů Moravskoslezský kraj, potažmo správa silnic Moravskoslezského kraje. Stavba je rozdělena na objekty, které jsou ve vlastnictví města a které jsou ve vlastnictví kraje. Samotné vybudování okružní křižovatky a související plošné úpravy komunikace půjdou na vrub kraje a ostatní stavební objekty na vrub města, čili vybudování chodníků, veřejného osvětlení, doplnění mobiliáře, výsadba zeleně.”

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Město touto investiční akcí řeší nejen problém v dopravě, ale řeší i veřejný prostor v centru města. Cílem akce je kvalitní městský prostor, dostatek zeleně, městského mobiliáře, ale hlavně celkové zlepšení bezpečnostní situace, včetně pohybu chodců a cyklistů. Kruhová křižovatka je ten nejbezpečnější způsob křížení dynamické dopravy.”

V tuto chvíli už je vysoutěžen zhotovitel stavby a smlouva je před podpisem. Realizace deváté okružní křižovatky ve městě má začít v červnu. Ukončena by měla být v listopadu.

Řidiči tedy budou muset půl roku počítat v centru města, v lokalitách ulic K nemocnici, Generála Hlaďo a Tyršova, s omezením dopravy.

Radnice nyní ještě pracuje na možnosti, získat ke své části investice státní dotaci.

Železniční nadšence potěší nová expozice i Slovenská strela

Teď máme něco pro příznivce železnice. V Železničním muzeu moravskoslezském v centru Ostravy byla zahájena nová expozice. Je věnovaná 150 rokům od stavby tratě mezi Olomoucí, Krnovem a Opavou. 

Železniční muzeum moravskoslezské si letos připomíná 10 let od založení. Postupně nashromáždilo mnoho zajímavých exponátů, nabízí také funkční modely a trenažér.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Původně to mělo být muzeum dokumentace. Vůbec jsme nepřemýšleli, že by tady byly nějaké velké artefakty, no ale postupně, jak šel ten vývoj a hlavně, jak se začala budovat nová železnice, začaly se budovat koridory, opravovat tratě, tak samozřejmě ty přístroje, zařízení, které tady vidíte v tom muzeu, jsme si řekli: aha, takže to by mělo jít do šrotu? Tak to ne, tak dáme to do muzea.”

Vojtěch Hermann, ředitel Železničního muzea moravskoslezského: “Dneska otevíráme novou výstavu k výročí tratě mezi Olomoucí, Krnovem a Opavou. Měla původní název Moravskoslezská centrální dráha a která byla postavena v roce 1872. 1. října to bude výročí. Tuto výstavu přibližujeme na panelech, kde jsou unikátní výkresy, unikátní fotografie. Popisujeme tuto historii a můžeme říci, že doposud taková výstava v našem kraji a v republice nebyla.”

To byla naše dopravní témata, na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
11. května 2022, 18:20

Obchvat F-M by měl být hotový do konce roku

Po celém obchvatu Frýdku-Místku by měli řidiči jezdit do konce letošního roku. První etapa se má otevřít nejpozději do konce června. Potvrdil to ministr dopravy Martin Kupka, který stavbu osobně navštívil. I když soud před časem zrušil některá stavební povolení, většina prací může pokračovat.

Část první etapy obchvatu Frýdku-Místku vedoucí od Ostravy a Příbora po výpadovku na Frýdlant nad Ostravicí je téměř hotová. Termín otevření by nemělo nijak zásadně ovlivnit soudem zrušené stavební povolení.

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: "V tuto chvíli probíhají ty nezbytné práce k zajištění stanoviště na těch místech, kde opravdu to stavební povolení bylo zrušeno. My zároveň podnikáme kroky, abychom se co nejrychleji dostali k pravomocnému rozhodnutí. A chceme jít tou cestou, že se sami zavážeme k tomu, že provedeme měření hluku, což bylo předmětem rozhodnutí soudu. To měření Ředitelství silnic a dálnic pravidelně provádí. Ale chceme, aby to jednoduše prošlo tak, že ten závazek bude jasný, bude černý na bílém, abychom se dostali zpátky co nejrychleji k samotnému stavebnímu povolení."

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Díky tomu, že ten soud nezrušil stavební povolení druhé části dálnice D56, tak můžeme deklarovat, že ještě do konce prvního pololetí jsme schopni zprovoznit defacto tu severojižní část dálnice D56 a část dálnice D48. To znamená od Ostravy na Beskydy by se mělo jezdit už v červnu tohoto roku. Samozřejmě ta část od západu, od Olomouce, je bohužel postižena zrušením právní moci stavebního povolení a tam bohužel, dokud nenabydeme zpátky stavební povolení, tak nebudeme schopni tu stavbu zprovoznit. To znamená, nebudeme schopni napojit dálnici D48 na samotný obchvat Frýdku-Místku."

Pokud se to podaří vyřešit, dojde k odblokování stavby a k rychlému napojení. Před soudním rozhodnutím už bylo požádáno i o předčasné užívání tohoto úseku. Druhou etapu obchvatu by chtělo do konce roku Ředitelství silnic a dálnic otevřít alespoň v částečném režimu.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Dálnice by nebyla kompletní, byla by puštěna pouze na jednom jízdním pásu a jezdilo by se jeden pruh jedním směrem a druhý zase směr druhý pruh. Takže to znamená 1 + 1 jízdní pruhy. Nedalo by se předjíždět."

Druhou etapu navíc komplikuje sesuv půdy.

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Cílem města je, tak jako všech řidičů to, aby ten obchvat byl zprovozněn co nejrychleji. Dneska zazněly informace, které my už jako vedení města máme. Že první etapa ochvatu by měla být spuštěna v horizontu měsíce a pokud vše půjde podle plánu, tak celý obchvat by měl být zčásti jenom v jednom pruhu spuštěn do konce roku. A i to pomůže městu velmi, protože velká část toho tranzitu opustí centrum města, které je zatěžováno nadměrným množstvím automobilů, zejména těch nákladních."

Jakub Míček (ANO), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Já bych rád poděkoval panu ministrovi za slova, která řekl tady na mítinku, že bude ministerstvo pracovat na tom, aby v co nejdřívější době byla vydána stavební povolení pro první i pro tu druhou část, aby byla pravomocná. A tudíž, aby se po obchvatu jeho alespoň v tom částečném profilu, po té druhé části, tak jak si všichni přejeme."

Obchvat má být dlouhý 8,5 kilometru. Stát už na něm prostavěl 3 miliardy korun. Celková cena za obě etapy má být zhruba 4 miliardy.

Dokončování obchvatu Třince zkontroloval ministr Kupka

Ministr Kupka poté navštívil stavbu posledního úseku obchvatu Třince. Zhruba šestikilometrová silnice spojí už zprovozněný úsek dálnice v Neborech s dálnicí D48. V Třanovicích právě probíhá stavba mimoúrovňového napojení.

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: "Třanovice - Nebor je jedna z důležitých staveb, která uleví mnoha lidem v té současné průjezdní trase. Přes všechny komplikace pevně doufáme, že se podaří alespoň v polovičním profilu ještě v letošním roce stavbu zprovoznit. Je na ní 13 mostních objektů, více než 5 kilometrů nové dálnice. Klíčové je, abychom dokázali už v letošním roce motoristům ulevit a v příštím roce by se stavba dokončila celá.”

Na ostravském polygonu driftovali senioři za volantem

13 seniorů najednou driftovalo v ostravském Centru bezpečné jízdy Libros. Tamní dráha se tak stala dějištěm nového rekordu, zapsaného v České knize rekordů. Nejstarší senior, který se akce zúčastnil, měl 88 let.

Senioři za volantem v ostravském Librosu rozhodně nejsou poprvé. Už dříve tady probíhaly kurz Jedu s dobou.

Dalimil Frič, ředitel Centra bezpečné jízdy Libros: “Tihleti senioři jsou ti nejvěrnější. My jsme jim nabídli tuto dovednost nebo zručnost, oni to přijali a z těch 20 zájemců zůstalo 18. Dnešní výsledek je i o tom, že je to baví. Oni chtějí. Je to taky vyjádření toho, že tihleti lidé jsou za volantem dobří, umí opanovat svůj vůz v krizových situacích.”

Nejstarším účastníkem rekordu byl Otakar Puš, řidičský průkaz má téměř 70 let. 

Otakar Puš, účastník rekordu: “Já to hodnotím velice kladně. Toto by měli vyzkoušet všichni řidiči. Už tu chodím tři roky a mrzí mě, že to teď skončí.”

Na polygon dorazili i zástupci agentury Dobrý den, která potvrdila, že padl rekord v počtu driftujících seniorů a nejstarší driftující senior.

Luboš Rafaj, zástupce agentury Dobrý den: “Když pomineme, že je to rekord, tak je to vlastně věc, která by měla lidem říct pojďte a naučíme se řídit autem, protože na silnici je nás čím dál tím víc a když to nebudeme umět, tak si akorát rozbijeme čumáky. V tom je to úžasný.”

Stavba deváté kruhové křižovatky v Novém Jičíně má začít v červnu

Stavba deváté kruhové křižovatky na území Nového Jičína začne v červnu. Postaví ji město spolu s Moravskoslezským krajem.

Kruhovou křižovatku v silně frekventovaném místě, kde se střetávají ulice K nemocnici, Generála Hlaďo a výjezd z Masarykova náměstí plánuje město řadu let.

Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Celkové náklady, 19 milionů korun, které by měla tato akce stát, budou děleny zhruba v poměru 2:1. Zhruba 12 milionů korun bude platit město ze svého rozpočtu, 7 milionů Moravskoslezský kraj, potažmo správa silnic Moravskoslezského kraje. Stavba je rozdělena na objekty, které jsou ve vlastnictví města a které jsou ve vlastnictví kraje. Samotné vybudování okružní křižovatky a související plošné úpravy komunikace půjdou na vrub kraje a ostatní stavební objekty na vrub města, čili vybudování chodníků, veřejného osvětlení, doplnění mobiliáře, výsadba zeleně.”

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Město touto investiční akcí řeší nejen problém v dopravě, ale řeší i veřejný prostor v centru města. Cílem akce je kvalitní městský prostor, dostatek zeleně, městského mobiliáře, ale hlavně celkové zlepšení bezpečnostní situace, včetně pohybu chodců a cyklistů. Kruhová křižovatka je ten nejbezpečnější způsob křížení dynamické dopravy.”

V tuto chvíli už je vysoutěžen zhotovitel stavby a smlouva je před podpisem. Realizace deváté okružní křižovatky ve městě má začít v červnu. Ukončena by měla být v listopadu.

Řidiči tedy budou muset půl roku počítat v centru města, v lokalitách ulic K nemocnici, Generála Hlaďo a Tyršova, s omezením dopravy.

Radnice nyní ještě pracuje na možnosti, získat ke své části investice státní dotaci.

Železniční nadšence potěší nová expozice i Slovenská strela

Teď máme něco pro příznivce železnice. V Železničním muzeu moravskoslezském v centru Ostravy byla zahájena nová expozice. Je věnovaná 150 rokům od stavby tratě mezi Olomoucí, Krnovem a Opavou. 

Železniční muzeum moravskoslezské si letos připomíná 10 let od založení. Postupně nashromáždilo mnoho zajímavých exponátů, nabízí také funkční modely a trenažér.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Původně to mělo být muzeum dokumentace. Vůbec jsme nepřemýšleli, že by tady byly nějaké velké artefakty, no ale postupně, jak šel ten vývoj a hlavně, jak se začala budovat nová železnice, začaly se budovat koridory, opravovat tratě, tak samozřejmě ty přístroje, zařízení, které tady vidíte v tom muzeu, jsme si řekli: aha, takže to by mělo jít do šrotu? Tak to ne, tak dáme to do muzea.”

Vojtěch Hermann, ředitel Železničního muzea moravskoslezského: “Dneska otevíráme novou výstavu k výročí tratě mezi Olomoucí, Krnovem a Opavou. Měla původní název Moravskoslezská centrální dráha a která byla postavena v roce 1872. 1. října to bude výročí. Tuto výstavu přibližujeme na panelech, kde jsou unikátní výkresy, unikátní fotografie. Popisujeme tuto historii a můžeme říci, že doposud taková výstava v našem kraji a v republice nebyla.”

To byla naše dopravní témata, na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-11-05-2022-18-24