Dopravní revue
- Kovonský most v Karviné je opět průjezdný
- Nová letecká linka do Španělska
- Provizorní most přes řeku Bílovku u Studénky
- Povodní zničené cyklostezky čeká rekonstrukce
- Lidé u ZŠ Frýdecká a hřbitova mají konečně kde parkovat
Opět jsme tady s dopravními tématy z našeho regionu. Začíná pořad Dopravní revue a já vás u něj vítám.
Kovonský most v Karviné je opět průjezdný
Kovonský most v Karviné, který spojuje části Nové město a Hranice, je po půl roce opět průjezdný. Řidičům tak konečně odpadlo zdlouhavé objíždění města.
Po objízdných trasách jezdili řidiči v Karviné od poloviny dubna a ve špičce stáli v dlouhých kolonách hlavně v centru města. Tato komplikace konečně skončila, most byl pro osobní automobily otevřen v pondělí odpoledne, autobusy se na své původní trasy vrátily v úterý, tedy ještě před původním plánovaným termínem.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Mám obrovskou radost, že je most otevřen a že vlastně řidiči, kteří projíždějí Karvinou už nemusí přes VZP, ale můžou na Karvinou 8 a Mizerov jezdit po tomto mostě, doufám, že nám vydrží dalších 50 let bez jakýchkoliv problémů.”
Most je úplně nový, jeho výstavbu financoval MSK. Samotná rekonstrukce by nestačila, projektanti doporučili původní most strhnout a postavit ho znovu, protože svým technickým stavem a sníženou nosností již nevyhovoval.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Hlavně navazuje ten most na obchvat Karviné, měli jsme dostavěný obchvat a bylo špatně, že tady byl most s nízkou nosností, mohly tady jezdit těžší nákladní vozy.”
Vladimír Kolek (ANO), náměstek primátora Karviné: "Opravu kovonského mostu všichni ocení nejen řidiči osobní automobilové dopravy, ale i cestující MHD. Není to uzel, ale je to naprosto stěžejní komunikace, která prochází přes dvě části Karviné, takže my bychom chtěli poděkovat jak kraji, tak i zhotovitelské firmě, která se s tím vypořádala velmi dobře, termín stihla o 14 dní rychleji a můžeme se těšit na další investice kraje."
Moravskoslezský kraj v posledních dvou letech investoval do oprav silnic v Karviné velkou částku peněz, opravou prošla ulice Rudé Armády, Polská, za evropské peníze se spoluúčastí kraje ulici Borovského a dobíhají i i opravy autobusových zálivů.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Kraj investuje jen v Karviné, investujeme v celém MSK, máme to plánované, opravujeme všude, bohužel teď nám trochu udělají povodně škrt přes rozpočet."
Do oprav investuje i město Karviná. Tady na kovonském mostě v rámci rekonstrukce zajistilo město opravu chodníků a zábradlí.
Provizorní most přes řeku Bílovku u Studénky
Letiště Ostrava otevírá další pravidelnou leteckou linku do Španělska. Od 30. března 2025 zahájí Ryanair pravidelné lety z mošnovského letiště do španělské Girony, malebného města v Katalánsku, jen kousek od Barcelony. Linka bude v provozu dvakrát týdně a nabídne cestujícím nové možnosti pro letní dovolenou nebo krátké pobyty.
Kateřina Pustějovská, mluvčí Letiště Ostrava, a.s.: “Spojení s Gironou představuje pro naše letiště další významný milník. Tato nová linka otevírá cestujícím bránu do krásného španělského regionu Katalánsko a nabízí nejen možnost strávit dovolenou u moře, ale také objevovat historická města a přírodní krásy. Ryanair v současné době létá z Ostravy do Londýna a Malagy, a nyní s novou linkou do Girony dále rozšiřujeme nabídku atraktivních destinací. Jsme rádi, že díky této spolupráci můžeme posilovat pozici Ostravy na mapě leteckých spojení. Ryanair se na ostravském letišti stále více rozvíjí, což potvrzuje i loňské zavedení linky do Malagy. Tato destinace se setkala s velkým zájmem cestujících, a proto bude v roce 2025 provoz zahájen dříve, už na konci března. Nová linka do Girony je dalším krokem vpřed a rozšiřuje nabídku atraktivních spojení, která osloví nejen turisty, ale i obchodní cestující. Věříme, že kombinace pravidelných letů do těchto populárních destinací zaujme široké spektrum cestujících a přispěje k dalšímu růstu počtu pasažérů na našem letišti.”
Povodní zničené cyklostezky čeká rekonstrukce
Most za Studénkou směrem na Bravantice a Jistebník. Frekventovaná silnice je od zářijových povodní neprůjezdná kvůli podemletí mostu přes Bílovku. Nenápadná říčka se během povodní proměnila v ničivý vodní tok.
Marek Melichárek, náměstek ředitele Správy silnic MSK: “Správa silnic se spojila se zástupci Armády České republiky, kteří navrhli, že zde osadí mostní provizorium. Jednali jsme s AČR, která si vše zaměřila a místo vedle dané silnice se postavil provizorní most. Tento most již na daném místě stojí. V současné době probíhá stavební práce na napojování ze stávající silnice na daný most. Samozřejmě musí být skrývka, nějaké vrstvy a bude tam silnice ze živičných vrstev, neboť tento provizorní most zde bude delší dobu.”
Po mostě se bude jezdit vždy v jednom směru. S největší pravděpodobností zde bude svislé dopravní značení a řidiči si budou muset dát přednost v jízdě, s předpokládanou rychlostí 20 km za hodinu. Správa silnic ale o režimu jedná s dopravní policií.
Marek Melichárek, náměstek ředitele Správy silnic MSK: “Hned jak se zprovozní dané provizorium, tak dojde k odstranění stávající mostní konstrukce a následně dojde k zahájení projektové dokumentace k obnovení daného mostního objektu na dané silnici.”
Řidiči musí uzavřené místo objíždět přes Velké Albrechtice a zajedou si. Zprovoznění provizorního mostu je v plánu v nejbližších dnech.
Povodní zničené cyklostezky čeká rekonstrukce
Zářijová povodeň poničila veškeré cyklostezky kolem řeky Opavy. Nejvíce poškozená je cyklostezka z Opavy do Malých Hoštic a dále cyklostezka, která vede od ulice Pekařské až po ulici Ratibořskou.
Cyklostezky zničené velkou vodou se začnou opravovat nejdříve příští rok na jaře. Záležet bude na tom, kdy se Povodí Odry podaří upravit koryto řeky Opavy, kolem kterého cyklostezky vedly.
Michal Kokošek (ANO), náměstek primátora Opavy: “Prozatím bude oprava, řekněme provizorní, dosypání štěrku u té stuky tak, aby nebyla nebezpečná pro chodce nebo pro okolní lidi, kteří tam budou nějakým způsobem navštěvovat tu lokalitu, protože je velmi využívaná, zejména z Opavy do Malých Hoštic. Nicméně tam opravdu to bylo poničené velmi a musíme počkat na to až Povodí Odry opraví břehy a následně se budeme bavit o celkové opravě cyklostezky.”
Cyklostezky kolem řeky Opavy byly vybudovány na protipovodňových hrázích, které voda podemlela a na mnoha místech strhla kusy břehů. V některých částech tak cyklostezky zcela zmizely.
Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: “Cyklostezky opravdu dostaly, jak to řeknu lidově, zabrat. Rovnou jsme viděli i tu cyklostezku, když jsme se bavili s hasičárnou, tak ta tam prostě není. Kus břehu zmizelo. Za Těšínskou je cyklostezka taky, která vede kolem zahrádek, kusy břehu tam chybí. To znamená, ve spolupráci s Povodím Odry, které ty valy znovu buduje, tak budeme řešit cyklostezky, ale je zde návrh, že by cyklostezky nebyly na hrázi, ale snažili bysme je vybudovat dole u těch nábřeží s tím, že tady si myslíme, že by mohlo dojít k tomu, že když dojde k záplavě, tak ta cyklostezka vydrží.”
Michal Kokošek (ANO), náměstek primátora Opavy: “My doufáme, že na tu infrastrukturu nám přispěje stát, protože z vlastních peněz, z vlastního rozpočtu města Opavy ty peníze na to nemáme, takže věříme v podporu státu.”
Průchodnost cyklostezek alespoň pro pěší by měla být zajištěna do konce letošního roku.
Lidé u ZŠ Frýdecká a hřbitova mají konečně kde parkovat
Celkem 34 nových parkovacích míst nechala postavit radnice v Havířově v městské části Bludovice. Lidé na parkoviště čekali mnoho let. Město muselo nejdříve vyřešit odkup části soukromého pozemku.
Zaparkovat u Základní školy Frýdecká v Havířově bylo téměř nemožné. Stejně tak u další přilehlé školy či hřbitova. Problém měli i místní obyvatelé. Město nyní nechalo v lokalitě postavit zcela nové parkoviště.
anketa: “Bylo to blbé. Stávali jsme tam na tom trávníku před tou branou. Je to takové blbé po trávníku jezdit, je to lepší rozhodně. Navíc tady není teď takový provoz. Teď jsme sami, ale s dětmi, hlídejte je. Je to lepší.”
Problém byl ten, že město nevlastní v dané lokalitě všechny pozemky.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Koupili jsme část pozemků od soukromých vlastníků, kdy nám chyběl metr a půl. Takhle jsme se dohodli. Rozšířili jsme přilehlou komunikaci, znova jsme ji vyasfaltovali a vytvořili jsme parkoviště, které zasahuje minimálně do jednotlivých pozemků a z druhé strany je tady 34 nových parkovacích míst a tato místa budou sloužit jak pro školu na ulici Frýdecká, tak pro hřbitov, tak pro PZKO, pro tady evangelickou farnost. Takže myslím, že ta lokalita bude velmi dobře pokryta a myslím, že těch akcí, které se tady v okolí dějí v rámci celého roku, je opravdu dost. Mimochodem se nám podařilo parkoviště zpřístupnit již na Dušičky."
Za stavbu nového parkoviště radnice zaplatila přes čtyři miliony korun.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Provedla se standardní soutěž, vybrali jsme zhotovitele a musím firmu pochválit, protože opravdu skončila dva měsíce před termínem. Jsem rád, že i takové firmy máme zkušené, které dokážou práci odvést i před termínem.”
V rámci stavby došlo i k opravě chodníku.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "V rámci víceprací se nám podařilo rozšířit ten chodník, srovnat ho tak, aby byl příjemný k užívání chodcům, kteří tady docházejí do školy, chodí na hřbitov. Jsem rád, že i tato věc se podařila v rámci této investiční akce.”
To byla témata magazínu Dopravní revue. Díky, že jste byli s námi a na viděnou u dalšího vydání.
Redakčně upraveno / zkráceno.
Opět jsme tady s dopravními tématy z našeho regionu. Začíná pořad Dopravní revue a já vás u něj vítám.
Kovonský most v Karviné je opět průjezdný
Kovonský most v Karviné, který spojuje části Nové město a Hranice, je po půl roce opět průjezdný. Řidičům tak konečně odpadlo zdlouhavé objíždění města.
Po objízdných trasách jezdili řidiči v Karviné od poloviny dubna a ve špičce stáli v dlouhých kolonách hlavně v centru města. Tato komplikace konečně skončila, most byl pro osobní automobily otevřen v pondělí odpoledne, autobusy se na své původní trasy vrátily v úterý, tedy ještě před původním plánovaným termínem.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Mám obrovskou radost, že je most otevřen a že vlastně řidiči, kteří projíždějí Karvinou už nemusí přes VZP, ale můžou na Karvinou 8 a Mizerov jezdit po tomto mostě, doufám, že nám vydrží dalších 50 let bez jakýchkoliv problémů.”
Most je úplně nový, jeho výstavbu financoval MSK. Samotná rekonstrukce by nestačila, projektanti doporučili původní most strhnout a postavit ho znovu, protože svým technickým stavem a sníženou nosností již nevyhovoval.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Hlavně navazuje ten most na obchvat Karviné, měli jsme dostavěný obchvat a bylo špatně, že tady byl most s nízkou nosností, mohly tady jezdit těžší nákladní vozy.”
Vladimír Kolek (ANO), náměstek primátora Karviné: "Opravu kovonského mostu všichni ocení nejen řidiči osobní automobilové dopravy, ale i cestující MHD. Není to uzel, ale je to naprosto stěžejní komunikace, která prochází přes dvě části Karviné, takže my bychom chtěli poděkovat jak kraji, tak i zhotovitelské firmě, která se s tím vypořádala velmi dobře, termín stihla o 14 dní rychleji a můžeme se těšit na další investice kraje."
Moravskoslezský kraj v posledních dvou letech investoval do oprav silnic v Karviné velkou částku peněz, opravou prošla ulice Rudé Armády, Polská, za evropské peníze se spoluúčastí kraje ulici Borovského a dobíhají i i opravy autobusových zálivů.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Kraj investuje jen v Karviné, investujeme v celém MSK, máme to plánované, opravujeme všude, bohužel teď nám trochu udělají povodně škrt přes rozpočet."
Do oprav investuje i město Karviná. Tady na kovonském mostě v rámci rekonstrukce zajistilo město opravu chodníků a zábradlí.
Provizorní most přes řeku Bílovku u Studénky
Letiště Ostrava otevírá další pravidelnou leteckou linku do Španělska. Od 30. března 2025 zahájí Ryanair pravidelné lety z mošnovského letiště do španělské Girony, malebného města v Katalánsku, jen kousek od Barcelony. Linka bude v provozu dvakrát týdně a nabídne cestujícím nové možnosti pro letní dovolenou nebo krátké pobyty.
Kateřina Pustějovská, mluvčí Letiště Ostrava, a.s.: “Spojení s Gironou představuje pro naše letiště další významný milník. Tato nová linka otevírá cestujícím bránu do krásného španělského regionu Katalánsko a nabízí nejen možnost strávit dovolenou u moře, ale také objevovat historická města a přírodní krásy. Ryanair v současné době létá z Ostravy do Londýna a Malagy, a nyní s novou linkou do Girony dále rozšiřujeme nabídku atraktivních destinací. Jsme rádi, že díky této spolupráci můžeme posilovat pozici Ostravy na mapě leteckých spojení. Ryanair se na ostravském letišti stále více rozvíjí, což potvrzuje i loňské zavedení linky do Malagy. Tato destinace se setkala s velkým zájmem cestujících, a proto bude v roce 2025 provoz zahájen dříve, už na konci března. Nová linka do Girony je dalším krokem vpřed a rozšiřuje nabídku atraktivních spojení, která osloví nejen turisty, ale i obchodní cestující. Věříme, že kombinace pravidelných letů do těchto populárních destinací zaujme široké spektrum cestujících a přispěje k dalšímu růstu počtu pasažérů na našem letišti.”
Povodní zničené cyklostezky čeká rekonstrukce
Most za Studénkou směrem na Bravantice a Jistebník. Frekventovaná silnice je od zářijových povodní neprůjezdná kvůli podemletí mostu přes Bílovku. Nenápadná říčka se během povodní proměnila v ničivý vodní tok.
Marek Melichárek, náměstek ředitele Správy silnic MSK: “Správa silnic se spojila se zástupci Armády České republiky, kteří navrhli, že zde osadí mostní provizorium. Jednali jsme s AČR, která si vše zaměřila a místo vedle dané silnice se postavil provizorní most. Tento most již na daném místě stojí. V současné době probíhá stavební práce na napojování ze stávající silnice na daný most. Samozřejmě musí být skrývka, nějaké vrstvy a bude tam silnice ze živičných vrstev, neboť tento provizorní most zde bude delší dobu.”
Po mostě se bude jezdit vždy v jednom směru. S největší pravděpodobností zde bude svislé dopravní značení a řidiči si budou muset dát přednost v jízdě, s předpokládanou rychlostí 20 km za hodinu. Správa silnic ale o režimu jedná s dopravní policií.
Marek Melichárek, náměstek ředitele Správy silnic MSK: “Hned jak se zprovozní dané provizorium, tak dojde k odstranění stávající mostní konstrukce a následně dojde k zahájení projektové dokumentace k obnovení daného mostního objektu na dané silnici.”
Řidiči musí uzavřené místo objíždět přes Velké Albrechtice a zajedou si. Zprovoznění provizorního mostu je v plánu v nejbližších dnech.
Povodní zničené cyklostezky čeká rekonstrukce
Zářijová povodeň poničila veškeré cyklostezky kolem řeky Opavy. Nejvíce poškozená je cyklostezka z Opavy do Malých Hoštic a dále cyklostezka, která vede od ulice Pekařské až po ulici Ratibořskou.
Cyklostezky zničené velkou vodou se začnou opravovat nejdříve příští rok na jaře. Záležet bude na tom, kdy se Povodí Odry podaří upravit koryto řeky Opavy, kolem kterého cyklostezky vedly.
Michal Kokošek (ANO), náměstek primátora Opavy: “Prozatím bude oprava, řekněme provizorní, dosypání štěrku u té stuky tak, aby nebyla nebezpečná pro chodce nebo pro okolní lidi, kteří tam budou nějakým způsobem navštěvovat tu lokalitu, protože je velmi využívaná, zejména z Opavy do Malých Hoštic. Nicméně tam opravdu to bylo poničené velmi a musíme počkat na to až Povodí Odry opraví břehy a následně se budeme bavit o celkové opravě cyklostezky.”
Cyklostezky kolem řeky Opavy byly vybudovány na protipovodňových hrázích, které voda podemlela a na mnoha místech strhla kusy břehů. V některých částech tak cyklostezky zcela zmizely.
Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: “Cyklostezky opravdu dostaly, jak to řeknu lidově, zabrat. Rovnou jsme viděli i tu cyklostezku, když jsme se bavili s hasičárnou, tak ta tam prostě není. Kus břehu zmizelo. Za Těšínskou je cyklostezka taky, která vede kolem zahrádek, kusy břehu tam chybí. To znamená, ve spolupráci s Povodím Odry, které ty valy znovu buduje, tak budeme řešit cyklostezky, ale je zde návrh, že by cyklostezky nebyly na hrázi, ale snažili bysme je vybudovat dole u těch nábřeží s tím, že tady si myslíme, že by mohlo dojít k tomu, že když dojde k záplavě, tak ta cyklostezka vydrží.”
Michal Kokošek (ANO), náměstek primátora Opavy: “My doufáme, že na tu infrastrukturu nám přispěje stát, protože z vlastních peněz, z vlastního rozpočtu města Opavy ty peníze na to nemáme, takže věříme v podporu státu.”
Průchodnost cyklostezek alespoň pro pěší by měla být zajištěna do konce letošního roku.
Lidé u ZŠ Frýdecká a hřbitova mají konečně kde parkovat
Celkem 34 nových parkovacích míst nechala postavit radnice v Havířově v městské části Bludovice. Lidé na parkoviště čekali mnoho let. Město muselo nejdříve vyřešit odkup části soukromého pozemku.
Zaparkovat u Základní školy Frýdecká v Havířově bylo téměř nemožné. Stejně tak u další přilehlé školy či hřbitova. Problém měli i místní obyvatelé. Město nyní nechalo v lokalitě postavit zcela nové parkoviště.
anketa: “Bylo to blbé. Stávali jsme tam na tom trávníku před tou branou. Je to takové blbé po trávníku jezdit, je to lepší rozhodně. Navíc tady není teď takový provoz. Teď jsme sami, ale s dětmi, hlídejte je. Je to lepší.”
Problém byl ten, že město nevlastní v dané lokalitě všechny pozemky.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Koupili jsme část pozemků od soukromých vlastníků, kdy nám chyběl metr a půl. Takhle jsme se dohodli. Rozšířili jsme přilehlou komunikaci, znova jsme ji vyasfaltovali a vytvořili jsme parkoviště, které zasahuje minimálně do jednotlivých pozemků a z druhé strany je tady 34 nových parkovacích míst a tato místa budou sloužit jak pro školu na ulici Frýdecká, tak pro hřbitov, tak pro PZKO, pro tady evangelickou farnost. Takže myslím, že ta lokalita bude velmi dobře pokryta a myslím, že těch akcí, které se tady v okolí dějí v rámci celého roku, je opravdu dost. Mimochodem se nám podařilo parkoviště zpřístupnit již na Dušičky."
Za stavbu nového parkoviště radnice zaplatila přes čtyři miliony korun.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Provedla se standardní soutěž, vybrali jsme zhotovitele a musím firmu pochválit, protože opravdu skončila dva měsíce před termínem. Jsem rád, že i takové firmy máme zkušené, které dokážou práci odvést i před termínem.”
V rámci stavby došlo i k opravě chodníku.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "V rámci víceprací se nám podařilo rozšířit ten chodník, srovnat ho tak, aby byl příjemný k užívání chodcům, kteří tady docházejí do školy, chodí na hřbitov. Jsem rád, že i tato věc se podařila v rámci této investiční akce.”
To byla témata magazínu Dopravní revue. Díky, že jste byli s námi a na viděnou u dalšího vydání.
Redakčně upraveno / zkráceno.