Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Probíhá rekonstrukce mostu přes Odru Ostravě
  • Dokončuje se severní obchvat Opavy
  • Část obchvatu museli vybourat a postaví se znovu
  • Opravený tah na Slovensko přes Střítež je už průjezdný
  • Radar střídavě hlídkuje na Revoluční i Palackého

Začíná pořad Dopravní revue, jsme tady s tématy z dopravy v našem regionu.

Probíhá rekonstrukce mostu přes Odru v Ostravě

Před několika dny začala oprava mostů přes Odru na Opavské ulici v Ostravě. Jde o kompletní rekonstrukci dalšího úseku silnice a mostů, který navazuje na Svinovské mosty. Provoz byl v obou směrech sveden do jednoho jízdního pruhu.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Už to ty mosty potřebovaly, jsou prostě v takovém technickém stavu, že tu opravu potřebují. Bude to stejné jako vloni, stejná omezení jako v případě Svinovských mostů, takže řidiči si jen vzpomenou, jak to bylo. Ale musím říct, že teď máme trochu ulehčenou situaci, protože je otevřena Prodloužená Rudná, takže obyvatelé Poruby nemusí jet přes Svinovské mosty, ale mohou po Rudné až ke Globusu a pak si v pohodě sjet kolem Globusu z druhé strany a tím pádem s jim ulehčí.”

Stavba bude podle harmonogramu trvat 390 dnů. Práce přeruší zimní přestávka, během které bude provoz na mostech v běžném režimu. Rekonstrukce pak bude pokračovat na jaře.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Budou odstraněny živičné vrstvy a izolace, pryč půjde i mostní zábradlí a mosty dostanou vše nové. Také budou opraveny mostní římsy a mostní závěry. Celá ocelová konstrukce i spodní betonová konstrukce mostů bude otryskána a následně opatřena vhodnou ochranou. Ocel dostane protikorozní vrstvu, beton nové sanační omítky. Součástí rekonstrukce bude i repase ložisek a oprava veřejného osvětlení.”

Více než roční rekonstrukce bude stát téměř 72 milionů korun.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “85 procent bude financováno z evropských fondů, takže i proto jsme k té opravě přistoupili, protože z větší části to bude financovat Evropa.”

Dokončuje se severní obchvat Opavy

Práce na obchvatu Opavy postupují. Dělníci nyní pracují na realizaci západní části severního obchvatu, který naváže na před dvěma lety dokončenou část východní. Nový úsek bude hotový v roce 2023 a umožní průjezd od Ostravy směrem na Bruntálsko a naopak.

Pomalými krůčky postupuje Opava cestou za obchvatem, o který usiluje víc jak dvacet let. Kupředu stavbu sune i sdružení obcí, které pomáhá státu s přípravou výstavby chybějících dopravních tepen v regionu. Vloni otevřený 1,6 km dlouhý úsek obchvatu zatím odklání dopravu z města jen částečně.

Michal Jedlička, náměstek primátora Opavy: Tranzit se z města vymístil. Takže efekt obchvatu už částečně cítíme. Ale čekáme, až se dobuduje celý. Ta západní část v r. 2023, podle původního termínu. Potom to pocítíme maximálně.“

Západní část severního obchvatu naváže na hotovou východní část, která už ulevila od provozu především části Kateřinky.

Martin Dostál, Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 – I/57: „My jsme velmi intenzivně po komunikaci s ŘSD a MD docílili toho, aby se v loňském roce začala realizovat také západní část severního obchvatu.“ 

Stavební práce na zhruba pěti kilometrovém úseku, které budou stát necelou miliardu korun, začaly vloni v říjnu. Ještě předtím zkoumali místa, kudy dopravní stavba povede, archeologové. Cenné nálezy zaznamenali ve Vávrovicích, kde našli zlaté a broznové šperky z doby kolem roku 3000 před naším letopočtem. Úspěšní byli nyní i v Kateřinkách.

Kateřina Papáková, Archeologický ústav AV ČR, pracoviště Opava: „Tady nás to trochu překvapilo, protože je to tady velmi nízko a v tomto případě jsme archeologické nálezy neočekávali. Na jaře většinou bývají záplavy, voda se tady drží. Takže toto bylo překvapení, te jsme zde našli archeologické nálezy z doby bronzové.“

K úplnému dokončení obchvatu Opavy ale stále ještě chybí trasy, které by odvedly provoz z města v jižní a jihozápadní části, ve směru na Fulnek a dálnici.

Část obchvatu ve F-M museli vybourat a postaví se znovu

Ve Frýdku-Místku museli rozbít část nově budované dálnice. Stavitel totiž vystavěl úsek novým způsobem a použil jiné materiály. Důvodem byl současný nedostatek stavebních materiálů. Ředitelství silnic a dálnic s tím ale nesouhlasilo a nařídilo úsek vybourat a postavit znovu.

Velké diskuze vyvolalo v minulých týdnech bourání nově vystavěné dálnice. Řidiči projíždějící kolem obchvatu Frýdku-Místku viděli stavbaře, jak rozbíjejí zhruba 200 metrů položeného betonu. Jak se ukázalo, důvodem bylo, že šlo o zkušební pokládku, která vzešla z jiné technologie výroby a materiálu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Vybouraná část obchvatu Frýdku-Místku byl zkušební úsek cementobetonové desky. Povinnost položení zkušebního úseku vyplývá již ze zadání stavby. Harmonogram prací musí počítat s časovou rezervou, kdy je zhotovitel ještě před finální pokládkou cementobetonového krytu povinen provést zkušební úsek, kterým ověří funkčnost stroje, kvalitu práce a schopnosti pokládkové čety."

Toto jsou zbytky betonu, které musel zhotovitel na vlastní náklady odstranit, protože podle Ředitelství silnic a dálnic nevykazuje ideální parametry.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "V tomto konkrétním případě šlo právě i o ověření nové receptury a vstupních materiálů, které zhotovitel zkusil použít z důvodu současné dodavatelské krize a také z důvodů využitelnosti vstupních materiálů z blízkých zdrojů."

Všechny stavby se v současnosti potýkají s problémem, kterým je nedostatek stavebního materiálu. Samotná stavba obchvatu ale zatím se zpožděním nepočítá. Podle stavbařů běží zatím vše podle plánu, situace se ale může postupem času kvůli nedostatku materiálu změnit. První etapa obchvatu má být hotová po novém roce. Druhá pak příští rok v červenci.

Opravený tah na Slovensko přes Střítež je už průjezdný

Po zhruba 5 měsících oprav vozovky je opět plně průjezdný hlavní tah I/11 přes obce Střítež a Nebory na Třinecku. Nutné uzavírky komplikovaly život především místním obyvatelům. Ti se už těší, až bude příští rok dokončen obchvat, na který bude z jejich obcí svedena veškerá tranzitní doprava.

Silnice přes Střítež a Nebory je součástí hlavního tahu mezi Ostravou a slovenskou hranicí. Přestože v jejím sousedství se už buduje poslední část obchvatu, který veškerou tranzitní dopravu z obcí na konci příštího roku odvede, museli místní strpět rozsáhlou opravu. Ta začala v polovině března

Tomáš Kokotek, obyvatel Hnojníku: “Je to už zdlouhavé docela. A hlavně je to nepříjemné, že se tady nedá projet, že je tady zákaz.”

Důvodem rekonstrukce silnice byl její velmi špatný stav. Na tom se projevila především nákladní automobilová doprava. Silničáři už nemohli opravovat jen některá místa, ale museli přikročit k celkové rekonstrukci.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Rekonstrukce vozovky v délce cca 2,4 km je dokončena. Stavbaři od března provedli opravy provozních škod formovaných léta zátěží osmi tisíc automobilů všech kategorií denně. Nový povrch umožní plynulejší průjezd dopravy, nesporným přínosem je také zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Cena opravy se vyšplhala asi na cca 35,7 milionu Kč bez DPH a časově se podařilo dodržet domluvený předpoklad časového termínu.”

K úplnému dokončení prací schází jen vodorovné značení. Pracovníkům však dělají problémy řidiči, kteří projíždějí uzavřeným úsekem.

Neukáznění řidiči komplikovali průběh prací po celou dobu. Za porušení zákazu vjezdu jim často dávali pokuty policisté.

Radar v NJ střídavě “hlídkuje” na Revoluční a Palackého

Dopravní situaci v Novém Jičíně zklidňuje druhým rokem měření rychlosti vozidel radarem. Dalším zásahem do pohybu automobilů, respektive i do jejich odstavování, bude nový parkovací systém.

Radar v Novém Jičíně měří střídavě rychlost vozidel na dvou místech, na ulici Revoluční a od letošního jara i na Palackého.

Daniel Rýdel, ředitel MP Nový Jičín: “Od poloviny května jsme přemístili měřící zařízení na ulici Palackého, kde radar měřil po dobu jednoho a půl měsíce. Potom, v rámci bezpečnostní strategie, jsem se domluvili, že koncem školního roku dojde opět k přesunu radaru zpět na ulici Revoluční, kde v současné době tento radar měří.”

Během měsíce a půl zaznamenal radar na Palackého ulici přes 1 500 přestupků.

Daniel Rýdel, ředitel MP Nový Jičín: “Byl jsem celkem nemile překvapen, v průměru to vycházelo přes třicet přestupků denně, většinou to bylo porušení pravidel do těch dvaceti kilometrů v hodině. Ale zaznamenali jsme i excesy, kdy jedna z těch největších překročení rychlostí byla až 115 kilometrů v hodině ve městě.”

Nejvyšší počet spáchaných přestupků je obvykle v prvních 14 dnech po přemístění radaru. Pak se počet hříšníků stabilizuje. Nejnižší pokuta je 600 korun. Ovšem úplná novinka čeká motoristy pravděpodobně naostro od měsíce srpna, kdy začne ve městě fungovat nový moderní systém parkovacích automatů a částečně i nový režim. Městská policie bude přestupky v parkování zjišťovat a řešit prostřednictvím mobilní aplikace.

Tolik z dopravních témat, na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
28. července 2021, 18:20

Začíná pořad Dopravní revue, jsme tady s tématy z dopravy v našem regionu.

Probíhá rekonstrukce mostu přes Odru v Ostravě

Před několika dny začala oprava mostů přes Odru na Opavské ulici v Ostravě. Jde o kompletní rekonstrukci dalšího úseku silnice a mostů, který navazuje na Svinovské mosty. Provoz byl v obou směrech sveden do jednoho jízdního pruhu.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Už to ty mosty potřebovaly, jsou prostě v takovém technickém stavu, že tu opravu potřebují. Bude to stejné jako vloni, stejná omezení jako v případě Svinovských mostů, takže řidiči si jen vzpomenou, jak to bylo. Ale musím říct, že teď máme trochu ulehčenou situaci, protože je otevřena Prodloužená Rudná, takže obyvatelé Poruby nemusí jet přes Svinovské mosty, ale mohou po Rudné až ke Globusu a pak si v pohodě sjet kolem Globusu z druhé strany a tím pádem s jim ulehčí.”

Stavba bude podle harmonogramu trvat 390 dnů. Práce přeruší zimní přestávka, během které bude provoz na mostech v běžném režimu. Rekonstrukce pak bude pokračovat na jaře.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “Budou odstraněny živičné vrstvy a izolace, pryč půjde i mostní zábradlí a mosty dostanou vše nové. Také budou opraveny mostní římsy a mostní závěry. Celá ocelová konstrukce i spodní betonová konstrukce mostů bude otryskána a následně opatřena vhodnou ochranou. Ocel dostane protikorozní vrstvu, beton nové sanační omítky. Součástí rekonstrukce bude i repase ložisek a oprava veřejného osvětlení.”

Více než roční rekonstrukce bude stát téměř 72 milionů korun.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MS kraje: “85 procent bude financováno z evropských fondů, takže i proto jsme k té opravě přistoupili, protože z větší části to bude financovat Evropa.”

Dokončuje se severní obchvat Opavy

Práce na obchvatu Opavy postupují. Dělníci nyní pracují na realizaci západní části severního obchvatu, který naváže na před dvěma lety dokončenou část východní. Nový úsek bude hotový v roce 2023 a umožní průjezd od Ostravy směrem na Bruntálsko a naopak.

Pomalými krůčky postupuje Opava cestou za obchvatem, o který usiluje víc jak dvacet let. Kupředu stavbu sune i sdružení obcí, které pomáhá státu s přípravou výstavby chybějících dopravních tepen v regionu. Vloni otevřený 1,6 km dlouhý úsek obchvatu zatím odklání dopravu z města jen částečně.

Michal Jedlička, náměstek primátora Opavy: Tranzit se z města vymístil. Takže efekt obchvatu už částečně cítíme. Ale čekáme, až se dobuduje celý. Ta západní část v r. 2023, podle původního termínu. Potom to pocítíme maximálně.“

Západní část severního obchvatu naváže na hotovou východní část, která už ulevila od provozu především části Kateřinky.

Martin Dostál, Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 – I/57: „My jsme velmi intenzivně po komunikaci s ŘSD a MD docílili toho, aby se v loňském roce začala realizovat také západní část severního obchvatu.“ 

Stavební práce na zhruba pěti kilometrovém úseku, které budou stát necelou miliardu korun, začaly vloni v říjnu. Ještě předtím zkoumali místa, kudy dopravní stavba povede, archeologové. Cenné nálezy zaznamenali ve Vávrovicích, kde našli zlaté a broznové šperky z doby kolem roku 3000 před naším letopočtem. Úspěšní byli nyní i v Kateřinkách.

Kateřina Papáková, Archeologický ústav AV ČR, pracoviště Opava: „Tady nás to trochu překvapilo, protože je to tady velmi nízko a v tomto případě jsme archeologické nálezy neočekávali. Na jaře většinou bývají záplavy, voda se tady drží. Takže toto bylo překvapení, te jsme zde našli archeologické nálezy z doby bronzové.“

K úplnému dokončení obchvatu Opavy ale stále ještě chybí trasy, které by odvedly provoz z města v jižní a jihozápadní části, ve směru na Fulnek a dálnici.

Část obchvatu ve F-M museli vybourat a postaví se znovu

Ve Frýdku-Místku museli rozbít část nově budované dálnice. Stavitel totiž vystavěl úsek novým způsobem a použil jiné materiály. Důvodem byl současný nedostatek stavebních materiálů. Ředitelství silnic a dálnic s tím ale nesouhlasilo a nařídilo úsek vybourat a postavit znovu.

Velké diskuze vyvolalo v minulých týdnech bourání nově vystavěné dálnice. Řidiči projíždějící kolem obchvatu Frýdku-Místku viděli stavbaře, jak rozbíjejí zhruba 200 metrů položeného betonu. Jak se ukázalo, důvodem bylo, že šlo o zkušební pokládku, která vzešla z jiné technologie výroby a materiálu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Vybouraná část obchvatu Frýdku-Místku byl zkušební úsek cementobetonové desky. Povinnost položení zkušebního úseku vyplývá již ze zadání stavby. Harmonogram prací musí počítat s časovou rezervou, kdy je zhotovitel ještě před finální pokládkou cementobetonového krytu povinen provést zkušební úsek, kterým ověří funkčnost stroje, kvalitu práce a schopnosti pokládkové čety."

Toto jsou zbytky betonu, které musel zhotovitel na vlastní náklady odstranit, protože podle Ředitelství silnic a dálnic nevykazuje ideální parametry.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "V tomto konkrétním případě šlo právě i o ověření nové receptury a vstupních materiálů, které zhotovitel zkusil použít z důvodu současné dodavatelské krize a také z důvodů využitelnosti vstupních materiálů z blízkých zdrojů."

Všechny stavby se v současnosti potýkají s problémem, kterým je nedostatek stavebního materiálu. Samotná stavba obchvatu ale zatím se zpožděním nepočítá. Podle stavbařů běží zatím vše podle plánu, situace se ale může postupem času kvůli nedostatku materiálu změnit. První etapa obchvatu má být hotová po novém roce. Druhá pak příští rok v červenci.

Opravený tah na Slovensko přes Střítež je už průjezdný

Po zhruba 5 měsících oprav vozovky je opět plně průjezdný hlavní tah I/11 přes obce Střítež a Nebory na Třinecku. Nutné uzavírky komplikovaly život především místním obyvatelům. Ti se už těší, až bude příští rok dokončen obchvat, na který bude z jejich obcí svedena veškerá tranzitní doprava.

Silnice přes Střítež a Nebory je součástí hlavního tahu mezi Ostravou a slovenskou hranicí. Přestože v jejím sousedství se už buduje poslední část obchvatu, který veškerou tranzitní dopravu z obcí na konci příštího roku odvede, museli místní strpět rozsáhlou opravu. Ta začala v polovině března

Tomáš Kokotek, obyvatel Hnojníku: “Je to už zdlouhavé docela. A hlavně je to nepříjemné, že se tady nedá projet, že je tady zákaz.”

Důvodem rekonstrukce silnice byl její velmi špatný stav. Na tom se projevila především nákladní automobilová doprava. Silničáři už nemohli opravovat jen některá místa, ale museli přikročit k celkové rekonstrukci.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Rekonstrukce vozovky v délce cca 2,4 km je dokončena. Stavbaři od března provedli opravy provozních škod formovaných léta zátěží osmi tisíc automobilů všech kategorií denně. Nový povrch umožní plynulejší průjezd dopravy, nesporným přínosem je také zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Cena opravy se vyšplhala asi na cca 35,7 milionu Kč bez DPH a časově se podařilo dodržet domluvený předpoklad časového termínu.”

K úplnému dokončení prací schází jen vodorovné značení. Pracovníkům však dělají problémy řidiči, kteří projíždějí uzavřeným úsekem.

Neukáznění řidiči komplikovali průběh prací po celou dobu. Za porušení zákazu vjezdu jim často dávali pokuty policisté.

Radar v NJ střídavě “hlídkuje” na Revoluční a Palackého

Dopravní situaci v Novém Jičíně zklidňuje druhým rokem měření rychlosti vozidel radarem. Dalším zásahem do pohybu automobilů, respektive i do jejich odstavování, bude nový parkovací systém.

Radar v Novém Jičíně měří střídavě rychlost vozidel na dvou místech, na ulici Revoluční a od letošního jara i na Palackého.

Daniel Rýdel, ředitel MP Nový Jičín: “Od poloviny května jsme přemístili měřící zařízení na ulici Palackého, kde radar měřil po dobu jednoho a půl měsíce. Potom, v rámci bezpečnostní strategie, jsem se domluvili, že koncem školního roku dojde opět k přesunu radaru zpět na ulici Revoluční, kde v současné době tento radar měří.”

Během měsíce a půl zaznamenal radar na Palackého ulici přes 1 500 přestupků.

Daniel Rýdel, ředitel MP Nový Jičín: “Byl jsem celkem nemile překvapen, v průměru to vycházelo přes třicet přestupků denně, většinou to bylo porušení pravidel do těch dvaceti kilometrů v hodině. Ale zaznamenali jsme i excesy, kdy jedna z těch největších překročení rychlostí byla až 115 kilometrů v hodině ve městě.”

Nejvyšší počet spáchaných přestupků je obvykle v prvních 14 dnech po přemístění radaru. Pak se počet hříšníků stabilizuje. Nejnižší pokuta je 600 korun. Ovšem úplná novinka čeká motoristy pravděpodobně naostro od měsíce srpna, kdy začne ve městě fungovat nový moderní systém parkovacích automatů a částečně i nový režim. Městská policie bude přestupky v parkování zjišťovat a řešit prostřednictvím mobilní aplikace.

Tolik z dopravních témat, na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-28-07-2021-18-24