Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Aktuálně z dopravy v Moravskoslezském kraji
  • Na D1 v Ostravě opět vyjely bagry
  • Sdílená kola v Ostravě bude provozovat opět NEXTBIKE
  • Začalo období snížené viditelnosti na cestách, host: Daniela Vlčková

Lukáš Zavadil, TV Polar: Začíná pořad Dopravní revue, máme pro vás aktuální témata z dopravy v moravskoslezském kraji, dobrý den.

Lukáš Zavadil, TV Polar:Hejtman Ivo Vondrák nařídil od soboty 24. října do ukončení nouzového stavu přerušit veřejnou autobusovou dopravu v úseku mezi Hvězdou a Ovčárnou v Jeseníkách. Důvodem je snížení rizika nákazy koronavirem a dalšího šíření onemocnění covid-19.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Začala létat pravidelná, kvůli koronakrizi na jaře odložená linka polského dopravce LOT mezi ostravským letištěm Leoše Janáčka a polskou Varšavou. Létat bude 5x týdně , a to tak, aby ranní přílet do Varšavy navazoval na první odletovou vlnu do západní a severní Evropy. S jedním přestupem tak jsou pro cestující dostupné destinace jako Amsterodam, Mnichov, Paříž, Oslo, Frankfurt a další. K příletům a odletům linky byly upraveny autobusové jízdní řády. Podle dopravce mají letadla HEPA filtry, které filtrují cirkulující vzduch v letadle a zachytí 99% virů a bakterií. Opatření pro ochranu cestujících přijalo také letiště.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Na dálnici D1 v Ostravě v pondělí 19. října opět vyjely bagry. Ředitelství silnic a dálnic spustilo opravu úseku dlouhého 300 m a byl tak uzavřen sjezd z dálnice do Mariánských Hor. Oprava bude trvat měsíc a řidiči musí počítat s objížďkou.

Lukáš Zavadil, TV Polar:V pondělí ráno byla řada řidičů spěchajících do práce nemile překvapena. Sjezd z dálnice D1 ve směru na Ostravu Mariánské Hory byl uzavřen. Řidiči tak museli pokračovat v jízdě dál až na exit 361 na Místeckou. O tom, že bude dálnice v tomto úseku ode dneška uzavřena nevěděli ani na krajském úřadě.

Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: „
Je to akce ŘSD, o které kraj vůbec nic neví, protože to povolení vydalo ministerstvo dopravy a my jsme se o tom opravdu dozvěděli až se začalo něco dělat. Ta oprava potrvá měsíc.“

Lukáš Zavadil, TV Polar: Na dálnici tak opět vyjely bagry. Podle ředitelství silnic a dálnic se jedná o provizorní opravu D1 v délce tří set metrů. Je třeba kompletně vyměnit podloží dálnice, která je v tomto úseku nebezpečně zvlněná. Budou vyměněna také svodidla. Už v minulosti bylo nutné dálnici v Ostravě několikrát opravovat. Kompletní rekonstrukcí prošly třeba dálniční přivaděče v Přívozu. Na vině bylo vždy nekvalitní podloží.

Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD:
„Od pondělí 19.10. je částečně, a to od 355 km, uzavřena dálnice D1. Jedná se o první etapu prací na zvlněné vozovce. Provoz je sveden po objízdné trase.“

Lukáš Zavadil, TV Polar: Oprava dálnice bude trvat až do 15. listopadu. Do té doby si musí řidiči mířící po D1 do Mariánských Hor zvyknout na téměř desetikilometrovou objížďku.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Společnost Nextbike bude v Ostravě provozovat sdílená kola i další dva roky. Ve veřejné zakázce podle vedení města nabídla výrazně nižší cenu, na kterou radnice bude přispívat u každé výpůjčky, a to 7 korun a deset haléřů s DPH.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Dnes už asi není v Ostravě nikdo, kdo by neznal bikesharing, tedy sdílení jízdních kol. Obyvatelé i návštěvníci města si tuto službu v průběhu tří let, kdy zde funguje, velmi oblíbili. V posledních dvou letech zajišťuje kola společnost Nextbike a bude tomu tak i nadále. Vyhrála totiž výběrové řízení, do kterého se přihlásili dva zájemci. Společnost splnila podmínky stanovené městem a nabídla výrazně nižší cenu.

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora Ostravy
: "Pro příští dva roky bychom měli mít v Ostravě těch kol už tisíc, stojany by měly být rozmístěny už ve všech městských obvodech."

Lukáš Zavadil, TV Polar: Společnost Nextbike nabídla příspěvek města na jednu výpůjčku ve výši 7,10 koruny. Druhý z účastníků, firma Rekola, která službu v krajské metropoli zaváděla, navrhla 9,90 koruny. Bikesharing bude v příštím roce poprvé fungovat ve městě celoročně a kola se objeví na území celého města.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike:
"My si určitě velmi vážíme toho, že můžeme v Ostravě pokračovat další dva roky a zároveň je to pro nás závazkem pokračovat v nastoleném trendu a již teď plánujeme navýšení servisních týmů, které by měly zajistit to, aby kola byla neustále dostupná."

Lukáš Zavadil, TV Polar: V příštích dvou letech bude ve všech 23 obvodech města k dispozici přes 300 stanic, kde se budou kola půjčovat. Od června do září, bude v ulicích města tisícovka sdílených kol, na jaře a na podzim 800 a přes zimu 400 kol. Pro uživatele bude nadále prvních 15 minut zdarma. Cena za každou další hodinu půjčení kola nepřesáhne 40 korun. Zájem každý rok vzrůstá. Letos už kola ujela přes 777.000 kilometrů.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Hostem pořadu Dopravní revue je Daniela Vlčková. Zdravím vás, na dálku. Dobrý den.

Daniela Vlčková, PČR : Dobrý den, zdravím také všechny diváky i vás.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Téma o kterém dnes budeme mluvit je aktuální. Tyto dny totiž sebou přináší horší podmínky viditelnosti na silnicích kromě noci v podvečer a ráno. K tomu i změna z letního času na zimní čas. Co toto období znamená pro policii, konkrétně tedy pro preventisty?.

Daniela Vlčková, PČR : Preventisté se v tomto období vždy zaměřovali na to, poukázat veřejnosti, že je velice důležité nosit reflexní prvky, nejen tam kde to ukládá zákon, to znamená mimo obec, v úsecích, které nejsou osvětlené, ale také v obcích. Protože chodec, který má na sobě reflexní prvky, tak tohoto chodce řidič zaregistruje na vzdálenost zhruba 200 metrů, což je v podstatě 10 krát více, než kdyby před sebou měla chodce, který reflexní prvek nemá a navíc by byl v tmavém oblečení. Takového chodce vidí na pouze 10 metrů, což je velice krátká vzdálenost.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Policie k tomuto tématu a k tomuto riziku vlastně pořádá spoustu preventivní akci, jak jste řekla. Které to jsou? Koho se snažíte oslovit?

Daniela Vlčková, PČR : Budu mluvit v minulém čase. Pořádali jsem preventivní akce "Nebuďte neviditelní". Já vlastně, tak jak jsem řekla byla zaměřena na to, že jsme informovali chodce na vytipovaných místech v rámci celého Moravskoslezského kraje na skutečnost, že opravdu je velice důležité používat reflexní prvky i ve městech. Snižuje to viditelnost a vlastně tím pádem navyšuje jeho bezpečnost. Ovšem v současné situaci, kdy jsou pozastaveny veškeré preventivní aktivity a činnosti, které jsou spojeny s osobním kontaktem, tak těch podmínek máme podstatně méně. Snažíme se alespoň využívat internet, naše internetové sítě, sociální sítě a díky tomu pořadu díky tomu, že se objeví v televizi, tak se to dá považovat taky za velice účinnou prevenci.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pojďme tedy ke konkrétním typům pro chodce. Vy jste zmínila reflexní prvky. Pojďme zrekapitulovat. A ty lidi trochu navést. Jak by se měli chovat na silnicích, jaké jsou jejich povinnosti?

Daniela Vlčková, PČR : Jak jsem již říkala. Nosit v obci v osvětlených místech reflexní prvky nemusí. Není to jejich povinnost. Ale každopádně policie doporučuje, aby se chodci takto zabezpečili. Je vhodné aby například reflexní pásky měli na pohyblivých částech těla, což je třeba na ruce nebo na noze. Úplně ideální je, když je to kombinace obou. A to hlavně se týká hlavně těch neosvětlených částí. Měli by je mít na té části těla, která je blíž k okraji vozovky, aby opravdu řidiči měli možnost a čas je včas spatřit. Co se týče města, tak stačí různé přívěsky, zipy. Dneska je pro děti a pro sportovce hodně oblečení již opatřeno reflexní prvky. Myslím si, že lidé už si zvykli je takto nosit, ale předpokládáme teda, že opravdu je důležitá abychom tuto informaci dále šířili, aby těch lidí, kteří používají reflexní prvky bylo stále více.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Ale pojďme to vzít z opačného konce. Na co by se v těchto dnech měli dát pozor řidiči?

Daniela Vlčková, PČR : Řidiči by v každém případě měli dbát na takovou základní povinnost, která platí pro všechny účastníky silničního provozu. Nejen pro ně. To znamená chovat se ohleduplně k ostatním účastníkům silničního provozu. Je nutné, aby opravdu byli zvlášť pozorní, aby byli soustředěni na jízdu, protože snížená viditelnost jim může tu jízdu velice, velice znepříjemnit. Očekáváme, že kromě toho, že je tma, tak přijdou mlhy, přijde sněžení, mrholení. To jsou všechno faktory, které tu pozornost toho řidiče snižují. Ale každopádně na to se musí řidiči připravit tak jako každý rok, že tato situace nastane. A druhá věc je ta, že apelujeme na to, aby opravdu udržovaly veškeré náležitosti, které jim stanoví zákon. To znamená dodržovaly dopravní předpisy.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Naším hostem byla na dálku Daniela Vlčková. Díky za váš čas.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Děkuji na shledanou.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
28. října 2020, 18:20

Lukáš Zavadil, TV Polar: Začíná pořad Dopravní revue, máme pro vás aktuální témata z dopravy v moravskoslezském kraji, dobrý den.

Lukáš Zavadil, TV Polar:Hejtman Ivo Vondrák nařídil od soboty 24. října do ukončení nouzového stavu přerušit veřejnou autobusovou dopravu v úseku mezi Hvězdou a Ovčárnou v Jeseníkách. Důvodem je snížení rizika nákazy koronavirem a dalšího šíření onemocnění covid-19.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Začala létat pravidelná, kvůli koronakrizi na jaře odložená linka polského dopravce LOT mezi ostravským letištěm Leoše Janáčka a polskou Varšavou. Létat bude 5x týdně , a to tak, aby ranní přílet do Varšavy navazoval na první odletovou vlnu do západní a severní Evropy. S jedním přestupem tak jsou pro cestující dostupné destinace jako Amsterodam, Mnichov, Paříž, Oslo, Frankfurt a další. K příletům a odletům linky byly upraveny autobusové jízdní řády. Podle dopravce mají letadla HEPA filtry, které filtrují cirkulující vzduch v letadle a zachytí 99% virů a bakterií. Opatření pro ochranu cestujících přijalo také letiště.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Na dálnici D1 v Ostravě v pondělí 19. října opět vyjely bagry. Ředitelství silnic a dálnic spustilo opravu úseku dlouhého 300 m a byl tak uzavřen sjezd z dálnice do Mariánských Hor. Oprava bude trvat měsíc a řidiči musí počítat s objížďkou.

Lukáš Zavadil, TV Polar:V pondělí ráno byla řada řidičů spěchajících do práce nemile překvapena. Sjezd z dálnice D1 ve směru na Ostravu Mariánské Hory byl uzavřen. Řidiči tak museli pokračovat v jízdě dál až na exit 361 na Místeckou. O tom, že bude dálnice v tomto úseku ode dneška uzavřena nevěděli ani na krajském úřadě.

Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: „
Je to akce ŘSD, o které kraj vůbec nic neví, protože to povolení vydalo ministerstvo dopravy a my jsme se o tom opravdu dozvěděli až se začalo něco dělat. Ta oprava potrvá měsíc.“

Lukáš Zavadil, TV Polar: Na dálnici tak opět vyjely bagry. Podle ředitelství silnic a dálnic se jedná o provizorní opravu D1 v délce tří set metrů. Je třeba kompletně vyměnit podloží dálnice, která je v tomto úseku nebezpečně zvlněná. Budou vyměněna také svodidla. Už v minulosti bylo nutné dálnici v Ostravě několikrát opravovat. Kompletní rekonstrukcí prošly třeba dálniční přivaděče v Přívozu. Na vině bylo vždy nekvalitní podloží.

Nina Ledvinová, mluvčí ŘSD:
„Od pondělí 19.10. je částečně, a to od 355 km, uzavřena dálnice D1. Jedná se o první etapu prací na zvlněné vozovce. Provoz je sveden po objízdné trase.“

Lukáš Zavadil, TV Polar: Oprava dálnice bude trvat až do 15. listopadu. Do té doby si musí řidiči mířící po D1 do Mariánských Hor zvyknout na téměř desetikilometrovou objížďku.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Společnost Nextbike bude v Ostravě provozovat sdílená kola i další dva roky. Ve veřejné zakázce podle vedení města nabídla výrazně nižší cenu, na kterou radnice bude přispívat u každé výpůjčky, a to 7 korun a deset haléřů s DPH.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Dnes už asi není v Ostravě nikdo, kdo by neznal bikesharing, tedy sdílení jízdních kol. Obyvatelé i návštěvníci města si tuto službu v průběhu tří let, kdy zde funguje, velmi oblíbili. V posledních dvou letech zajišťuje kola společnost Nextbike a bude tomu tak i nadále. Vyhrála totiž výběrové řízení, do kterého se přihlásili dva zájemci. Společnost splnila podmínky stanovené městem a nabídla výrazně nižší cenu.

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora Ostravy
: "Pro příští dva roky bychom měli mít v Ostravě těch kol už tisíc, stojany by měly být rozmístěny už ve všech městských obvodech."

Lukáš Zavadil, TV Polar: Společnost Nextbike nabídla příspěvek města na jednu výpůjčku ve výši 7,10 koruny. Druhý z účastníků, firma Rekola, která službu v krajské metropoli zaváděla, navrhla 9,90 koruny. Bikesharing bude v příštím roce poprvé fungovat ve městě celoročně a kola se objeví na území celého města.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike:
"My si určitě velmi vážíme toho, že můžeme v Ostravě pokračovat další dva roky a zároveň je to pro nás závazkem pokračovat v nastoleném trendu a již teď plánujeme navýšení servisních týmů, které by měly zajistit to, aby kola byla neustále dostupná."

Lukáš Zavadil, TV Polar: V příštích dvou letech bude ve všech 23 obvodech města k dispozici přes 300 stanic, kde se budou kola půjčovat. Od června do září, bude v ulicích města tisícovka sdílených kol, na jaře a na podzim 800 a přes zimu 400 kol. Pro uživatele bude nadále prvních 15 minut zdarma. Cena za každou další hodinu půjčení kola nepřesáhne 40 korun. Zájem každý rok vzrůstá. Letos už kola ujela přes 777.000 kilometrů.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Hostem pořadu Dopravní revue je Daniela Vlčková. Zdravím vás, na dálku. Dobrý den.

Daniela Vlčková, PČR : Dobrý den, zdravím také všechny diváky i vás.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Téma o kterém dnes budeme mluvit je aktuální. Tyto dny totiž sebou přináší horší podmínky viditelnosti na silnicích kromě noci v podvečer a ráno. K tomu i změna z letního času na zimní čas. Co toto období znamená pro policii, konkrétně tedy pro preventisty?.

Daniela Vlčková, PČR : Preventisté se v tomto období vždy zaměřovali na to, poukázat veřejnosti, že je velice důležité nosit reflexní prvky, nejen tam kde to ukládá zákon, to znamená mimo obec, v úsecích, které nejsou osvětlené, ale také v obcích. Protože chodec, který má na sobě reflexní prvky, tak tohoto chodce řidič zaregistruje na vzdálenost zhruba 200 metrů, což je v podstatě 10 krát více, než kdyby před sebou měla chodce, který reflexní prvek nemá a navíc by byl v tmavém oblečení. Takového chodce vidí na pouze 10 metrů, což je velice krátká vzdálenost.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Policie k tomuto tématu a k tomuto riziku vlastně pořádá spoustu preventivní akci, jak jste řekla. Které to jsou? Koho se snažíte oslovit?

Daniela Vlčková, PČR : Budu mluvit v minulém čase. Pořádali jsem preventivní akce "Nebuďte neviditelní". Já vlastně, tak jak jsem řekla byla zaměřena na to, že jsme informovali chodce na vytipovaných místech v rámci celého Moravskoslezského kraje na skutečnost, že opravdu je velice důležité používat reflexní prvky i ve městech. Snižuje to viditelnost a vlastně tím pádem navyšuje jeho bezpečnost. Ovšem v současné situaci, kdy jsou pozastaveny veškeré preventivní aktivity a činnosti, které jsou spojeny s osobním kontaktem, tak těch podmínek máme podstatně méně. Snažíme se alespoň využívat internet, naše internetové sítě, sociální sítě a díky tomu pořadu díky tomu, že se objeví v televizi, tak se to dá považovat taky za velice účinnou prevenci.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pojďme tedy ke konkrétním typům pro chodce. Vy jste zmínila reflexní prvky. Pojďme zrekapitulovat. A ty lidi trochu navést. Jak by se měli chovat na silnicích, jaké jsou jejich povinnosti?

Daniela Vlčková, PČR : Jak jsem již říkala. Nosit v obci v osvětlených místech reflexní prvky nemusí. Není to jejich povinnost. Ale každopádně policie doporučuje, aby se chodci takto zabezpečili. Je vhodné aby například reflexní pásky měli na pohyblivých částech těla, což je třeba na ruce nebo na noze. Úplně ideální je, když je to kombinace obou. A to hlavně se týká hlavně těch neosvětlených částí. Měli by je mít na té části těla, která je blíž k okraji vozovky, aby opravdu řidiči měli možnost a čas je včas spatřit. Co se týče města, tak stačí různé přívěsky, zipy. Dneska je pro děti a pro sportovce hodně oblečení již opatřeno reflexní prvky. Myslím si, že lidé už si zvykli je takto nosit, ale předpokládáme teda, že opravdu je důležitá abychom tuto informaci dále šířili, aby těch lidí, kteří používají reflexní prvky bylo stále více.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Ale pojďme to vzít z opačného konce. Na co by se v těchto dnech měli dát pozor řidiči?

Daniela Vlčková, PČR : Řidiči by v každém případě měli dbát na takovou základní povinnost, která platí pro všechny účastníky silničního provozu. Nejen pro ně. To znamená chovat se ohleduplně k ostatním účastníkům silničního provozu. Je nutné, aby opravdu byli zvlášť pozorní, aby byli soustředěni na jízdu, protože snížená viditelnost jim může tu jízdu velice, velice znepříjemnit. Očekáváme, že kromě toho, že je tma, tak přijdou mlhy, přijde sněžení, mrholení. To jsou všechno faktory, které tu pozornost toho řidiče snižují. Ale každopádně na to se musí řidiči připravit tak jako každý rok, že tato situace nastane. A druhá věc je ta, že apelujeme na to, aby opravdu udržovaly veškeré náležitosti, které jim stanoví zákon. To znamená dodržovaly dopravní předpisy.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Naším hostem byla na dálku Daniela Vlčková. Díky za váš čas.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Děkuji na shledanou.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-28-10-2020-18-24