Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • ŘSD zprovoznilo druhou část stavby silnice I/68 Třanovice–Nebory
  • Cestu do Trojanovic komplikuje oprava mostu, část řidičů značení nerespektuje
  • ŘSD opravuje I/57 mezi Skrochovicemi a Holasovicemi
  • Začíná rekonstrukce silnice Frýdecká v Českém Těšíně
  • U Větřkovic na Vítkovsku se opravuje 3 km úsek silnice

Začíná pravidelný magazín z dopravy v Moravskoslezském kraji, tedy Dopravní revue, vítám vás u něj a přeji hezký den.

ŘSD zprovoznilo druhou část stavby silnice I/68 Třanovice–Nebory

Nejprve hlavní srpnová zpráva. Ředitelství silnic a dálnic se podařilo zprovoznit druhou část stavby silnice I/68 Třanovice–Nebory, tedy obchvatu Třince. Byli jsme u slavnostního spuštění.

Omezený provoz v na silnici I/68 Třanovice -Nebory, který platil od března letošního roku, skončil a řidiči mohou využívat všechny čtyři pruhy. Slavnostně byl plný provoz otevřen v pondělí 21. srpna 2023 a to s ročním zpožděním, protože samotná stavba nevznikala lehce.

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy ČR: "Problémy byly zejména na straně nestabilního podloží, kdy v případě jednotlivých násypů bylo potřeba čekat delší dobu, aby došlo k její homogenizaci a aby ta komunikace byla dlouhodobě pevná a dlouhodobě vydržela: "

Petr Kůrka, ředitel úseku výstavby ŘSD ČR: "Tato stavba byla připravovaná poměrně dlouhou dobu, prošla si významnou změnou technických předpisů, změnily se technické předpisy na mosty, musely se mosty přeprojektovávat, už v realizaci a co se týče majetkoprávní přípravy, tak příprava začala v roce 2012 a trvala 7 let, ovlivnilo to částečně i realizaci, když jsem staveniště předávali, nebyly k dispozici všechny pozemky, ale ve spolupráci s městem Třinec se podařilo vše zdárně dotáhnout do konce.”

Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec), primátorka Třince: "Spadl obrovský kámen, obrovská úleva a sportovní terminologií bych řekla “velké finále”. My jsme sice už v 2017 zprovoznili dva úseky, Nebory-Oldřichovice a Nebory-Bystřice, což Třinci neskutečně pomohlo, ale ten výjezd do Stříteže a Ropice byl šílený a byly tam časté nehody, takže konečně to je tak, jak to má být.”

V rámci stavby bylo vybudováno 15 nových mostů, 2 mimoúrovňové křižovatky a 25 protihlukových stěn s celkovou délkou téměř deset kilometrů.

Petr Kůrka, ředitel úseku výstavby ŘSD ČR: "Možná zajímavostí je 400 metrů dlouhý most přes údolí řeky Ropičky, přes místní komunikace a před dráhu, což je asi nejvýznamnější objekt této stavby.”

Díky plně zprůjezdněnému úseku v délce 5400 metrů tak došlo k definitivnímu propojení dálnice D48 se Slovenskou republikou.

Jan Krkoška, hejtman MSK: "Ten tranzit pro nás, v MSK směrem na Slovensko, je velmi důležitý. Co je důležité, ten tlak automobilů, který byl v okolních vesnicích se vytáhne na novou silnici I. třídy a tím pádem se uleví všem obyvatelům okolních obcí- Ta cesta směrem na Slovensko bude plynulá, rychlejší a bezpečnější.”

Přes Střítež a Hnojník projíždělo průměrně přes 11 300 automobilů všech kategorií denně, z toho bylo více než 1 800 kamionů.

Cestu do Trojanovic komplikuje oprava mostu, část řidičů značení nerespektuje

Velké starosti děla mnohým motoristům uzávěra silnice, kterou využívají například k cestám na Pustevny nebo do Rožnova pod Radhoštěm. V Trojanovicích je totiž kvůli opravě mostu silnice zcela uzavřena a řidiči musí využívat objízdné trasy. Mnozí ale zajíždějí do místních uliček, kde nemají co dělat.

Jiří Novotný (Naše Beskydy), starosta Trojanovic: “Opravujeme most, a to je vždycky složité. Zvláště, když ten most je na hlavní cestě, po které jezdí hodně lidí a propojuje města. My jsme předpokládali, že to bude velký problém a proto jsme chtěli i jiná opatření, ale Policie České republiky s nimi i nesouhlasila, tak jsme postupně ta opatření nějakým způsobem upravovali a zaváděli. Dneska bych řekl, že je situace daleko klidnější, ale stále někteří lidé nerespektují dopravní značení, nerespektují to, že tam lidé bydlí, že tam je jednosměrka a tady bych požádal všechny, aby respektovali značky, protože dochází ke kolizních situacím a nebo k situacím, které třeba vyvolávají nějaké nervové vypětí."

Marek Melichárek, technicko-provozní náměstek SSMSK: "V současné době probíhá oprava mostního objektu na silnici III. třídy 4866-4 v obci Trojanovice za úplné uzávěry. Určitě to pocítili občané tohoto kraje, protože je to na spojnici k Pustevnám. Tím, že tam je úplná uzávěra, tak je objízdná trasa po silnici II. třídy přímo do Trojanovic a z Trojanovic směrem na Pustevny po silnici III. třídy. Úplná uzávěra je z důvodu, že most byl ve špatném stavu a musel se celý shodit. Staví se tam úplně nový most, bude jednopolový železobetonový a je tam i přispění obce Trojanovice, která tam financuje výstavbu nové cyklistické lávky, veřejné osvětlení a vyspravení břehů. Tato akce je od 24. července a bude pokračovat až do podzimních měsíců, měla by skončit v listopadu.”

ŘSD opravuje I/57 mezi Skrochovicemi a Holasovicemi

V pondělí 14. srpna začala oprava silnice I/57 na trase Skrochovice–Holasovice a zpět. Na místě je značení. Veškerý provoz vede v jednom pruhu pro oba směry, kyvadlový režim střídavého průjezdu řídí semafory. Opraven bude nevyhovující povrch i podkladní vrstvy, projekt je naplánován na 3,5 měsíce.

Začíná rekonstrukce silnice Frýdecká v Českém Těšíně

V Českém Těšíně začala rekonstrukce a modernizace silnice II/648. Jedná se o komunikaci v ulici Frýdecká, silnice propojuje Horní a Dolní Žukov s centrem Českého Těšína. Silnici opraví Moravskoslezský kraj s využitím evropských dotací.

Konkrétně se modernizace Frýdecké týká úseku mezi křižovatkou s ulicí Vělopolskou v Horním Žukově, a křižovatkou se silnicí II/468, což je Jablunkovská přímo v Českém Těšíně.

Radek Podstawka, náměstek hejtmana MSK: "Už opravdu potřebovala opravu nebo spíše modernizaci. Celé to bude stát 35,5 milionů korun a my dostaneme 85 procent z EU."

Oprava tohoto pěti kilometrového úseku je naplánována na 105 dní, v prosinci bude vše hotovo.

Edita Novotná, mluvčí společnosti STRABAG: "Frézování provádíme za částečné uzavírky, kdy provoz v místě řídí pověření pracovníci."

V dalších fázích opravy bude průjezdná polovina vozovky a auta budou místem stavby projíždět kyvadlově, přičemž provoz budou řídit semafory.

Edita Novotná, mluvčí společnosti STRABAG: "S úplnou uzavírkou Frýdecké ulice je potřeba počítat pouze během pokládky asfaltových vrstev, které jsou plánovány na víkendové dny, poprvé to bude v druhé polovině září. Během uzavírky budou vyznačeny objízdné trasy."

Konkrétně řidiči budou muset počítat s objížďkou o víkendu 16. až 17. září.

U Větřkovic na Vítkovsku se opravuje 3 km úsek silnice

Po objízdných trasách musejí jezdit řidiči, kteří nyní nemohou využívat silnici mezi Větřkovicemi a spojnicí Hradce nad Moravicí s Fulnekem. Důvodem je uzavírka, kterou si vyžádala oprava povrchu silnice. Cestáři navíc zpevňují poškozené krajnice. Opravou prošel také starý most z roku 1942 nad místním potokem.

Marek Melichárek, technicko-provozní náměstek SSMSK: "Oprava silnice III/4629 ve Větřkovicích na Vítkovsku v současné době probíhá od 17. 7. až do 14. 10. letošního roku. Je to za úplné uzávěry a z toho důvodu, že cesta je úzká. Dělá se tam celková rekonstrukce vozovky, tedy frézování, pokládka nových živic, plus samozřejmě propustky. Díky tomu, že je tam úplná uzávěra, tak je objízdná trasa vedena po silnici II. třídy a v obci Janči je domluven pendl, tedy místní autobusový spoj. Tato silnice byla součástí objízdné trasy II/462, kdy už se vědělo, že po realizaci této stavby bude objízdná trasa opravena."

Technický stav silnice byl velmi špatný, což se vědělo mimo jiné i díky pravidelnému měření a vyhodnocování.

Marek Melichárek, technicko-provozní náměstek SSMSK: "Naše organizace si nechává co dva roky přeměřit vozovky, a to na základě výběrového řízení. Dělá to speciální vozidlo, které jezdí po silnicích II. a III. tříd a vyhodnocuje na základě laserových paprsků stav dané vozovky."

To byla naše dopravní témata, těším se na viděnou u dalšího vydání dopravní revue, kdy vám nabídneme další. Mějte se skvěle a opatrně na cestách.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
30. srpna 2023, 18:20

Začíná pravidelný magazín z dopravy v Moravskoslezském kraji, tedy Dopravní revue, vítám vás u něj a přeji hezký den.

ŘSD zprovoznilo druhou část stavby silnice I/68 Třanovice–Nebory

Nejprve hlavní srpnová zpráva. Ředitelství silnic a dálnic se podařilo zprovoznit druhou část stavby silnice I/68 Třanovice–Nebory, tedy obchvatu Třince. Byli jsme u slavnostního spuštění.

Omezený provoz v na silnici I/68 Třanovice -Nebory, který platil od března letošního roku, skončil a řidiči mohou využívat všechny čtyři pruhy. Slavnostně byl plný provoz otevřen v pondělí 21. srpna 2023 a to s ročním zpožděním, protože samotná stavba nevznikala lehce.

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy ČR: "Problémy byly zejména na straně nestabilního podloží, kdy v případě jednotlivých násypů bylo potřeba čekat delší dobu, aby došlo k její homogenizaci a aby ta komunikace byla dlouhodobě pevná a dlouhodobě vydržela: "

Petr Kůrka, ředitel úseku výstavby ŘSD ČR: "Tato stavba byla připravovaná poměrně dlouhou dobu, prošla si významnou změnou technických předpisů, změnily se technické předpisy na mosty, musely se mosty přeprojektovávat, už v realizaci a co se týče majetkoprávní přípravy, tak příprava začala v roce 2012 a trvala 7 let, ovlivnilo to částečně i realizaci, když jsem staveniště předávali, nebyly k dispozici všechny pozemky, ale ve spolupráci s městem Třinec se podařilo vše zdárně dotáhnout do konce.”

Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec), primátorka Třince: "Spadl obrovský kámen, obrovská úleva a sportovní terminologií bych řekla “velké finále”. My jsme sice už v 2017 zprovoznili dva úseky, Nebory-Oldřichovice a Nebory-Bystřice, což Třinci neskutečně pomohlo, ale ten výjezd do Stříteže a Ropice byl šílený a byly tam časté nehody, takže konečně to je tak, jak to má být.”

V rámci stavby bylo vybudováno 15 nových mostů, 2 mimoúrovňové křižovatky a 25 protihlukových stěn s celkovou délkou téměř deset kilometrů.

Petr Kůrka, ředitel úseku výstavby ŘSD ČR: "Možná zajímavostí je 400 metrů dlouhý most přes údolí řeky Ropičky, přes místní komunikace a před dráhu, což je asi nejvýznamnější objekt této stavby.”

Díky plně zprůjezdněnému úseku v délce 5400 metrů tak došlo k definitivnímu propojení dálnice D48 se Slovenskou republikou.

Jan Krkoška, hejtman MSK: "Ten tranzit pro nás, v MSK směrem na Slovensko, je velmi důležitý. Co je důležité, ten tlak automobilů, který byl v okolních vesnicích se vytáhne na novou silnici I. třídy a tím pádem se uleví všem obyvatelům okolních obcí- Ta cesta směrem na Slovensko bude plynulá, rychlejší a bezpečnější.”

Přes Střítež a Hnojník projíždělo průměrně přes 11 300 automobilů všech kategorií denně, z toho bylo více než 1 800 kamionů.

Cestu do Trojanovic komplikuje oprava mostu, část řidičů značení nerespektuje

Velké starosti děla mnohým motoristům uzávěra silnice, kterou využívají například k cestám na Pustevny nebo do Rožnova pod Radhoštěm. V Trojanovicích je totiž kvůli opravě mostu silnice zcela uzavřena a řidiči musí využívat objízdné trasy. Mnozí ale zajíždějí do místních uliček, kde nemají co dělat.

Jiří Novotný (Naše Beskydy), starosta Trojanovic: “Opravujeme most, a to je vždycky složité. Zvláště, když ten most je na hlavní cestě, po které jezdí hodně lidí a propojuje města. My jsme předpokládali, že to bude velký problém a proto jsme chtěli i jiná opatření, ale Policie České republiky s nimi i nesouhlasila, tak jsme postupně ta opatření nějakým způsobem upravovali a zaváděli. Dneska bych řekl, že je situace daleko klidnější, ale stále někteří lidé nerespektují dopravní značení, nerespektují to, že tam lidé bydlí, že tam je jednosměrka a tady bych požádal všechny, aby respektovali značky, protože dochází ke kolizních situacím a nebo k situacím, které třeba vyvolávají nějaké nervové vypětí."

Marek Melichárek, technicko-provozní náměstek SSMSK: "V současné době probíhá oprava mostního objektu na silnici III. třídy 4866-4 v obci Trojanovice za úplné uzávěry. Určitě to pocítili občané tohoto kraje, protože je to na spojnici k Pustevnám. Tím, že tam je úplná uzávěra, tak je objízdná trasa po silnici II. třídy přímo do Trojanovic a z Trojanovic směrem na Pustevny po silnici III. třídy. Úplná uzávěra je z důvodu, že most byl ve špatném stavu a musel se celý shodit. Staví se tam úplně nový most, bude jednopolový železobetonový a je tam i přispění obce Trojanovice, která tam financuje výstavbu nové cyklistické lávky, veřejné osvětlení a vyspravení břehů. Tato akce je od 24. července a bude pokračovat až do podzimních měsíců, měla by skončit v listopadu.”

ŘSD opravuje I/57 mezi Skrochovicemi a Holasovicemi

V pondělí 14. srpna začala oprava silnice I/57 na trase Skrochovice–Holasovice a zpět. Na místě je značení. Veškerý provoz vede v jednom pruhu pro oba směry, kyvadlový režim střídavého průjezdu řídí semafory. Opraven bude nevyhovující povrch i podkladní vrstvy, projekt je naplánován na 3,5 měsíce.

Začíná rekonstrukce silnice Frýdecká v Českém Těšíně

V Českém Těšíně začala rekonstrukce a modernizace silnice II/648. Jedná se o komunikaci v ulici Frýdecká, silnice propojuje Horní a Dolní Žukov s centrem Českého Těšína. Silnici opraví Moravskoslezský kraj s využitím evropských dotací.

Konkrétně se modernizace Frýdecké týká úseku mezi křižovatkou s ulicí Vělopolskou v Horním Žukově, a křižovatkou se silnicí II/468, což je Jablunkovská přímo v Českém Těšíně.

Radek Podstawka, náměstek hejtmana MSK: "Už opravdu potřebovala opravu nebo spíše modernizaci. Celé to bude stát 35,5 milionů korun a my dostaneme 85 procent z EU."

Oprava tohoto pěti kilometrového úseku je naplánována na 105 dní, v prosinci bude vše hotovo.

Edita Novotná, mluvčí společnosti STRABAG: "Frézování provádíme za částečné uzavírky, kdy provoz v místě řídí pověření pracovníci."

V dalších fázích opravy bude průjezdná polovina vozovky a auta budou místem stavby projíždět kyvadlově, přičemž provoz budou řídit semafory.

Edita Novotná, mluvčí společnosti STRABAG: "S úplnou uzavírkou Frýdecké ulice je potřeba počítat pouze během pokládky asfaltových vrstev, které jsou plánovány na víkendové dny, poprvé to bude v druhé polovině září. Během uzavírky budou vyznačeny objízdné trasy."

Konkrétně řidiči budou muset počítat s objížďkou o víkendu 16. až 17. září.

U Větřkovic na Vítkovsku se opravuje 3 km úsek silnice

Po objízdných trasách musejí jezdit řidiči, kteří nyní nemohou využívat silnici mezi Větřkovicemi a spojnicí Hradce nad Moravicí s Fulnekem. Důvodem je uzavírka, kterou si vyžádala oprava povrchu silnice. Cestáři navíc zpevňují poškozené krajnice. Opravou prošel také starý most z roku 1942 nad místním potokem.

Marek Melichárek, technicko-provozní náměstek SSMSK: "Oprava silnice III/4629 ve Větřkovicích na Vítkovsku v současné době probíhá od 17. 7. až do 14. 10. letošního roku. Je to za úplné uzávěry a z toho důvodu, že cesta je úzká. Dělá se tam celková rekonstrukce vozovky, tedy frézování, pokládka nových živic, plus samozřejmě propustky. Díky tomu, že je tam úplná uzávěra, tak je objízdná trasa vedena po silnici II. třídy a v obci Janči je domluven pendl, tedy místní autobusový spoj. Tato silnice byla součástí objízdné trasy II/462, kdy už se vědělo, že po realizaci této stavby bude objízdná trasa opravena."

Technický stav silnice byl velmi špatný, což se vědělo mimo jiné i díky pravidelnému měření a vyhodnocování.

Marek Melichárek, technicko-provozní náměstek SSMSK: "Naše organizace si nechává co dva roky přeměřit vozovky, a to na základě výběrového řízení. Dělá to speciální vozidlo, které jezdí po silnicích II. a III. tříd a vyhodnocuje na základě laserových paprsků stav dané vozovky."

To byla naše dopravní témata, těším se na viděnou u dalšího vydání dopravní revue, kdy vám nabídneme další. Mějte se skvěle a opatrně na cestách.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-30-08-2023-18-23