
Školáci řešili svou ochranu nejen v kyberprostoru
Na Základní škole Komenského ve Frýdlantě nad Ostravicí se žáci aktivně zapojili do projektových dnů s preventivním programem.
Markéta Kohutová, školní metodik prevence ZŠ Frýdlant nad Ostravicí: "Nazvali jsme je Informujeme, a to proto, že máme takový celoroční preventivní program – projekt, který se jmenuje In-formace. Je to taková slovní hříčka, protože máme pocit, že děti máme nejenom informovat, ale i formovat, takže proto Informujeme. V rámci tohoto projektového týdne děti celého prvního stupně intenzivně prožívají nějaké preventivní téma. Máme to rozdělené tak, že žáci prvních až druhých ročníků měli témata, která posilují vztahy ve třídě, prevenci šikany a přijímání odlišností. Ve třetím ročníku se děti zaměřují na předcházení a zvládání konfliktů, na takové základní věci, jako je správná a užitečná omluva, a na to, jak se k sobě chovat slušně a zodpovědně.”
Sofie Rusinová, žákyně ZŠ Komenského Frýdlant nad Ostravicí: “Máme ve škole výstavu, která se jmenuje Fakta a mýty o duševním zdraví. Je to organizované společností Spirála Ostrava a jedná se o autentické příběhy lidí s duševním onemocněním.”
Antonie Krautová, žákyně ZŠ Komenského Frýdlant nad Ostravicí: “Tato výstava tady bude do konce týdne a nejvíce mne zaujal asi příběh Hedviky, která si představuje vlastní světy a potom je kreslí na papír.”
Markéta Kohutová, školní metodik prevence: "Čtvrťáci a páťáci už se přesouvají do kyberprostoru, což vidíte i tady za mnou. My jsme ve čtvrté třídě a děti mají téma Dobrý sluha, špatný pán – je to vlastně prevence netolismu. To znamená, že se děti učí, jak bezpečně používat internet, jak se bezpečně pohybovat v online prostředí, jak je důležité mít dobře zabezpečené heslo, a jak je podstatné na sociálních sítích vnímat, jak a s kým komunikují. Zároveň se zabývají možnými riziky online her. V páté třídě máme téma Lapeni v síti, protože děti se zde zabývají především sociálními sítěmi, což je už opravdu jejich téma.”
---