Magazín TV medicína
- Revírní bratrská pojišťovna
- RBP-ZP vymyslela pro své klienty unikátní produkt
- Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: RBP-ZP přichází na trh s inovativními produkty
Tomáš Tikal, TV Polar: Dobrý den, v magazínu TV Medicína Speciál se budeme věnovat produktu, který RBP zdravotní pojišťovna poskytuje svým klientům. Představí ho úvodní reportáž a pak si o něm budeme povídat s výkonným ředitelem RBP-ZP panem Antonínem Klimšou.
Tomáš Tikal, TV Polar: Magnetická rezonance patří mezi vyšetření, na které se obvykle dlouho čeká. RBP zdravotní pojišťovna proto vytvořila unikátní produkt, Magnet 213. Díky němu asistenční služba pojištěnci toto vyšetření zajistí, v co nejbližším termínu.
Ivo Čelechovský, mluvčí RBP-ZP: V praxi to funguje tak, že když náš pacient, pojištěnec RBP obdrží od svého ošetřujícího lékaře žádanku na vyšetření magnetickou rezonancí, nemusí nikde chodit, nic vyřizovat, nic shánět. Stačí vytočit telefonní číslo 800 213 213 a domluvit se s našimi operátory. Díky tomu, že jsme v úzkém kontaktu s našimi partnery, kteří na projektu Magnet 213 participují, máme přesný přehled nejenom o volných pro nás nasmlouvaných termínech, ale i o jednotlivých lokalitách, ve kterých ten magnet můžeme uplatnit. To znamená, naši operátoři přesně tomu danému klientovi domluví a doporučí den, místo a hodinu, takže se nemusí vůbec o nic starat.
Tomáš Tikal, TV Polar: RBP-ZP garantuje svým pojištěncům vyšetření na magnetické rezonanci do dvou týdnů.
Operátor RBP-ZP: Všechno jsem si zapsal, termín pro vás ověříme a kolegyně se vám ozve. Počítejte s tím, že požadovaný termín vyšetření bude do dvou týdnů, ale v praxi bývá i dřívější.
Klient RBP-ZP: Já se věnuji parkuru a bojovým sportům na vrcholové úrovni. Mám problém se zády, byla mi doporučena mým obvodním lékařem magnetická rezonance. Každopádně tam jsou velmi dlouhé čekací doby, takže donedávna jsem nevěděl, že moje pojišťovna mi tady s tímhle problémem může pomoct, což mě mile překvapilo.
Tomáš Tikal, TV Polar: Produkt Magnet 213 využívá v poslední době stále více klientů pojišťovny.
Tomáš Tikal, TV Polar: Já teď už ve studiu vítám pana Antonína Klimšu, výkonného ředitele RBP zdravotní pojišťovny. Dobrý den.
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Dobrý den.
Tomáš Tikal, TV Polar: Téma zůstává stejné, jak jsme viděli v reportáži, to znamená ten speciální produkt, který RBP zdravotní pojišťovna poskytuje svým klientům, a sice magnetická rezonance do dvou týdnů. Proč jste před těmi zhruba dvěma, třemi lety vymysleli tento produkt Magnet 213?
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Proč jsme ho vymysleli? Naše zdravotní pojišťovna je dlouhodobě naši správní radou a dozorčí radou směřována k realizaci a přípravě zdravotních programů pro klientské řešení a obecně modernizaci služeb. Tohle všechno do toho zapadá. V principu každý rok se snažíme našim klientům připravit a zprostředkovat nějaký, buď to telemedicínský nápad, nebo v tomhle případě projekt zaměřený na zvýšení dostupnosti této zobrazovací metody, konkrétně projektu, který jsme nazvali Magnet 213 podle kódu naší zdravotní pojišťovny. My jsme vycházeli z dvou základních předpokladů při návrhu a budoucí realizaci tohoto projektu. Jednak z určité zvýšené hustoty sítě jednotek magnetické rezonance v našem regionu. Za druhé zvýšené poptávky v této spádové průmyslové oblasti Ostravy, Frýdku-Místku, Karviné a Havířova. Průnikem těchto předpokladů byl finální námět na projekt zajistit v té spádové oblasti, asi půl milionu obyvatel, našich pojištěnců samozřejmě do značné míry, projekt, který by výrazným způsobem zvýšil dostupnost screeningové metody magnetické rezonance. Podařilo se nám to, jsem za to moc rád.
Tomáš Tikal, TV Polar: Vy jste začínali od nuly. Jak těžké bylo přesvědčit partnery, aby s vámi do toho šli? V současné době máte čtyři.
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Ten projekt vznikal na přelomu let 2019 a 2020. Našimi přirozenými partnery byli samozřejmě ti, kteří disponovali těmito přístroji. Museli jsme museli jsme za nimi, museli jsme se bavit o optimalizaci časového využití těchto magnetů, museli jsme se bavit o možnostech bonifikace za extra čas, za extra směny, které jsme požadovali po těchto poskytovatelích k tomu, aby dokázali v nějaké rozšířené pracovní době zajistit rozšířenou péči a garantovat nám za určitý finanční bonus garanci dostupnosti do čtrnácti dnů.
Tomáš Tikal, TV Polar: Můžeme zmínit, že to je Fakultní nemocnice Ostrava, Karvinská hornická nemocnice, Sagena ve Frýdku-Místku a také lékařský servis v Havířově. Je ten počet čtyř těchto partnerů dostačující, anebo plánujete ho ještě rozšířit?
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Já bych jim chtěl v každém případě poděkovat za tu dvouletou spolupráci. Od té doby vznikly v regionu další jednotky, další poskytovatelé zdravotních služeb disponující novými jednotkami a evidujeme další poptávky. Ta situace se posunuje k lepšímu i v našem regionu. V této chvíli nemohu ani vyloučit, ani potvrdit možnost rozšiřování této služby. My jsme si dali ve zdravotní pojišťovně za úkol, že ten projekt po dvou letech provozu a covid to trošku samozřejmě zpozdil, rozbil, že ho vyhodnotíme. To vyhodnocení budeme dělat ve druhé polovině letošního roku. Budeme vyhodnocovat samozřejmě dostupnost, budeme vyhodnocovat náklady, které jsme do toho vložili. Budeme vyhodnocovat čekací dobu, nově zapojené partnery. Pokud z toho vyplyne, že někde stále existuje výrazný převis poptávky této služby nad spontánní dostupností, je možné, že ten projekt rozšíříme na další partnery. Nepochybně ale i tento projekt jednou naplní svůj účel a bude i ukončen. Věřím, že taková doba někdy před námi nepochybně je.
Tomáš Tikal, TV Polar: Termíny vyšetření na magnetické rezonanci jsou standardně hodně dlouhé. Vám se podařilo domluvit a garantovat navíc dva týdny. Jak jste to udělali?
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Tak já bych řekl, že jedním z těch klíčových důvodů bylo to, že jsme byli první. Doteď jsme první a jedinou zdravotní pojišťovnou, která s takovýmto nápadem přišla. Ten druhý pohled je takový, že hustota magnetů v našem kraji a neoptimální využití pracovní doby na těchto magnetech umožnilo jednat s poskytovateli zdravotních služeb o rozšíření směn nebo více hodin provozovaných činností pro dané činnosti na těchto strojích. Takže dále to bylo obchodní jednání především mezi zdravotní pojišťovnou a našimi partnery o tom, kolik více směn nebo více těch časových hodin by dokázali alokovat k tomu, aby zajistili a garantovali pro naše pojištěnce tuto službu. Takže rozhodně to není o tom, že bychom za peníze RBP si připláceli nebo platili přeskakování v pořadnících mezi občany.
Tomáš Tikal, TV Polar: To jsem se chtěl zeptat, protože to si třeba pojištěnci jiných pojišťoven mohou myslet.
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Ne takhle by to mohlo být, kdybychom těm poskytovatelům vybraným poskytovatelům pouze zvýšili platbu za tuto úhradu. My jsme nezvyšovali platbu za tuto úhradu, ale hledali jsme bonus, který by pokryl skutečně ty další odpracované směny, další odpracované hodiny. Já jsem přesvědčený o tom, že klienti jiných zdravotních pojišťoven realizací tohoto našeho projektu nečekají déle, než byli zvyklí očekávat před vznikem tohoto našeho projektu.
Tomáš Tikal, TV Polar: Pane řediteli, děkuji za rozhovor a přeji Vám pevné zdraví.
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Já děkuji za pozvání a přeji vašim divákům taky hodně zdraví.
Tomáš Tikal, TV Polar: Tento díl magazínu TV Medicína Speciál je u konce. Děkuji za pozornost a na viděnou příště.
Redakčně upraveno / zkráceno.
Tomáš Tikal, TV Polar: Dobrý den, v magazínu TV Medicína Speciál se budeme věnovat produktu, který RBP zdravotní pojišťovna poskytuje svým klientům. Představí ho úvodní reportáž a pak si o něm budeme povídat s výkonným ředitelem RBP-ZP panem Antonínem Klimšou.
Tomáš Tikal, TV Polar: Magnetická rezonance patří mezi vyšetření, na které se obvykle dlouho čeká. RBP zdravotní pojišťovna proto vytvořila unikátní produkt, Magnet 213. Díky němu asistenční služba pojištěnci toto vyšetření zajistí, v co nejbližším termínu.
Ivo Čelechovský, mluvčí RBP-ZP: V praxi to funguje tak, že když náš pacient, pojištěnec RBP obdrží od svého ošetřujícího lékaře žádanku na vyšetření magnetickou rezonancí, nemusí nikde chodit, nic vyřizovat, nic shánět. Stačí vytočit telefonní číslo 800 213 213 a domluvit se s našimi operátory. Díky tomu, že jsme v úzkém kontaktu s našimi partnery, kteří na projektu Magnet 213 participují, máme přesný přehled nejenom o volných pro nás nasmlouvaných termínech, ale i o jednotlivých lokalitách, ve kterých ten magnet můžeme uplatnit. To znamená, naši operátoři přesně tomu danému klientovi domluví a doporučí den, místo a hodinu, takže se nemusí vůbec o nic starat.
Tomáš Tikal, TV Polar: RBP-ZP garantuje svým pojištěncům vyšetření na magnetické rezonanci do dvou týdnů.
Operátor RBP-ZP: Všechno jsem si zapsal, termín pro vás ověříme a kolegyně se vám ozve. Počítejte s tím, že požadovaný termín vyšetření bude do dvou týdnů, ale v praxi bývá i dřívější.
Klient RBP-ZP: Já se věnuji parkuru a bojovým sportům na vrcholové úrovni. Mám problém se zády, byla mi doporučena mým obvodním lékařem magnetická rezonance. Každopádně tam jsou velmi dlouhé čekací doby, takže donedávna jsem nevěděl, že moje pojišťovna mi tady s tímhle problémem může pomoct, což mě mile překvapilo.
Tomáš Tikal, TV Polar: Produkt Magnet 213 využívá v poslední době stále více klientů pojišťovny.
Tomáš Tikal, TV Polar: Já teď už ve studiu vítám pana Antonína Klimšu, výkonného ředitele RBP zdravotní pojišťovny. Dobrý den.
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Dobrý den.
Tomáš Tikal, TV Polar: Téma zůstává stejné, jak jsme viděli v reportáži, to znamená ten speciální produkt, který RBP zdravotní pojišťovna poskytuje svým klientům, a sice magnetická rezonance do dvou týdnů. Proč jste před těmi zhruba dvěma, třemi lety vymysleli tento produkt Magnet 213?
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Proč jsme ho vymysleli? Naše zdravotní pojišťovna je dlouhodobě naši správní radou a dozorčí radou směřována k realizaci a přípravě zdravotních programů pro klientské řešení a obecně modernizaci služeb. Tohle všechno do toho zapadá. V principu každý rok se snažíme našim klientům připravit a zprostředkovat nějaký, buď to telemedicínský nápad, nebo v tomhle případě projekt zaměřený na zvýšení dostupnosti této zobrazovací metody, konkrétně projektu, který jsme nazvali Magnet 213 podle kódu naší zdravotní pojišťovny. My jsme vycházeli z dvou základních předpokladů při návrhu a budoucí realizaci tohoto projektu. Jednak z určité zvýšené hustoty sítě jednotek magnetické rezonance v našem regionu. Za druhé zvýšené poptávky v této spádové průmyslové oblasti Ostravy, Frýdku-Místku, Karviné a Havířova. Průnikem těchto předpokladů byl finální námět na projekt zajistit v té spádové oblasti, asi půl milionu obyvatel, našich pojištěnců samozřejmě do značné míry, projekt, který by výrazným způsobem zvýšil dostupnost screeningové metody magnetické rezonance. Podařilo se nám to, jsem za to moc rád.
Tomáš Tikal, TV Polar: Vy jste začínali od nuly. Jak těžké bylo přesvědčit partnery, aby s vámi do toho šli? V současné době máte čtyři.
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Ten projekt vznikal na přelomu let 2019 a 2020. Našimi přirozenými partnery byli samozřejmě ti, kteří disponovali těmito přístroji. Museli jsme museli jsme za nimi, museli jsme se bavit o optimalizaci časového využití těchto magnetů, museli jsme se bavit o možnostech bonifikace za extra čas, za extra směny, které jsme požadovali po těchto poskytovatelích k tomu, aby dokázali v nějaké rozšířené pracovní době zajistit rozšířenou péči a garantovat nám za určitý finanční bonus garanci dostupnosti do čtrnácti dnů.
Tomáš Tikal, TV Polar: Můžeme zmínit, že to je Fakultní nemocnice Ostrava, Karvinská hornická nemocnice, Sagena ve Frýdku-Místku a také lékařský servis v Havířově. Je ten počet čtyř těchto partnerů dostačující, anebo plánujete ho ještě rozšířit?
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Já bych jim chtěl v každém případě poděkovat za tu dvouletou spolupráci. Od té doby vznikly v regionu další jednotky, další poskytovatelé zdravotních služeb disponující novými jednotkami a evidujeme další poptávky. Ta situace se posunuje k lepšímu i v našem regionu. V této chvíli nemohu ani vyloučit, ani potvrdit možnost rozšiřování této služby. My jsme si dali ve zdravotní pojišťovně za úkol, že ten projekt po dvou letech provozu a covid to trošku samozřejmě zpozdil, rozbil, že ho vyhodnotíme. To vyhodnocení budeme dělat ve druhé polovině letošního roku. Budeme vyhodnocovat samozřejmě dostupnost, budeme vyhodnocovat náklady, které jsme do toho vložili. Budeme vyhodnocovat čekací dobu, nově zapojené partnery. Pokud z toho vyplyne, že někde stále existuje výrazný převis poptávky této služby nad spontánní dostupností, je možné, že ten projekt rozšíříme na další partnery. Nepochybně ale i tento projekt jednou naplní svůj účel a bude i ukončen. Věřím, že taková doba někdy před námi nepochybně je.
Tomáš Tikal, TV Polar: Termíny vyšetření na magnetické rezonanci jsou standardně hodně dlouhé. Vám se podařilo domluvit a garantovat navíc dva týdny. Jak jste to udělali?
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Tak já bych řekl, že jedním z těch klíčových důvodů bylo to, že jsme byli první. Doteď jsme první a jedinou zdravotní pojišťovnou, která s takovýmto nápadem přišla. Ten druhý pohled je takový, že hustota magnetů v našem kraji a neoptimální využití pracovní doby na těchto magnetech umožnilo jednat s poskytovateli zdravotních služeb o rozšíření směn nebo více hodin provozovaných činností pro dané činnosti na těchto strojích. Takže dále to bylo obchodní jednání především mezi zdravotní pojišťovnou a našimi partnery o tom, kolik více směn nebo více těch časových hodin by dokázali alokovat k tomu, aby zajistili a garantovali pro naše pojištěnce tuto službu. Takže rozhodně to není o tom, že bychom za peníze RBP si připláceli nebo platili přeskakování v pořadnících mezi občany.
Tomáš Tikal, TV Polar: To jsem se chtěl zeptat, protože to si třeba pojištěnci jiných pojišťoven mohou myslet.
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Ne takhle by to mohlo být, kdybychom těm poskytovatelům vybraným poskytovatelům pouze zvýšili platbu za tuto úhradu. My jsme nezvyšovali platbu za tuto úhradu, ale hledali jsme bonus, který by pokryl skutečně ty další odpracované směny, další odpracované hodiny. Já jsem přesvědčený o tom, že klienti jiných zdravotních pojišťoven realizací tohoto našeho projektu nečekají déle, než byli zvyklí očekávat před vznikem tohoto našeho projektu.
Tomáš Tikal, TV Polar: Pane řediteli, děkuji za rozhovor a přeji Vám pevné zdraví.
Antonín Klimša, výkonný ředitel RBP-ZP: Já děkuji za pozvání a přeji vašim divákům taky hodně zdraví.
Tomáš Tikal, TV Polar: Tento díl magazínu TV Medicína Speciál je u konce. Děkuji za pozornost a na viděnou příště.
Redakčně upraveno / zkráceno.