Problémy se díky domovníkům řeší mnohem rychleji
V Ostravě-Mariánských Horách a Hulvách se postupně zlepšuje technický stav bytových domů, jejich okolí a také bezpečnost. Za vším stojí domovníci preventisté, kteří se momentálně starají o 15 lokalit v obvodu.
Martina Baranková, domovnice preventistka: “Nejčastěji řešíme nefunkční osvětlení v domech, potom jsme tady měli havárii vody, komunikace s lidmi, sousedské vztahy, kliky nefunkční, různé věci.”
David Kubečka, domovník preventista: “V mé lokalitě řešíme rychlou jízdu vozidel. Bude se tam nejspíš instalovat zpomalovací práh, protože řidiči tam nerespektují značku obytná zóna a ohrožují děti na vozovce. Kromě jiného tam máme velkoobjemový odpad, máme trable s čistotou a s úklidem.”
70 procent věcí se teď řeší mnohem rychleji, a to i díky aplikaci Service Desk.
Jan Nevola, vedoucí domovníků preventistů: “Domovníci zadávají požadavky do speciálního systému a potom je přebírají dotyčné odbory a tam je zpracovávají. Máme zpětnou vazbu, máme statistiky, nám to podstatně usnadnilo práci.”
Lucie Havránková, bytový technik, MOb Ostrava-Mariánské Hory a Hulváky: “Mi to přichází do e-mailu. Vidím na Zelené 72, kde popisuje závadu, přesouvám se do aplikace Service Desk a zadávám odborné firmě na dořešení. Tím je celý požadavek v rámci aplikace service desk vyřešen. Ví o tom domovník preventista a celý tým kolem.”
Patrik Hujdus (Nezávislí), starosta Ostravy-Mariánských Hor a Hulvák: “Ten projekt je tak zajímavý a těch podnětů je tolik a jsou opravdu velmi cenné pro nás, že ještě zvažujeme, že bychom o některé lokality náš projekt rozšířili.”
Jde zejména o problémy s nepřizpůsobivými lidmi a bezdomovci.
---