Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Ostravské minuty

Ostravské minuty

  • Zpravodajství z Ostravy od reportéra Tomáše Kořistky a kameramana Tomáše Trávníka.
  • Byla podepsána smlouva o prodeji ostravské Ekovy
  • V Ostravě bude do tří let postavena sportovní hala
  • Ostravské hotely rozdávají slevové karty

Byla podepsána smlouva o prodeji ostravské Ekovy

Už je to černé na bílém. V úterý byla v Ostravě podepsána smlouva mezi dopravním podnikem a zástupci společnosti Škoda Transportation o prodeji společnosti Ekova Electric. Ostravský magistrát tento závod na opravu a výrobu tramvají, autobusů a trolejbusů prodává, protože ztratil konkurenceschopnost a byl by jen přítěží. Škodovka chce Ekovu dále rozvíjet.

Před dvěma týdny schválilo zastupitelstvo ostravského magistrátu, že prodá dceřinou společnost dopravního podniku Ekova Electric Škodě Transportation. Ekova už nebyla schopna získávat zakázky a ztrácela konkurenceschopnost.

Daniel Morys, ředitel Dopravního podniku Ostrava: "Ekova už nebyla schopna schopna v tom velice ostrém tržním prostředí uspět v mnoha oblastech."

Škoda Tansportation v Ostravě už působí. Ve Vítkovicích například vyrábí vlaky dceřiná Škoda Vagonka a Škoda Digital se v Hrabůvce zabývá vývojem nových technologií. Firmám se prý daří a přibírají nové zaměstnance. Nové pracovníky bude potřebovat i Ekova, do které chce Škoda investovat 300 milionů korun. 

Martin Bednarz, předseda představenstva Škoda Vagonka: "Po podpisu rozjíždíme střednědobé období jednoho roku, kdy si musíme Ekovu připravit pro plnění zakázek, které máme nasmlouvány. V další části budeme investovat zhruba 200 milionů korun v tom prvním roce, a to do rozšíření kolejových stání, do kapacity povrchových úprav, elektro zkušebny a dalších dílčích investic tak, aby firma byla připravená. Budeme připravovat nábory dalších lidí, abychom to kapacitně zvládli, protože potřeba bude minimálně 100 lidí, abychom mohli rozjet dvou, případně třísměnný provoz." 

Kolik Ostrava za Ekovu dostane ještě nebylo přesně stanoveno. Nabídková kupní cena je 416 milionů. Definitivní převod akcií nastane v roce 2021.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: "U nabídkové kupní ceny je několik korekčních položek, které mohou jít oběma směry nahoru i dolů, ale nemělo by se stát, že by dopravní podnik za Ekovu vyinkasoval méně než 330 milionů korun."  

Ostrava má u Škody Vagonka objednány nové tramvaje a část z nich už se bude vyrábět právě v Ekově. Dílny se budou nadále zaměřovat na opravy a modernizaci vozidel pro Dopravní podnik Ostrava. 

---

V Ostravě bude do tří let postavena sportovní hala

Příznivce míčových sportů jistě potěší následující zpráva. Ostrava bude mít do tří let novou multifunkční halu. Na jejím financování se bude podílet nejen veřejný sektor, ale i soukromé peníze. Zázemí v ní najdou především florbalisté, basketbalisté a volejbalisté, ale mohou v ní být třeba i koncerty.

Až 3 tisíce diváků by měla pojmout nová multifunkční hala, jejíž výstavba se připravuje v Ostravě. Vznikne díky spolupráci soukromého a veřejného sektoru. Na financování se bude podílet ČSAD Ostrava, Spolek na podporu dětí a mládeže, město Ostrava  a MS kraj.

Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: „Do podpory sportu město investuje každoročně významné finanční prostředky, a to nejen do výstavby sportovní infrastruktury. Jen letos budou dokončeny dvě nové sportovní haly - v Nové Bělé a v Krásném Poli. A nebudeme se věnovat jen stavbám v okrajových částech města. Přímo v centru sice máme několik tělocvičen a sportovních hal, ale nový, moderní objekt tady chybí a kapacity stávajících krytých sportovišť jsou navíc nedostatečné. Jsme rádi, že se iniciativy tentokrát chopila také soukromá společnost, která bude nejen významně participovat na výstavbě haly, ale také na jejím budoucím využívání.“

Hala bude sloužit na tréninky i zápasy florbalistů, basketbalistů a volejbalistů. Konat se v ní mohou ale i větší jednorázové sportovní a kulturní akce.

Tomáš Vrátný, předseda představenstva Ostra Group: „V současné době je zpracována podrobná architektonická studie a dokončena dokumentace pro zahájení procesu posouzení vlivu na životní prostředí takzvaná EIA, jehož součástí je dokumentace akustické a rozptylové studie a inženýrsko-geologický a hydrogeologický průzkum. Pozemky jsou sceleny a jsou připraveny podklady pro rychlé zahájení prací na dokumentaci pro územní rozhodnutí a dokumentaci pro stavební povolení.“

Hala by měla stát asi 600 milionů korun a bude stát nedaleko Obchodního centra Futurum.

Stanislav Folwarczný, náměstek hejtmana MS kraje: „Věřím, že se podaří prostředky potřebné na výstavbu sportovní haly zajistit. Podpora sportu nejen na profesionální vrcholové úrovni je totiž jednou z priorit Moravskoslezského kraje. Nové prostory určené pro tréninky a zápasy zejména míčových sportů budou totiž využívat i mladé sportovní naděje.

Realizátorem projektu a vlastníkem haly bude Spolek na podporu dětí a mládeže. Hotovo by mělo být v roce 2023.

---

Ostravské hotely rozdávají slevové karty

Na turisty, kteří přijedou do Ostravy a ubytují se v hotelu, čeká zajímavý dárek. Dostanou totiž tzv. Ostrava Card, což je vlastně slevová karta na mnoho atraktivit po celém městě, ale také do vybraných restaurací a kaváren. Projekt podpoří i marketingová kampaň.

Vládní opatření v boji s pandemií nemoci Covid - 19 zasáhla velmi výrazně mnoho odvětví. Město Ostrava  uvolnilo více než 80 milionů na pomoc drobným podnikatelům a neziskovým organizacím. Nyní se zaměřuje na speciálně na dvě asi nejvíce postižená odvětví - cestovní ruch a pohostinství. Pomoci by měla tzv. Ostrava Card.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Tato karta umožní jednak slevy turistických atrakcí, ale i v kavárnách a restauracích. Věříme, že projekt zvedne zájem návštěvníků Ostravy o místní atraktivity a inspiruje je k jejich návštěvě a možná i k prodloužení doby pobytu. Zároveň pomůže s budováním image Ostravy jako zajímavé turistické destinace. Pokud se karta osvědčí, chceme ji využívat i v následujících letech. Věříme, že další turisté objeví kouzlo našeho města, které je ojedinělou industriální galerií pod širým nebem, městem festivalů, technických památek i pozoruhodné novodobé architektury. Je na provozovatelích služeb, zda předloží návštěvníkům také kvalitní ubytování a zajímavou gastronomii, aby i to byl důvod, proč Ostravu doporučovat dál.“

Na podporu projektu odstartovala také marketingová kampaň, která odkazuje zejména na industriální dědictví  Ostravy a v nadsázce i na jeho podobnost se světem podle Julese Verna.

Jan Šumbera, jednatel společnosti Černá louka: „Do projektu se v první fázi přihlásili provozovatelé atraktivních turistických cílů i známé gastronomické provozovny, zapojilo se do něj hned několik velkých hráčů. Věřím, že projekt bude velmi úspěšný. Další se jistě postupně připojí a budou vítáni, protože Ostrava takovou aktivitu potřebuje."

Držitelé Ostrava Card získají slevu například do vybraných expozic Dolní oblasti Vítkovic, Landek Parku, Zoo, na sportoviště Sarezy, do Galerie výtvarných umění Ostrava,  ale také do některých restaurací a kaváren. Podrobnosti najdete na webových stránkách města. 

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Ostravské minuty
08. července 2020, 18:45

Byla podepsána smlouva o prodeji ostravské Ekovy

Už je to černé na bílém. V úterý byla v Ostravě podepsána smlouva mezi dopravním podnikem a zástupci společnosti Škoda Transportation o prodeji společnosti Ekova Electric. Ostravský magistrát tento závod na opravu a výrobu tramvají, autobusů a trolejbusů prodává, protože ztratil konkurenceschopnost a byl by jen přítěží. Škodovka chce Ekovu dále rozvíjet.

Před dvěma týdny schválilo zastupitelstvo ostravského magistrátu, že prodá dceřinou společnost dopravního podniku Ekova Electric Škodě Transportation. Ekova už nebyla schopna získávat zakázky a ztrácela konkurenceschopnost.

Daniel Morys, ředitel Dopravního podniku Ostrava: "Ekova už nebyla schopna schopna v tom velice ostrém tržním prostředí uspět v mnoha oblastech."

Škoda Tansportation v Ostravě už působí. Ve Vítkovicích například vyrábí vlaky dceřiná Škoda Vagonka a Škoda Digital se v Hrabůvce zabývá vývojem nových technologií. Firmám se prý daří a přibírají nové zaměstnance. Nové pracovníky bude potřebovat i Ekova, do které chce Škoda investovat 300 milionů korun. 

Martin Bednarz, předseda představenstva Škoda Vagonka: "Po podpisu rozjíždíme střednědobé období jednoho roku, kdy si musíme Ekovu připravit pro plnění zakázek, které máme nasmlouvány. V další části budeme investovat zhruba 200 milionů korun v tom prvním roce, a to do rozšíření kolejových stání, do kapacity povrchových úprav, elektro zkušebny a dalších dílčích investic tak, aby firma byla připravená. Budeme připravovat nábory dalších lidí, abychom to kapacitně zvládli, protože potřeba bude minimálně 100 lidí, abychom mohli rozjet dvou, případně třísměnný provoz." 

Kolik Ostrava za Ekovu dostane ještě nebylo přesně stanoveno. Nabídková kupní cena je 416 milionů. Definitivní převod akcií nastane v roce 2021.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: "U nabídkové kupní ceny je několik korekčních položek, které mohou jít oběma směry nahoru i dolů, ale nemělo by se stát, že by dopravní podnik za Ekovu vyinkasoval méně než 330 milionů korun."  

Ostrava má u Škody Vagonka objednány nové tramvaje a část z nich už se bude vyrábět právě v Ekově. Dílny se budou nadále zaměřovat na opravy a modernizaci vozidel pro Dopravní podnik Ostrava. 

---

V Ostravě bude do tří let postavena sportovní hala

Příznivce míčových sportů jistě potěší následující zpráva. Ostrava bude mít do tří let novou multifunkční halu. Na jejím financování se bude podílet nejen veřejný sektor, ale i soukromé peníze. Zázemí v ní najdou především florbalisté, basketbalisté a volejbalisté, ale mohou v ní být třeba i koncerty.

Až 3 tisíce diváků by měla pojmout nová multifunkční hala, jejíž výstavba se připravuje v Ostravě. Vznikne díky spolupráci soukromého a veřejného sektoru. Na financování se bude podílet ČSAD Ostrava, Spolek na podporu dětí a mládeže, město Ostrava  a MS kraj.

Andrea Hoffmannová, náměstkyně primátora Ostravy: „Do podpory sportu město investuje každoročně významné finanční prostředky, a to nejen do výstavby sportovní infrastruktury. Jen letos budou dokončeny dvě nové sportovní haly - v Nové Bělé a v Krásném Poli. A nebudeme se věnovat jen stavbám v okrajových částech města. Přímo v centru sice máme několik tělocvičen a sportovních hal, ale nový, moderní objekt tady chybí a kapacity stávajících krytých sportovišť jsou navíc nedostatečné. Jsme rádi, že se iniciativy tentokrát chopila také soukromá společnost, která bude nejen významně participovat na výstavbě haly, ale také na jejím budoucím využívání.“

Hala bude sloužit na tréninky i zápasy florbalistů, basketbalistů a volejbalistů. Konat se v ní mohou ale i větší jednorázové sportovní a kulturní akce.

Tomáš Vrátný, předseda představenstva Ostra Group: „V současné době je zpracována podrobná architektonická studie a dokončena dokumentace pro zahájení procesu posouzení vlivu na životní prostředí takzvaná EIA, jehož součástí je dokumentace akustické a rozptylové studie a inženýrsko-geologický a hydrogeologický průzkum. Pozemky jsou sceleny a jsou připraveny podklady pro rychlé zahájení prací na dokumentaci pro územní rozhodnutí a dokumentaci pro stavební povolení.“

Hala by měla stát asi 600 milionů korun a bude stát nedaleko Obchodního centra Futurum.

Stanislav Folwarczný, náměstek hejtmana MS kraje: „Věřím, že se podaří prostředky potřebné na výstavbu sportovní haly zajistit. Podpora sportu nejen na profesionální vrcholové úrovni je totiž jednou z priorit Moravskoslezského kraje. Nové prostory určené pro tréninky a zápasy zejména míčových sportů budou totiž využívat i mladé sportovní naděje.

Realizátorem projektu a vlastníkem haly bude Spolek na podporu dětí a mládeže. Hotovo by mělo být v roce 2023.

---

Ostravské hotely rozdávají slevové karty

Na turisty, kteří přijedou do Ostravy a ubytují se v hotelu, čeká zajímavý dárek. Dostanou totiž tzv. Ostrava Card, což je vlastně slevová karta na mnoho atraktivit po celém městě, ale také do vybraných restaurací a kaváren. Projekt podpoří i marketingová kampaň.

Vládní opatření v boji s pandemií nemoci Covid - 19 zasáhla velmi výrazně mnoho odvětví. Město Ostrava  uvolnilo více než 80 milionů na pomoc drobným podnikatelům a neziskovým organizacím. Nyní se zaměřuje na speciálně na dvě asi nejvíce postižená odvětví - cestovní ruch a pohostinství. Pomoci by měla tzv. Ostrava Card.

Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Tato karta umožní jednak slevy turistických atrakcí, ale i v kavárnách a restauracích. Věříme, že projekt zvedne zájem návštěvníků Ostravy o místní atraktivity a inspiruje je k jejich návštěvě a možná i k prodloužení doby pobytu. Zároveň pomůže s budováním image Ostravy jako zajímavé turistické destinace. Pokud se karta osvědčí, chceme ji využívat i v následujících letech. Věříme, že další turisté objeví kouzlo našeho města, které je ojedinělou industriální galerií pod širým nebem, městem festivalů, technických památek i pozoruhodné novodobé architektury. Je na provozovatelích služeb, zda předloží návštěvníkům také kvalitní ubytování a zajímavou gastronomii, aby i to byl důvod, proč Ostravu doporučovat dál.“

Na podporu projektu odstartovala také marketingová kampaň, která odkazuje zejména na industriální dědictví  Ostravy a v nadsázce i na jeho podobnost se světem podle Julese Verna.

Jan Šumbera, jednatel společnosti Černá louka: „Do projektu se v první fázi přihlásili provozovatelé atraktivních turistických cílů i známé gastronomické provozovny, zapojilo se do něj hned několik velkých hráčů. Věřím, že projekt bude velmi úspěšný. Další se jistě postupně připojí a budou vítáni, protože Ostrava takovou aktivitu potřebuje."

Držitelé Ostrava Card získají slevu například do vybraných expozic Dolní oblasti Vítkovic, Landek Parku, Zoo, na sportoviště Sarezy, do Galerie výtvarných umění Ostrava,  ale také do některých restaurací a kaváren. Podrobnosti najdete na webových stránkách města. 

---

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/ostravske-minuty/ostravske-minuty-08-07-2020-18-45