ZŠ Palkovice se na distanční výuku předem dobře připravila
Prázdnotou zejí v těchto dnech třídy a učebny také v ZŠ v Palkovicích. Kantoři i žáci ale zvládli technická úskalí a distanční výuka z domova jim nedělá větší problémy.
Dita Janošcová, učitelka: “Myslím si, že my jsme dobře připraveni na to v tom, že všechny děti mají technické zázemí. Bylo vidět, že všichni jsou schopni se připravit, připojit. Všichni jsou schopni mít mikrofon, všichni jsou schopni mít kameru a pokud ne kameru, řeší to druhým zařízením. Třeba mobilem nebo tabletem nebo nějak jinak. Ve škole mohli zapůjčit i kamery. Učím je i matematiku, jsou schopni psát i zlomky, takže komu nešlo, pořešili jsme zapůjčením buďto klávesnic, takže jsou schopni opravdu zvládnout téměř vše. Na jaře jsme zvládli i geometrii, dá se zvládnout hodně, když se chce na obou stranách.”
Daniel Kozel, žák 7.B: “Asi bych raději chodil do školy. Některou látku ano, ale jinou, která je těžší, tak to je lepší ve škole. Každý to má nějak jinak. někdo raději chodí do školy, někdo je raději doma, že tam má pohodlí.”
Milan Šponer, ředitel ZŠ Palkovice: “Samozřejmě, co se týče té organizace distanční výuky u nás v Palkovicích, tak po těch počátečních problémech někdy v dubnu, kdy to bylo spíše takový intuitivní, si myslím, že se nám podařilo zavést poměrně přehledný systém distanční výuky, kdy od toho 13. či 14. října používáme jednotný systém. Využíváme tedy především Google nástroje - Google Meet a a Google Classroom. Jedeme tedy v podstatě podle rozvrhu klasického, kdy jsme jej lehce upravili a odebrali hodiny typu tělesná výchova, hudební výchova nebo výchova ke zdraví. Žáci tedy mají možnost absolvovat tu výuku synchronním způsobem podle zmiňovaného rozvrhu hodin. Škola v Palkovicích je poměrně dobře vybavená co se týče digitálních zařízení a je to především díky dvěma projektům obce, které se podařilo školu vybavit zhruba 90 digitálními zařízeními. Z nichž nějak kolem 50 kusů jsme zapůjčili žákům, kteří tuto pomoc spotřebovali.”
Technické problémy ve škole řešili pouze první den, kdy došlo k výpadku internetu
Milan Šponer, ředitel ZŠ Palkovice: “Drobné problémy nastaly hned první den. To bylo myslím ve středu, pokud si dobře pamatuji, tak tam byla na straně našeho poskytovatele nějaká porucha internetového připojení, takže tam to bylo trošku bojovnější, ale během dalších dnů se vše dalo do pořádku a nyní si myslím, že to funguje tak, jak má.”
Dita Janošcová, učitelka: “Distanční výuka může být náhražkou té klasické prezenční výuky. Asi ne vše jde plně zvládnout, ale v případě, že je oboustranná ochota, je ta šance na zvládnutí učiva veliká. Tohle byly děti ze sedmé třídy, které se mi už pravidelně přihlašovaly na jaře, takže je poznat jejich zkušenost, jejich technická zdatnost, že jsou schopni reagovat - připojte se, odevzdejte, podívejte se na tabuli. Jsou velmi velmi technicky zdatní v tomto. Co se týče zvládnutí učiva, jestli půjde všechno, všechno určitě nepůjde, ale je tady velký prostor pro nás pro učitele i pro děti. Je to pro nás jakási výzva tuto situaci zvládnout.”
Milan Šponer, ředitel ZŠ Palkovice: “Co se týče učitelského sboru, tak si myslím, že to v rámci možností zatím zvládají výborně. Takže všichni od jara prochází jakousi obrodou. Opravdu se museli mnohému naučit a myslím si, že za to jim patří velký dík a pochvala.”
Pro zaměstnance i žáky je stále v provozu školní kuchyně, která připravuje obědy.
Milan Šponer, ředitel ZŠ Palkovice: “Školní kuchyně v Palkovicích momentálně funguje. Využívají toho především zaměstnanci školy. Pak samozřejmě máme provozu školku, takže tam je to celkem jasné, tam ten systém funguje nepřetržitě. Naše školní kuchyně samozřejmě je připravená poskytovat stravu i pro žáky, takže i žáci mají možnost se stravovat.”
---