Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy POLAR

  • Aktuální zpravodajství z Moravskoslezského kraje každou celou hodinu
  • Celý obchvat by měl být v provozu do konce roku
  • V Ostravě-Hrabůvce vzniklo nové dětské hřiště
  • V Ostravě se likviduje továrna na nelegální cigarety
  • Velký zájem o mateřské školy
  • Nadšenci funkčního cvičení si změřili v Havířově síly

Celý obchvat by měl být v provozu do konce roku

Po celém obchvatu Frýdku-Místku by měli řidiči jezdit do konce letošního roku. První etapa se má otevřít nejpozději do konce června. Potvrdil to ministr dopravy Martin Kupka, který stavbu osobně navštívil. I když soud před časem zrušil některá stavební povolení, většina prací může pokračovat.

Část první etapy obchvatu Frýdku-Místku vedoucí od Ostravy a Příbora po výpadovku na Frýdlant nad Ostravicí je téměř hotová. Termín otevření by nemělo nijak zásadně ovlivnit soudem zrušené stavební povolení.

Martin Kupka, ministr dopravy/ODS/: "V tuto chvíli probíhají ty nezbytné práce k zajištění stanoviště na těch místech, kde opravdu to stavební povolení bylo zrušeno. My zároveň podnikáme kroky, abychom se co nejrychleji dostali k pravomocnému rozhodnutí. A chceme jít tou cestou, že se sami zavážeme k tomu, že provedeme měření hluku, což bylo předmětem rozhodnutí soudu. To měření Ředitelství silnic a dálnic pravidelně provádí. Ale chceme, aby to jednoduše prošlo tak, že ten závazek bude jasný, bude černý na bílém, abychom se dostali zpátky co nejrychleji k samotnému stavebnímu povolení."

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Díky tomu, že ten soud nezrušil stavební povolení druhé části dálnice D56, tak můžeme deklarovat, že ještě do konce prvního pololetí jsme schopni zprovoznit defacto tu severojižní část dálnice D56 a část dálnice D48. To znamená od Ostravy na Beskydy by se mělo jezdit už v červnu tohoto roku. Samozřejmě ta část od západu, od Olomouce, je bohužel postižena zrušením právní moci stavebního povolení a tam bohužel, dokud nenabydeme zpátky stavební povolení, tak nebudeme schopni tu stavbu zprovoznit. To znamená, nebudeme schopni napojit dálnici D48 na samotný obchvat Frýdku-Místku."

Pokud se to podaří vyřešit, dojde k odblokování stavby a k rychlému napojení. Před soudním rozhodnutím už bylo požádáno i o předčasné užívání tohoto úseku. Druhou etapu obchvatu by chtělo do konce roku Ředitelství silnic a dálnic otevřít alespoň v částečném režimu.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Dálnice by nebyla kompletní, byla by puštěna pouze na jednom jízdním pásu a jezdilo by se jeden pruh jedním směrem a druhý zase směr druhý pruh. Takže to znamená 1 + 1 jízdní pruhy. Nedalo by se předjíždět."

Druhou etapu navíc komplikuje sesuv půdy.

Petr Korč, primátor Frýdku-Místku/NMFM/: "Cílem města je, tak jako všech řidičů to, aby ten obchvat byl zprovozněn co nejrychleji. Dneska zazněly informace, které my už jako vedení města máme. Že první etapa ochvatu by měla být spuštěna v horizontu měsíce a pokud vše půjde podle plánu, tak celý obchvat by měl být zčásti jenom v jednom pruhu spuštěn do konce roku. A i to pomůže městu velmi, protože velká část toho tranzitu opustí centrum města, které je zatěžováno nadměrným množstvím automobilů, zejména těch nákladních."

Jakub Míček, náměstek primátora Frýdku-Místku/ANO/: "Já bych rád poděkoval panu ministrovi za slova, která řekl tady na mítinku, že bude ministerstvo pracovat na tom, aby v co nejdřívější době byla vydána stavební povolení pro první i pro tu druhou část, aby byla pravomocná. A tudíž, aby se po obchvatu jeho alespoň v tom částečném profilu, po té druhé části, tak jak si všichni přejeme."

Obchvat má být dlouhý 8,5 kilometru. Stát už na něm prostavěl 3 miliardy korun. Celková cena za obě etapy má být zhruba 4 miliardy.

---

V Ostravě-Hrabůvce vzniklo nové dětské hřiště

V Ostravě-Jihu dokončIli další dětské hřiště z participativního rozpočtu Náš Jih. Dostalo název Kresthajd, protože bylo postaveno v prostoru mezi ulicemi Krestova a Františka Hajdy.

Dříve nevyužívaný a zanedbaný prostor s pozůstatky betonových zdí mezi panelovými domy v Hrabůvce se díky projektu Náš Jih změnil k nepoznání. Vzniklo tady hřiště pro děti ve věku od 2 do 8 let, které se ihned po vybudování stalo velmi oblíbeným místem.

Hana Tichánková (ANO), místostarostka MOb Ostrava-Jih: "Máme velmi pozitivní ohlasy na to, jak to tady vypadá, jak si tady děti mohou hrát a ozvalo se mnoho dalších lidí z okolí, že by ve své blízkosti chtěli mít taky takové hřiště."

Dominantou celého hřiště je velká dráha s lanovými překážkami, skluzavkami a horolezeckou stěnou. Nechybí ani kolotoč, pružinové houpačky a mobiliář.

Anketa: "Hřiště je vždycky super. Dcera miluje chození z hřiště na hřiště, takže využíváme toho, že jich je tady tolik. A co má nejradši? Teď zjistila, že už se nebojí na provazových mostech, takže tím, že jich je tady tolik, tak je super, že to může vyzkoušet a že se nemusí bát."

Anketa: "Jsme za to velmi rádi. Je to velmi blízko od našeho domu, takže rádi si tu zaběhneme na houpačku, kterou má malý velmi rád, A celkově je to tu fajn, bezpečné pro děti, multifunkční."

Hana Tichánková (ANO), místostarostka MOb Ostrava-Jih: "Negativní věcí je, že ještě před slavnostním otevřením tohoto hřiště došlo ke zničení oplocení. Zhotovitel to samozřejmě opravil."

Hřiště funguje denně podle provozního řádu, který je nainstalován hned u vstupu na něj.

---

Krátké zprávy, 9. 5. 2022, 3

Virtuální Běh na dlouhou trať, který odstartoval 22. dubna, pomáhá zajistit Mobilnímu hospici Ondrášek získat finanční prostředky na pohonné hmoty. Od té doby se registrovalo téměř tři sta lidí a díky startovnému poslali běžci už přes 115 000 Kč. Znamená to 2 894 litrů benzínu, který umožní dojíždět za pacienty necelých 5 měsíců. Registrace je možná do 13. května

Na nové koncepci cyklistické dopravy se může podílet každý, kdo vyplní online dotazník na adrese pocitomapy.cz/ostravoukolmo. Data využije Městský ateliér prostorového plánování a architektury pro zpracování nové cyklistické koncepce.

---

V Ostravě se likviduje továrna na nelegální cigarety

V Ostravě probíhá likvidace nelegální továrny na výrobu cigaret, která byla odhalena celníky před třemi roky. Část skončí jako palivo v cementárně a stroje rozebírají vězni na součástky, aby mohly být výhodně prodány do sběrny kovů. Zbytek byl odvezen na skládku.

Nelegální výrobny cigaret a tabáku se celníkům v našem regionu daří odhalovat poměrně často. V roce 2019 byla na Novojičínsku odhalena jedna z největších továren v historii. Celníci samozřejmě zabavili veškeré zboží i stroje nyní došlo na jejich likvidaci. Zboží skončilo v ostravské společnosti na zpracování odpadu OZO. 

Pavla Zdobnická, mluvčí Celního úřadu pro MS kraj: "Jednalo se o veškeré vybavení nelegální továrny na výrobu cigaret, kterou celníci objevili v roce 2019 v okrese Nový Jičín. Hasiči převezli celkem 25 nákladních vozidel naložených zajištěným zbožím. Vše v hodnotě téměř tři miliony korun putovalo do OZO Ostrava."

Vladimíra Karasová, mluvčí OZO: "My tyhle ty nelegální výrobky likvidujeme tak, že je smícháme s dalšími materiály a vyrábíme z toho palivo pro cementárny." 

Role igelitových a hliníkových fólií a další nezpracovatelný materiál skončil na skládce. Trochu složitější je to se stroji a zařízením, kterým byla nelegální továrna poměrně hojně vybavena. 

Pavla Zdobnická, mluvčí Celního úřadu pro MS kraj: "15 nákladních vozidel hlučínských hasičů převáželo veškeré stroje z nelegální továrny do Věznice Heřmanice. Jednalo se o různé stroje k výrobě cigaret, dopravníky, balící stroje k balení cigaret do měkkých obalů, řezačky tabáku, filtrační jednotky, násypky, sušičky tabáku a další v hodnotě necelých 24 milionů korun."

Vězni nyní stroje rozebírají v rámci svých pracovních povinností přímo v dílně v areálu věznice Heřmanice. Materiál se pak roztřídí a bude odprodán do sběrných surovin. Cena bude výhodnější, než za celý stroj. 

---

Velký zájem o mateřské školy

Zájem rodičů o umístění dětí do mateřských škol rok od roku roste. V Opavě podali rodiče na šest stovek žádostí. Zatímco v minulosti se dařilo většinu zájemců uspokojit, letos tomu tak nebude: na všechny se nedostane. Volných míst je jen 500.

Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání mohli v Opavě rodiče přinést do 27 mateřských škol zřizovaných městem. Po odchodu dětí do prvních tříd se zde uvolní pět set míst. Nicméně žádostí je o stovku více. Proto má každá školka svá kritéria pro přijímání dětí.

Andrea Štenclová, vedoucí odboru školství, Magistrát Opava: „Je to přednostní přijímání dětí starších tří let. Trvalé bydliště ve městě Opava a bodové hodnocení podle věku dítěte. Specifická kritéria může mít každá škola zvlášť.“

Pro mnohé rodiče není pro výběr mateřské školy zásadní jeji blízkost k bydlišti, ale aktivity, které nabízí, přístup učitelů nebo vybavení, které má k dispozici. Nejvíce rodičů zamířilo s přihláškou do křesťanské mateřské školy v centru Opavy.

rodiče: „Jednak jsme měli dobré reference a jednak máme zájem o výuku angličtiny."

V letošním roce se ale školky musí připravit na mnohem větší zájem než dřív. Jednak v souvislosti s rostoucím počtem narozených dětí, jednak také kvůli tomu, že zapsat sem své dítě, budou moci v červnu i ukrajinští běženci. 

Petr Orieščík (ČSSD), náměstek primátora Opavy: „Pracujeme na tom, abychom získali především nové kapacity pro děti mladší 3 let. V rámci investic bychom chtěli do dvou let navýšit kapacity o 200 míst.“

Nová oddělení by mohla vzniknout přestavbou některých školek. A město zvažuje také výstavbu zcela nové mateřské školy.

---

Krátké zprávy 9. 5. 2022, 4

Více než rok funguje v Novém Jičíně chráněná dílna, která dává práci desítkám zdravotně postižených lidí. Díky tomu nezůstávají doma a mohou se začlenit do pracovního procesu.

---

Nadšenci funkčního cvičení si změřili v Havířově síly

Nadšenci workoutu z celé České republiky přijeli do Havířova na crossfitové závody. Během dvou dnů si sáhli opravdu na dno. Díky skvělé atmosféře mnozí překonali sami sebe.

Funkční cvičení, kdy každým tréninkem sportovci posouvají svůj výkon, je stále více oblíbené. Vyvrcholením jsou pak společné crossfitové závody, kdy atleti jdou mnohdy až na hranu, či za hranu svých možností. Náročné disciplíny na ně během dvou dnů čekaly i v Havířově.

Michal Mička, organizátor závodu: “Jako každé závody jsme se to snažili udělat pestré. Mají tady silový workout s takovou těžší gymnastikou, vytrvalostní workout, potom takové sprinty.  Jednotlivé workouty jsou náročné a kdybychom to všechno dali do jednoho dne, tak by to nemusel někdo zvládnout, bylo by to devastující pro toho člověka."

Jak čekáš, že budou pro vás závody náročné?

Ivana, závodnice: “Budou náročné, ale vzhledem k tomu, že jsem ve dvojici, tak si říkám, že to nechám více na parťákovi. Myslím, že mi jde gymnastika a vzpírání vynechávám celkově i v tréninku, tam bude moje slabá stránka.”

Jan, závodník: "Dobrá taktika není taková, že napálíte začátek a pak v průběhu umřete. Chce to rozvrhnout síly a pak u toho přemýšlet. Baví mě na tom ta rozmanitost. Není to jen jednostranné zvedání činek, je to opravdu všestranný sport."

Havířovský klub crossfitové závody už pořádal také v areálu koupaliště, kde museli sportovci také plavat.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy POLAR
09. května 2022, 17:00

Celý obchvat by měl být v provozu do konce roku

Po celém obchvatu Frýdku-Místku by měli řidiči jezdit do konce letošního roku. První etapa se má otevřít nejpozději do konce června. Potvrdil to ministr dopravy Martin Kupka, který stavbu osobně navštívil. I když soud před časem zrušil některá stavební povolení, většina prací může pokračovat.

Část první etapy obchvatu Frýdku-Místku vedoucí od Ostravy a Příbora po výpadovku na Frýdlant nad Ostravicí je téměř hotová. Termín otevření by nemělo nijak zásadně ovlivnit soudem zrušené stavební povolení.

Martin Kupka, ministr dopravy/ODS/: "V tuto chvíli probíhají ty nezbytné práce k zajištění stanoviště na těch místech, kde opravdu to stavební povolení bylo zrušeno. My zároveň podnikáme kroky, abychom se co nejrychleji dostali k pravomocnému rozhodnutí. A chceme jít tou cestou, že se sami zavážeme k tomu, že provedeme měření hluku, což bylo předmětem rozhodnutí soudu. To měření Ředitelství silnic a dálnic pravidelně provádí. Ale chceme, aby to jednoduše prošlo tak, že ten závazek bude jasný, bude černý na bílém, abychom se dostali zpátky co nejrychleji k samotnému stavebnímu povolení."

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Díky tomu, že ten soud nezrušil stavební povolení druhé části dálnice D56, tak můžeme deklarovat, že ještě do konce prvního pololetí jsme schopni zprovoznit defacto tu severojižní část dálnice D56 a část dálnice D48. To znamená od Ostravy na Beskydy by se mělo jezdit už v červnu tohoto roku. Samozřejmě ta část od západu, od Olomouce, je bohužel postižena zrušením právní moci stavebního povolení a tam bohužel, dokud nenabydeme zpátky stavební povolení, tak nebudeme schopni tu stavbu zprovoznit. To znamená, nebudeme schopni napojit dálnici D48 na samotný obchvat Frýdku-Místku."

Pokud se to podaří vyřešit, dojde k odblokování stavby a k rychlému napojení. Před soudním rozhodnutím už bylo požádáno i o předčasné užívání tohoto úseku. Druhou etapu obchvatu by chtělo do konce roku Ředitelství silnic a dálnic otevřít alespoň v částečném režimu.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Dálnice by nebyla kompletní, byla by puštěna pouze na jednom jízdním pásu a jezdilo by se jeden pruh jedním směrem a druhý zase směr druhý pruh. Takže to znamená 1 + 1 jízdní pruhy. Nedalo by se předjíždět."

Druhou etapu navíc komplikuje sesuv půdy.

Petr Korč, primátor Frýdku-Místku/NMFM/: "Cílem města je, tak jako všech řidičů to, aby ten obchvat byl zprovozněn co nejrychleji. Dneska zazněly informace, které my už jako vedení města máme. Že první etapa ochvatu by měla být spuštěna v horizontu měsíce a pokud vše půjde podle plánu, tak celý obchvat by měl být zčásti jenom v jednom pruhu spuštěn do konce roku. A i to pomůže městu velmi, protože velká část toho tranzitu opustí centrum města, které je zatěžováno nadměrným množstvím automobilů, zejména těch nákladních."

Jakub Míček, náměstek primátora Frýdku-Místku/ANO/: "Já bych rád poděkoval panu ministrovi za slova, která řekl tady na mítinku, že bude ministerstvo pracovat na tom, aby v co nejdřívější době byla vydána stavební povolení pro první i pro tu druhou část, aby byla pravomocná. A tudíž, aby se po obchvatu jeho alespoň v tom částečném profilu, po té druhé části, tak jak si všichni přejeme."

Obchvat má být dlouhý 8,5 kilometru. Stát už na něm prostavěl 3 miliardy korun. Celková cena za obě etapy má být zhruba 4 miliardy.

---

V Ostravě-Hrabůvce vzniklo nové dětské hřiště

V Ostravě-Jihu dokončIli další dětské hřiště z participativního rozpočtu Náš Jih. Dostalo název Kresthajd, protože bylo postaveno v prostoru mezi ulicemi Krestova a Františka Hajdy.

Dříve nevyužívaný a zanedbaný prostor s pozůstatky betonových zdí mezi panelovými domy v Hrabůvce se díky projektu Náš Jih změnil k nepoznání. Vzniklo tady hřiště pro děti ve věku od 2 do 8 let, které se ihned po vybudování stalo velmi oblíbeným místem.

Hana Tichánková (ANO), místostarostka MOb Ostrava-Jih: "Máme velmi pozitivní ohlasy na to, jak to tady vypadá, jak si tady děti mohou hrát a ozvalo se mnoho dalších lidí z okolí, že by ve své blízkosti chtěli mít taky takové hřiště."

Dominantou celého hřiště je velká dráha s lanovými překážkami, skluzavkami a horolezeckou stěnou. Nechybí ani kolotoč, pružinové houpačky a mobiliář.

Anketa: "Hřiště je vždycky super. Dcera miluje chození z hřiště na hřiště, takže využíváme toho, že jich je tady tolik. A co má nejradši? Teď zjistila, že už se nebojí na provazových mostech, takže tím, že jich je tady tolik, tak je super, že to může vyzkoušet a že se nemusí bát."

Anketa: "Jsme za to velmi rádi. Je to velmi blízko od našeho domu, takže rádi si tu zaběhneme na houpačku, kterou má malý velmi rád, A celkově je to tu fajn, bezpečné pro děti, multifunkční."

Hana Tichánková (ANO), místostarostka MOb Ostrava-Jih: "Negativní věcí je, že ještě před slavnostním otevřením tohoto hřiště došlo ke zničení oplocení. Zhotovitel to samozřejmě opravil."

Hřiště funguje denně podle provozního řádu, který je nainstalován hned u vstupu na něj.

---

Krátké zprávy, 9. 5. 2022, 3

Virtuální Běh na dlouhou trať, který odstartoval 22. dubna, pomáhá zajistit Mobilnímu hospici Ondrášek získat finanční prostředky na pohonné hmoty. Od té doby se registrovalo téměř tři sta lidí a díky startovnému poslali běžci už přes 115 000 Kč. Znamená to 2 894 litrů benzínu, který umožní dojíždět za pacienty necelých 5 měsíců. Registrace je možná do 13. května

Na nové koncepci cyklistické dopravy se může podílet každý, kdo vyplní online dotazník na adrese pocitomapy.cz/ostravoukolmo. Data využije Městský ateliér prostorového plánování a architektury pro zpracování nové cyklistické koncepce.

---

V Ostravě se likviduje továrna na nelegální cigarety

V Ostravě probíhá likvidace nelegální továrny na výrobu cigaret, která byla odhalena celníky před třemi roky. Část skončí jako palivo v cementárně a stroje rozebírají vězni na součástky, aby mohly být výhodně prodány do sběrny kovů. Zbytek byl odvezen na skládku.

Nelegální výrobny cigaret a tabáku se celníkům v našem regionu daří odhalovat poměrně často. V roce 2019 byla na Novojičínsku odhalena jedna z největších továren v historii. Celníci samozřejmě zabavili veškeré zboží i stroje nyní došlo na jejich likvidaci. Zboží skončilo v ostravské společnosti na zpracování odpadu OZO. 

Pavla Zdobnická, mluvčí Celního úřadu pro MS kraj: "Jednalo se o veškeré vybavení nelegální továrny na výrobu cigaret, kterou celníci objevili v roce 2019 v okrese Nový Jičín. Hasiči převezli celkem 25 nákladních vozidel naložených zajištěným zbožím. Vše v hodnotě téměř tři miliony korun putovalo do OZO Ostrava."

Vladimíra Karasová, mluvčí OZO: "My tyhle ty nelegální výrobky likvidujeme tak, že je smícháme s dalšími materiály a vyrábíme z toho palivo pro cementárny." 

Role igelitových a hliníkových fólií a další nezpracovatelný materiál skončil na skládce. Trochu složitější je to se stroji a zařízením, kterým byla nelegální továrna poměrně hojně vybavena. 

Pavla Zdobnická, mluvčí Celního úřadu pro MS kraj: "15 nákladních vozidel hlučínských hasičů převáželo veškeré stroje z nelegální továrny do Věznice Heřmanice. Jednalo se o různé stroje k výrobě cigaret, dopravníky, balící stroje k balení cigaret do měkkých obalů, řezačky tabáku, filtrační jednotky, násypky, sušičky tabáku a další v hodnotě necelých 24 milionů korun."

Vězni nyní stroje rozebírají v rámci svých pracovních povinností přímo v dílně v areálu věznice Heřmanice. Materiál se pak roztřídí a bude odprodán do sběrných surovin. Cena bude výhodnější, než za celý stroj. 

---

Velký zájem o mateřské školy

Zájem rodičů o umístění dětí do mateřských škol rok od roku roste. V Opavě podali rodiče na šest stovek žádostí. Zatímco v minulosti se dařilo většinu zájemců uspokojit, letos tomu tak nebude: na všechny se nedostane. Volných míst je jen 500.

Žádost o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání mohli v Opavě rodiče přinést do 27 mateřských škol zřizovaných městem. Po odchodu dětí do prvních tříd se zde uvolní pět set míst. Nicméně žádostí je o stovku více. Proto má každá školka svá kritéria pro přijímání dětí.

Andrea Štenclová, vedoucí odboru školství, Magistrát Opava: „Je to přednostní přijímání dětí starších tří let. Trvalé bydliště ve městě Opava a bodové hodnocení podle věku dítěte. Specifická kritéria může mít každá škola zvlášť.“

Pro mnohé rodiče není pro výběr mateřské školy zásadní jeji blízkost k bydlišti, ale aktivity, které nabízí, přístup učitelů nebo vybavení, které má k dispozici. Nejvíce rodičů zamířilo s přihláškou do křesťanské mateřské školy v centru Opavy.

rodiče: „Jednak jsme měli dobré reference a jednak máme zájem o výuku angličtiny."

V letošním roce se ale školky musí připravit na mnohem větší zájem než dřív. Jednak v souvislosti s rostoucím počtem narozených dětí, jednak také kvůli tomu, že zapsat sem své dítě, budou moci v červnu i ukrajinští běženci. 

Petr Orieščík (ČSSD), náměstek primátora Opavy: „Pracujeme na tom, abychom získali především nové kapacity pro děti mladší 3 let. V rámci investic bychom chtěli do dvou let navýšit kapacity o 200 míst.“

Nová oddělení by mohla vzniknout přestavbou některých školek. A město zvažuje také výstavbu zcela nové mateřské školy.

---

Krátké zprávy 9. 5. 2022, 4

Více než rok funguje v Novém Jičíně chráněná dílna, která dává práci desítkám zdravotně postižených lidí. Díky tomu nezůstávají doma a mohou se začlenit do pracovního procesu.

---

Nadšenci funkčního cvičení si změřili v Havířově síly

Nadšenci workoutu z celé České republiky přijeli do Havířova na crossfitové závody. Během dvou dnů si sáhli opravdu na dno. Díky skvělé atmosféře mnozí překonali sami sebe.

Funkční cvičení, kdy každým tréninkem sportovci posouvají svůj výkon, je stále více oblíbené. Vyvrcholením jsou pak společné crossfitové závody, kdy atleti jdou mnohdy až na hranu, či za hranu svých možností. Náročné disciplíny na ně během dvou dnů čekaly i v Havířově.

Michal Mička, organizátor závodu: “Jako každé závody jsme se to snažili udělat pestré. Mají tady silový workout s takovou těžší gymnastikou, vytrvalostní workout, potom takové sprinty.  Jednotlivé workouty jsou náročné a kdybychom to všechno dali do jednoho dne, tak by to nemusel někdo zvládnout, bylo by to devastující pro toho člověka."

Jak čekáš, že budou pro vás závody náročné?

Ivana, závodnice: “Budou náročné, ale vzhledem k tomu, že jsem ve dvojici, tak si říkám, že to nechám více na parťákovi. Myslím, že mi jde gymnastika a vzpírání vynechávám celkově i v tréninku, tam bude moje slabá stránka.”

Jan, závodník: "Dobrá taktika není taková, že napálíte začátek a pak v průběhu umřete. Chce to rozvrhnout síly a pak u toho přemýšlet. Baví mě na tom ta rozmanitost. Není to jen jednostranné zvedání činek, je to opravdu všestranný sport."

Havířovský klub crossfitové závody už pořádal také v areálu koupaliště, kde museli sportovci také plavat.

---

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-polar-09-05-2022-17-00