Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Rychvaldský miniexpres

Rychvaldský miniexpres

Také rychvaldští školáci se učí vzdáleně z domova

Také rychvaldští školáci se učí vzdáleně z domova

Učitel sedí sám ve třídě bez žáků, se kterými hovoří přes obrazovku svého počítače. Takovým způsobem v těchto dnech probíhá výuka ve třídách ZŠ v Rychvaldě, a samozřejmě i ve všech ostatních školách republice. Přizpůsobit se tomu museli učitelé, žáci i jejich rodiče.

Daniel Cigánek, ředitel ZŠ Rychvald: “Distanční výuka určitě není jednoduchá ani pro rodiče, ani pro žáky, ani pro školu. Nevím jestli v této myšlence bych se shodl s většinou rodičů, ale já třeba zastávám myšlenku, že distanční výuka nepatří na základní školu a pokud patří, tak možná do nějaké 8. či 9. třídy, ale rozhodně ne na 1. stupeň. Společně se s tím musíme nějakým způsobem poprat. Má to spoustu technických problémů. Když nějaká paní učitelka má přenos, tak kromě té je samotné výuky je často problém i s mikrofony, kamerami. Takže ten samotný přenos doprovází nějaké problémy. Ale na to už jsme si asi zvykli. Já myslím, že i my i děti už se těšíme a zpátky na návrat do školy. Kromě těch dětí, které jsou doma a jsou připojeny a komunikují s vyučujícími, tak jsme otevřeli možnost toho, že žáci mohou chodit do školy a mají tady několik počítačů, které jsou v patřičné dostatečné vzdálenosti a mohou plnit úkoly i tady. Několik notebooků a tabletů jsme zapůjčili mezi rodiče.”

Přestože mnohé děti oceňují, že nemusejí ráno docházet do školy, mnohé uznávají, že ve třídě se toho naučí více.

Anetka, žákyně 5. B: “Samozřejmě, že je to lepší ve škole, protože se učíme přímo od učitelky a lépe tomu rozumíme.”

Vzdálená výuka je výzvou i pro kantory.

Daniela Lindáková, třídní učitelka: “Je pravda, že ze začátku jsem měla úplně stlačený pocit, když jsem poprvé vysílala. To bylo něco hrozného. Mi bušilo obrovský srdce, já jsem si říkala to ne, to není možné. Po prvním vysílání to jakž takž už se uklidnilo. To bylo, jako bych poprvé učila. Jako bych poprvé přestoupila před ty děti. Když jsem je neviděla, ony sice třeba jako na chvilinku vidí jenom mě, ale bylo to hrozné. Teď už si postupně zvykám, je to trošilinku lepší. Samozřejmě, přítomnost dětí je přítomnost dětí, to je prostě nenahraditelné. Takže ty jsou jako opravdu velice důležité pro učitele. Potřebuje ten kontakt, potřebujete zpětnou vazbu, která je strašně podstatná a důležitá. To penzum látky je hodně minimalizované. Je toho opravdu maličko, protože to se nedá. Navíc, když mám zapojeno těch 25 dětí, takže je to poměrně hodně.

I když děti do školy docházet nemohou, škola pro na stále vaří obědy, pro které si mohou docházet.

Daniel Cigánek, ředitel ZŠ Rychvald: “Naše školní jídelna funguje. Aktuálně vaříme pro všechny učitelé, kteří jsou v práci, takže se stravuje většina z nich a pokud mám dobrou informaci, tak včera se stahovalo i necelých 30 žáků. Ti chodí v přiděleném čase s jídlonosiči. Kdyby měli zájem i ostatní klidně mohou mohou přijít. Jídelna funguje.”




---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Rychvaldský miniexpres
Také rychvaldští školáci se učí vzdáleně z domova
21. října 2020, 16:28

Také rychvaldští školáci se učí vzdáleně z domova

Učitel sedí sám ve třídě bez žáků, se kterými hovoří přes obrazovku svého počítače. Takovým způsobem v těchto dnech probíhá výuka ve třídách ZŠ v Rychvaldě, a samozřejmě i ve všech ostatních školách republice. Přizpůsobit se tomu museli učitelé, žáci i jejich rodiče.

Daniel Cigánek, ředitel ZŠ Rychvald: “Distanční výuka určitě není jednoduchá ani pro rodiče, ani pro žáky, ani pro školu. Nevím jestli v této myšlence bych se shodl s většinou rodičů, ale já třeba zastávám myšlenku, že distanční výuka nepatří na základní školu a pokud patří, tak možná do nějaké 8. či 9. třídy, ale rozhodně ne na 1. stupeň. Společně se s tím musíme nějakým způsobem poprat. Má to spoustu technických problémů. Když nějaká paní učitelka má přenos, tak kromě té je samotné výuky je často problém i s mikrofony, kamerami. Takže ten samotný přenos doprovází nějaké problémy. Ale na to už jsme si asi zvykli. Já myslím, že i my i děti už se těšíme a zpátky na návrat do školy. Kromě těch dětí, které jsou doma a jsou připojeny a komunikují s vyučujícími, tak jsme otevřeli možnost toho, že žáci mohou chodit do školy a mají tady několik počítačů, které jsou v patřičné dostatečné vzdálenosti a mohou plnit úkoly i tady. Několik notebooků a tabletů jsme zapůjčili mezi rodiče.”

Přestože mnohé děti oceňují, že nemusejí ráno docházet do školy, mnohé uznávají, že ve třídě se toho naučí více.

Anetka, žákyně 5. B: “Samozřejmě, že je to lepší ve škole, protože se učíme přímo od učitelky a lépe tomu rozumíme.”

Vzdálená výuka je výzvou i pro kantory.

Daniela Lindáková, třídní učitelka: “Je pravda, že ze začátku jsem měla úplně stlačený pocit, když jsem poprvé vysílala. To bylo něco hrozného. Mi bušilo obrovský srdce, já jsem si říkala to ne, to není možné. Po prvním vysílání to jakž takž už se uklidnilo. To bylo, jako bych poprvé učila. Jako bych poprvé přestoupila před ty děti. Když jsem je neviděla, ony sice třeba jako na chvilinku vidí jenom mě, ale bylo to hrozné. Teď už si postupně zvykám, je to trošilinku lepší. Samozřejmě, přítomnost dětí je přítomnost dětí, to je prostě nenahraditelné. Takže ty jsou jako opravdu velice důležité pro učitele. Potřebuje ten kontakt, potřebujete zpětnou vazbu, která je strašně podstatná a důležitá. To penzum látky je hodně minimalizované. Je toho opravdu maličko, protože to se nedá. Navíc, když mám zapojeno těch 25 dětí, takže je to poměrně hodně.

I když děti do školy docházet nemohou, škola pro na stále vaří obědy, pro které si mohou docházet.

Daniel Cigánek, ředitel ZŠ Rychvald: “Naše školní jídelna funguje. Aktuálně vaříme pro všechny učitelé, kteří jsou v práci, takže se stravuje většina z nich a pokud mám dobrou informaci, tak včera se stahovalo i necelých 30 žáků. Ti chodí v přiděleném čase s jídlonosiči. Kdyby měli zájem i ostatní klidně mohou mohou přijít. Jídelna funguje.”




---

Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/rychvaldsky-miniexpres/rychvaldsky-miniexpres-21-10-2020-16-28