Studuj u nás
- Otevření CLS a školní firmy na SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava
- Didaktický inkubátor na SŠ techniky a služeb v Karviné
- Podbeskydský ještěr ve Frýdku-Místku
Dobrý den, jsme na začátku školního magazínu TV Polar Studuj u nás. V úvodu se zaměříme na novinky na SPŠ elektrotechniky a informatiky v Ostravě, představíme si didaktický inkubátor v Karviné a nakonec uvidíte reportáž ze soutěže Podbeskydský ještě ve Frýdku-Místku.
Otevření CLS a školní firmy na SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava
SPŠ elektrotechniky a informatiky v Ostravě patří k páteřním školám, které se zapojily do projektu Inovační centrum pro transformaci vzdělávání. Díky tomu získala moderní učebnu a také založila vlastní školní firmu.
Zbyněk Pospěch, ředitel SPŠ elektrotechniky a informatiky: „Právě stojíme v nové učebně, která bude sloužit pro zavádění kolaborativní spolupráce, tzn. zavádění a podporu inovativních interaktivních metod ve výuce. Kromě toho otevíráme prostory žákovské firmy, což je prostor, který slouží žákům k tomu, aby se naučili podnikat.“
Krajský projekt inovuje výukové prostory na vybraných školách a podporuje zakládání školních firem.
Stanislav Folwarczny (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: „Ten projekt skutečně nabírá na obrátkách a školy na tom jen získávají. Je to škola, která je zaměřena na elektrotechniku a na IT, má velmi dobré renomé, spolupracuje s VŠB-TUO, tak si myslím, že i ta školní firma, která tady bude, bude úspěšná.“
Na ostravské průmyslovce se obě centra budovala půl roku.
anketa: žáci
„Naše studentská firma se bude převážně zabývat vývojem aplikací a následně bychom se chtěli zaměřit na tvorbu marketingových produktů a vývoj karetních a deskových her pro střední a základní školy.“
„Já jsem ráda za tuto příležitost, protože mám v plánu do budoucna podnikat.“
Právě podpora podnikání je v tomto projektu jednou z priorit.
Didaktický inkubátor na SŠ techniky a služeb v Karviné
Na karvinské střední škola techniky a služeb probíhal celý týden ve spolupráci se zástupci Technické univerzity Liberec "Didaktický inkubátor". Je zaměřený na nové pojetí výuky různých předmětů.
Literatura a cizí jazyky se staly ústředním tématem Didaktického inkubátoru Technické univerzity Liberec a Střední školy techniky a služeb v Karviné. Hlavním cílem inkubátoru byla spolupráce, vzájemná komunikace, kreativní přemýšlení o textu a poslech audioknihy.
Miroslav Slowik, garant Didaktického inkubátoru z Technické univerzity Liberec: "Je to takový nový přístup k tomu, jak se dostat k literatuře, ke čtenářské gramotnosti, posluchačské gramotnosti a postavili jsme celou tuto dílnu tak, abychom v žácích podnítili i kompetenci k podnikavosti."
Týdenní didaktická dílna zaměstnala studenty dvou maturitních oborů, logistiky a požární ochrany.
Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTaS Karviná: "Vybrali jsme je proto, aby si propojili své znalosti, více se stmelili a pracovali jako jeden tým.”
Každý den studenti poslouchali jednu kapitolu detektivního příběhu v audioverzi, následně pak celý román vyráběli kvůli vizualizaci.
Miroslav Slowik, garant Didaktického inkubátoru z Technické univerzity Liberec: "Je tady redakce novin, kde pracuje zhruba dvacet studentů, v grafických programech vyrábějí různé dodatky, aby si dokázali představit některé segmenty toho textu, jsou tady střihači, kteří se učí stříhat video, natáčejí rozhovory. Jsou tady lidi, kteří chodí vyřezávat hlavy hlavních i vedlejších postav do truhlárny. Tím pádem ukazujeme dětem, že přístup k literatuře může být i jiný než pouze z čítanky."
Cílem bylo dopátrat se v poslední kapitole k vyluštění záhady detektivky a najít vraha.
Michal Bednář, student 3. ročníku oboru Požární ochrana: "Vytvořili jsme skupinu redakce a máme za úkol vytvořit noviny, pracujeme na webových stránkách toho městečka, kde proběhla vražda. Máme vytvořenou takovou docela pěknou hierarchii, udělal jsem si čtyřčlenný štábek a úspěšně spolu kooperujeme."
Barbora Halušková, studentka 2. ročníku oboru Logistika: "My tady připravujeme video co se vše tady dělá, o všech skupinách, stříháme, upravujeme, přidáváme efekty . Líbí se mi to, protože jsme schopni se do toho zapojit pospolu."
Střední škola techniky a služeb využila Didaktický inkubátor především k rozšíření znalostí čtenářské gramotnosti žáků, posílení práce s výpočetní technikou i jazykových znalostí.
Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTaS Karviná: "Museli za tímto účelem založit logistickou firmu a komunikují telefonicky s reálnou firmou v Praze a museli si vybrat, zda budou komunikovat v jazyce českém nebo anglickém.”
Pro vznik didaktické dílny byl vybrán kinosál školy, který se pro tuto příležitost proměnil na multimediální učebnu.
Podbeskydský ještěr ve Frýdku-Místku
Podbeskydský ještěr je už zavedená značka soutěže mladých cukrářů. Pořádá ji SŠ gastronomie, oděvnictví a služeb ve Frýdku-Místku a rovněž na letošním ročníku jsme mohli obdivovat umění cukrářských talentů.
Podbeskydský ještěr je vyhlášená cukrářská soutěž pro žáky učilišť, kteří absolvují tento tříletý obor.
Marie Lachetová, hlavní organizátorka soutěže: „Žáci mohou uplatnit svou fantazii při výrobě dortu. Nechali jsme jim volnou ruku, jediné omezení v zadání bylo, že dort musí mít čtyři kilogramy.“
Lukáš Smutný, ředitel SŠ gastronomie, oděvnictví a služeb: „Přeji všem šťastnou ruku, abyste ukázali ten um, který jste získali od svých učitelů. Těm patří největší dík.“
Soutěž se mohla konat díky podpoře zřizovatele – MS kraje, města Frýdek-Místek a dalších partnerů.
Petr Korč (Naše město F-M), primátor Frýdku-Místku: „Tato škola je výjimečná, dělá spoustu nadstandardních věcí, jako třeba tuto soutěž. Naším cílem je, aby školy mezi sebou spolupracovaly. V této škole vůle je a je to vidět. U nás ve městě máme kvalitní střední vzdělávání, toto je další důkaz.“
Zájem o soutěž je enormní, soutěžící se na toto klání cíleně připravují pod vedením svých učitelů.
Eliška Dernerová, předsedkyně poroty: „Na hodnocení máme přesné parametry – hmotnost, využití surovin, příchutě a hlavně to zpracování.“
Jana Václavková, učitelka SŠ prof. Matějčka Ostrava: „Žákům to přinese zkušenosti, mohou si vyzkoušet spoustu věcí a také se poprat s nervozitou.“
anketa: soutěžící
„Vybrala jsem si malování na dort.“
„Chystám dortík s citrusovým a švestkovým korpusem a vínovým krémem.“
Výsledky nejsou až tak důležité. Podstatné je, aby soutěž mladé cukráře motivovala a pomohla je udržet v oboru i po skončení studia.
Redakčně upraveno / zkráceno.
Dobrý den, jsme na začátku školního magazínu TV Polar Studuj u nás. V úvodu se zaměříme na novinky na SPŠ elektrotechniky a informatiky v Ostravě, představíme si didaktický inkubátor v Karviné a nakonec uvidíte reportáž ze soutěže Podbeskydský ještě ve Frýdku-Místku.
Otevření CLS a školní firmy na SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava
SPŠ elektrotechniky a informatiky v Ostravě patří k páteřním školám, které se zapojily do projektu Inovační centrum pro transformaci vzdělávání. Díky tomu získala moderní učebnu a také založila vlastní školní firmu.
Zbyněk Pospěch, ředitel SPŠ elektrotechniky a informatiky: „Právě stojíme v nové učebně, která bude sloužit pro zavádění kolaborativní spolupráce, tzn. zavádění a podporu inovativních interaktivních metod ve výuce. Kromě toho otevíráme prostory žákovské firmy, což je prostor, který slouží žákům k tomu, aby se naučili podnikat.“
Krajský projekt inovuje výukové prostory na vybraných školách a podporuje zakládání školních firem.
Stanislav Folwarczny (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: „Ten projekt skutečně nabírá na obrátkách a školy na tom jen získávají. Je to škola, která je zaměřena na elektrotechniku a na IT, má velmi dobré renomé, spolupracuje s VŠB-TUO, tak si myslím, že i ta školní firma, která tady bude, bude úspěšná.“
Na ostravské průmyslovce se obě centra budovala půl roku.
anketa: žáci
„Naše studentská firma se bude převážně zabývat vývojem aplikací a následně bychom se chtěli zaměřit na tvorbu marketingových produktů a vývoj karetních a deskových her pro střední a základní školy.“
„Já jsem ráda za tuto příležitost, protože mám v plánu do budoucna podnikat.“
Právě podpora podnikání je v tomto projektu jednou z priorit.
Didaktický inkubátor na SŠ techniky a služeb v Karviné
Na karvinské střední škola techniky a služeb probíhal celý týden ve spolupráci se zástupci Technické univerzity Liberec "Didaktický inkubátor". Je zaměřený na nové pojetí výuky různých předmětů.
Literatura a cizí jazyky se staly ústředním tématem Didaktického inkubátoru Technické univerzity Liberec a Střední školy techniky a služeb v Karviné. Hlavním cílem inkubátoru byla spolupráce, vzájemná komunikace, kreativní přemýšlení o textu a poslech audioknihy.
Miroslav Slowik, garant Didaktického inkubátoru z Technické univerzity Liberec: "Je to takový nový přístup k tomu, jak se dostat k literatuře, ke čtenářské gramotnosti, posluchačské gramotnosti a postavili jsme celou tuto dílnu tak, abychom v žácích podnítili i kompetenci k podnikavosti."
Týdenní didaktická dílna zaměstnala studenty dvou maturitních oborů, logistiky a požární ochrany.
Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTaS Karviná: "Vybrali jsme je proto, aby si propojili své znalosti, více se stmelili a pracovali jako jeden tým.”
Každý den studenti poslouchali jednu kapitolu detektivního příběhu v audioverzi, následně pak celý román vyráběli kvůli vizualizaci.
Miroslav Slowik, garant Didaktického inkubátoru z Technické univerzity Liberec: "Je tady redakce novin, kde pracuje zhruba dvacet studentů, v grafických programech vyrábějí různé dodatky, aby si dokázali představit některé segmenty toho textu, jsou tady střihači, kteří se učí stříhat video, natáčejí rozhovory. Jsou tady lidi, kteří chodí vyřezávat hlavy hlavních i vedlejších postav do truhlárny. Tím pádem ukazujeme dětem, že přístup k literatuře může být i jiný než pouze z čítanky."
Cílem bylo dopátrat se v poslední kapitole k vyluštění záhady detektivky a najít vraha.
Michal Bednář, student 3. ročníku oboru Požární ochrana: "Vytvořili jsme skupinu redakce a máme za úkol vytvořit noviny, pracujeme na webových stránkách toho městečka, kde proběhla vražda. Máme vytvořenou takovou docela pěknou hierarchii, udělal jsem si čtyřčlenný štábek a úspěšně spolu kooperujeme."
Barbora Halušková, studentka 2. ročníku oboru Logistika: "My tady připravujeme video co se vše tady dělá, o všech skupinách, stříháme, upravujeme, přidáváme efekty . Líbí se mi to, protože jsme schopni se do toho zapojit pospolu."
Střední škola techniky a služeb využila Didaktický inkubátor především k rozšíření znalostí čtenářské gramotnosti žáků, posílení práce s výpočetní technikou i jazykových znalostí.
Yvetta Kałužová, ředitelka SŠTaS Karviná: "Museli za tímto účelem založit logistickou firmu a komunikují telefonicky s reálnou firmou v Praze a museli si vybrat, zda budou komunikovat v jazyce českém nebo anglickém.”
Pro vznik didaktické dílny byl vybrán kinosál školy, který se pro tuto příležitost proměnil na multimediální učebnu.
Podbeskydský ještěr ve Frýdku-Místku
Podbeskydský ještěr je už zavedená značka soutěže mladých cukrářů. Pořádá ji SŠ gastronomie, oděvnictví a služeb ve Frýdku-Místku a rovněž na letošním ročníku jsme mohli obdivovat umění cukrářských talentů.
Podbeskydský ještěr je vyhlášená cukrářská soutěž pro žáky učilišť, kteří absolvují tento tříletý obor.
Marie Lachetová, hlavní organizátorka soutěže: „Žáci mohou uplatnit svou fantazii při výrobě dortu. Nechali jsme jim volnou ruku, jediné omezení v zadání bylo, že dort musí mít čtyři kilogramy.“
Lukáš Smutný, ředitel SŠ gastronomie, oděvnictví a služeb: „Přeji všem šťastnou ruku, abyste ukázali ten um, který jste získali od svých učitelů. Těm patří největší dík.“
Soutěž se mohla konat díky podpoře zřizovatele – MS kraje, města Frýdek-Místek a dalších partnerů.
Petr Korč (Naše město F-M), primátor Frýdku-Místku: „Tato škola je výjimečná, dělá spoustu nadstandardních věcí, jako třeba tuto soutěž. Naším cílem je, aby školy mezi sebou spolupracovaly. V této škole vůle je a je to vidět. U nás ve městě máme kvalitní střední vzdělávání, toto je další důkaz.“
Zájem o soutěž je enormní, soutěžící se na toto klání cíleně připravují pod vedením svých učitelů.
Eliška Dernerová, předsedkyně poroty: „Na hodnocení máme přesné parametry – hmotnost, využití surovin, příchutě a hlavně to zpracování.“
Jana Václavková, učitelka SŠ prof. Matějčka Ostrava: „Žákům to přinese zkušenosti, mohou si vyzkoušet spoustu věcí a také se poprat s nervozitou.“
anketa: soutěžící
„Vybrala jsem si malování na dort.“
„Chystám dortík s citrusovým a švestkovým korpusem a vínovým krémem.“
Výsledky nejsou až tak důležité. Podstatné je, aby soutěž mladé cukráře motivovala a pomohla je udržet v oboru i po skončení studia.
Redakčně upraveno / zkráceno.