Studuj u nás
- Projekt Leader in me ve Frýdku-Místku
- První ročník soutěže AutomotivGame na SPŠ a OA Bruntál
- Slavnostní otevření nových odborných učeben na SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava
Dobrý den, jsme na začátku školního magazínu TV Polar Studuj u nás. Začneme představením projektu Leader in me ve Frýdku-Místku, navštívíme soutěž Automotiv game v Bruntále a nakonec otevřeme moderní učebny v Ostravě.
Projekt Leader in me ve Frýdku-Místku
Projekt Leader in me se snaží rozvíjet leadership u žáků nejen na středních školách.
Ondřej Bárta, koordinátor projektu: „Leader in me je projekt, který pomáhá školám rozjet leadership ve školách, pomáhá měnit školní kulturu, pomáhá osobnostem ve škole, aby dobře našly samy sebe.“
Frýdek-Místek se zapojil do projektu už někdy před šesti lety.
Martin Tobiáš, ředitel SPŠ, OA a JŠ Frýdek-Místek: „Chtěli jsme se intenzivněji podívat na klima a kulturu školy, chtěli jsme více zapojit učitele a žáky do života školy a tehdy jsme našli tuto cestu. Chceme rozvinout lídrovství u učitelů i studentů. Za ty roky jsme postoupili hodně daleko. Zapojení studentů do života školy je mnohem intenzivnější.“
Konference ve Frýdku-Místku měla mezinárodní účast, inspirovat se přijeli například hosté ze Slovenska či Lotyšska.
Evija Slokenberga, host z Lotyšska: „Naše škola v Lotyšsku se zapojuje do projektu Erasmus+ už mnoho let a rádi jsme přijeli i na tuto konferenci do Frýdku-Místku. V tomto projektu ještě zapojeni nejsme, proto jsme se přijeli inspirovat a učit se věci, které na vaší škole probíhají už několik let. Spolupráce s frýdecko-místeckou školou je výborná, můžeme se hodně přiučit. Slyšeli jsme hodně dobrých nápadů, které si povezeme domů.“
Pro žáky středních škol je projekt velkou příležitostí, jak zlepšit vztahy mezi sebou, k učitelům, ke škole i k veřejnosti.
Projekt Leader in Me se bude ve Frýdku-Místku rozvíjet i nadále.
Martin Tobiáš, ředitel SPŠ, OA a JŠ Frýdek-Místek: „Chceme to posunout mezi větší počet studentů. Dalším krokem je ustavení studentského parlamentu.“
První ročník soutěže AutomotivGame na SPŠ a OA Bruntál
Zástupci středních škol z celého kraje se sjeli na bruntálskou průmyslovku, aby společně se studenty byli u pilotního uvedení projektu Automotiv Game. Jde o sérii virtuálních aplikací pro servis na automobilech. Formou soutěže prováděli virtuální opravářské, seřizovací a montážní práce.
Projekt byl vytvořen společností ProfiAuto a v ČR uveden poprvé.
Jindřich Krejčí, spoluautor projektu: „My jsme to vytvářeli pro žáky k tomu, aby efektivně a dobře pracovali už před tím, než vůbec vstoupí do místa servisu."
Výměna brzdových destiček, rozvody, výměna oleje, vyvažování kol a další práce, to vše studenti prováděli soutěžní formou.
Václav Míka, zástupce ředitele pro praktický a odborný výcvik SPŠ a OA: "Studenti si vlastně sednou k počítači a mají aplikaci, která je provádí určitými scénáři na autoservise a my cílíme na to, že toto je vlastně přiláká, přitáhne k tomuto řemeslu."
Martin Fišer, zástupce ředitele SŠTO Havířov: „Přijeli jsme se tady inspirovat, podívat se na nějaké nové trendy.“
Anketa, soutěžící studenti: „Zrovna dělám, vyvažuji kolo."
„Daří se mi výborně, dělám tady virtuální servis, všechno jde dobře. Teď měním brzdy a destičky a kotouč.“
„Teď dělám výměnu brzdových destiček."
„Já vyměňuji olej v automatické převodovce."
„Já vyměňují brzdy a brzdové destičky.“
Nejlepší studenti byli oceněni a aplikace přejde i do praktické výuky ve škole.
Slavnostní otevření nových odborných učeben na SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava
Střední průmyslová školy elektrotechniky a informatiky v Ostravě může svým studentům nabídnout pět nových učeben. Moderní odborné učebny přispějí ke kvalitnější výuce i k vyššímu zájmu o studium na této škole.
Pět nových učeben na SPŠ elektrotechniky a informatiky je multimediálních, určených pro výuku jazyků. K tomu můžeme navíc přičíst i tři učebny odborné.
Zbyněk Pospěch, ředitel SPŠEI Ostrava: „Všechny učebny vznikly díky podpoře MS kraje. Odborné učebny jsou zaměřeny na oblast robotiky a oblast počítačových sítí a nově otevíráme učebnu pro vývoj počítačových her. K tomu máme samozřejmě jazykové učebny.“
MS kraj se netají záměrem co nejvíce využít evropské peníze k tomu, aby vybavil střední školy moderním zázemím.
Ivo Vondrák (NEZ.), hejtman MS kraje: „Transformace kraje bez vzdělaných lidí není možná, takže tyto investice jsou úplným základem. Střední školy hrají důležitou roli, proto jsem rád, že máme odborné školy jako je tato. Já to vidím jako nejlépe investované peníze. Chtěl bych ocenit také firmy, které nabízí žákům praxi v reálném prostředí.“
Součástí projektu bylo vybudování například nové robotické učebny.
Petr Poloch, učitel: „Dostali jsme řadu nových prvků, které nám usnadní výuku. „
Nová odborná pracoviště nejvíce ocení samotní studenti.
anketa: žáci SPŠEI
„Jsem velmi rád za nové učebny, výuka je pro nás atraktivnější. Pomůže mi to s mou maturitní prací.“
„Je to super, máme tady spoustu programů, můžeme se tady dobře připravit na praxi.“
Redakčně upraveno / zkráceno.
Dobrý den, jsme na začátku školního magazínu TV Polar Studuj u nás. Začneme představením projektu Leader in me ve Frýdku-Místku, navštívíme soutěž Automotiv game v Bruntále a nakonec otevřeme moderní učebny v Ostravě.
Projekt Leader in me ve Frýdku-Místku
Projekt Leader in me se snaží rozvíjet leadership u žáků nejen na středních školách.
Ondřej Bárta, koordinátor projektu: „Leader in me je projekt, který pomáhá školám rozjet leadership ve školách, pomáhá měnit školní kulturu, pomáhá osobnostem ve škole, aby dobře našly samy sebe.“
Frýdek-Místek se zapojil do projektu už někdy před šesti lety.
Martin Tobiáš, ředitel SPŠ, OA a JŠ Frýdek-Místek: „Chtěli jsme se intenzivněji podívat na klima a kulturu školy, chtěli jsme více zapojit učitele a žáky do života školy a tehdy jsme našli tuto cestu. Chceme rozvinout lídrovství u učitelů i studentů. Za ty roky jsme postoupili hodně daleko. Zapojení studentů do života školy je mnohem intenzivnější.“
Konference ve Frýdku-Místku měla mezinárodní účast, inspirovat se přijeli například hosté ze Slovenska či Lotyšska.
Evija Slokenberga, host z Lotyšska: „Naše škola v Lotyšsku se zapojuje do projektu Erasmus+ už mnoho let a rádi jsme přijeli i na tuto konferenci do Frýdku-Místku. V tomto projektu ještě zapojeni nejsme, proto jsme se přijeli inspirovat a učit se věci, které na vaší škole probíhají už několik let. Spolupráce s frýdecko-místeckou školou je výborná, můžeme se hodně přiučit. Slyšeli jsme hodně dobrých nápadů, které si povezeme domů.“
Pro žáky středních škol je projekt velkou příležitostí, jak zlepšit vztahy mezi sebou, k učitelům, ke škole i k veřejnosti.
Projekt Leader in Me se bude ve Frýdku-Místku rozvíjet i nadále.
Martin Tobiáš, ředitel SPŠ, OA a JŠ Frýdek-Místek: „Chceme to posunout mezi větší počet studentů. Dalším krokem je ustavení studentského parlamentu.“
První ročník soutěže AutomotivGame na SPŠ a OA Bruntál
Zástupci středních škol z celého kraje se sjeli na bruntálskou průmyslovku, aby společně se studenty byli u pilotního uvedení projektu Automotiv Game. Jde o sérii virtuálních aplikací pro servis na automobilech. Formou soutěže prováděli virtuální opravářské, seřizovací a montážní práce.
Projekt byl vytvořen společností ProfiAuto a v ČR uveden poprvé.
Jindřich Krejčí, spoluautor projektu: „My jsme to vytvářeli pro žáky k tomu, aby efektivně a dobře pracovali už před tím, než vůbec vstoupí do místa servisu."
Výměna brzdových destiček, rozvody, výměna oleje, vyvažování kol a další práce, to vše studenti prováděli soutěžní formou.
Václav Míka, zástupce ředitele pro praktický a odborný výcvik SPŠ a OA: "Studenti si vlastně sednou k počítači a mají aplikaci, která je provádí určitými scénáři na autoservise a my cílíme na to, že toto je vlastně přiláká, přitáhne k tomuto řemeslu."
Martin Fišer, zástupce ředitele SŠTO Havířov: „Přijeli jsme se tady inspirovat, podívat se na nějaké nové trendy.“
Anketa, soutěžící studenti: „Zrovna dělám, vyvažuji kolo."
„Daří se mi výborně, dělám tady virtuální servis, všechno jde dobře. Teď měním brzdy a destičky a kotouč.“
„Teď dělám výměnu brzdových destiček."
„Já vyměňuji olej v automatické převodovce."
„Já vyměňují brzdy a brzdové destičky.“
Nejlepší studenti byli oceněni a aplikace přejde i do praktické výuky ve škole.
Slavnostní otevření nových odborných učeben na SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava
Střední průmyslová školy elektrotechniky a informatiky v Ostravě může svým studentům nabídnout pět nových učeben. Moderní odborné učebny přispějí ke kvalitnější výuce i k vyššímu zájmu o studium na této škole.
Pět nových učeben na SPŠ elektrotechniky a informatiky je multimediálních, určených pro výuku jazyků. K tomu můžeme navíc přičíst i tři učebny odborné.
Zbyněk Pospěch, ředitel SPŠEI Ostrava: „Všechny učebny vznikly díky podpoře MS kraje. Odborné učebny jsou zaměřeny na oblast robotiky a oblast počítačových sítí a nově otevíráme učebnu pro vývoj počítačových her. K tomu máme samozřejmě jazykové učebny.“
MS kraj se netají záměrem co nejvíce využít evropské peníze k tomu, aby vybavil střední školy moderním zázemím.
Ivo Vondrák (NEZ.), hejtman MS kraje: „Transformace kraje bez vzdělaných lidí není možná, takže tyto investice jsou úplným základem. Střední školy hrají důležitou roli, proto jsem rád, že máme odborné školy jako je tato. Já to vidím jako nejlépe investované peníze. Chtěl bych ocenit také firmy, které nabízí žákům praxi v reálném prostředí.“
Součástí projektu bylo vybudování například nové robotické učebny.
Petr Poloch, učitel: „Dostali jsme řadu nových prvků, které nám usnadní výuku. „
Nová odborná pracoviště nejvíce ocení samotní studenti.
anketa: žáci SPŠEI
„Jsem velmi rád za nové učebny, výuka je pro nás atraktivnější. Pomůže mi to s mou maturitní prací.“
„Je to super, máme tady spoustu programů, můžeme se tady dobře připravit na praxi.“
Redakčně upraveno / zkráceno.