Předvedeme vám u vás doma naše produkty pro dobrý spánek, nemusíte nic kupovat a ještě vám dáme dárek. Tak s touto větou oslovuje firma telefonicky vyloženě seniory. Obchodního zástupce si pustili domů i manželé Tomanovi z Havířova. Oba mají zdravotní problémy.
Janina Tomanová, seniorka: "Manžel má ohromné bolesti zad. Takže já jsem to udělala kvůli něho, já jsem věřila tomu, že mu to pomůže. Aspoň trochu, že mu to uleví. My jsme pro ně byli úplně ti nejlepší zákazníci. Já jsem si sedla a jak bych cítila trošku úlevu. Já nevím, prostě to vsugerují těm lidem. Potom on nám ukázal ceník, kolik to stojí. Že matrace stojí 20 500 korun, ta podložka také 20 500 korun. To se nám zdálo, jako že dost.”
Prodejce začal nabízet slevy, až senioři souhlasili a zboží si za 25 tisíc korun koupili. Po krátkém čase ale zjistili, že matrace je po pár týdnech proleželá. Nyní žádají peníze zpět.
Michaela Calábková, dcera: "Když mi maminka řekla, že ji volali z nějaké firmy, že dostane zdarma nějakou deku, že přijdou domů jí předvést nějaké výrobky, tak jsem jí řekla, ať hlavně nic nekupují. A když jsem přišla odpoledne domů, tak jsem zjistila, že udělali nákup za 25 tisíc. Matraci a nějakou podložku. Údajně matrace zbaví otce bolesti zad, tak se ale nestalo. Co mě nejvíce udivilo, že když odcházeli, tak chtěli deset telefonních čísel a k tomu chtěli i věk těch lidí a za to jim nabídli nějaký léčivý gel, ještě zdarma za ta telefonní čísla.”
Je tedy zřejmé, že prodejci takto budou nabízet své produkty dalším seniorům.
Udělala byste to někdy znova?
Janina Tomanová, seniorka: “Ne, už nikdy. A chtěla bych varovat ostatní, ať si je nepouštějí. My jsme až později udělali to, že se manžel podíval na internet a tam bylo, že od té firmy si v životě nikdy nic nekupuje. Až potom jsme si přečetli ty recenze. Bohužel pozdě.”