Hornická hymna zazněla při slavnostním ukončení těžby na Dole ČSA, který vznikl v roce 1951. Za dobu své existence vytěžil celkem 144 418 264 tun uhlí. Stejně jako u Dolu Darkov, tak i a za existence dolu ČSA byly vyraženy stovky kilometrů chodeb a těžilo se v hloubce až 1200 m pod povrchem.
Miloš Ferčák, směnový technik provozu, OKD: “Po vysoké škole Báňské jsem nastoupil v roce 1994 na důl ČSA, ale postupně, jak se důl spojoval s dolem Doubrava, tak jsem pracoval i na dole Doubrava, Lazy, prošel jsem základní funkcí v rubání od začátku, revírník, zástupce vedoucího úseku, vedoucí úseku, byl jsem také materiálový hospodář, směnový technik provozu rubání a na Lazech jsem byl i vedoucí provozu rubání."
Říká Miloš Ferčák, který byl této události přítomen a dodává:
Miloš Ferčák, směnový technik provozu, OKD:"Je to smutné, život jde dál Budu pokračovat ještě na Dole ČSM, ale i tak, prožil jsme tady 27 let, je to kus života, tak mě to trochu mrzí."
Na fárání tady na Armádě zavzpomínal i jeho kolega, který také bude dál pracovat na dole ČSM..
František Nachtnebl, hlavní předák rubání, OKD: "Nejdřív jsem byl směnový předák, pak hlavní předák, kde jsme měl celýkolektov na starosti, co se týče práce v rubání. Život bez dolu si nedokážu představit a momentálně jsem rád, že můžu pokračovat dál."
Vanda Staňková, předsedkyně představenstva OKD: "Já musím říct, že dnešek byl pro mě silný, protože kolektivy, které dnes vyvezly poslední vozík, tak do poslední chvíle, do rána, rubaly a teď teprve jede uhlí, které vyrubaly v podzemí, na další zpracování. Jsem jim strašně vděčná, za tu práci."
David Hájek, ředitel provozu OKD: "Čeká nás budoucnost na Dole ČSM, kde jsme se snažili vymyslet takový program, aby budoucnost byla jistá, bez problémů, protože budeme mít méně porubů, méně osádek, každý výpadek by mohl být osudný. Proto je třeba dělat ten plán tak, abychom eliminovali nebezpečí a zároveň šetřili náklady, abychom mohli fungovat co nejdéle, nejlépe do roku 2022."
Počínaje březnem už patří Doly Darkov a ČSA pod státní podnik DIAMO.