Pracovníci technických služeb nezahálejí ani v tropických podmínkách léta. Na starost toho mají opravdu hodně. Kromě plánované různorodé činnosti se věnují i aktuálním opravám, opravám chodníků a jejich údržbě. V údržbě města - konkrétně například s okopy vyrůstající trávy u krajů silnic, pomáhají i pracovníci Veřejně prospěšných prací.
Lukáš Raszyk, náměstek primátora Karviné: "Karviná má spoustu kilometrů silnic a chodníků, takže to starání není vůbec jednoduché, navíc, majetkově vše nepatří městu, ale je to v kombinaci s krajem a státem a tady se nám už tři roky daří spolupráce se SSMSK a společně se dělíme o náklady na čištění cest po Karviné. Využíváme k tomu hlavně služeb VPP, kteří dělají tu ruční práci."
Okopy, které se provádí na okrajích silnic ve Správě silnic MSK (SSMSK), je nutné vždy koordinovat.
Milan Novák, technicko-provozní náměstek SSMSK: "Tady dochází ke koordinaci s městem Karviná, kdy město Karviná si čistí přilehlé chodníky včetně obrubníků, které přináleží městu a my toho využíváme, domluvili jsme se a my provádíme svoje čištění a v rámci toho ten materiál z chodníků a obrub smeteme a odvezeme na skládku."
Se Správou silnic MSK spolupracují města a obce nejen na Karvinsku, ale i Opavsku nebo v Ostravě.
Milan Novák, technicko-provozní náměstek SSMSK: "Máme i časovou koordinaci, něco čistí technické služby a my na ně navazujeme nebo je to naopak."
Obecně čištění silnic II. a III. tříd v průjezdních úsecích měst a obcí provádí Správa silnic MSK pravidelně v zimním i letním období. Probíhá i program nadlimitního čištění.
Milan Novák, technicko-provozní náměstek SSMSK: "Ve velké většině MSK, v oblastech, které jsou zasaženy emisemi polétavých prachových částic, tak zde, nadstandardně oproti platným předpisům provádíme čištění průjezdních úseků proto, aby došlo ke snížení té emise tohoto polétavého prachu a ví se, že tento prach je zviřován automobilovou dopravou.”
Pro nadlimitní čištění, které probíhá od května do konce října, ve čtyřech cyklech, má SSMSK vyčleněno 12 milionů korun.