Přes 3 kilometry dlouhá tramvajová trať s šesti bezbariérovými zastávkami by měla ulehčit dopravě na 7. a 8. obvodu Poruby. Projekt je zařazen v dlouhodobých strategických plánech ostravského magistrátu. Ne všem se ale zamlouvá.
Martin Chovanec, ředitel technického úseku DPO: “Tramvajová doprava měst velikosti Ostravy plní tu základní nosnou funkci, protože dokáže přepravit tu větší kapacitu. To znamená ten větší počet cestujících, což v tom sídlišti na 7., 8. obvodě víme, že existuje.”
Miroslav Bezděk, ředitel projektové firmy: “Kam ty auta dáme? Všichni lidi nemůžou jezdit. Tam se nedostanou hasiči, požárníci, jsou to problémy. Takže chceme, aby ti lidi nechávali auta doma a aby používali ty tramvaje.”
Na veřejném projednávání v aule VŠB se sešli většinou odpůrci stavby tramvajové trati.
Anketa: účastníci veřejného setkání: “Na jedné straně se tady mluví o ekologii, na druhé straně se to tu likviduje a ničí.”
“Myslím si, že by se měla postavit., že to je rozumné řešení a že se to ocení až v budoucnu.”
Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: “My samozřejmě dlouhodobě víme, že veřejnost, která především bydlí v bezprostřední blízkosti trati má velké obavy z té tratě. Obávají se, že ta tramvaj bude vypadat, nebo ta trať podobně jako například v této chvíli na Opavské a to jsou právě ty příklady, které my chceme řešit, protože Opavská projde kompletní revitalizací.”
Stavba trati si vyžádá zhruba 700 milionů korun a je to běh na dlouhou trať. V současné době se řeší její vliv na životní prostředí, následovat bude územní řízení a poté stavební povolování, což potrvá roky.